manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:47

Bah ik zit al heel de dag thuis.. ben namelijk ziek !
Ik ga morgen maar niet naar de hengstenshow want ik heb s middags ook al een crematie en ik voel me echt nog niet lekker nu! Het ergste is ook dat ik het gevoel heb dat ik echt niet vooruit kom! Alles gaat in slowmotion... en bij het minste of geringste wordt ik misselijk :S! Bah ik haat dit!

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:26

he bar, dat is vervelend!
Nou dat gaat de hengstenshow over, er komt nog wel een volgende keer. Zorg eerst maar eens dat je beter wordt en sterkte op de crematie morgen.

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:59

Tja bianz, ik heb vanmorgen nog even gereden, ging goed!
Ik ga pas eind juli begin aug. bij monique staan, dus we hebben nog zat tijd om samen te rijden!

Ja Bar, als het aan mij had gelegen had voice altijd nog bij paardoes gestaan, wnt daar had ze het goed, maar ik moest daar weg, want anders moest ze in de lessen, en tja toen begon het gezeur.
Geen één stal vond ik goed genoeg, totdat we bij sturm kwamen, geweldige stal!
Maar ik ga in mei in koudekerke wonen en op de eendracht werken, dan is Ritthem toch wel een eind, en monique gaan 2 minuten verder wonen dan mij, dus dan staat ze lekker rustig en dicht bij!

Nou cis, ik moet zaterdag werken, ga maar lekker rijden, als de het goed weer is....

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:42

Nou, ik kan ook nie naar de show, had me best leuk geleken, maar zit in Raalte, want ga op weekendtocht! Al is de groep mensen die we begeleiden niet zo leuk, ga toch lekker genieten op de hei op mn paard!! Ik ga op Diesel, lijkt me wel zo veilig aangezien ik er de vorige keer ben afgevallen, haha (weet nie of Diesel zo veilig is hoor...hij heeft in ieder gavel genoeg manen om aan vast te houden) Maar bestellen jullie even mooi weer? Zoals de weerman het nu voorspelt gaat het sneeuwen

En Nous heeft een nieuw huis gevonden, helaas niet op Sturm, maar dit is ook een hele leuke stal! En vlakbij Koudekerke Nel, dus kunnen we mooi samen op buitenrit, ok? Kunnen we van Nous een mooi dressuurpaard maken nu we een bak hebben om in te rijden, zal voor haar wel wennen zijn na al die buitenritten

En Bar: je kado wordt echt een waar feestje, we hebben zulke leuke ideeen! (we zullen je niet voor gek zetten hoor )

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 21:03

Citaat:
Maar bestellen jullie even mooi weer? Zoals de weerman het nu voorspelt gaat het sneeuwen

ik zal duimen hoor (had ik al beloofd in t reelaer topic) Dus nu heb ik t dubbel beloofd en kan ik dus ook dubbel gaan duimen, dan moet t wel goed komen hè! *geen sneeuw, hagel of regen, maar wel hier en daar een heerlijk sonnetje! enne jij ging foto's maken van t mooie weer wat ik voor je geregeld had bij mn grote vriend "weer meneer" hè
Tja en als je nou egt bang bent thirz, mag je me wel ff bellen. Kom ik wel ff een riempje brengen goed? *en als t egt heel erg is, wil ook nog wel een tube lijm meenemen: val-kans gedaalt tot 0%, gegarandeerd! (bij mogelijke boom-aanrij-pijntjes zit je nog & dit wordt dus tot eigenrisico gerekend!)
Hé das wel leuk een stal met bak in de buurt! Nous zal idd wel ff moeten wennen denk ik, maar als ze egt niet wil luisteren, vertel je der maar dat als ze een mooi, gespierd paardje wil worden dat ze heel hard moet trainen! *hihi denkt aan bodybilder Nero Bianz en ik hadden besloten dat Nero maar buikspier oefeningen moest gaan doen, goed voor zn buikje. Tja en wegens gebrek aan buikspier-roller moet het arme paardje het maar doen met zn handen in zn nek en opgetrokken knieen, maar met handoekje & personal trainer Bianz!
Citaat:
En Bar: je kado wordt echt een waar feestje, we hebben zulke leuke ideeen! (we zullen je niet voor gek zetten hoor )

