Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:09

Ahhh leuk joh. En vanmiddag stonden ze nog te kijken naar haar uier. Ben benieuwd hoe het veulentje eruit ziet!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:45

Het schijnt een hele mooie te zijn met een mooi koppie.. Ben ook benieuwd maar ik zie het morgen vroeg wel Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:57

Gisteren echt een superdag gehad. Toen we aankwamen eerst half in shock omdat ik op New Legend was ingedeeld. Niet dat ik er niet op durf te rijden, maar ik was echt bang dat het veel te hoog gegrepen was voor mij Ziek . Het rijden van een manegepaard of het rijden van een pensionpaard is wel een wereld van verschil. Maar ik vond het wel leuk om eens te kunnen voelen wat Liek elke week doormaakt Knipoog
Dus lekker gepoetst en gezadeld en erop geklommen. In het begin nog heel voorzichtig, maar na wat aandringen van M. dat ie wel wat gewend is en dat ik er echt wel aan mocht rijden, toch maar eens flink mijn best gaan doen. Volgens mij stak mijn tong nog net niet uit mijn mond, ik zat zo mijn best te doen. Mevrouw vond het eerst niet zo'n strak plan dat ik op haar rug zat, maar na 20 minuutjes wennen ging het best goed. En na de stappauze pakte ik haar weer op en toen ging het voor mijn gevoel helemaal super. Wát een machtig paard is dat zeg Wow! , ontzettend moeilijk en met een ijzeren willetje, maar gááf. Ik zat met een smile van oor tot oor te paard Haha!, nu snap ik héél goed wat liek zo leuk vind aan NL; ze is gewoon fantastisch Go jij! Go jij!. Gelijk maar tegen liek gezegd dat ze vast nog een paar weken moet rusten met die arm, maar daar trapte ze niet in Clown
Hahaha nee hoor Liek, het is jouw beestje maar wel een héél gaaf beestje. Echt super leuk dat ik er eens op mocht, ik heb d'r van genoten en mijn week kan niet meer stuk. Cool

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:19

Het is een droppie van een veulen, mooi koppie en in elk geval aan 3 benen wit.
Hoe is het gegaan Joyce, je was al weg voor ik je succes kon wensen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:40

Een merrieveulen, leuk! Voskleurig neem ik aan? Wie maakt even foto's want wij kunnen natuurlijk niet wachten tot zaterdag Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:10

haha bir zit niet op bokt en ik ga niet zomaar foto's op bokt zetten dus ik denk dat je moet wachten tot zaterdag..
Maar dit paard was niet te voorwaarts voor jou? het was pas de 1e keer maar eigenlijk vond ik hem veel te onrustig in de aanleuning (sterren kijken was ie goed in)

Mijn wedstrijd ging super goed.. Hoe druk Olympus zijn eigen maakt op de trailer zo mak was ie toen ie eraf kwam.. na 2 tellen had ie alles gezien en ging staan grazen Clown
ik had maar 175 en 168, maar nu weet ik voor de volgende keer dat ik heb wel aan zijn flikker kan rijden Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:51

Hahahaha joyce, heb je dr wel eens opgezeten? Dat paard is verrekte moeilijk hoor. Ik kreeg juist te horen van M dat het (na effe wennen) vrij goed ging. Kreeg op het einde zelfs een compliment dat het er super uitzag, dus zij was er wel tevreden mee. En zolang zij tevreden is en ik er zelf een goed gevoel over heb, is het wat mij betreft goed. Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:59

ja ik heb er wel eens opgezeten ja.. Toen M haar nog reed, maar nu rijden er zoveel verschillende mensen op.. Maar voor ons oog zag het er niet super uit.. het meeste was dus idd sterrekijken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:09

Nou ik heb ook vrijwel het hele uur langs de kant gezeten en voor een eerste keer vond ik het er goed uitzien. Het is gewoon zo dat als je net iets teveel ontspant dat NL daar gelijk gebruik van maakt door haar nek omhoog te drukken. En naar mijn mening kun je een paard echt niet helemaal super perfect voor elkaar hebben in één uur. Ik vond het er goed uitzien en zeker op het laatste toen was ze lekker ontspannen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:31

Ja nouja misschien ben ik Y gewend die er op donderdag op rijd.. En die rijd er super op.. En het was geen aanval hoor.. Maar hugo en letta zijn niks voor jou Legend wel? terwijl die ook voorwaarts is en nog een stukje moeilijker als letta en hugo, maarja misschien vind je ze daarom fijner

