Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:29

Het klaart vast wel op,hier valt het wel mee. Haha!
En anders nemen we onze blindenstok toch mee Tong uitsteken de terugweg moet geen probleem zijn,die weten de paarden wel.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:11

O, ja! Ze gaan in december verder met het asfalteren van de weg. Ze hebben nu tot het witte fietsbrug gewerkt en de rest tot aan het Buytenpark komt in december aan bod. Zeggen ze! (de asfaltmannen)

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:20

@woogy Ik hoop dat je het naar je zin krijgt daar!!
Hoesty met taggie nou?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:20

Tag staat weer lekker in de groep gaat een stuk beter met d'r. Smid heeft aan d'r pötje gevoeld en ze was praktisch niet meer gevoelig. Na m'n vakantie ga ik d'r weer een beetje conditie instoppen want ze komt nu niet meer vooruit.
Heb d'r vanmorgen vroeg nog even in de binnenbak gezet en een paar(letterlijk twee) rondjes laten draven ze wist toen al niet eens meer waar ze ze laten moest. Kortom conditie van een sta caravan. Ze kan sowieso lekker wandelen en buitenlopen daar zal ze ook al weer sterker van worden.

Pony ging als de hagel weer door de binnenbak, hoe komt het toch dat die zo fit is? Knipoog

Ik ga zo eens douchen en m'n tas inpakken voor de reis.
Iedereen die ik niet meer spreek(iedereen dus) tot over twee weken, ik ga proberen een update te plaatsen hier en daar maar ga nergens van uit anders dan paarden rijden en slapen Knipoog
Tot over twee weken!!!!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:33

Woogy, veel plezier in Japan!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:15

horseylove schreef:
@woogy
Hoesty met taggie nou?

Hoest ze dan?Ik dacht dat ze een zoolzweer had.
Tong uitsteken

Tot horens Woogy!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:59

Have fun Woogy en laat die Japanners wat zien Haha!

Ik ga nu naar stal en even de nieuwe paardjes bewonderen en die van mezelf natuurlijk Vork .

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:12

Veel plezier Woogy!!!

Hehe eindelijk rust op stal Whoosh! Extreme duivel Whoosh!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:14

Tiff is trouwens ook verhuist naar dr nieuwe hokkie Lachen
Was gister nog een beetje onwennig, maar dat zal snel minder worden... ik ben in ieder geval helemaal blij met ons mooie stalletje!! Complimenten voor je vader, broer en herman Ruitje!! OK dan!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:35

Taverno en ik komen weer net terug van een ritje park. Paarden waren braaf. Het weer was rustig maar het zicht was minder.
De fazanten vlogen om onze oren! Dat was soms voor de paarden en dan weer voor de ruiters erg schrikken. Haha!
Lekker voldaan zit ik nu even op de bank wat op te warmen. Ik heb echt een super paard!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:10

Ja het was een lekker ritje,ik ben net thuis,ga eens wat te eten maken.
Was gezellig in de kantine. Haha!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:37

Heb jij nu de hik Misselijk

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:53

Nee hoor,ik heb nergens last van. Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:33

Haha, nou Thijs voelt zich geloof ik al wel thuis - die stond vandaag meteen te maffen toen hij in de paddock mocht Nagelbijten / Gniffelen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:41

Ik heb hem binnen gezet,hij stond inderdaad erg rustig in de paddock,ook op stal trouwens.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:51

nou zeg loop ik net van stal weg zit ik al 10 min op de bus te wachten komt ie ipv 19.56 om 20.11 en reid nog door ook Gaaaap

vond het echt niet gaaf.
maar jah ik ben thuis Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:00

@Taverno: En? Heb je hem moeten slepen? Haha! Hij neemt meestal de tijd als hij aan de hand wordt gestapt... Bloos

@Horseylove: Dat is asociaal zeg! Hoe lang heb je dan moeten wachten uiteindelijk?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:04

Nee hoor ik heb hem niet hoeven slepen hij liep heel gewoon mee.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:14

Gelukkig maar...'t is niet altijd de snelste Bloos Maar wel heel lief, gelukkig Knipoog

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:18

Ben weer op mijn stage aangekomen..
Gister had Tjelle een relaxed dagje. Eerst even in het donker gegraasd samen met Charlotte en Rambo. Daarna ben ik nog even zonder zadel in de bak gaan stappen, om Isaura en Oob gezelschap te houden. Isaura en Astrid gingen me overhalen om even op Oobje te rijden. Toch maar gedaan Tong uitsteken Was weer een leuke ervaring. Hij rijdt heerlijk, wel een heel groot verschil met Tjelle haha. Oob maakt mega sprongen in galop!

