Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:16

Haha is wel leuk hoor! Hele week zonder make up Tong uitsteken Of voor hoelang we ook maar gaan...

Hé Lupi Tong uitsteken, heb jij het telefoon nummer of msn van Ellen toevallig voor me?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:19

Telefoonnummer wel, maar haar MSN was stuk ofzo? Ze is iig al heel lang niet meer online geweest.

Ik heb trauma's van kamperen, ik ga NIET in een tent Boos! Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:20

Nou, dan ga jij naast de tent slapen! Clown

Ik pm je even.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:34

Ik verveel me.... Ga wel een half uurtje 'onderzoek' doen (= spelletje spelen), best leuk werken bij een game dev. bedrijfje Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:09

Pff, wat hebben jullie veel gepraat! Knipoog
Ben ik even een middagje weg en dan al weer drie pagina's verder! Kan wel merken hoe hard iedereen aan het werk is Tong uitsteken

@Lydia, die stappsokken zitten idd heerlijk! Misschien dat je even bij de welkoop langs kan, daar hadden ze laatst drie paard voor maar 8 euro ofzo.. Twee effen en een geruitte.

@Lupi, welkom terug! Dat werd wel weer eens tijd Tong uitsteken. Dus Aranka bevalt nog steeds? Ha, ik had niet anders verwacht. Je kan best eens gelijk hebben dat ze goed zal lopen op een dubbel gebroken bitje, het valt iig altijd te proberen.
Dapper hoor, die springlessen, succes! Dus Nikita kan wel weer het springen aan?
Ik hoorde van Laura dat die fries 'onopgevoed' was. Ze was laatst losgebroken tijdens het stappen en liep toen bij de kinderboerderij, vandaar dat die mensen wat twijfelen. Maar het is zeker wel een fris ding, ten minste dat hoorde ik, en tja, om dan zo'n paard te kopen als je beginner bent... Scheve mond

@Sence, vervelend en sterkte. Jammer dat Kai door zijn been is gegaan, maar heeft hij nou box(stand)rust, of mag hij gewoon gestapt worden? Wel weer makkelijk dat je een andere paard kan rijden, dat gaat wat moeilijk als je maar eentje hebt...

Ik heb vandaag ook nog even gereden. Werd gelukkig wel droger toen we opstapten, dus het viel nog mee. Had vandaag weer iemand die langs kwam, hele leuk vrouw, rijdt nu westeren en dat komt best wel overeen met 'onze' manier van rijden. Hoe vervelend Iemkje gisteren was, zo makkelijk deed ze het vandaag. Die vrouw gaat helemaal voor de friezen, en komt dinsdag nog een keertje echt rijden..
Maar om mij mag ze blijven Haha!

En Guus is kaal! Die stomme schapen hebben hem helemaal kaal gevreten, dus die stoere hengst is zijn manen en staart helemaal kwijt.

We hebben basisbrok gehaald, maar hoe zouden jullie dat opbouwen? Ze krijgen normaal nooit brok, alleen nu er twee wat mager zijn en de rest veel vaker gaat rijden...
Ze krijgen nu alleen na het rijden een kwart, Donja en Liberty ook iedere dag standaard een kwart. Kan ik het zo doen? Of is dat te veel/te weinig?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:11

En Sence, hoe bedoel je die trektocht? Op paarden van een manege die dat organiseerd? Of op onze 'eigen' paarden?
Want die van mij houden echt geen dag vol, en de enigste die dat wel kan gaat nogal hard Haha!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:12

hee ik antwoord wel even voor Nadine want ik had het "verzonnen"
gewoon op eigen of zelf geregelde paarden
als je via manege's gaat krijg je begeleiding mee en daar heb ik niet zo'n zin in Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:25

Oke, hmm.. dan zal ik toch even aan die conditie gaan werken Tong uitsteken
Maar dan ga ik liever een dag naar het strand ofzo, want 'mijn' paarden komen niet zo vaak buiten de deur en om dan meteen een paar dagen te gaan...
Maar als ik dan ga heb ik nog een paard in de aanbieding! Dus Lydia, mocht ik het kunnen regelen Tong uitsteken

Owh en voor de mensen die mijn dekje (heb het heel wat pagina's geleden over gehad Knipoog) nog willen zien:
Fotomodel Rikst:
Afbeelding
En nog een recente van BigBen:
Afbeelding
hij was net klaar met gapen Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:31

Denk dat een kwart best kan om mee te beginnen, en misschien is het zelfs wel helemaal genoeg aangezien ze het niet gewend zijn!

Die Fries... die is (no offence Knipoog ) beter opgevoed dan die van jou Rianne Tong uitsteken Ze gaat keurig aan de kant, als ze weet wie de leiding heeft gaat ze niet boven op je staan, etc. Ze is gewoon fris, zijn ze in Bears ook als ze voor het eerst naar binnen moeten en dan alleen een half uurtje buiten mogen Knipoog (en dan niet eerst ff losgooien hea, gelijk langs de kinderboerderij stappen)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:35

Nou... Boos!
Hahaha nee hoor, maar zoals ik het van Laura hoorde kwam het anders over.
Tja, dan is het zeker niet slim om met een fris paard te lopen Tong uitsteken Maar daar leer je snel genoeg van Knipoog

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:38

Ze neemt de leiding over als er geen leiding is. Ze was zondag los in de kleine bak, deed net als liberty toen die net in Bears stond. Enthousiast, erg kijkerig, beetje rennen, maar verder braaf.

