RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:43

Fijn dat je lekker gereden hebt Tamara!!!! Hopend at het bij mij zaterdag ook zo lekker gaat :=

Even antwoord op vraag: 19, 20 en 21 oktober ga ik op voor t ruiterbewijs. Ben benieuwd!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:25

*Zweeft het topic binnen vanaf een roze wolk met een superbrede glimlach van oor tot oor*

WAT HEB IK VANMORGEN SUPERFIJN GEREDEN!!!!!!!!!

Mocht op Nini, met slof. Dus ik WTF, een slof bij Nini??????? Maar goed, lekker poetsen voor zover dat gaat met een merrie die knetter wordt van de vliegen... Hup zadel erop, hoofdstel erom, slof eraan gehangen en naar de bak. Bleek dus dat Nin echt even goed over de rug gereden moest worden vandaag. Ze stond zonder ijzers en moest dus echt even goed gereden worden. Omdat ik twijfelde of de slof goed zat, toch Echica nog snel even gevraagd, bleek hem toch van de verkeerde kant door de bitringen gehaald te hebben, dus snel ff correctie gedaan. En toen erop! Vanaf het eerste moment liep ze als een zonnetje. Had het gevoel zo: :D op paard te zitten. MOest in het begin de slof iets strakker nemen, maar daarna vlogen de woorden als "netjes", "super meisje" etc mij om de oren. EN eerlijk gezegd ben ik het daarmee eens. NIni voelde aan als een topdressuurpaard! Zelfs de galop ging zonder morren en problemen. Overgangen? Gebroken lijnen of voltes? Van hand veranderen, afwenden, wijken, alles kon ik haar vragen. Ze liep zo heerlijk!De uitgebreide poetsbeurt na afloop had ze meer dan dikverdiend wat mij betreft.

ALs de rest van het jaar nou ook zo goed blijft gaan, hoor je mij niet klagen.

Oja, we hebben een nieuw dier op stal. Naast de bak-kip (kip die altijd in de wei naast de buitenbak scharrelt) hebben we nu ook een stal-kip. Beestje loopt door de stallen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat zij daar is. En ook de paarden kijken niet op of om naar haar. Ontbreekt er nog net aan dat we eieren in de voerbakken vinden...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:59

Wat fijn dat het zo lekker ging Jenny! En de stalkip heb ik inderdaad ook gezien, gek beest. :P

De manege heeft trouwens haar website vernieuwd! Er is nu van alles te lezen over de fokmerries, hun afstamming en nakomelingen. Ook veel nieuwe foto's, best leuk om zo te lezen. :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:13

lekker paard is het toch ook
Afbeelding

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:12

Haha, en nog een Melinafan, ik ken veel mensen die gek van der zijn. :P

Ik heb gereageerd op een advertentie voor een bijrijder voor een fjord, en dinsdagavond kan ik langskomen! Ben héél erg benieuwd, als het wat is dan stop ik alleen misschien wel met rijden bij Ini. Vind de paardjes echt heel leuk bij ini, maar ondanks dat ik iedere keer op Kanjer rijdt kan je niet echt een band opbouwen met de paarden. En dat is wel iets dat ik mis, zien dat je vooruitgang boekt met een paard etc. Maar eerst dinsdag maar eens afwachten, ben benieuwd of ik erop pas. Het is lang geleden dat ik op een pony gereden heb, haha.

Oja, de advertentie waar het om gaat: http://link.marktplaats.nl/589462256

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:16

Vanaf 3 jaar geleden, was deels de reden dat ik de 2e keer op kamp ging haha :j
heb erop gereden het jaar dat niet drachtig bleek te zijn, jaar erop was ze kreupel.
heb er destijds over gedacht haar te kopen!

ziet eruit als een lief fjordje

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:32

Haha serieus? Wow, dan moet je wel echt enorme fan zijn. Dan moet je binnenkort maar weer eens een keertje komen om te rijden, want ze doet het nu gewoon. :Y)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:59