Welnee Hihi!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:06

*Wordt nieuwsgierig...*

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:40

Nou Thirz, ik duim ook voor je hoor!! Het komt helemaal goed met t weer! Duim ook voor mezelf, want weer zo'n plensbui zondag als gisteren wil ik echt niet! Hmm Annemijn, nu komt mijn persoonlijke trainingsverhaal zo op bokt te staan... al die duizenden mensen die nu ook mijn methode toepassen... ik zie de miljoenen al aan mn neus voorbij gaan hahaha! We hebben echt lol gehad zondag toen we dit verzonnen hahaha! Helaas moeten we de training nog ff uitstellen, want hij heeft geen buikje, z'n flanken vallen nu zelfs in, dus hij moet eerst ff goed eten de komende weken! Heel inspannend, weer zo'n zadel! Gelukkig Nel, dat we nog samen kunnen rijden, tot eind juli idd nog genoeg tijd! Heb er nu al zin in! Wat een verhuizingen trouwens: Nel gaat verhuizen met Voice (én man ), Nous, Kim en Thirz gaan ook al verkassen! Wel heel lekker dat je straks weer een bak hebt Thirz en geweldig voor jou Nel, dat je met Voice naar het strand kunt, goed voor d'r hoefjes!
Beterschap Bar, en sterkte morgen.

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:13

Hoi

*komt hier weer is binnenvallen*

Neline, ik hoorde dat je waarschijnlijk vanaf Mei in de Fjordenles
komt rijden met Voice, in Biggekerke? Gezellig hoor

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:16

hey Bianz, heb nog niks gehad hoor..........als je begrijpt wat ik bedoel????

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:19

hey Annemijn, zit je nog steeds onder mijn naam berichtjes te plaatsen, niet meer doen hoor!!!!!!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:50

huh? ikke egt nie meer hoor mariekje
Waarom zou ik dat doen, ik heb mn eigen naam hier tog? & jij hebt genoeg berichten voor de huiskamer dus... De laatste keer dat ik een berichtje onder jouw naam op bokt zette was hier in t pdoes topic (ff checken of je egt toegang had zegmaar... maar van dat berichtje wist je het bestaan), toen had je op dat moment net je huiskamer toegang, daarna heb ik er niets meer meegedaan (zou ook totaal niet weten wat ik met jouw naam en wachtwoord hier op bokt nou moet doen...)
*dat zou egt te banketstaaf zijn als ik dat deed!
Maar hoe kom je daar ineens bij dan? Berichtjes geplaatst die je zelf niet geplaatst hebt?

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:25

He Thirz, leuk een nieuwe stal voor Nous, is dat bij de schipper?
Met een kleine binnenbak, ze hebben ook een buitenbak en van die aparte open stallen.
Dat is namelijk in het weggetje dat tegenover de boerdreij van monique loopt.
Zou tof zijn!

Ja (Heranda) het leek me wel leuk, om voice ook tussen dr soortgenoten te laten lopen.
Maar eerst effe trouwen en alles op een rijtje, daarna kan ik mezelf in de fjorden wereld gaan verdiepen!
Voice is alleen een ramp in de trailer, dus daar moet ik dan nog op oefenen.

Maar um, de hoefsmid heeft naar voice dr hoefjes gekeken, hij vondt dat ze nog t/m juli moesten groeien en dan kunnen er ijzers onder en vanaf oktober moeten ze er dan af, hij vondt dat beter dan altijd eraf, want dan kan je nooit naar buiten!

Nou paardoessers tot morgen, ik moet werken namelijk!

En cis, veel rijplezier!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:15

Rudi is dood (mn cavia).... ze is 7 jaar geworden...
Ik kan echt alleen maar janken!

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:39

uuuh ja das niet leuk voor je Bar!
Sterkte!

He Cis, had je nog gereden?
Lekker in de sneeuw?

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:06

ah Bar.. Das zo rot! Sterkte der mee hè...

