Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:39

Net Lady gereden, ben er nog kwaad om. Ik dacht om een lekker lange buitenrit te maken. Mevrouw dacht er duidelijk anders pver Boos!

Eerste stukje ging goed, totdat er van die wit-rode borden over het fietspad stonden (maar goed ook, zat een aardig diep gat in met allemaal slangen eruit)> Lady durfde er voor geen mogelijkheid langs. Draait zich heel snel om op twee achterbenen, dus ik stuur haar terug, nee, gewoon nog 5x achter elkaar. Dus ik gaf d'r een flinke jatser (was het echt ffeis zat) en toen kwam ze omhoog (dat heeft ze echt nog nooit gedaan en dit was geen angst van d'r...dit was gewoon een spelletje, d'r oren helemaal naar voren, gewoon voor de lol Hamer )
Nagoed...ik naar de andere kant van de weg...toen ging ze er wel langs, dus ik dacht: nagoed...dit overwonnen, de rest geen vervelende situaties meer....fout gedacht. 5 meter verderop doet ze het weer. Ik weet terug gedraaid en kwam ze weer omhoog. Er kwam een vrachtauto aan dus ik haar snel een erf opgetrokken...daar wilde ze niet meer vanaf..Nagoed..in z'n achteruit. Pff...ik scheet echt alle kleuren in mijn broek (en net nu het zo goed ging Verdrietig ). Toen ze er eindelijk af was, nog 10 meter verder laten lopen, stil laten staan..nog 5 meter laten lopen, deed alles netjes. Toen terug naar huis en nog even in de bak gereden. Lopen zal ze...kan ze het buiten, dan dus ook in de bak Whoosh! . Pff...vond het zo eng en vooral raar omdat ze zo stom deed. Wil gewoon eens een keertje alleen lekker rustig naar buiten en niet het zelfde rondje (stukje om het erf heen met een paar weilanden ertussen en een fietspad). Is er een ander paard mee, doet ze echt alles wat ik vraag...ze kijkt rechtuit en ziet niks engs.

Nagoed..sorry voor het verhaal, maar baal er flink van.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:37

Jetta schreef:
Zijn er ook nieuwelingen van stal die meekijken hier?

Geen idee

Zo mensen mijn laatste werdag zit erop. Nu nog even afscheidsborrel en dan een weekje vakantie!!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:20

moossie schreef:
Aha.....Ik dacht dat ze toen al erg dominant was. Dat staat me zo bij.

Ben je vandaag nog vrij of moet je weer werken? Succes als je weer moet werken.

Ik moest dus weer werken. Gelijk van 8 tot 18 en het was lekker druk voor de Pasen, dus geen tijd om na te denken. Ik ben nu duas wel aardig verrot. Nou ja, morgen nog van 12 tot 17u en dan weer drie dagen vrij.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:36

Koe Koe Waar is iedereen? Koe Koe

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:44

Ikke ben hier. Is een beetje stil hier. Weinig nieuws.
Ik heb niet eens spierpijn van Yus van gistern, ook al is die zo breed. Yus heeft hopelijk ook geen spierpijn van mij?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:47

JIJ GAAT NATUURLIJK ALTIJD AL MAKKELIJK IN SPAGAAT... Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:49

jetta ............ morgen om een uur of half een ben ik met de nieuwe spullen op stal Haha!::D

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:50

Ik ben er ff Knipoog
Job (Meursing) kwam pas rond 18.45 voor de gebitten van Biz en Ko.. lekker laat dus en ook flink chago.. eerst Biz zijn tanden, Biz draaide wat met zijn hoofd en Job was weer lekker aan het schelden, daardoor werd Biz weer drukker op, maar gelukkig is alles verder goed gegaan....