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:32

djoontje schreef:
Hahahaha joyce, heb je dr wel eens opgezeten? Dat paard is verrekte moeilijk hoor. Ik kreeg juist te horen van M dat het (na effe wennen) vrij goed ging. Kreeg op het einde zelfs een compliment dat het er super uitzag, dus zij was er wel tevreden mee. En zolang zij tevreden is en ik er zelf een goed gevoel over heb, is het wat mij betreft goed. Lachen

Dat paard is inderdaad verrekte moeilijk, daar ben ik het helemaal mee eens.
Als M zegt dat het goed is, is het goed & als jij het ook goed vond gaan, heb je het gewoon goed gedaan! ( 4x goed Vingers aflikken )

GOED ZO! Vork

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:38

ik zeg toch ook niet dat het niet goed was.. en idd jou gevoel is jou gevoel. Nu zal dat paard wel super moeilijk zijn maar toen M haar nog reed.. Pff toen was het echt een super fijn beestje (vraag summerfeel) Nu vind ik er niet zoveel meer aan..

Maar voor het OOG zag het er niet boeiend uit

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:45

Joyceee86 schreef:
Ja nouja misschien ben ik Y gewend die er op donderdag op rijd.. En die rijd er super op.. En het was geen aanval hoor.. Maar hugo en letta zijn niks voor jou Legend wel? terwijl die ook voorwaarts is en nog een stukje moeilijker als letta en hugo, maarja misschien vind je ze daarom fijner

Letta is heel rennerig, maar ging laatste keer wel al beter. Toch niet helemaal mijn paard omdat ze toch nog een tikkie nerveus is en ik haar niet zo goed tot rust kan brengen zeg maar.
Hugo mag je niet onder druk zetten, en schijnbaar doe ik dat onbewust toch. Ik wil teveel doen af en toe Bloos
Legend is snel, loperig maar niet nerveus ofzo. Ze loopt niet te stressen, ze loopt haar zin door te douwen Knipoog. Tegen haar kun je heel goed zeggen hó eens even, nu is het genoeg, je blijft maar onder mijn kont lopen of je dat nu wilt of niet. Dat lukt alleen niet meteen de eerste keer constant. Hulpen doseren, daar draait het allemaal om. En dat doseren moet je leren, daar moet je gevoel voor krijgen, dat duurt gewoon een tijdje ( héééél veel langer dan 60 minuten Clown ) . M. vertelt dat zo vaak aan Liek, dat ik de tekst bijna uit mijn hoofd ken Tong uitsteken
Maar gewoon het feit dat het 10000000 keer beter ging dan verwacht, dat was gewoon super. En die draf van haar, echt máchtig. Ook als het nog helemaal niet perfect is kan paardrijden heel leuk zijn hoor Knipoog. Ik heb echt een hele hoop geleerd zaterdag, en het mag er dan in jouw ogen niet echt boeiend uit hebben gezien, ik loop nog steeds met een grote smile rond Haha! .

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:10

Ik denk dat Joyce het niet aanvallend bedoeld en zij zal waarschijnlijk net een "minder"stukje gezien hebben. Ik verwacht niet dat zij een heel uur aan de kant heeft zitten kijken daar heeft ze geen tijd voor met het werken op stal en meerdere paarden die moeten lopen.
Het gaat om het gevoel. Ik hem soms zo'n onwijs goed gevoel na een proef en weinig punten en ook wel eens anders om.
Het gaat om het gevoel.
Immers we kijken vaak met veel verschillende meningen over hoe een paard moet lopen.
(al is het verschil tussen lekker ontspannen lopen en sterrenkijken wel erg groot), ben benieuwd wie van jullie er het best naar Hans Anders kan gaan (geintje)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:44

Hahaha Amarie Haha! Tuurlijk zou ik ook wel willen dat NL spontaan binen 5 minuten helemaal relaxed door de bak liep te sjouwen, maar zo groot is mijn talent niet. Het laatste kwartier liep ze wel lekker ontspannen en heb ik haar lekker uitgeschoven. Daarvoor wisselden betere en slechtere stukken elkaar af, maar ik vind dat niet meer dan logisch. Elke goede pas daar was ik blij mee, ookal liep ze 2 minuten laten weer als een giraf rond. Maar zelfs tijdens zo'n 'slecht' stuk dan nog kon ik er van genieten hoe anders zo'n privépaard voelt. Grote kans dat ik er nooit meer op zal zitten, dus dan kun je maar beter van elke minuut genieten en proberen er zoveel mogenlijk van te leren. Wat gebeurt er waardoor het fout gaat en wat doe ik anders waardoor het goed gaat Knipoog?

