Even antwoord op vraag: 19, 20 en 21 oktober ga ik op voor t ruiterbewijs. Ben benieuwd!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
op paard te zitten. MOest in het begin de slof iets strakker nemen, maar daarna vlogen de woorden als "netjes", "super meisje" etc mij om de oren. EN eerlijk gezegd ben ik het daarmee eens. NIni voelde aan als een topdressuurpaard! Zelfs de galop ging zonder morren en problemen. Overgangen? Gebroken lijnen of voltes? Van hand veranderen, afwenden, wijken, alles kon ik haar vragen. Ze liep zo heerlijk!De uitgebreide poetsbeurt na afloop had ze meer dan dikverdiend wat mij betreft. 

_Mara_ schreef:Haha serieus? Wow, dan moet je wel echt enorme fan zijn. Dan moet je binnenkort maar weer eens een keertje komen om te rijden, want ze doet het nu gewoon.
Dikke hoop mest midden in de deuropening... Dit keer was Noraly de de redding, die heeft het snel opgeruimd.
En als je amazone dan probeert om je toch door die ietwat enge hoek te drijven, wissel je die 2 nog wel eens om. Kentucky dacht opeens dat het leuk was om IN de bak te scharrelen ipv er omheen. Ini zag dat en schopte wat zand naar de kip, die snel wegfladderde. En mijn paard dacht daar exact hetzelfde over. Zoeffff en weg was ze. Gelukkig wist ik nog waar de rem zat, dus snel weer terug genomen naar stap. De rest van de les heerlijk gereden, ze liep weer erg fijn!
Even een fotospam:
Echt super pony! En de pasjes wennen wel snel, het enige waar ik nog steeds aan moet wennen is de galop. Ze gallopeert ZO vlak en ze vind het ook best moeilijk dus ik moet der heel goed ondersteunen terwijl ik haar zelf ook al lastig vind in de galop. Dus dat is nog een groot werkpunt, maar dat houdt het leuk. Er is nog genoeg te doen, maar ze loopt al best leuk, dus begin niet helemaal onderaan. Maar je gaat er zo snel vanuit dat paarden het allemaal maar kunnen en doen, op de manege konden ze het allemaal wel. Hier vraag ik me af of ze alles wel begrijpt. Wilde ook achterwaarts proberen maar ze snapte er echt niks van! Haha.
Inge gaf me nog de tip om bakje biks mee te nemen, maar ja voordat je achterin die wei bent... Maar had haar idd zo te pakken. Alleen Islotti is dus ook gek op biks, mevrouw liep een eindje mee in de hoop iets te krijgen, maar heb haar hoofd iets opzij geduwd en ben doorgelopen. Maar dan kende ik die merrie nog niet genoeg blijkbaar. Want wat deed ze: ze kwam van links, sneed mij en paardlief de pas af en ging midden voor mij staan...
Heb haar weer ietsje aan de kant geduwd, met mijn paard beetje om haar heen gewandeld en toen viel het kwartje: geen lekkers vandaag...
... In de stal een schat van een paard, maar zodra je naar de wei gaat met haar slaat de opwinding toe hoor. Moest echt even alle zeilen bijzetten en wensen dat ik een anker had. Ze was bijna niet te houden, maar volgens Marjolein had ik haar nog best in de hand. Alleen bij het in de wei zetten, ging het even niet meer en moest Marjolein even ingrijpen. Maar het is goed gegaan. Pfoeh! Maar wel weer een heerlijke ochtend gehad.
Maar goed, vast gezet, lekker poetsen. Arme Bram had die nacht buiten gestaan denk ik en was behoorlijk nat geregend, maar toch gepoetst zo goed het ging. Zadel erop en naar de bak. Was alleen heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik op hem had gereden, was mijn dus ook even ontgaan dat hij hele kleine pasjes maakt in draf en galop. Moest enorm wennen... Maar rijden ging wel lekker, ondanks dat ik errug wennen moest.
Madam werd al de bak in gebracht voor mij, wel fijn. Even nasingelen, beugels op maat en erop maar! En na zo'n grote als Bram was Nini ineens heel iets anders. hihi. Maar ze liep als een zonnetje, zo fijn. Reageerde heerlijk op mijn benen, handen en zit. Had echt het gevoel heerlijk te hebben gereden. Na het rijden mevrouw naar stal brengen, is de haar box al bezet door Gjesta... Dus in overleg met Rianka mevrouw in de box van Rallywood gezet. Vond ze helemaal niet erg. Nog ff lekker gepoetst (Niet teveel, degenen die 's middags proefje zouden rijden op haar (jeugd/ junioren tot plm 18 jr.), moesten ook nog wel wat te doen hebben). Ja was weer een welbestede middag.
! Mevrouw was vanmorgen heerlijk meegaand. Wil je links? Oke, gaan we links. Rechtsaf? Jij zegt het maar... Halthouden? No problemo. Achteruit zeg je? Doen we toch ff... Een beetje dat idee. Ze liep echt zo super mega fijn, reageerde heerlijk op mijn been, was qua tempo super onder controle te houden, ja echt een hele fijne les gereden
Natuurlijk lekker naverzorgd, hoeven gekrabd, deken erop gelegd. Dat verdient ze dan echt na zo'n les!
. En de tweede keer galop was het helemaal bingo. 2 of drie bokken achter elkaar. Kon me nog net in de beugels houden. Volgens Annet zat ik er wel mooi midden op en bleef ik daarom goed zitten, maar toch. Meneer had het echt flink in de bol! Maar die naam moeten ze toch even aan sleutelen. Een B ervoor en een R erna en dan klopt het weer helemaal... BOKKER! Past helemaal bij Okke!

Leuk dat er zoveel dingen georganiseerd worden aan buitenritten, springles, etc. waar je je voor kan inschrijven. Tamara, laat maar weten wanneer je gaat, dan kom ik eindelijk een keer weer met je mee! Hoe gaat het met de Fjord?
Maar poetsen is volgens hem nooit vervelend, dat scheelt. Als ik bezig ben met zijn achterbenen poetsen, moet hij zelfs altijd even zijn * uitschachten... Waar dat nou weer voor nodig is..
Maar goed, ff corrigeren en dat gaat die 'slurf' altijd wel weer netjes terug...
Heb het genegeerd, eerst zijn hoofdstel om gedaan en daarna het zadel erop. Meneer heeft zeker een mindere ervaring gehad met iemand (zadel er te hard op gegooid ofzo). Maar toen het eenmaal lag, niks meer aan het handje. Naar de bak, erop en rijden maar.
Snap jij het, snap ik het... Partyman is een aparte, daar ben ik al wel achter... Maar ging eigenlijk wel heel erg lekker. Hij liep verder als een zonnetje, deed wat ik vroeg, ja, echt heel fijn!