Ik vertelde Job dat Julia vorige x had verteld dat Ko door de praam heengaat, en dat we zijn gebit toen zonder hebben gedaan en laatste stukje met verdoving.. en wat doet meneer... Boos! Ja hoor de praam erop.. Tja Ko dus door het lint Ach gut Job werd het zat want Ko werd er dus echt niet rustig van (want tja hij moest nog naar 2 klanten en volgens mij belde zijn vriendin ook nog om te vragen hoelaat hij thuis was Bloos )
Heeft Ko uiteindelijk dus verdoofd, vond ik op zich ook wel fijner dan kon Job tenminste "rustig" zijn werk doen Knipoog
Hij heeft Ko dus 1cc verdoving gegeven, dat is voor een paard van 600 kg...vorige x bij Julia heeft Ko een halve dosering gehad (dus voor 300 kg), en daarvan stond hij ook al braaf stil Tong uitsteken Met die 1cc dosis was Ko al snel vertrokken en uiteraard zonder praam verder aan het werk gegaan. Moest zijn tong vasthouden enzo.. Job was klaar, dus ik laat alles los.. bleef zijn tong uit zijn mond hangen Clown Arme Ko, John heeft nog nooit zo lang zo rustig kunnen knuffelen met Ko Haha! Ko stond echt voor pampus, reageerde niet eens toen John langs liep met het eten Vork Zijn hoofd over de staldeur, zo laag mogelijk met een zo groot mogelijke hanglippencentebak Haha! Later had hij zijn kin op de deur..
Volgende x dus maar weer een halve dosis, Ko stond nu gewoon te tollen op zijn benen Ach gut Wilde al bijna een relaxed buitenritje gaan maken met hem, maar mocht niet van John, die was bang dat Ko zou omvallen Schijnheilig Dromen Was vast een lekker rustig ritje geweest Pling .. ah nee hoor arme Ko Cool

Nee jullie zijn weer ff lekker bij, ik ga weer ff lekker tv kijken.... Doei!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:51

Jetta schreef:
JIJ GAAT NATUURLIJK ALTIJD AL MAKKELIJK IN SPAGAAT... Haha!

Hmmm, zo iets. Vroeger gingen we met mijn verzorgpaard wel eens voltigeren. Ik longeerde dan altijd. Tegen de tijd dat iemand bedacht dat ik het ook is moest proberen zei ik altijd dat het wel genoeg voor Winke was geweest. Maar eigenlijk ben ik gewoon te stijf....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:18

dan waren ze wel erg laat! haha Job begint volgensmij echt steeds meer op z'n vader te lijken! vroeger was hij toch nooit zo chago?

Ik ga denk ik maar gewoon om Julia vragen als Eviet weer gedaan moet worden binnenkort..
vreemd toch dat de ene veearts haar gerust zonder verdoving kan vijlen en haar zonder problemen op de kliniek de behandelbox inkrijgt, terwijl de ander er voor een groot paard aan verdoving in moet stoppen en met 3 man, een bezem en longeerlijn Evita de behandelbox in moet krijgen... Clown

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 08:42

Lady moet binnenkort ook weer, over een weekje komt de DA om te kijken hoe is gaat met ons Lady-junior en dan kan hij gelijk even vijlen (hij doet het zelf, dus dat scheelt).

De kraamstal wordt over 4 weekjes doorgebroken en dan heeft ze een stal van 3 bij 8!!!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:17

gijsenkim schreef:
jetta ............ morgen om een uur of half een ben ik met de nieuwe spullen op stal Haha!::D

Das wel jammer voor Jet, want die is vandaag shoppen in Maastricht Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:15

Fieke Yus had geen spierpijn hoor!

ik heb vandaag weer heerlijk gereden. had er eigenlijk niet zo heel veel zin in, maar toen ik eenmaal bezig was liep hij weer super! Pling Toen mijn knie stop begon te schreeuwen heeft Anique Yus nog even overgenomen! Ging super he Anique?

Vanavond ga ik proberen om te komen!

Kan ik trouwens nog iets meenemen voor maandagmiddag?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:34

Vandaag weer les gehad, blijkt dat gewoon teveel heb toegegeven aan Lady en haar sloomheid en dat ik gewoon wat strenger moet zijn. Ze neemt ze alleen maar in de maling..Mooi is dat Clown
Les ging eigelijk wel fijn, op den duur was ze zo heet en als mijn instructrice dan zei: Dan ga je doorzitten, en galoppeer je aan tussen de A en de K....nou...Lady was al weg Haha!

Nagoed...weer een hoop hw mee gekregen voor komende week.

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:50

Vandaag ben ik voor het eerst weer langs Tos haar box gelopen. Wat is dat vreemd zeg, als je dan wordt aangestaard door een grote, lompe Fries (sorry Erika, maar dit exemplaar is echt lomp).
Ik was even bij mijn pleegpaardjes, en hoorde dat er donderdag een babyfriesje was geboren op de Hooipolder, dus ik moest natuurlijk even gaan kijken. Vreemd idee, dinsdag laat Tos haar leven, donderdag wordt er nieuw leven geboren. The circle of life......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:55

Ik herken dat gevoel wel. Mijn eerste paard stond in de eerste buitenbox op een stal, die je dus ook als eerste zag Haha! Haha! Haha! Toen hij afgemaakt was............. vond ik het zo moeilijk om langs die stal te lopen, nu 15 jaar geleden, maar ik vind het nog steeds moeilijk om op de Wildhoef te komen........... want ik zie hem dus nog steeds staan

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:59

Ja, ergens verwachte ik nog haar hinnikje te horen, als ik aan kwam lopen. Maar die kwam natuurlijk niet. Ik ben ook maar hard doorgelopen. Eens zal het wel wennen. Mijn volgende paard zal ook in die box komen te staan, heb ik al afgesproken. Er staat nu een paard van Aad zelf in, en zolang ik nog niks heb, zal die er ook in blijven staan, zodat die box straks weer voor mij is. Ook al zou het een half jaar duren. Toffe vent, Aad.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:54

ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is Fieke Ach gut helemaal als er dan een ander paard in haar stal staat..