Zo, hele nieuwe en frisse site geworden zeg! Ook veel leuke info., Ik heb nooit geweten dat Otske (zie ik nog wel eens bij ons in de les lopen met eigenaresse erop) en Earst familie waren van WIduna.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:31

_Mara_ schreef:
Haha serieus? Wow, dan moet je wel echt enorme fan zijn. Dan moet je binnenkort maar weer eens een keertje komen om te rijden, want ze doet het nu gewoon. :Y)

Als ik alleen al dacht aan stilstaan, deed ze het, had destijds nog nooit zo een klik gehad met een paard :o
Toen was ze natuurlijk ook nog een stuk groener, inge reed toen geloof ik fanatiek met haar!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:47

Vanmorgen weer heerlijk gereden! Paard stond nog buiten, achter het kamphuis, in het zand. En ja, paarden + zand = ... :)*

Dus dat werd poetsen, merrie had het zand overal zitten... Gelukkig vind ik dat erg leuk om te doen dus dat scheelt weer! Alleen wel iets te veel tijd genomen, iedereen ging al naar de bak en ik moest het zadel er nog op doen. Gelukkig was Echica vlakbij en die heeft snel gezadeld, terwijl ik mijn cap op zette. En hup naar de buitenbak. Helaas was paard in een aparte bui. Om de hoek van de bak staat een krukje, dus ik zet merrie even stil in de deuropening om krukje te pakken, tilt ze haar staart op... Oepsie! :oo Dikke hoop mest midden in de deuropening... Dit keer was Noraly de de redding, die heeft het snel opgeruimd.

Rijden ging erg lekker, alleen mevrouw was even het verschil kwijt tussen voorwaarts en achterwaarts. Reden: de bak-kip, die Kentucky blijkt te heten, scharrelde op een plek waar zij normaal nooit scharrelt en ja dat is dan eng. :wow: En als je amazone dan probeert om je toch door die ietwat enge hoek te drijven, wissel je die 2 nog wel eens om. Kentucky dacht opeens dat het leuk was om IN de bak te scharrelen ipv er omheen. Ini zag dat en schopte wat zand naar de kip, die snel wegfladderde. En mijn paard dacht daar exact hetzelfde over. Zoeffff en weg was ze. Gelukkig wist ik nog waar de rem zat, dus snel weer terug genomen naar stap. De rest van de les heerlijk gereden, ze liep weer erg fijn!

De naam van deze toffe dame: Nini *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:17

Fijn dat je lekker gereden hebt! En tja, het blijft een fotty he dus als ze een keer een sprintje kunnen trekken zullen ze dat ook doen. :Y)

Ik moet nog steeds kijken wanneer ik me vakantielessen ga rijden en of ik ze nog wel ga rijden. Ik heb het momenteel gewoon zo druk met werk, scriptie en paardrijden. Als het goed is moet het rooster voor over 2 weken komende week bekend zijn en als ik dan nog steeds geen gaatje zie dan bel ik ze wel even op met de mededeling dat ik ga stoppen. Ik rij nu 2 a 3 keer in de week in Tolbert en om dan ook nog eens bij de manege te rijden.. Ga het denk wel missen maar ik heb er ook wel een heel gaaf paardje voor de in de plaats gekregen! Vanmorgen weer gereden en ik begin ondertussen te wennen aan de galop. Ze galoppeert ZO vlak! Is echt even enorm wennen. Maar heb echt heerlijk gereden en wordt steeds blij als ik weer aan der denk. Het is gewoon zo leuk allemaal daar! Heel relaxt paard, nog genoeg aan te gebeuren maar er zit genoeg potentie in. Ze zocht vandaag al een paar keer me hand op, maar dat laat ik op het moment even voor wat het is. Eerst zorgen dat ze voorwaarts is en blijft. :) Even een fotospam:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5843_n.jpg

Hier lijkt het nog wel mee te vallen met haar dikte, maar in het echie zie je toch wel duidelijk dat er aardig wat vetjes af mogen. ^^