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:39

he neline jammer dat jullie weggaan bij sturm, maar is wel als je je paardje bij huis en wat voice betreft dicht ij huis heb staan.

tummetje is verkocht, en het gaat goed met haar ben wel blij voor tummetje dat ze de aandacht krijgt die ze verdient.
wie weet zien we haar straks wel bij de wedtrijden.

ik hou jullie wel op de hoogte zodra ze wedtrijden gaat lopen.
mijn vader heeft odin daar ook geplaats, ze krijgt half april haar veulen en daar is er meer toezicht.

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:48

hoihoi,
ik heb fijn gereden in de sneeuw haha. Nouja voice deed een beetje moeilijk want Conny en Marco gingen mennen en toen kwamen ze over de weg achter de buitenbak...voice liep dus half omgekeerd binnestebuiten hard hinnekend. verder ging het best goed, ze heeft ook wel stukken ontspannen gelopen. Ik heb maar een half uurtje gereden, toen vond ik het wel genoeg. (het was ook errug koud!) Oja, ik weet niet of je mn briefje al gelezen hebt, maar voice heeft je poetskist gesloopt. Ze ging zo debiel doen toen Mira weg ging, dat ze alles in een straal van 4 meter heeft gesloopt...conny zei dat ze nog wel zo'n bakje heeft dus ik geloof dat je dat mag hebben. (Sorry!)

@Bar: wat jammer van je cavia! Maar 7 is toch wel oud voor een cavia? en ze heeft een heerlijk leventje gehad bij jou!

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:32

Ah Bar, echt zielig! Gelukkig is 'ie wel oud geworden en heeft 'ie vast een heel goed leven bij jou gehad, dus denk daar vooral aan!
Ook nog leuk nieuws:
Ik ben vandaag voor het eerst een stukje naar buiten geweest met Nero!! Met Fabe en Claudia en het ging prima! Stuk over de B-weg, nadat we eerst in de bak hadden gereden. Nu volgende week zondag is het plan het eerst echt rondje (ff voor de insiders ) windmolen-struisvogels te maken, gewoon rustig ritje hoop ik. Zou echt tof zijn, want dan heb ik dat iig al gedaan voor ik geopereerd word! En als Voice d'r hoefjes 't dan toelaten in juli kunnen we samen gaan Nel!
Hoe is het met Thirz? Is het bij jullie vandaag ook zulk lekker weer? Maakt gisteren dan wel weer een beetje goed he?

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:29

Zeg Bar bedenk me ineens iets.. *jaja soms heb je ineens een ingeving op school*
Jullie gaan tog altijd op de fiets naar de stad? Enne lopen is zeker best een endje... Want als we (ga er maar ff vanuit dat er wat mensen mee rijden ) dan met de auto komen, hebben we dus geen fiets ofzo hè. Ik kan wel mn fiets op de auto zetten (er kunnen er 2 mee...) dan kan iemand bij mij achter op en dan kan nog een persoon bij die eventuele tweede fiets achterop Kweenie wie der allemaal komen en of we t dan zo gaan redden? *hihi Anne ziet zeker weer allerlei problemen die er niet zijn..
Nou ik ga zo om kwart voor 1 nog ff een standaard gesprekje voeren met mn tutor en dan op mn gemakje achter Thirz aan treinen naar Zeeland..
Enne Thirz, nou spreek ik je niet in de trein, ben je wel verplicht om een heel uitgebreid verhaal te plaatsen hè! Mét alle spannende momenten
Citaat:
Nu volgende week zondag is het plan het eerst echt rondje (ff voor de insiders ) windmolen-struisvogels te maken, gewoon rustig ritje hoop ik.
Owjee Struisvogels! Hihi Suc6 Bianz, je kan t! gwoon rustig op hem inpraten "Nero het lijken enge beesten, maar t zijn eigenlijk gwoon lieve paardjes, maar dan net een beetje anders " en t komt allemaal goed!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:22

Nou meestal gaan dr een aantal op de fiets en een aantal met de auto. Er zijn namelijk wel meer mensen die met de auto komen en die parkeren dan gewoon op de dam...