Vandaag ga ik een nieuwe poging doen om Tjelle zijn manen te knippen. Ze zien er echt niet uit en had er gister toch maar geen zin in..

Werkse vandaag allemaal!

@ Woogy, veel plezier in Japan!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:03

BBreedveld schreef:
@Taverno: En? Heb je hem moeten slepen? Haha! Hij neemt meestal de tijd als hij aan de hand wordt gestapt... Bloos

@Horseylove: Dat is asociaal zeg! Hoe lang heb je dan moeten wachten uiteindelijk?

Dik een uur en een kwartier :S
ging om kwart voor 8 weg van stal was pas om 10 uur thuis :S

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:54

@ Lisanne : Fjorden in de dressuur sport

Echt een allerdaags gezicht is het niet maar toch zijn er een aantal Nederlandse amazones die met hun fjord meerijden in de hogere basisklasse van de dressuur.
Één van deze amazones is Kelly Evers. Tot op heden is ze de enige amazone in Nederland die met 2 fjorden startgerechtigd is in de klasse Z dressuur.
Met haar 10-jarige ruin Taco kwam ze tot voor kort uit in de klasse Z2 dressuur en met haar 13-jarige merrie Perla is ze nog actief in de klasse Z1 dressuur.

Kelly: “Er wordt mij regelmatig de vraag gesteld waarom ik in de dressuur ben gaan starten met een fjord. Eigenlijk is het antwoord op deze vraag heel simpel: dressuur is er voor het paard, het paard niet voor de dressuur. Of je nu op een fjord rijdt of een warmbloedpaard het doel blijft hetzelfde: een los en vrolijk paard onder het zadel.
Over het algemeen is een fjord vrij kort en op de voorhand gebouwd omdat het van oorsprong trekdieren zijn. Hierdoor is het erg belangrijk dat er veel aandacht wordt besteed aan de lengtebuiging en een ondertredend achterbeen. Een goede manier om dit te trainen is het rijden van veel afwisselende voltes en op de voltes veel te schakelen in tempo. Geen grote en lange schakels maar juist kleine en korte schakels zodat er een steeds snellere reactie komt in het achterbeen. Een paard wat zijn achterbenen goed gebruikt is haast altijd los in de rug en wordt hierdoor soepel in je hand. Over het algemeen beweegt een fjord niet zo ruim als een warmbloedpaard maar een ruime gang kan ook zijn nadelen meebrengen. Deze paarden maken vaak eerder een taktfout. Op een wedstrijd is het belangrijk om rekening te houden met de sterke punten van je paard. Wellicht kan een fjord minder spetteren in een uitgestrekte draf maar met een fjord kun je wel een correcte en constante proef laten zien. Een correcte schouderbinnenwaarts blijft een correcte schouderbinnenwaarts, of je paard nu een ruime draf heeft of meer een ponygang.
Als je op een wedstrijd binnenkomt met een prachtig paard met geweldige beweging kan het zijn dat een jury een bepaald beeld en verlangen heeft waar je in de proef aan zult moeten voldoen. Als ik de bak in kom is er vaak toch het idee dat een fjord minder geschikt is voor de dressuur, ik hoef dus niet aan een bepaald verlangen te voldoen, ik begin blanco.
En als blijkt dat deze fjord dan toch wel degelijk beschikt over een goed staaltje dressuuraanleg durf ik toch wel te zeggen dat een jury daar vaak vol lof over kan zijn."

Meer weten? Kijk op http://www.dressuurfjorden.nl

Stond on de nieuwsbrief van ClubHypo

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:28

ik heb Kelly en Taco gefotografeerd tijdens de workshop afgelopen zondag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt een leuk stel... een gave fjord die het heerlijk vind al die aandacht van fotograven...

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:49

Wat een mooie foto's Baxter! Wat zijn fjorden toch leuk!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:16

Ze zijn zeker mooi Baxter,alleen lijkt Taco op de eerste foto een mega lange rug te hebben.

Ze opent hier op bokt ook regelmatig topics maar ik erger me dan gigantisch aan die stijger foto`s,vind het vreselijk.