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:53

Dus Tamara, je hebt nu officieel een bijrijpony?
Leuk man!
En hoe bevallen de ponypasjes je? :P

Is Tolbert nog een beetje te reizen vanaf Groningen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:18

Ja! :D Echt super pony! En de pasjes wennen wel snel, het enige waar ik nog steeds aan moet wennen is de galop. Ze gallopeert ZO vlak en ze vind het ook best moeilijk dus ik moet der heel goed ondersteunen terwijl ik haar zelf ook al lastig vind in de galop. Dus dat is nog een groot werkpunt, maar dat houdt het leuk. Er is nog genoeg te doen, maar ze loopt al best leuk, dus begin niet helemaal onderaan. Maar je gaat er zo snel vanuit dat paarden het allemaal maar kunnen en doen, op de manege konden ze het allemaal wel. Hier vraag ik me af of ze alles wel begrijpt. Wilde ook achterwaarts proberen maar ze snapte er echt niks van! Haha.

Tolbert Groningen is prima te doen in principe. Met de bus een halfuurtje, de bus rijdt 2 keer in het uur tot kwart voor 12 s'avonds. Moet alleen dan nog 15/20 minuutjes lopen, ze wonen iets buiten tolbert. Maar ook dat is nog prima te doen. Echt ideaal allemaal!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:15

Ik heb gister weer gereden op de manege, uiteraard op mijn oude vertrouwde vriend Kanjer. Hij liep al het uur ervoor dus ik kon rustig paardjes aaien. Maar wat was het wennen zeg! Ik ben ondertussen een dikke, kleine fjord gewend en nu zat ik op een groot, smal paard met een enorm lange nek leek het wel. Eerste rondje was echt enorm wennen, had het gevoel dat ik er ieder moment kon afvallen! Haha. Maar het wende al weer snel en heb ik lekker gereden. Inge had iets nieuws bedacht, afwenden bij A, bij X in galop aanspringen en dan links of rechtsom bij C. Dat was wel echt heel leuk om te doen! Ik heb nog 5 lessen staan en die mag ik rijden wanneer het mij uitkomt, dus dat is wel fijn. Waarschijnlijk ga ik er dan 1 met me zusje rijden, 1 met evelien en dan hoef ik zelf nog maar 1 keer te rijden. Dan wil ik sowieso nog wel een keer op Injoy en eigenlijk ook wel andere paardjes.

Heb jij nog gereden Jenny?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:56

Vandaag weer gereden ja. Mag jij drie x raden op wie... Hint:
Spoiler:
N..i

Mevrouw stond in de wei, vanuit de buitenbak naar de weg gezien de laatste. En natuurlijk helemaal achterin... En ik was al ietsje laat... -O- Inge gaf me nog de tip om bakje biks mee te nemen, maar ja voordat je achterin die wei bent... Maar had haar idd zo te pakken. Alleen Islotti is dus ook gek op biks, mevrouw liep een eindje mee in de hoop iets te krijgen, maar heb haar hoofd iets opzij geduwd en ben doorgelopen. Maar dan kende ik die merrie nog niet genoeg blijkbaar. Want wat deed ze: ze kwam van links, sneed mij en paardlief de pas af en ging midden voor mij staan... :? Heb haar weer ietsje aan de kant geduwd, met mijn paard beetje om haar heen gewandeld en toen viel het kwartje: geen lekkers vandaag...

Snel naar stal, paard poetsen en zadelen. Ini en Inge lieten nog even in niet mis te verstane bewoordingen weten dat de hoeven goed uitgekrabd dienen te worden, is blijkbaar al een keer 1 kreupel door geworden, en als Ini en Inge iets duidelijk willen hebben, is daar geen woord Frans bij...

