Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:35

EllaBellaah

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:36

Haha sorry lin maar ik zie toch echt géén boogje in die teugel hangen hoor :P Maar ik was dr bij en het was idd gewoon ongeduldigheid maarja. Je had toch nog veel meer filmpjes?

Me ontstoken tandvlees bij me neptand is al een stuk beter maar elke keer als ik dan 's ochtends wakker word is het erger dan wanneer ik ben gaan slapen. Tis nu zo goed als plat maar dat is morgen dus weer anders. Maarja lekker spoelen met die ranzige listirine is het zo weg hopelijk :)

Ga nu douchen en dan slapen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:37

Jah de filmpjes laden een btj sloom, komt eraan :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:46

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:46

Sorry lin maar ik denk niet dat het vertekend als ik het op elk filmpje zie. Je rijdt der op zich netjes maar zo streng met je handen remt haar een beetje af heb ik het idee en misschien dat ze daarom niet zo lekker aan het been is. de druk die ze in de mond voelt en dan steeds bij elke pas drijven lijkt me erg verwarrend voor haar.
Edit: op filmpje wat je hierboven post, op 31 seconden ruk je toch echt in haar mond en flink ook.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:50

t eerste filmpje op deze pagina vind ik er al een stuk beter uit zien :)
maar misschien proberen hem meer met je zit aan te drijven en niet de heletijd zo schoppen :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:51

Suus daar schoot ze opeens onder me weg, dan moet ik even wat strenger zijn ja.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:53

als ze eenmaal na geeft, wat meer mee proberen te geven :)

sorry voor de kritiek, niet afkrakend bedoeld ofzo, maar zo heb je wat puntjes waar je op kan letten :)

bij andere zie ik zo wel dingen die je kan verbeteren, maar zelf rij ik ook niet zo super netjes ofzo xD
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 14-01-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:53

_Linn_ schreef:
Suus daar schoot ze opeens onder me weg, dan moet ik even wat strenger zijn ja.

Ik zie haar niet echt harder gaan op het filmpje, maar kan aan mij liggen natuurlijk :)
Maar om je eerlijk te zeggen zie ik het niet alleen op de filmpjes. Ook met de meeting toen je op Ster zat, toen vond ik je ook erg streng met je handen, groot deel had je los teugeltje maar als je ze op maat had dan had je ze te veel op maat en zat dan toch wel erg in haar mond.
Ik snap dat het moeilijk is, vind het zelf ook moeilijk hoor! ik zet voornamelijk mijn handen vast en dan maak ik het mezelf alleen maar moeilijker mee omdat de paarden dan toch slechter reageren op me.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:56

misschien kan je eens proberen om (als je bijvoorbeeld een keer gaat vrij rijden) de hele tijd met een los teugeltje te rijden.
dat heb ik veel gedaan met faron, toen ik net weer les had, en dat helpt echt heel goed!
dan word je wat minder afhankelijk van je teugels, want met je zit kan je een heleboel doen, en met afwenden enzo, horen ze ook te reageren als jij je lichaam draait, en alleen maar een buiten teugeltje tegen de hals aan, en de binnen hand wat opzij :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:58

maar ik ga naar bed
morgen weer vroeg naar faron toe :)
slaap lekker! :evaw:

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:07

L_bonsai_L schreef:
misschien kan je eens proberen om (als je bijvoorbeeld een keer gaat vrij rijden) de hele tijd met een los teugeltje te rijden.
dat heb ik veel gedaan met faron, toen ik net weer les had, en dat helpt echt heel goed!
dan word je wat minder afhankelijk van je teugels, want met je zit kan je een heleboel doen, en met afwenden enzo, horen ze ook te reageren als jij je lichaam draait, en alleen maar een buiten teugeltje tegen de hals aan, en de binnen hand wat opzij :)

Nee dit durf ik niet aan op Dixie, die kan dr soms opeens vndoor schieten, zo ook vndaag en op me zit reageerd ze dr nog niet goed op.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:08

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:31

ik vind het ook een beetje gelinksrechts, afgezien van dat rijd je der netjes hoor!
ik heb ook vaak dat ik teveel met me handen doen, en sommige paarden bewegen nou eenmaal soepel mee :P