En ik denk niet dat je mij aanvalt hoor joyce Haha! jouw mening is jouw mening en die mag je geven ook Ja . Voor het OOG dus blijkbaar niet boeiend, maar voor het gevoel van een manegeruiter (die normaal op Paco rijd) een super ervaring.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:13

djoontje schreef:
Hahaha Amarie Haha! Tuurlijk zou ik ook wel willen dat NL spontaan binen 5 minuten helemaal relaxed door de bak liep te sjouwen, maar zo groot is mijn talent niet. Het laatste kwartier liep ze wel lekker ontspannen en heb ik haar lekker uitgeschoven. Daarvoor wisselden betere en slechtere stukken elkaar af, maar ik vind dat niet meer dan logisch. Elke goede pas daar was ik blij mee, ookal liep ze 2 minuten laten weer als een giraf rond. Maar zelfs tijdens zo'n 'slecht' stuk dan nog kon ik er van genieten hoe anders zo'n privépaard voelt.

dit bedoelde ik dus.. onrustig en idd op het einde met een wat langere teugel vond ik ze het beste lopen.. En prive paard is niet helemaal juist meer.. haha

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:16

Amarie schreef:
Ik denk dat Joyce het niet aanvallend bedoeld en zij zal waarschijnlijk net een "minder"stukje gezien hebben. Ik verwacht niet dat zij een heel uur aan de kant heeft zitten kijken daar heeft ze geen tijd voor met het werken op stal en meerdere paarden die moeten lopen.
Het gaat om het gevoel. Ik hem soms zo'n onwijs goed gevoel na een proef en weinig punten en ook wel eens anders om.
Het gaat om het gevoel.
Immers we kijken vaak met veel verschillende meningen over hoe een paard moet lopen.
(al is het verschil tussen lekker ontspannen lopen en sterrenkijken wel erg groot), ben benieuwd wie van jullie er het best naar Hans Anders kan gaan (geintje)

haha bij hans ben ik pas geweest Tong uitsteken maar ik heb het laatste half uur stukjes gezien dus zeker niet het hele uur zitten kijken.. en daar viel me dat gewoon op..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:11

dit bedoelde ik dus.. onrustig en idd op het einde met een wat langere teugel vond ik ze het beste lopen.. En prive paard is niet helemaal juist meer.. haha[/quote]

Ben ik helemaal met je eens, op het laatst ging het het beste Vork . En dat laatste ...tsja het zou ook niet mijn keus zijn, maar anders had ik er natuurlijk ook weer niet opgezeten Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:22

haha das ook weer waar Knipoog

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

Ik ga vanavond naar Cavalia in Amsterdam, ben benieuwd of het iets is

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:22

Laat maar weten D. ben erg benieuwd. Lijkt me een hele mooie show veel plezier in ieder geval Lachen

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:44

Sjonge jonge wat een discussie hier allemaal.... NL liep dus stukjes goed maar ook stukjes als giraf/sterrekijker/whatever, Djoontje heeft lekker gereden, en is gelukkig, Joyce vond t er niet heel boeiend uitzien, en zegt wat ze ervan vind... Marie vraagt zich af of er nog iemand naar Hans Anders moet en Germus zit in Amsterdam vanavond....

Ik vind t fantastisch!! (dat ik t nog snap vind ik ook wel knap)

Germus Veel plezier vanavond en we horen wel hoe t was!!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:18

Hahaha eik best erg, een hele pagina heen en weer geklets Tong uitsteken
Het is in iedergeval niet stil hier Haha!.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:41

haha nouja hier mag je heen en weer kletsen Tong uitsteken
we horen het morgen wel van je he deb Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:05

Joh, wat maakt het uit zolang het topic maar actief blijft.

Ik ben wel aan het duimen voor een lid van de carrousel die een hersenbloeding gehad heeft. Het zit er volgens de laatste berichten niet goed uit. Jeetje 45 jaar en dan dit. Ik hoop dat de verhalen overdreven zijn, maar als de helft waar is dan ziet het er nog slecht uit.
Zonder de naam te noemen, het is een van de mannelijke leden, hij zit er nog niet zo superlang bij en heeft weinig bedekking op zijn hoofd, hij heeft geloof ik ook les op donderdag en zijn dochter op vrijdagmiddag.
Duimen dus dames dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.