Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Broccoli schreef:Ik bedoel niet in de zin van gek gedrag of lichamelijk iets, maar ik snap niet goed hoe je geen klik kunt hebben met rijden. Wil je me dat proberen uit te leggen?

Maar ja, ik kan het ook niet goed uitleggen, maar nogmaals snap Manon heel goed...
Broccoli schreef:Maar je kunt er ook aan werken dat het wél lukt toch?
Maar goed, dat zou ik doen. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde

en iets wat teleurgesteld dat ik uiteindelijk niet bij een schimmel terecht ben gekomen...
Maar onze eerste rit was gelijk al ''JA, ik wil!'' En dat is wat je wel moet hebben bij een (eigen) paard.
. Het gaat er gewoon om dat ze nu (als goed is) beter terecht is. Iemand die lekker de tijd en zin heeft om haar te gaan door trainen
. Melanie_B schreef:Broccoli schreef:Maar je kunt er ook aan werken dat het wél lukt toch?
Maar goed, dat zou ik doen. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde
Vind dat wel een beetje makkelijk gezegd.. Want hoe wil je dan ervoor gaan zorgen dat het wel lukt?
Het is gewoon een bepaald gevoel wat dan ontbreekt bij de combinatie amazone - paard, kun je niet zomaar veranderen. En als het een paard voor de handel is, dan is dat niet erg... Die train je en verkoop je weer binnen enkele weken, maar voor als eigen paard is daar niks aan. Je moet het gevoel gewoon al hebben als je op een paard stapt.
Met mijn zoektocht naar een geschikt paard, na Aiko, hebben we heel wat afgereisd en wat paarden bereden. Waaronder echt een PRACHTIGE pikzwarte merrie, echt een plaatje om te zien (mooier als Dunzell) maar onder het zadel gaf ze niet mij het gevoel waar ik op hoopte.
Toen ik Dunzell zag, was ik eerst een beetje geschokt door haar grote...en iets wat teleurgesteld dat ik uiteindelijk niet bij een schimmel terecht ben gekomen...
Maar onze eerste rit was gelijk al ''JA, ik wil!'' En dat is wat je wel moet hebben bij een (eigen) paard.
Ben nu bijna 2 jaar verder met haar en hebben onze ups en downs gehad samen, maar ben nog steeds blij met haar en vooral tijdens onze geweldige spring-lessen, (oefen) parcoursen, (bos) crossen, en alle andere gekheid. Hierin is ze wel wat minder het dressuurpaard als gehoopt, maar dit komt ook momenteel door te weinige begeleiding hierin en dat Dunzell hier ook niet elke keer enthousiast genoeg in is. Het is gewoon een springpaard, daar leeft ze voor, dat vind ze prachtig en doet ze ook geweldig goed. Echt de klik die ik wilde hebben, heb ik dan ook absoluut met haar!!
Dat je er weinig begeleiding erin krijgt. Want met goed lessen kom je echt wel heel ver!
Iriis_ schreef:Melanie_B schreef:
Vind dat wel een beetje makkelijk gezegd.. Want hoe wil je dan ervoor gaan zorgen dat het wel lukt?
Het is gewoon een bepaald gevoel wat dan ontbreekt bij de combinatie amazone - paard, kun je niet zomaar veranderen. En als het een paard voor de handel is, dan is dat niet erg... Die train je en verkoop je weer binnen enkele weken, maar voor als eigen paard is daar niks aan. Je moet het gevoel gewoon al hebben als je op een paard stapt.
Met mijn zoektocht naar een geschikt paard, na Aiko, hebben we heel wat afgereisd en wat paarden bereden. Waaronder echt een PRACHTIGE pikzwarte merrie, echt een plaatje om te zien (mooier als Dunzell) maar onder het zadel gaf ze niet mij het gevoel waar ik op hoopte.
Toen ik Dunzell zag, was ik eerst een beetje geschokt door haar grote...en iets wat teleurgesteld dat ik uiteindelijk niet bij een schimmel terecht ben gekomen...
Ben nu bijna 2 jaar verder met haar en hebben onze ups en downs gehad samen, maar ben nog steeds blij met haar en vooral tijdens onze geweldige spring-lessen, (oefen) parcoursen, (bos) crossen, en alle andere gekheid. Hierin is ze wel wat minder het dressuurpaard als gehoopt, maar dit komt ook momenteel door te weinige begeleiding hierin en dat Dunzell hier ook niet elke keer enthousiast genoeg in is. Het is gewoon een springpaard, daar leeft ze voor, dat vind ze prachtig en doet ze ook geweldig goed. Echt de klik die ik wilde hebben, heb ik dan ook absoluut met haar!!
Ik denk dat precies jouw laatste zin is waar Nadine op doeltDat je er weinig begeleiding erin krijgt. Want met goed lessen kom je echt wel heel ver!
![]()
Ik snap wel dat je je paard verkocht hebt hoor Manon. Ik kan het mezelf alleen echt niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen en ik denk dat Nadine dat ook heeft
, en andere zaken..... Het geeft niet, maar dan is het wel even een tandje lager. Iriis_ schreef:Melanie, heb jij al iemand gevonden die Dunzell gaat rijden als je naar Kos bent? Super leuk dat je daar gaat werken trouwens, zoiets wilde ik eigenlijk ook doen maar ik vind het toch wel een beetje eng![]()
Ik heb 2 jaar terug op Kos geweest in de bar waar jij gaat werken!
Vind het wel moeilijk om haar een maand ''los te laten'', heb graag zelf de regie in handen... 

Melanie_B schreef:Iriis_ schreef:Melanie, heb jij al iemand gevonden die Dunzell gaat rijden als je naar Kos bent? Super leuk dat je daar gaat werken trouwens, zoiets wilde ik eigenlijk ook doen maar ik vind het toch wel een beetje eng![]()
Ik heb 2 jaar terug op Kos geweest in de bar waar jij gaat werken!
Heb heel veel reacties gekregen voor het rijden van Dunzell in augustus, dus moet vast wel iemand bij zitten!Vind het wel moeilijk om haar een maand ''los te laten'', heb graag zelf de regie in handen...
Het was altijd mijn droom al geweest, maar goed... dan heb je een relatie en doe je het niet zo gauw. Vorig jaar was ik er net te laat mee, dit jaar zéér tijdig al gesolliciteerd en jawel... ik zit er bij..
Haha echt, was het een leuke club?
In sommige barren was het echt alleen Nederlands, maar daar had je ook wel veel andere mensen. Kos is sowieso een heel mooi en leuk eiland! Iriis_ schreef:Melanie_B schreef:
Ik denk dat precies jouw laatste zin is waar Nadine op doeltDat je er weinig begeleiding erin krijgt. Want met goed lessen kom je echt wel heel ver!
![]()
Ik snap wel dat je je paard verkocht hebt hoor Manon. Ik kan het mezelf alleen echt niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen en ik denk dat Nadine dat ook heeft