Nog altijd gestoord bokken de Chardonners voort! [deel 4]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:43

Met de A-pony wordt ook falco niet bedoeld ;)

Mallow

Re: Nog altijd gestoord bokken de Chardonners voort! [deel 4]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:07

Tsja sorry hor, hardstikke fijn dat het voor jullie wel goed is gegaan, maar heb het helaas toch echt 9 van de 10 keer fout zien gaan, en dan op die manier fout dat het paardje de pineut was, weer belande bij een handelaar, of bij de slacht.
En ik ben ook wel blij voor jorine, als ze inderdaad ECHT elke dag hulp heeft, en ook iemand heeft voor als ze ziek wordt oid......
maar nogmaals ik vind het erg ondoordacht en onverantwoord om met dit niveau aan een eigen paard te beginnen... Waarom dan niet eerst een paard leasen of zo iets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:42

Als er een iemand is die het al helemaal niet zonder begleiding zou gaan doen, zou het mijn moeder zijn ;). Ook ik begrijp natuurlijk wel dat je niet zomaar even van een manege af opeens een eigen paard kan hebben.

Maar ewanneer wij voldoende begleiding krijgen, en mijn moeder wil zowiezo dat ik les blijf krijgen omdat ze het anders niet goed vindt, en we het kunnen betalen, dan is er toch geen probleem?
Mijn moeder zal er zowiezo nog niet op gaan rijden, die vindt hem nog veel te eigenwijs. Die gaat dan eerst misschien nog lessen op chardon oid. M'n moeder wil dat áls ik Falco of een andere pony heb , ik 1x per week privéles krijg.
Voorderest staan er op die stal ook nog andere mensen, die ook veel ervaring hebben.

Nja ik zie het allemaal wel. ;)

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:44

Dus als je Falco niet kan kopen, ga je opzoek naar een andere pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:45

Dan ga ik inderdaad rondkijken :) Falco is al jaren mn droompony geweest, het zal jammer zijn als hij inderdaad niet te koop is / ik hem niet kan kopen, maar dan gaan ik en mn moeder inderdaad verder kijken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:59

Lieve schat, het gaat niet om het rijden :), maar weten jullie samen ook hoe de verzorging van je paardje in z'n werking gaat? Of hoe te zien wanneer hij iets mankeerd? Als jullie op een stalling staan met 6 of 8 boxen, zijn jullie nooit allemaal tegelijk op stal, en zal je zelfs vaak alleen zijn, heerlijk! Maar het is allemaal gewoon echt niet zo makkelijk als het klinkt..
Ik heb zelfs elke dag weer dingen waar ik niet zeker van ben, of of ik alles wel goed aanpak.. Maar denk toch wel dat je beter gewoon eerst wat meer ervaring kan opdoen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:42

Mallow schreef:
Oh je bedoeld die ene a pony :')?
Vind wel dat als je samen met je moeder die amper les heeft gehad, en zonder verdere ervaring, op een doodstille stal gaat staan, dat je eerst zelf wel wat meer ervaring mag hebben :)

Heb ook Kitty verzorgt, Nuus en Eef, Gijsje en Pamela, en ehm.. dat was het voglens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:43

Mallow schreef:
Lieve schat, het gaat niet om het rijden :), maar weten jullie samen ook hoe de verzorging van je paardje in z'n werking gaat? Of hoe te zien wanneer hij iets mankeerd? Als jullie op een stalling staan met 6 of 8 boxen, zijn jullie nooit allemaal tegelijk op stal, en zal je zelfs vaak alleen zijn, heerlijk! Maar het is allemaal gewoon echt niet zo makkelijk als het klinkt..
Ik heb zelfs elke dag weer dingen waar ik niet zeker van ben, of of ik alles wel goed aanpak.. Maar denk toch wel dat je beter gewoon eerst wat meer ervaring kan opdoen :)

De stalling is naast een woning, van een man van 50 en zijn vrouw dus er zal altijd wel iemand zijn als er iets is, die veel verstand heeft van paarden.

Ook met de verzorging zal ik natuurlijk begleid worden, ik ben heus niet helemaal gek om ergens aan te beginnen terwijl het verkeerd uit gaat lopen.... :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:49

Vind het ook helemaal niet zo verkeerd hoor, om als manegeruiter een eigen paard te kopen. Zolang je inderdaad maar goed blijft lessen en er begeleiding op stal aanwezig is die helpt je paardje in de gaten te houden qua gezondheid. Onzeker blijf je toch wel, al heb je al jaren een paard.....Dus Jorine, succes, hopelijk kan je je droom waar maken!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:17

We zijn toch allemaal begonnen als manegeruiter en met goede begeleiding is er ook niets aan de hand! Zou wel een droom zijn die uitkomt voor Jorine. Maar waar ik even mijn vraagtekens bij heb is dat ze een paar maanden geleden gestopt is met paardrijden omdat ze geen tijd meer had, vriendje, school, voetbal, dus daar moet ze gewoon even goed over nadenken! Het zou voor Falco ook wel heel leuk zijn als die eigen pony wordt!

Zo ik ga op jacht naar nieuwe chaps en dan nog een verjaardagscadeautje vinden voor een jongen die 15 wordt...pfff wat koop je daar eigenlijk voor?? Hij houdt absoluut niet van Ipods/Nintendo en dat soort spul.....