Laura vind haar een beetje eng Knipoog Ze zou die Fries gaan verzorgen en wilde zondag haar longeren om te kijken hoe het ging. Paard gelijk aan de longeerlijn geklikt en geprobeerd een rondje te laten lopen, maar Tjitske was niet zo onder de indruk van Laura en vond de kabelbaan veel interesanter Koe Laura de bak uit, Lupi de bak in Clown Na afloop wilde Laura het toen brave paard niet naar stal brengen, maar na enige druk van mij (je wilde toch verzorgen?) toch maar gedaan, toen was ze bij Laura ook erg lief.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:40

Stoere Lupi Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:42

Nah, gewoon een heel lief paard Knipoog

Ik vind het een heel leuk ding, daarom had ik ook aangeboden te helpen met grondwerk Schijnheilig

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:57

Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:50

Haaai...

Vandaag even fotos gemaakt, alleen het was te donker dus niet zoveel... Vrijdag weer en dan kan ik ook foto's van springen laten zien Haha! Hebben jullie ook al fotos van het rijden van Dironja, Kai en Aranka?

Afbeelding

Naast paardjes zijn hondjes zijn ook erg lief...

Afbeelding

Black en ik na het rijden...

Ik moet geloof ik weer helemaal bijlezen, ik volg het allemaal niet meer, zal nu eerst slapen gaan Slapen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:57

Als je een trektocht wilt doen en een beetje leuke paarden wil hebben op een leuke, kwaliteitsmanege/stal krijg je toch wel iemand mee hoor...dat is dan verplicht en is een eis, vooral wanneer de stal/manege is aangesloten bij de KNHS. Je weet immers de weg niet en kent de paarden niet. Wij doen het ook niet, paarden verhuren aan onbekenden...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:30

Aaaah, ben ook net terug van rijden:D Echt relaxed een keertje extra gereden op superponietje!!!:D:D

Maar ehh.. die fries is dus nogal jong?? En friezen kunnen al behoorlijk sterk zijn.. das niet echt fijn voor een onervaren iemand. maar zo te horen heeft dat paard gewoon meer beweging nodig, dan gaat het goed. Leuk Judith dat jij er ook mee aan de slag kan:P

Trektocht lijkt me ook supergaaf. je hebt wel veel maneges die dat doen. De hele dag rijden en dan ergens op een boerderij overnachten en dan de volgende dag weer terug ofzo.

@RianneH: Oeeeh.. hebben ze bij de Welkoop zo goedkoop??? Dat is echt niks! Normaal is 1 paar ongeveer 8 euro. Zal ik daar binnenkort maar es even kijken:D
En als we met paarden naar het strand gaan wil ik graag een paard van je hoor:P Als ik ze kan houden:P Welke had je voor me in gedachten??:P Dat paardje op de foto ziet er supermooi uit trouwens!! Echt leuk:D En natuurlijk een heeeel mooi dekje:P

@Lupi: Jij moet maar de verzorger van die Fries worden:D Zo te horen moet je bij dat paard niet bang zijn, alleen zijn zn eigenaars en verzorger het wel:P Niet echt handig:P Ik ben echt razend benieuwd!!!

@Juul: Leuke fotos:D Dat hondje is zooo lief!!:D Hoe ging het rijden verder??

Ik ga nu ook maar es slapen:P

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:16

@ lied: Jaaaa het rijden ging echt super! Echt heerlijk gereden, de bak was wel wat nat maar goed...linksom gaat steeds beter en het tempo in draf wordt gelijkmatiger en Black begint echt goed aan mijn hulpen te worden, rechtsom is zn moeilijk kant maar daar werken we aan. In het begin was ik veel meer in de stap bezig maar ben nu al meer in de draf aan het oppakken en dat is zo fijn! Fijn dat hij meer looplust begint te krijgen, alleen jammer dat ik volgende week Black niet rijden kan...

Leuk dat je ook nog hebt gereden!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:45

JuuLePuuL schreef:
Als je een trektocht wilt doen en een beetje leuke paarden wil hebben op een leuke, kwaliteitsmanege/stal krijg je toch wel iemand mee hoor...dat is dan verplicht en is een eis, vooral wanneer de stal/manege is aangesloten bij de KNHS. Je weet immers de weg niet en kent de paarden niet. Wij doen het ook niet, paarden verhuren aan onbekenden...

We willen geen begeleiding zeg maar mee, we willen het zelf doen en organiseren en alles. Dus ieder moet ook voor zijn of haar eigen paard zorgen, die er geschikt voor is.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:48

Ooooow op die manier, dus niet ergens bij een stal/manege...

Ik snap em Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:54

Nee, gewoon voor ons zelf zeg maar Clown

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:55

Okee Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:59

Brr ik heb het koud! Vanochtend va 7 uur tot half 10 op het station gestaan, Spits uitdelen! 10 voor 12 moet ik weer op school zijn Boos!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:00

JuuLePuuL schreef:
@ lied: Jaaaa het rijden ging echt super! Echt heerlijk gereden, de bak was wel wat nat maar goed...linksom gaat steeds beter en het tempo in draf wordt gelijkmatiger en Black begint echt goed aan mijn hulpen te worden, rechtsom is zn moeilijk kant maar daar werken we aan. In het begin was ik veel meer in de stap bezig maar ben nu al meer in de draf aan het oppakken en dat is zo fijn! Fijn dat hij meer looplust begint te krijgen, alleen jammer dat ik volgende week Black niet rijden kan...

Leuk dat je ook nog hebt gereden!

Fijn dat het zo goed gaat!!:D jammer dat net nu het wat beter gaat je hem een week niet kan rijden:( Rijd die andere leaser hem dan vaker?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:00

Oja, helemaal vergeten te zeggen maar leuke foto's! Schattig hondje zeg Haha! Ik heb nog geen foto's van het rijden met Kai jammer genoeg, zal de komende week er ook niet van komen. Als hij weer beter is, dan misschien wel!