Stal midden Delfland roddels .. 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Stal midden Delfland roddels .. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:33

Op het land lijkt me ook prima.. had ik ook gedaan! (Evita heeft vorig jaar zelfs met een lichte peesblessure en die rare kreupelheid gewoon op het land gestaan.. wel in een rustige groep dan). Ik ben er al helemaal niet voor om paarden maandenlang op boxrust te zetten, tenzij je een heel idioot paard hebt. Ik kan me (door wat ik leer op de opleiding) niet voorstellen dat dat het herstel bevorderd, ze zijn met dieren nog zo veel ouderwetser dan met mensen! Er zijn pas onderzoeken gedaan waaruit ook blijkt dat een peesblessure bij weidegang geen sneller maar wel beter herstel oplevert. En dat het psychisch beter is voor een paard weet ik wel zeker Lachen

aah sterkte bij de tandarts madelon!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:43

nou ik ga werken hoor doei doei

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:45

Ik denk ook zo hoor Ireen .
Zal ik vanavond dan maar luiertje voor je meenemen Zeurlie.dan schijt je Banaantje in iedergeval niet vol tijdens de les haha

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:51

Ik ben vanmorgen naar de tandarts geweest. Mn verstandskiezen moeten eruit :'( Gelukkig mag ik nog een half jaartje wachten. Kan ik gelijk tandartskosten in mn verzekering op laten nemen.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:30

Ireentjuh schreef:
Er zijn pas onderzoeken gedaan waaruit ook blijkt dat een peesblessure bij weidegang geen sneller maar wel beter herstel oplevert.

Haha, moet ik ook weidegang dan met mijn peesblessure??? Tong uitsteken

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:31

Marieke_ schreef:
Ik ben vanmorgen naar de tandarts geweest. Mn verstandskiezen moeten eruit :'( Gelukkig mag ik nog een half jaartje wachten. Kan ik gelijk tandartskosten in mn verzekering op laten nemen.

Dat is wel slim, om nog een half jaartje te wachten Knipoog
Verhalen over de verstandskiezen zal ik je verder besparen, hihi Clown

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:32

Ja

Haha!

Mijn verstandskiezen zijn ook door, maar de tandarts zegt er niks over verder.. hoop maar dat dat betekend dat ze er niet uit hoeven Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:38

nou lekker aardig zij jullie allemaal bij gebrek aan beter zoekt ze regina maar uit tsss is toevallig wel en hele mooie merrie hoor!! Lachen

@Binar..als ie niet kreupel loopt en alleen dik dan lekker laten lopen beetje laten draven en veel stappen daar word het dunner van....en als het te lang duurt even prikki van de veearts 2 dagen en het is weg....

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:47

haha dus nu weet je wat je met je eigen peesblessure moet doen Nous,anders longeer ik jou nog wel ff na mijn lessie hihi

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:57

AnitaJoeri schreef:
haha dus nu weet je wat je met je eigen peesblessure moet doen Nous,anders longeer ik jou nog wel ff na mijn lessie hihi

Met of zonder bijzet Tong uitsteken Ik heb het liefst pessoa, ivm achterhand Clown

Zal ik dan toch maar buiten gaan stappen met Ko'tje met evt. klein drafje? Ik heb hem nu eigenlijk alleen maar beetje aan de hand gestapt op de laan en verder alleen op het land laten staan!! Bloos

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:59

ik zou het proberen kijken of het dan nog dunner is geworden meestal wel.....gewoon rustig aan...als ie maar goed loopt dan maakt het niks uit....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:03

vera23 schreef:
ik zou het proberen kijken of het dan nog dunner is geworden meestal wel.....gewoon rustig aan...als ie maar goed loopt dan maakt het niks uit....

Na het land is het al wel een stuk dunner.. ik zal vanavond/morgen wel ff kijken hoe het is na een ritje Knipoog

Benen..pff.. ik vind dat altijd zo lastig met wat wel kan en wat niet enzo.. Biz is natuurlijk al niet meer 100% met zijn beentjes, dus ben er wel wat voorzichtiger mee... 1 paard met beenprobleempjes is eigenlijk wel genoeg Clown

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:07

kan ook met je gaan freestylen hihi
Gewoon op ko lekker gaan stappen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:07

ja benen is een drama .....ukaat der benen zitten al vol schiefels ook heel mooi en fijn....

Zou alleen niet op die paden gaan zijn een beetje te zwaar...zou langs het fietspas gaan op het gras...

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:09

vera23 schreef:
ja benen is een drama .....ukaat der benen zitten al vol schiefels ook heel mooi en fijn....

Zou alleen niet op die paden gaan zijn een beetje te zwaar...zou langs het fietspas gaan op het gras...

Biz heeft ook paar schiefels, maar daar heeft hij gelukkig geen last van!!

