Manege Chardon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Manege Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:09

Ach, is Nerts er niet meer? Die werd net verkocht (geloof ik) rond de tijd dat ik er begon met rijden op mijn 12e, dat was september 1995. In 2001/2002 ben ik er gestopt met lessen.

Grappig, die oude namen die voorbij komen. Bij mij komen onder andere namen op als Peter, Victor, Victoria, Daan, Maurits, Windsor Sr en Jr, Ahoy, Prins (en later Princess), Royal, Variant en later onder meer Ingrid, Carona en Henkie en dat is nog maar een klein deel van de paarden die ik heb meegemaakt.. Ik was iets meer van de pony's; Lady, Kwappo, Sherry, Whiskey, Skippy (kent iemand die nog?? Daar heb ik op leren rijden en die is later geloof ik doodgegaan, dat zal omstreeks 1999 zijn geweest), Chipie, Santor, David (een eigenwijsje, weet iemand wat er van hem is geworden?), Twister, Sabrina, Sneb en een vosje met lichtere manen die me eens uit zijn box heeft getrapt waarna ik twee dagen plat heb gelegen Nagelbijten / Gniffelen argh, zijn naam lig top het puntje van mijn tong.

Die Haflingers, daar herinner ik me Zep en Max nog van, maar dat was een vierspan toch?

edit: en Heidi inderdaad! daar ben ik destijds nog mee op de foto gegaan. En Lucky, wat een schatje, eigenlijk was ik te groot voor hem, maar ik reed er weleens op zonder zadel.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:24

Flurk schreef:
Even correctie Nerts is inmiddels overleden (vorig jaar om precies te zijn maar ecacte datum weet ik niet meer) Ben gisteren op Chardon geweest omdat er een FNRS juryavond was en bedrijf is inmiddels stuk moderner geworden Haflingers zijn tegenwoordig ook eigendom van de manege

Ysbrand ment nu ook met de haflingers!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:26

Zwartwitje schreef:
Twister, Sabrina, Sneb en een vosje met lichtere manen die me eens uit zijn box heeft getrapt waarna ik twee dagen plat heb gelegen Nagelbijten / Gniffelen argh, zijn naam lig top het puntje van mijn tong.

weet je of die er nog is of niet? anders kan ik wel een paar namen noemen Vork

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:04

Geen idee of die pony er nog is, ik ben al zo'n zeven jaar niet meer op Chardon geweest Knipoog
Het was iets met een C geloof ik. Ik heb op ponykamp op een andere manege op een pony gereden met dezelfde naam.. hè wat stom dat ik die nu vergeten ben! Noem eens wat namen?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:16

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:19

Hallo.

Ik heb ook een tijdje op Chardon gereden. Van 2000-2002 geloof ik Lachen
Gaat het allemaal goed met de paarden daar?

*edit. *kijkt op space. Hmm.. zijn best veel ponies/paarden weg die er toen nog waren..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:22

_Florien_ schreef:
Hallo.

Ik heb ook een tijdje op Chardon gereden. Van 2000-2002 geloof ik Lachen
Gaat het allemaal goed met de paarden daar?

Ja als je op de link in mijn vorige post klikt kan je zien welke er nog zijn. Robinson, Minstral, Tibeau, Laron en Ibas zijn de afgelopen maanden weggegaan...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:23

Wat grappig. Nee, die pony die ik bedoel staat er niet bij. Ik kom vast wel weer op zijn naam en anders weet mijn vriendin het misschien nog wel Knipoog

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:24

Chippie misschien? Verder kan ik er geen 1 bedenken. Misschien Suprise? (Ik rij hier nog niet zo lang. Ken de meeste paarden die weg zijn alleen van een foto, Ik rij nu een jaar hier)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:26

Zwartwitje schreef:
Ach, is Nerts er niet meer? Die werd net verkocht (geloof ik) rond de tijd dat ik er begon met rijden op mijn 12e, dat was september 1995. In 2001/2002 ben ik er gestopt met lessen.

