Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:24

Wij vieren zondag Pakjesavond. Mijn ouders komen 's middags, blijven eten en dan de sjoelbak op tafel. om een uur of 7 komt Zwarte Piet langs. Die wil wel een potje sjoelen met Rowan. (en marsepeintaart eten).
Ja ik hoop dat we dit jaar lief genoeg zijn geweest zodat we ook een cadeautje krijgen (of meevoud)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:31

tnt legt van woensdag t/m vrijdag weer het werk neer, dan heb ik ook weinig te doen op het werk... kan ik nog even flink opruimen voordat de laatste werkweek ingaat

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:40

op buienrader verplaatst de sneeuw bui zich met de uren, komt steeds later morgen, ben benieuwd wanneer het nu uiteindleijk gaat komen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:40

ik duik mijn bed in welterusten

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:54

Truste, ik sluit het topic wel af :+

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:44

winnitou schreef:
ha de Sinterklaas gedichten zijn klaar. (de printer doet het hoor meelen, met een oude nieuwe Cartridge)

+:)+

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:45

winnitou schreef:
tnt legt van woensdag t/m vrijdag weer het werk neer, dan heb ik ook weinig te doen op het werk... kan ik nog even flink opruimen voordat de laatste werkweek ingaat

Dat is nog helemaal niet zeker hoor.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:46

Hackie schreef:
Truste, ik sluit het topic wel af :+

oh, dan moet je nog een aantal blz vol l*llen hoor. :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 04:00

Hihi :+

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 11:10

winnitou schreef:
op buienrader verplaatst de sneeuw bui zich met de uren, komt steeds later morgen, ben benieuwd wanneer het nu uiteindleijk gaat komen

Het begint hier nu zachtjes te sneeuwen. Staat ook weer een hoop wind zie ik...jaggie bah. Volgens buienradar moet het na 12 uur weer droog zijn. Weet niet wat er van klopt, maar als je 3 uur vooruit kijkt dan is het rond 11 uur al droog en als je 2 uur vooruit kijkt is het rond 12 uur droog. Hahaha...gewoon lekker afwachten maar.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 11:13

Vanmiddag maar eens op de manege kijken of First nog z'n stal uit kan komen vandaag.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:00

het is nu 12 uur en het sneeuwt nog steeds
er is een dik pak gevallen
heb vanaaf een verjaardag in koog ad de zaan een duiven vereniging
maar als zo doorgaat met sneeuwen denk ik niet dat dat wat gaat worden

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:02

Vanmorgen was ik niet afgebeld, dus om even voor 10-en (ik zou late dienst hebben) stond ik netjes bij het Koetshuis. Onderweg zat ik al te mopperen dat het volgens mij helemaal niet verstandig was om te gaan rijden, vooral niet met al die gladde bruggetjes. Om een heel verhaal in te korten: uiteindelijk ging het keihard sneeuwen, de koetsen waren in no-time opgegaan in het sneeuwlandschap, en we waren het er unaniem over eens dat het levensgevaarlijk zou zijn. De vrachtwagen had panne, dus die zou sowieso een klein uur later komen, dus heeft iemand de werkgever en de chauffeur gebeld dat we niet uit zouden gaan rijden. Vervolgens met Oege mee terug naar huis, waar we bijna 3/4 uur over hebben gedaan. De snelweg was bijna niet te doen: spekglad, geen sneeuwschuivers en ook geen strooiers. We hebben 40 tot hooguit 50 kilometer per uur gereden en gleden alle kanten op. Uiteindelijk heb ik het laatste stuk naar huis maar gelopen, zodat Oege niet nog meer onveiligheid op z'n pad zou krijgen. Ben net thuis, helemaal ondergesneeuwd, ha ha! Leek wel een Yeti! :+
Ben zo blij dat we niet hoefden te rijden, want die gemene wind maakte het er ook al niet fijner op!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:07

Ik ga strakjes, denk ik, met de slee naar Maisie. Eerst met de slee boodschappen doen en daarna door naar stal. Vind het echt onverantwoord om nu met de auto te gaan, hoewel het wel een stuk prettiger zou zijn qua wind. Maar ja, ik weet niet zeker of Sanne op stal is en ik wil toch wel heel graag dat Maisie voldoende water heeft tot morgen (ze drinkt best veel). Ook moet ze er evengoed nog wel even uit kunnen, anders wordt ze knettergek op stal. Oege en ik hadden het er in de auto nog over: ze kunnen beter met dit weer lekker los, dan op stal blijven. Geen beweging in combinatie met deze kou is funest voor die benen. Zo dadelijk eerst Sanne maar even bellen, voor hetzelfde geld is die al druk in de weer! ;)

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:39

ik was om half tien al druk doende om mijn looppad voor mav weer helemaal sneeuw vrij te maken. hard aan het werk geweest, helemaal voor elkaar, en toen was het gedaan met mijn goede humeur!!!!!!! grrrr alles voor niks geweest! mav moet maar weer een dagje op stal blijven! wat een sneeuw!!!! hier sneeuwt het nog steeds in assendelft. hopen op een sneeuwloze zondag!!! maar ja, is alweer een hoop narigheid voorspeld. ijzel!!!!!!
word je ook niet vrolijk van!!!!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:54

Balen San, kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van werd. Wij gaan vanmiddag toch nog maar even een kijkje nemen op de manege. Maar ik denk dat First ook vandaag op stal moet blijven. Inderdaad hopen dat het morgen beter wordt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:36

_sandra schreef:
ik was om half tien al druk doende om mijn looppad voor mav weer helemaal sneeuw vrij te maken. hard aan het werk geweest, helemaal voor elkaar, en toen was het gedaan met mijn goede humeur!!!!!!! grrrr alles voor niks geweest! mav moet maar weer een dagje op stal blijven! wat een sneeuw!!!! hier sneeuwt het nog steeds in assendelft. hopen op een sneeuwloze zondag!!! maar ja, is alweer een hoop narigheid voorspeld. ijzel!!!!!!
word je ook niet vrolijk van!!!!