Hoop ik alleen niet dat ik de boswachter/parkbeheerder tegenkom, die doen altijd zo moeilijk als je niet op de ruiterpaden rijdt!! (ookal zijn die paden blub en zak je tot je enkels erin..)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:14

op gras naast ruiterpaden ,die zijn prima Nous.Valt het ook niet op

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:16

ja, paardenbenen... Ziek

draven zou ik persoonlijk niet doen als hij nog niet 100% zuiver loopt. Een zwelling = een ontstekingsreactie, ik zou eerst de boel laten herstellen voordat je er wat van gaat vragen Lachen
Maargoed ik ben door Evita ook een beetje over-voorzichtig misschien. Voor mij zijn 2 weekjes extra rust niks *LOL*

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:17

oh haha ik rij altijd langs het fiets pad haha...en heel vaak ook door het park op de wandel paden Bloos haha gelukkig nog niet gesnapt! Nee ukaat heeft gelukkig ook geen last van de schiefels(even afkloppen) 1 is door een ander paard geschopt (toen had ze ook zo n dik been maar liep niet kreupel gewoon doorgereden en werd weer dun) die andere heeft die dombo zelf geschopt....

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:26

AnitaJoeri schreef:
Haha die Zeurlie.Ik zit juist weer teveel achterover.We mixen ons wel een beetje.Maar wat je ook goed kan zien is dat Banaantje achter de loodlijn loopt.Ik heb het niet over diep lopen ,maar van oor tot neus hoort een rechte loodlijn te zijn en het is nu een schuine lijn.Neus gaat teveel naar haar borst.
Ik wil ook nooit foto's,pffffffff dan is veel te duidelijk wat allemaal niet goed is.
Die Spetter,blij dat het weer goed gekomen is.

ja erg he foto's maar wel even goed.
en dat moest gaan starten nou nee hoor niet zo.

en achter de loodlijn ja idd ik had ook totaal niets in mijn handen we zijn er wel mee bezig om haar hoofd wat hoger te laten komen, vernaan is van nature al eentje die graag laag en diep loopt heeft zijn voor en nadelen vind ik.

maar het komt wel goed denk ik

gr shir

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:26

Ik ben er ook nog nooit op aangesproken hoor.. in de winter rij ik gewoon op de fietspaden, op het ruiterpad zak je zo 10 cm weg!
haha wandelpaden vinden de meeste mensen niet zo leuk, dus die vermijd ik maar een beetje (ook omdat je daar veel irritante in je staart happende honden tegen komt..)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:32

hihi geen last van zij nbang voor pina haha

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:36

Ik ben die boswachter wel een keer tegengekomen, samen met Eef was dat toen, wij reden ook op het fietspad en wij MOESTEN echt van hem het ruiterpad op..en die was toen echt niet te doen.. We zijn dus ruiterpad opgegaan en naar huis gereden Verdrietig
Ik heb hem al diverse malen zien rijden, maar toen reed ik wel braaf op het ruiterpad Haha!

Val heeft hem tijdje geleden ook gezien!! Hij had gezegd dat ze bekeuringen zouden gaan uitdelen, maar vraag me af of ze dat echt mogen!! Hoop niet dat het gaat gebeuren, want met die paden kunnen we waarsch van de winters niets meer!! Huilen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:44

Daarom moet je het nu het gras nog goed is ook niet op de spits drijven.En ja bekeuringen ,makkelijk zat hoeven ze enkel maar collega's in te roepen.En ik moet eerlijk zeggen dat ze soms gelijk hebben.Veel mensen zijn bang voor paarden en dan leten wij ze soms tussendoor fietsen en wandelen.Ook liggen fiets en wandelpaden vaak vol met paardendrollen en daar word ik hier in kerkpolder ook niet altijd vrolijk van als ik met hond loop.Kan me ook zeker voorstellen dat mensen met kleine kinderen en kinderwagens er veel last van hebben.Iedereen kan zijn paard aan de kant laten schijten dus waarom zo provocerend midden op de wandel en fietspaden.
En als het veel klachten gaat geven kunnen ze zelfs ruiterpaden sluiten.Dan kan je dus niks meer.Daarom denk ik altijd niet alleen nemen maar ook geven .

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:08

Xeen schreef:
Doei!

Nou bedankt allemaal Verdrietig
*LOL*
Ik weet wel dat t een pismerrie is Tong uitsteken

Oke nous Knipoog
ik kan denk wel Haha!

welke olifant ? Lips are sealed

Zou ik ook weleens willen weten. Schijnheilig

Irene, haha die Evita. Eerst was ze nog als de dood voor Regina (volgens mij) en nu zijn ze ineens vriendinnetjes. Haha!
Pony's... Schijnheilig
Wel grappig, eerst toen ik Regina uit het land haalde kwam Evita dr achteraan lopen zovan: 'Hee waar ga jij heen? Wacht op mij!' Clown
Echt grappig.

Ben vandaag eerder uit gelukkig, maar ga zo maar eens huiswerk maken. Lachen
Hoort er ook bij. Knipoog

-xxx-,jes
Doei!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:40

Officieel mag je niet op het fietspad rijden wanneer er een ruiterpad is.. dus ze zouden denk ik wel echt bekeuringen uit mogen delen. Als ze dan ook bekeuringen uitdelen aan irritante honden op het ruiterpad die niet luisteren en gaten graven waar je paard z'n poten in breekt, vind ik het prima Haha!

Maar t zou wel jammer zijn! Evita mest bijna altijd in de berm, en anders schuif ik het aan de kant.. tenzij ze voor de wagen staat. Als er mensen langs komen ga ik in de berm stappen, zo zou toch niemand last van je moeten hebben?