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:20

Jorine_Falco schreef:
Berichtje van Jorine op Bokt 17-09-2009)Hoi meiden,
Ik heb misschien een stom berichtje.. Maar ik ga stoppen met paardrijden. Ik vindt het ontzettend jammer, heb er een hoop jaren vele plezier aan gehad! Maar het is niet meer zoals vroeger. Ik heb minder tijd door school,voetbal, mn vriendje etc... Opzich zou ik het wel redden, maar ook vindt ik het minder leuk. Ik kom niet meer voor een Falcotje op de manege, en wacht altijd maar af wie ik krijg..
Ik heb nu niet echt een pony waarvoor ik helemaal ga...
En dat vindt ik echt jammer... ik mis hem heel erg...
dus ik ga af en toe lekker bij hem langs, en de lessen bij chardon zijn nu helasas over voor mij!

Heb het berichtje er nog even bij gezocht, ze geeft ook aan dat ze Falco natuurlijk heel erg mist, dus hopelijk gaat het allemaal lukken met Falco.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:25

Tsja, maar het feit dat ze opeens zoveel hulp zou gaan zoeken kon ik nou niet echt opmerken uit haar eerste post. Maar als er wat van gezegt wordt dan opeens wel ;)
En ja inderdaad we zijn allemaal begonnen als manegeruiter. Maar manegeruiter die 1 keer in de week een lesje heeft gehad die opeens een eigen paard koopt, ik vind die overgang erg groot.. Geloof me, toen ik zo oud was wilde ik niets anders hor :D, maar ben nu blij dat mijn ouders vonden dat ik eerst meer ervaring op moest doen :)
Maargoed jorine, ik heb m'n mening gegeven, dat zal je waarschijnlijk niet van je roze wolk aftrekken, maar ik gun het je wel hor meid, al klinkt t niet zo :P, probeer je alleen wat dieper na te laten denken, over iets wat een gigantische verantwoording is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:28

Uhu, t klopt dat ik eigenlijk dat ik het in het begin moeilijk had.
Ik had een vriendje (is inmiddels allang weer uit..) en op school moest ik een nieuwe goede start maken. Gelukkig is alles op mn rapport 7+, aangezien ik ook een nivo gezakt ben en gewoon makkelijk. :) Ik wil dat wel volhouden.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:32

Mallow schreef:
Tsja sorry hor, hardstikke fijn dat het voor jullie wel goed is gegaan, maar heb het helaas toch echt 9 van de 10 keer fout zien gaan, en dan op die manier fout dat het paardje de pineut was, weer belande bij een handelaar, of bij de slacht.
En ik ben ook wel blij voor jorine, als ze inderdaad ECHT elke dag hulp heeft, en ook iemand heeft voor als ze ziek wordt oid......
maar nogmaals ik vind het erg ondoordacht en onverantwoord om met dit niveau aan een eigen paard te beginnen... Waarom dan niet eerst een paard leasen of zo iets...

Denk je echt dat bijna alle mensen met een eigen paard eerst een paard geleast hebben? 9 van de 10 mensen kopen ook een paard nadat ze manegeruiter zijn geweest, daar begint het gros. En in de meeste gevallen gaat dat goed. De kern van jouw boodschap is alleen maar goed. Je wilt het beste voor de paarden, en natuurlijk moet je hulp hebben, maar ik denk niet dat je elke dag iemand mee hoeft te laten kijken. Falco is een doorgewinterde pony, geen jonge pony die nog alles moet leren. Ik vind ondoordacht en onverantwoord echt te hard gesteld. Natuurlijk ben jij voorzichtiger omdat je het vaak mis heb zien gaan, maar dat geldt niet voor iedereen.
Ik ken Jorine niet goed genoeg om haar karakter in te kunnen schatten, want in heb het wel vaker fout zien gaan dat mensen niet elke dag naar hun paard toe gingen, weinig reden etc. Maar als we er van uitgaan dat zij dit terdege beseft en ook bereid is om half ziek, op 1 januari, op haar verjaardag, met veel huiswerk, als ze een vriendje krijgt etc etc etc haar paardje voor te laten gaan, dan wens ik haar alle goeds met haar vriend Falco.

Waar ik me eerder zorgen over zou maken is als zij een jonge pony zou gaan kopen en zelf in zou gaan rijden etc. Daar vind ik wel dat je als beginnende paardenbezitter met alleen manege ervaring niet aan zou moeten beginnen.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:33

@ Mallow, je standpunt & adviezen zijn duidelijk en natuurlijk goed bedoeld! Impulsieve aankopen van paarden schiet niemand iets mee op.
@ Jorine, succes, ik hoop dat het gaat lukken met Falco, hou je ons op de hoogte?

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:35

Sambagirl: misschien een leuke DVD voor die jongen van 15? Is het voor de sint? Anders geef je hem een waardebon van de V&D of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:06

Ja, m'n moeder heeft een mailtje gestuurt naar BGV. :)
Nog niks terug, misschien dat we maandag eventjes langsgaan.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:26

HAHAHA als je vandaag Ni et probeert te typen staat er piet :P ( moet we lje censuur aanstaan)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:39

........

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:39

Whahaha:P als je . . . . . . . probeert te doen(zonder spaties) staat er dus puntjepuntjepuntjepuntje dit is moooi :+

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:45

Oh en nïet zeüren word= niet zeuren
Laatst bijgewerkt door lovefi op 05-12-09 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fe_m_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:45

vanavond pakjesavond :D
zo nog even mn laatste cadeautjes kopen en waars nieuwe laarzen voor mijzelf O:)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:46

Jaa pakjesavond :P haha nieuwe laarzen voor jezelf dat is wel leuk :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 15:47

MIJN FOTO'S ZIJN ER!!!!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:47

Dat is leeeeeuk :D zijn ze moooi ?? en een boos tekentje word : :(