Nieuwe bodem lag er ook in, in de buitenbak. Wij mochten daar rijden, ging erg fijn. Alleen die hoek A-K en K-A he... daar liep die bakkip weer en dat was eng volgens paardlief. Gewoon gedaan alsof beestje er niet zat, gewoon door die hoek... Ik was niet helemaal fit (begin deze week met griep op de bank gelegen), maar ging toch wel erg fijn. Iemand anders mocht daarna op haar, had ook net gereden, of ik dan wel haar paard wilde afzadelen. Natuurlijk wil ik dat wel. Sta je dus ineens met Blue Maid in je hand :wow: ... In de stal een schat van een paard, maar zodra je naar de wei gaat met haar slaat de opwinding toe hoor. Moest echt even alle zeilen bijzetten en wensen dat ik een anker had. Ze was bijna niet te houden, maar volgens Marjolein had ik haar nog best in de hand. Alleen bij het in de wei zetten, ging het even niet meer en moest Marjolein even ingrijpen. Maar het is goed gegaan. Pfoeh! Maar wel weer een heerlijke ochtend gehad.

Je kon je trouwens nog inschrijven voor een buitenrit, wat ik dus ook gedaan heb. Benieuwd wanneer, wat en hoe...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:53

Klinkt leuk Jenny! Dat van de buitenrit heb ik vrijdag niet gezien, maar klinkt wel als een leuk idee! Ben benieuwd. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:41

Dat was een gevalletje "er weer even in komen" vanmorgen. Bleek namelijk op een paard te rijden waar ik al bijna een jaar niet meer op gereden had... Hints: Frieslân Boppe, Zwart, grijzig op haar hoofdje, oud, merrie... Iemand een idee?
Oplossing:
Spoiler:
Widuna

Dat was een verrassing, mevrouw bleek in de nieuwe stal te staan, dus haar daar weg geplukt en naar de grote stal gebracht. Omdat ik ietsje laat was, snel de harde borstel er over en hoeven uitgekrabd. Zadel erop, hoofdstel erom, cap op mijn kop, handschoenen aan, zweepje mee en huppekee. In de buitenbak opstappen, ging meteen met neusje naar beneden lopen. Rest van de les ook niet anders geweest. Alleen ze is niet erg voorwaarts soms, dus zweepje was even geen overbodige luxe, moest echt af en toe tikje bijgeven. Maar ja, zij wordt ook al een dagje ouder he. Maar nog altijd kan ze wijken, wenden etc als een echt dressuurpaard! Hoefde niet af te zadelen, mevrouw mocht nog een uur. Dus maar even een bezem gepakt en de stal geveegd. Gelijk even in het halletje van de binnenbak geveegd, lag ook weer genoeg zand. Ja, weer een lekkere ochtend gehad!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:26

Okee, morgen 2x rijden. Inge belde vanmorgen, ik heb nog 1 inhaalles staan, of ik die morgen wel wil rijden en of ik een voorkeur heb voor paard. En dat werd dus 2x een ja! Ja ik wil morgen wel 2x rijden en ja ik heb een voorkeur, namelijk PM.

Ze zou kijken wat er mogelijk was, dus ben errug benieuwd...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:16

Sorry voor de vertraging, maar hier nog ff update.

Heb zaterdag idd 2x gereden. Niet op PM helaas, maar wel op 2 andere toffe paarden.

1e uur: Bram. Was mooi op tijd, dus ik dacht: hup lekker poetsen. Echter Bram had andere gedachten. Hij stond al op stal, ik doe zijn deur open, draait hij zich om. Kijk dus tegen een kont aan en elke keer als ik een stap opzij deed om naar het hoofd te gaan, ging die kont mee. Kon echt niet bij hem komen. Zelfs met wat hooi was meneer niet over te halen... Andere amazone erbij geroepen en die kon hem zo pakken... :? Maar goed, vast gezet, lekker poetsen. Arme Bram had die nacht buiten gestaan denk ik en was behoorlijk nat geregend, maar toch gepoetst zo goed het ging. Zadel erop en naar de bak. Was alleen heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik op hem had gereden, was mijn dus ook even ontgaan dat hij hele kleine pasjes maakt in draf en galop. Moest enorm wennen... Maar rijden ging wel lekker, ondanks dat ik errug wennen moest.