Thirz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:19

Zo, ben ook weer thuus, lang leve de NS weer!
Het was natuurlijk helemaal super, Diesel heeft zichzelf goed bewezen: prima pony!! De tocht was de 1e dag heeeel erg koud, we hadden een aantal sneeuwbuien en een koude wind. De 2e dag was gelukkig beter: het zonnetje scheen! In totaal hadden we 3 afvallers en een knie-tegen-de-boom-incident (deze keer was ik het niet mensen!) maar voor de rest is alles soepeltjes verlopen.
Helaas kon ik niet meer met Annemijn samen treinen, want ik ben weer nodig op mn werk wegens zieken. Dus ga zo hop weer door naar mn werk. Kan ik daar mn spierpijn misschien kwijt

Morgen ga ik ff kijken bij Nous dr nieuwe stal, kan ik gelijk testen hoe ze in de bak is. Het is niet bij Schipper Nel, het heet Stal Neerland. Het is ietsje verder dan waar jij bedoeld. Maargoed, we komen elkaar vast nog weleens tegen te paard! Nou, tot sinas allemaal!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 18:04

Citaat:
Er zijn namelijk wel meer mensen die met de auto komen en die parkeren dan gewoon op de dam...

Tja, t leuke is alleen dat ik de auto niet hoef te parkeren (aangezien mn pa me vast wel afzet bij jou.. Heb t eigenlijk nog niet eens gevraagd Zal ik vanaaf eerst ff doen, strax kan hij me niet eens brengen...)
Maar het probleem was dus meer dat ik dan bij jou sta zonder vervoer *tenzij ik een fietsje achterop de auto zet...
Ik denk dat ik voor de makkelijkheid maar een fiets mee neem
Citaat:
Helaas kon ik niet meer met Annemijn samen treinen

Nee, zomaar helemaal mij in de steek laten! Tss
Maar we hebben t wel een beetje opgelost hè, in een smsje (of 5 ) kan je ook best wel één en ander kwijt.
maarre 3 zand(hei)happers is tog best wel een hoop? *kweenie hoeveel ruiters er in totaal waren, maar t klinkt best veel *
Stoute boom! Als er een paard (die vergeten is dat hij met de knieen van de ruiter erbij iets breder is) aan komt stormen, spring je als de sodemieter opzij! zeg thirz, je hebt de desbetreffende boom tog wel even duidelijk gemaakt dat blijven staan op zo'n moment niet netjes is! *foei!*
Citaat:
Zo, ben ook weer thuus, lang leve de NS weer!

dat wordt een geld-terug-bij-vertraging formuliertje

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:33

Neline, ik hoorde dat jij iemand had gevonden voor iemand erbij voor Chuwaz?
Mag ik vragen waar ze rijdt en waar ze op school zit? Misschien ken ik dr Ohja, en hoe heet ze/oud is ze?
Iig wel fijn dat we zo snel iemand erbij hebben

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:58

Ja sat mag je weten hoor jessie, ze heet Kimberley en is vrijwilligster op manege paardoes, daar rijdt ze ook in de vrijwilligersles.
Ze doet opleiding paardenhouderij op het groen college in Goes en ze is 15 of 16 jaar.
Ze kan netjes rijden en is niet bang!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:16

Bianz, ff n vraagje, heb jij nog je verslag van blok 11, die over dat kwaliteit gedoe? Ik moet m namelijk dit blok maken en ik snap nou niet echt precies wat de bedoeling is. Je moet er namelijk 1 verhaal van maken enneuh ik dacht, misschien kan ik jouw verslag ff lenen om als leidraad te gebruiken.
Haha ik moest vandaag helemaal ingepakt omdat we bij een patiënt op de kamer kwamen die misschien een besmettelijke bacterie heeft... dan heb je ook zo'n kapje voor je mond. Dat lijkt net een bekje! Dat ding is ook echt oranje van kleur en zit er PRECIES uit als een eendenbekje. Dus Eric en ik samen de vogeltjesdans doen daar in de gang, echt te melig!