Dat is echt frustrerend!!!!!!! Wij hadden het gedeelte voor het Koetshuis aardig voor elkaar, koetsen buiten... Het was nog een hele klus om die weer binnen te krijgen! We gleden allemaal steeds uit en waar je gelopen had, was het alweer volgesneeuwd! Vreselijk! :x

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:40

Sanne is vanmorgen gelukkig bij Maisie geweest, dus die is al lekker uit haar stal gekomen. Waterton was ook weer bijgevuld, dus ik hoef me niet in allerlei bochten te wringen om die kant op te gaan. Wilde al met de slee en Wesley heen, maar het is geen glijsneeuw. De slee gaat er dwars doorheen en dan loopt hij vast op de tegels/wegdek eronder. Ik denk dat we morgen ook niet gaan rijden (misschien bel ik zelfs wel af, want ik wil het ook gewoon niet opzoeken met dit enge weer), dus dan ga ik morgen zelf even met Maisie tutten. Maisie is gek op dit weer, raar beest! :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:38

BEN net gebeld ze komen me vanaaf ophalen dus ga toch naar die verjaardag \

ben nu lekker boerenkool aan het maken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:45

Zo, de bietjes zitten er weer in (heerlijk, echt m'n lievelingskostje!!!!) en de pepernoten staan nu in de oven. Wesley had in zijn adventskalender* een pak bakmix voor pepernoten gekregen. Leuk hoor, ben ook erg benieuwd hoe ze smaken! :D

* M'n moeder heeft sinds Wesley niet eens wist wie of wat Sinterklaas en kerst inhielden een grote adventskalender gemaakt (van stof) met allemaal vakjes. Op die vakjes staan de cijfers van elke dag van de maand december en erin zit voor elke dag een cadeautje. Dat kan van alles zijn: een snoepje, een autootje, of in dit geval een pak bakmix voor pepernoten. Erg leuk! ;) In het vakje van 24 december zit altijd een groot(er) cadeau. Zelf weet ik ook niet wat ze zo door het jaar heen heeft gekocht, dus ook voor mij is het elke keer weer een verrassing! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:46

Volgens mij hoorde ik een *ping* van de oven, dus de pepernootjes moeten eruit! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:06

hier ook de ping van de oven, gevulde speculaastaart

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:12

gaan zo aan de warme chocmelk met slagroom en gevuld speculaas

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:13

Shenavallie schreef:
Zo, de bietjes zitten er weer in (heerlijk, echt m'n lievelingskostje!!!!) en de pepernoten staan nu in de oven. Wesley had in zijn adventskalender* een pak bakmix voor pepernoten gekregen. Leuk hoor, ben ook erg benieuwd hoe ze smaken! :D

* M'n moeder heeft sinds Wesley niet eens wist wie of wat Sinterklaas en kerst inhielden een grote adventskalender gemaakt (van stof) met allemaal vakjes. Op die vakjes staan de cijfers van elke dag van de maand december en erin zit voor elke dag een cadeautje. Dat kan van alles zijn: een snoepje, een autootje, of in dit geval een pak bakmix voor pepernoten. Erg leuk! ;) In het vakje van 24 december zit altijd een groot(er) cadeau. Zelf weet ik ook niet wat ze zo door het jaar heen heeft gekocht, dus ook voor mij is het elke keer weer een verrassing! :D

Ik heb er ook zo een, gekocht ooit in Amerika, en heb hem nog nooit gebruikt. Wel een keer opgehangen maar er nog nooit wat ingestopt. Misschien een idee voor volgend jaar. Moet ik het wel bij de Kerstspullen vandaan houden.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:19

Zijn vanmorgen naar de theatervoorstelling van Wat is er toch met Sinterklaas geweest in de RAI. hadden op de heenweg een flinke sneeuwbui die alleen maar groter werd toen we daar aankwamen. De voorstelling begon een half uur later i.v.m. technische problemen. maar het was een leuke voorstelling met Sint-niet-helaas. Sinterklaas was nl ontvoerd... maar uiteindelijk kwam alles goed.
En buiten lag ondertussen een flinke hoeveelheid sneeuw. Had afgesproken een skibroek op te halen in Amstelveen ach en gezien het weer kwam het wel uit maar voor de weg had ik het beter op kunnen laten sturen. wat een glibberbende, en wat participeren veel automobilisten slecht, hebbe 3 auto's flink in de slip zien gaan, te veel gas in de bocht en dan flink remmen. de eerst kwam echt pal naast de lantaarnpaal tot stilstand. Wij hebben gelukkig geen glibbers gemaakt, snel boodschappen gedaan (Rowan buiten aan het voetballen) en daarna lekker binnen. Oh nee, Rowan heeft de gallerij nog helemaal sneeuwvrij gemaakt. Ik heb daarna nog gestrooid dus zwarte piet kan morgen komen (eerst nog Rowan zijn vader zometeen).