Grappig, die oude namen die voorbij komen. Bij mij komen onder andere namen op als Peter, Victor, Victoria, Daan, Maurits, Windsor Sr en Jr, Ahoy, Prins (en later Princess), Royal, Variant en later onder meer Ingrid, Carona en Henkie en dat is nog maar een klein deel van de paarden die ik heb meegemaakt.. Ik was iets meer van de pony's; Lady, Kwappo, Sherry, Whiskey, Skippy (kent iemand die nog?? Daar heb ik op leren rijden en die is later geloof ik doodgegaan, dat zal omstreeks 1999 zijn geweest), Chipie, Santor, David (een eigenwijsje, weet iemand wat er van hem is geworden?), Twister, Sabrina, Sneb en een vosje met lichtere manen die me eens uit zijn box heeft getrapt waarna ik twee dagen plat heb gelegen Nagelbijten / Gniffelen argh, zijn naam lig top het puntje van mijn tong.

Die Haflingers, daar herinner ik me Zep en Max nog van, maar dat was een vierspan toch?

edit: en Heidi inderdaad! daar ben ik destijds nog mee op de foto gegaan. En Lucky, wat een schatje, eigenlijk was ik te groot voor hem, maar ik reed er weleens op zonder zadel.

Dikgedrukte ken ik ook allemaal nog! David was zeker een heel leuke pony. En wie was die pony ook al weer (kruising Fjord iets), die altijd helemaal in het hoekje stond?
En Hennes, ken ik ook nog aawh. En wie nou nog meer.. *denkt.

Oooh Surprise! Die was net geboren toen ik er reed, is dat dezelfde? Er was in ieder geval een Surprise geboren toen ik er reed Huilen van het lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:29

Citaat:
wie was die pony ook al weer (kruising Fjord iets), die altijd helemaal in het hoekje stond?

Falco misschien? of niet Clown ? Dat is Fjord X New Forest

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:30

Jup! Falco! Haha. Dan net overheen gekeken op de foto'tjes Huilen van het lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:34

Nee, Chippie niet, die ken ik ook nog wel. Die bedoel ik iig niet. Surprise ken ik niet.

De pony die ik bedoel was een leuke bolle pony. Hij was altijd best vlot en een beetje lastig in de les en met galopperen helemaal; hij heeft het ook nog eens voor elkaar gekregen me twee lessen achter elkaar eraf te knallen. Eén keer daarvan staat me nog heel goed bij; pony ging aan de kletter, echt plat door de bocht. Een lesgenootje dacht slim te zijn en parkeerde haar paard in de hoek, op de hoefslag Rolleyes en toen maakt emijn pony dus een noodstop en toen lag ik er naast. Niet lang daarna mepte hij me dus vol in mijn.. eh nouja, tussen mijn benen zegmaar Haha!
Het kan zijn dat hij met dat soort dingen gewoon onvoorspelbaar was en daarom is verkocht; anders was hij namelijk best lief op stal.

Wel erg grappig dat Twister, Sabrina, Lucky en Sneb er nog zijn! Sneb moet inmiddels al redelijk op leeftijd zijn. Jammer dat de meeste paarden me niks zeggen en dat er dus heel veel van vroeger weg zijn. Maarja, zo gaat dat nu eenmaal Lachen

edit: Florien; oh díe Surprise! Het veulen van Liona, die samen met Koetsier was gekocht en in paniek raakte als ze niet bij hem was (of iets in die trant)! Ach, ja nu weet ik het weer Ja Liona en Surprise stonden samen in de grote box naast de zadelkamer waar Skippy nog heeft gestaan en later geloof ik Lucky en Lady. Daar hing dat zo'n balk tussen die je heel lastig weg moest halen, was een heel gehannes. Hè, alles kotm stukje bij beetje terug Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:36

@_Florien_:Ik zie dat je je bericht over paraat hebt verwijderd. Maar dit is hem:
Afbeelding

die rechtse

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:36

Zwartwitje schreef:
edit: Florien; oh díe Surprise! Het veulen van Liona, die samen met Koetsier was gekocht en in paniek raakte als ze niet bij hem was (of iets in die trant)! Ach, ja nu weet ik het weer Ja Liona en Surprise stonden samen in de grote box naast de zadelkamer waar Skippy nog heeft gestaan en later geloof ik Lucky en Lady. Daar hing dat zo'n balk tussen die je heel lastig weg moest halen, was een heel gehannes. Hè, alles kotm stukje bij beetje terug Haha!