Ik heb vandaag toch weer een heerlijk dagje gehad Lachen ik heb met Eviet en Anique & Jolly buiten gereden, we wouden eigenlijk het park in maar zijn toch naar het meertje gegaan in schiedam. Op de heenweg waren er 2 meiden die het leuk vonden om ons in draf in te gaan halen en vervolgens als gekken voor ons uit gelopeerden Verward nouja gelukkig hebben we brave knollen Haha!
ons handgalopje in het bos werd ietsje meer dan een handgalopje Haha!
daarna lekker op het veld bij het meertje gereden en we wouden even een stukje het meertje in maar daar waren de merries het niet mee eens *LOL* Evita vertikte het, maar op een gegeven moment gaf ze toe dat ze het toch wel leuk vond en liep ze zo het water in Haha! Clown
Daarna hebben we ze nog even laten grazen bij een picknickbankje zonder picknick (volgende keer moeten we wat te eten meenemen Knipoog ) en zijn we weer terug gereden.
Ik vind het zo leuk om te zien hoe Evita er van geniet Lovers jammer dat haar lijfje niet altijd meer mee werkt.. ze wil nog zo graag!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:59

He dat meertje waar is dat?? ben er nog nooit geweest. yus vind zwemmen en spatteren geweldig Clown , dus daar ga ik snel een keer naar toe!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:37

Fieke, gefeliciteerd met je verjaardag!!!! O o o je wordt oud!! Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:53

Citaat:
Wat is dat vreemd zeg, als je dan wordt aangestaard door een grote, lompe Fries (sorry Erika, maar dit exemplaar is echt lomp).
Mij beledig je er echt niet meer hoor. Ik vind 9 van de 10 friezen ook oerlelijk. Tja...en Lady is ook niet moedersmooiste, maar diep in mijn hart vind ik haar de mooiste Haha! (al is het maar haar karakter)

Lekker Irene dat je lekker naar buiten kunt met d'r. Misschien een leuk idee om rond september weer een bokt-buitenrit te maken??? Dan kan ik wel mee, dan wordt het veulen ook afgespeend Knipoog

Wieehh...donderdag nog maar 8 weken voor Lady en dan hebben we Lady-junior...Kan niet meer wachten, wie heeft er nog een leuk veulenhalstertje liggen?

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:00

iedereen een fijne pasen

Fieke gefeliciteerd met je verjaardag maak er een leuke en gezellige dag van.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:54

Heb sinds gisteren mijn lenzen. Gisteren geen last van gehad, maar vandaag...zit voor geen meter, moet er echt erg hard aan wennen. Lijkt wel alsof ze beslagen zijn Clown . Doe ze zo maar weer eventjes uit en dan vanmiddag maar weer in...dit is ook geen doen.

Fieke: Gefeliciteerd met je verjaardag.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:24

moossie schreef:
He dat meertje waar is dat?? ben er nog nooit geweest. yus vind zwemmen en spatteren geweldig Clown , dus daar ga ik snel een keer naar toe!

als je richting schiedam gaat kun je op het eind van de abtswoude naar links het ruiterpad op, dat ruiterpad gaat ook door een soort "(cross Knipoog )bos" en dan moet je het spoor oversteken en ben je bij een recreatiegebied waar ze dus ook een meertje en strandje hebben, MET goede bodem Haha!
Anique en ik hebben het gisteren zelfs in een half uur/3 kwartier gereden! dus het is qua afstand best wel te doen.

gefeliciteerd Fieke!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:06

elady schreef:
wie heeft er nog een leuk veulenhalstertje liggen?

Ik heb er nog wel 1 voor je, een knalrode Clown
Het is alleen wel zo'n control halster (of hoe noem je die dingen?)
Hij is van Diddle geweest, ooit gekregen van een stalgenoot. Ik heb hem missch 1 a 2x gebruikt en ligt nu maar te liggen in de kelder Knipoog
Je mag hem zo van me hebben....

Fieke gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je nog leuke cadeaus gehad?