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:44

ik vind dat je dr heel netjes aan t lopen had. En ik moet eerlijk zeggen dat ik je echt niet zo grof in je handen vind bij dr hoor. Op dat ene filmpje (waarbij suus zegt op 31 sec.) zie ik wel dat ze wilde vertrekken zegmaar, en dan niet op een goeie manier. Daar ik het ook in het echt gezien heb kan ik zeggen dat ze toen echt zo n moment had van t op een rennen zetten. Je kunt wel wat letten dat ze niet met dr kop gaat schudden idd. Vink ook lastig want al bij n kleinbeetje drukverschil doen ze t :) Maar dat maakt t ook heel leerzaam.

Met je zit aandrijven moet je JUIST NIET doen!! Je moet stil zitten t.o.v. het paard, dus mee gaan met de beweging. Op het moment dat je gaat zitten duwen met je zit werk je t paard alleen maar tegen, heeft het een naar soort druk in ze rug én kan ie dus moeilijker ontspannen en nageven!

Zat vandaag op Sylvester, en daar wilde ik al n tijdje op. En ik vind m LEUK!!!! hihi ik denk dat Gijs aan t beginnen is ze nummer 1 plek te delen :) Hij zit alleen niet zo lekker door, maar wie weet als ik wat meer oefen. Had m vandaag nog niet zo lekker nageeflijk, hijs namelijk behoorlijk sterk op links.. en ik ben handiger op rechts.... das dus niet zo handig... Maar ik vind m wel gewoon écht SUPER LEUK :D hihi

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:50

Dankje loes :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:52

mooi marlous

en gelukkig heeft iedereen zn eigen mening!
wij zien het ook maar van een filmpje he.
ik zeg niet datik t zelf beter kan oid. ;)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:55

Nou ik doe ook even mee met spammen :)

Meet Sylvester!!

http://i51.tinypic.com/2i7qz5i.jpg

sorry dat t link is maar de foto is te groot ofzo en ik weet nog niet 1,2,3 hoe ik m verklein en heb nu geen zin om dat uit te zoeken

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:55

ohjah en tis niet ze meest charmante foto xD (en mijn halster staat m beter :)) )

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:50

Zet nooit filmpjes of foto's op haw! Ze vinden altijd wel wat om je op af te zeiken...
Heb de filmpjes niet bekeken dus kan er niks over zeggen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 02:02

@ Nina, ik heb al eerder een topic op HAW gemaakt met me verzorgpaarden toen en daar waren ze heel positief :)

Hierbij eindelijk het laatste filmpje, dat uploaden duurde eeuwen!!!
In dit filmpje oefen ik me proefje die ik de 23e ga rijden. Het begin en einde is een beetje raar dus kijk daar maar omheen :P

Zo en nu ga ik slapen!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:12

Ik denk dat je je benen wat stiller moet houden,
Verder heb ik er niet echt heel veel verstand van xd
Ik heb zelf ook heeel veel punten waarik aan moet werken dus ja,
Dan ga ik niet tegen anderen zeggen dat dit en dat slecht is xd
Ik kan volgens mij ook behoorlijk streng zijn in de hand,
Maar dat is lastig afleren, ik rijd nu buiten vooral losse teugel tot ze ineens weer omdraait en idioot doet,
Maarja ben er ook mee bezig xd
Ik ga binnekort ook filmpjes maken denk ik of foto;s

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:16

goeie morgenn :) nog een paar uurtjes :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 13:32

nog anderhalf uur en dan WEDSTRIJD!!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:03

ik vind t zo grappig, dat hij heel veel mensen, met halt houden dat hooft meteen om hoog gaat,
maar bij faron werkt het juist andersom :P
als ik halt hou (gewoon met ontspannen teugels enzo) gaat ze altijd mooi aan de teugel staan :P

@marlous,
met met je zit aandrijven, bedoel ik niet dan je je benen aan gaat klemmen of zoiets, maar je kan ze zegmaar wel laten voelen met je zit, dat ze wat sneller mogen enzo.
gewoon heel eventjes, zodat ze je snappen.
niet dat je steeds gaat bewegen, want je moet idd proberen stil en stabiel op je paard te blijven zitten

maar ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, dus laat maar :P