Jaa! Inderdaad! Hahaha wat grappig dit. Wat is Lucky al wit op die foto trouwens zeg! Ze was nog helemaal grijs toen ik er reed Lachen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:37

Stef_Winston schreef:
@_Florien_:Ik zie dat je je bericht over paraat hebt verwijderd. Maar dit is hem:
http://modulo15.rendered.hyves.org/3920 ... _LHVq.jpeg

die rechtse

Ja, klopt.. Bloos Ik keek weer eens niet verder dan mijn neus lang is, had ook Paraat over het hoofd gezien op die site..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:39

@ Zwartwitje: Apollo, Minette, Robber?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:41

Bloos! Robber! Aaaah. Die was ik ook al vergeten. Dat was zo'n tof ding Lovers

Hahah. Oh ik heb ineens een visioen dat ik regelmatig bij Pedro op zijn nek zat Huilen van het lachen Die kon wel eens lekker gaan rennen daar achter in de hoek, en dan op het laatst bokken. Haha.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:41

Ja, ze is idd heel wit geworden! Lucky was echt een geinig beestje. Ik reed daar dus weleens zonder zadel op en dan wieberde je als kleintje tussen al die reuzen door *LOL*

Als ik nu zo naar mijn kont kijk en hoe die in de loop der jaren in omvang is toegenomen zou ik er nooit meer op gaan zitten Huilen van het lachen
Weet nog precies hoe ze zat, ze was een beetje bol en ze had haast geen schoft, daarom reed ze zo fijn zonder zadel! Ik heb overigens ook weleens op bijvoorbeeld Heidi gereden zonder zadel, nou dat was ietsjes meer afzien Haha!
Stef_Winston schreef:
@ Zwartwitje: Apollo, Minette, Robber?
Nee, alledrie niet. De pony die ik bedoel lijkt wel wat op Sophie die op de site staat (die ik verder niet ken).

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:41

_Florien_ schreef:
Bloos! Robber! Aaaah. Die was ik ook al vergeten. Dat was zo'n tof ding Lovers

Hahah. Oh ik heb ineens een visioen dat ik regelmatig bij Pedro op zijn nek zat Huilen van het lachen Die kon wel eens lekker gaan rennen daar achter in de hoek, en dan op het laatst bokken. Haha.

Dat doet pedro nu niet meer hoor. Loopt nu bij de beginners en doet niks meer Clown

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:43

Citaat:
Nee, alledrie niet. De pony die ik bedoel lijkt wel wat op Sophie die op de site staat (die ik verder niet ken)

Dan weet ik het niet Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:46

Geeft niet Knipoog
Misschien kent een van de andere oudgedienden die ik hier heb zien langskomen hem nog wel. Moet omstreeks 1999 zijn geweest. Het was verder niet mijn lievelingspony ofzo, hoewel ik hem ondanks die streken wel leuk vond. Nee, mijn lievelingspony/paard is heel lang Victoria geweest, daarna Kwappo, later reed ik veel op Carona en Heidi en weer daarna vaak op Santor.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:47

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:49

Hoi, nog een chardon-ruiter meld zich.
Ik rijd pas sinds vorig najaar op de manege. Volwassen beginner, rijd op de maandagavond.

En nu gaan jullie allemaal denken dat ik gek ben, maar ik ben dus gek van Koetsier. Tja, wat kan ik zeggen, ik heb geen smaak. Clown
Ik weet het, hij is traaaaag, maar ja, dat ben ik ook... Daarom klikt het waarschijnlijk zo goed. Haha!

Na een val, twee maanden terug (van Koetsier, hij haalde een scherpe bocht wel, ik niet), durf ik even wat minder te rijden. Privelesje op Kos heeft wonderen gedaan. Leuk beest is dat...

Groetjes,
Nezzie

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:54

Nezzie schreef:
Hoi, nog een chardon-ruiter meld zich.
Ik rijd pas sinds vorig najaar op de manege. Volwassen beginner, rijd op de maandagavond.

En nu gaan jullie allemaal denken dat ik gek ben, maar ik ben dus gek van Koetsier. Tja, wat kan ik zeggen, ik heb geen smaak. Clown
Ik weet het, hij is traaaaag, maar ja, dat ben ik ook... Daarom klikt het waarschijnlijk zo goed. Haha!

Na een val, twee maanden terug (van Koetsier, hij haalde een scherpe bocht wel, ik niet), durf ik even wat minder te rijden. Privelesje op Kos heeft wonderen gedaan. Leuk beest is dat...

Groetjes,
Nezzie

HAha Koetsier Vork Het is wel een schatje. Koss is wat aan de saaie kant(voor mij dan. Verschilt per persoon.) Je hebt zeker les van Leone dan?
Ik rij trouwens zaterdag van 11 tot 12.