2e uur: Nini <3 Madam werd al de bak in gebracht voor mij, wel fijn. Even nasingelen, beugels op maat en erop maar! En na zo'n grote als Bram was Nini ineens heel iets anders. hihi. Maar ze liep als een zonnetje, zo fijn. Reageerde heerlijk op mijn benen, handen en zit. Had echt het gevoel heerlijk te hebben gereden. Na het rijden mevrouw naar stal brengen, is de haar box al bezet door Gjesta... Dus in overleg met Rianka mevrouw in de box van Rallywood gezet. Vond ze helemaal niet erg. Nog ff lekker gepoetst (Niet teveel, degenen die 's middags proefje zouden rijden op haar (jeugd/ junioren tot plm 18 jr.), moesten ook nog wel wat te doen hebben). Ja was weer een welbestede middag.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:51

*Stuitert de andere Ini-slotters ondersteboven in haar enthousiasme* *\%/* :):) *\%/* :):)

Wat was vandaag een supertoffe dag! En eigenlijk begon die gisteren al... Want gistermorgen kreeg ik een telefoontje van Inge. Of ik vanmiddag wel mee wilde met een buitenrit! 3x raden wat mijn antwoord was! En dikke vette JA! Natuurlijk!

Maar eerst stond er voor vanmorgen nog een les op de planning. En wel op Nini <3 ! Mevrouw was vanmorgen heerlijk meegaand. Wil je links? Oke, gaan we links. Rechtsaf? Jij zegt het maar... Halthouden? No problemo. Achteruit zeg je? Doen we toch ff... Een beetje dat idee. Ze liep echt zo super mega fijn, reageerde heerlijk op mijn been, was qua tempo super onder controle te houden, ja echt een hele fijne les gereden :D Natuurlijk lekker naverzorgd, hoeven gekrabd, deken erop gelegd. Dat verdient ze dan echt na zo'n les!

En vanmiddag de buitenrit! Het regende wat toen ik die kant weer op ging (was even naar huis van mijn ouders geweest om te eten en de hond te laten plassen. Tsja, die kan het ook niet uitzweten he), dus vreesde voor een natte rit en dat klopte ook nog aardig ook. Toen we richting bos gingen, hielden we het echt niet droog, iedereen was in no time nat. Tot mijn eigen verbazing en blijdschap mocht ik op Okke, de lieverd. Hij vond het heerlijk in het bos. Door de plassen stampen, lekker voluit draven, heerlijk. In de bak is hij wel eens wat sloom, maar in het bos blijft daar niets meer van over. Gaan met die banaan! En dat heb ik gemerkt in galop... De eerste keer galop gaf hij puur uit enthousiasme een stevige bok, gelukkig zat ik in de verlichte zit, dus ging onder mij door, maar toch... Keek er echt even van op dat hij dat kon. :wow:. En de tweede keer galop was het helemaal bingo. 2 of drie bokken achter elkaar. Kon me nog net in de beugels houden. Volgens Annet zat ik er wel mooi midden op en bleef ik daarom goed zitten, maar toch. Meneer had het echt flink in de bol! Maar die naam moeten ze toch even aan sleutelen. Een B ervoor en een R erna en dan klopt het weer helemaal... BOKKER! Past helemaal bij Okke!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:16

Haha! Klinkt echt geweldig jenny! Okke had er dan zeker zin in! Haha, gelukkig ben je blijven zitten. :)

Ik ga volgende week maar eens bellen om vrijdagmiddag een lesje te rijden als dat kan. Dan ga ik vragen of ik mijn laatste paar lessen op nog wat verschillende manegepaarden zou mogen rijden. Lijkt me wel een leuke afsluiting om oa nog een keer op Injoy en Okke te rijden. ^^

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:56

Afgelopen zaterdag niet gereden, niet bij Ini althans. Ik ben bij t Reelaer in Raalte geweest en heb daar mijn ruiterbewijs gehaald! Theorie foutloos, praktijk alleen maar voldoende en goed! Ik is blij!

Vanmorgen wel weer bij Ini geweest. Heb heerlijk gereden! Kanjer was erg meegaand, reageerde heel fijn op de hulpen, deed precies wat ik wilde!

24 november wedstrijd, heb me al opgegeven en ook ingeschreven voor een springles! Nu al zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:41

*is weer terug uit het zonnige Italië!* :brr:
Daww, er stond bij ons verblijf in Italië echt een schat van een paard en een enorm stinkende rare geit. Paard zag er goed uit en kwam elke dag even naar het hek voor een knuffel. Zijn linkeroor was een erg gewenste krabplek :+

Gefeliciteerd, Jenny! Super gedaan! :D Leuk dat er zoveel dingen georganiseerd worden aan buitenritten, springles, etc. waar je je voor kan inschrijven. Tamara, laat maar weten wanneer je gaat, dan kom ik eindelijk een keer weer met je mee! Hoe gaat het met de Fjord?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:36

Vorige week niet gereden ivm verjaardag van beste vriendin, maar nu wel weer. Helaas al minder goed nieuws gehad: de wedstrijd gaat niet door ivm te weinig animo. Komt nu springles in de plaats.

Maar mocht de pret niet drukken vanmorgen. Nini had er erg veel zin in. Was erg voorwaarts, terwijl Ini dus klein wilde rijden. Ging na wat remmen toch best goed. Allen ze zag in de 1e galop "spoken", "bakkabouters" of wat er dan ook maar bij de deur en het hindernismateriaal zat... Sprint er in de galop ineens vandoor en maakte een paar kleine rare sprongetjes. Maar goed, ken haar nu langer dan vandaag en heb haar weer netjes onder stuur gekregen. In de stal was ze echter wat humeurig, hapte ook een paar keer, waarvan 1 keer echt raak was. Heb haar gelijk een tik gegeven, want dat mag ze natuurlijk niet... Maar rijden ging wel erg fijn weer!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:22

*Vervolgt haar monoloog*

Wat heb ik vanmorgen fijn gereden! Omdat Ini er niet was en Inge druk met voorbereiden voor haar eigen wedstrijd vanmiddag, heeft Wineke ons les gegeven. In het boek stond dat ik op PM mocht, Partyman dus! Bij het poetsen bleek al dat hij een vrolijke bui was, want hij deed niet anders dan likken en kietelen. :D Maar poetsen is volgens hem nooit vervelend, dat scheelt. Als ik bezig ben met zijn achterbenen poetsen, moet hij zelfs altijd even zijn * uitschachten... Waar dat nou weer voor nodig is.. :? Maar goed, ff corrigeren en dat gaat die 'slurf' altijd wel weer netjes terug...

Wat hij wel vervelend vond was zijn zadel erop leggen. Oren zaten in de nek, dreigde zelfs ff met zijn achterbeen. :( Heb het genegeerd, eerst zijn hoofdstel om gedaan en daarna het zadel erop. Meneer heeft zeker een mindere ervaring gehad met iemand (zadel er te hard op gegooid ofzo). Maar toen het eenmaal lag, niks meer aan het handje. Naar de bak, erop en rijden maar.

Les was ook heel veel theorie, welke hulpen gebruik je, hoe doe je dit of dat, maar ook wel erg leuk. Merkte vooral dat meneer in stap beetje aangespoord moest worden, in draf en galop moest ik echter de rem erop gooien :? Snap jij het, snap ik het... Partyman is een aparte, daar ben ik al wel achter... Maar ging eigenlijk wel heel erg lekker. Hij liep verder als een zonnetje, deed wat ik vroeg, ja, echt heel fijn! :D

Na het rijden meneer afgezadeld, lekker gepoetst, deken erop (was volgens hem ook niet helemaal een onverdeeld genoegen) en hup richting wei. En wat is het eerste dat hij daar doet... In 1 streep naar de waterbak. Die in zijn stal deed het niet goed, misschien dat dat het was... Maar net als ik denk dat ik paarden begrijp, is er weer een dag als vandaag, dat ik denk "huh?"

Kan iemand mij Partyman even uitleggen???