schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 13:59

We zijn er ook niet ontevreden over, vind het wel ontzetten leuk dat een vrouwtje met haar eigenwijze haf een puntje heeft gescoord, ik gun het haar ontzettend:)
En punten ter verbetering is altijd fijn natuurlijk, én het is een jurysport, en weet je nooit van te voren hoe ze jureren, tenminste als je de jury's nog niet kent...

Alys, ze heeft er nu 6, dus over de helft Lachen Alleen die dikke wilt niet doorstappen, dus gaan we maar peper in zijn kont stoppen Haha! Grapje, hihi

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:58

Oh 6 al Knipoog Dat schiet al op! hoeveel wedstrijden heeft ze al gereden?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 16:11

3, vandaag was de 3e... dus het valt toch niet tegen Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:34

Ohhh een puppy, leuk, leuk, wat voor 1???[/quote]

We gaan vogende week kennismaken met het ras, het zou dan een Entlebucher Sennenhond worden, zegt jullie vast weinig, maar is familie van de Berner Sennen, maar dan veel kleiner en gladharig, zijn er ook niet zoveel van, dus om aan zo'n hondje te komen kan wel ff duren.
Heb hiervoor een Owcharek Nizinny gehad, ook zo'n onbekende, vind ik leuk, voor mij geen golden of iets anders wat in is.(en geen langharige hond meer)

JOW, weet jij wat meer over die genoemde festijnen, Roosendaal en die andere?
Waar vind ik daar info over?
Bedankt alvast.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:35

marion, staat er nog niet op, is van de zomer pas maar als ik wat weet laat ik t weten

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:44

Jow schreef:
marion, staat er nog niet op, is van de zomer pas maar als ik wat weet laat ik t weten

Ik heb de datum van Zeeland Outdoor al gezien, maar dan heeft JL al wat staan en gaan we boscrossen op de Veluwe dat andere weekend, ook leuk.....

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:29

Yavanna schreef:
Helaas, ze heeft maar 1 winst gereden, ach beter 1 dan geen.
De 2e proef reed ze veel beter, maar is veel lager beoordeeld, waarom, geen idee.
Volgende keer beter, komt wel goed...

En was je rit lekker Acacia? Ik rijd zelf ook liever buiten dan binnen hoor.

Ik vind het superknap hoor !!
Inderdaad wel vreemd dat de 2e proef lager beoordeeld is, maar dat snap je soms toch niet.... Cool

Mn ritje was heerlijk, mn vriendin dr dochtertje kan leuk rijden en wilde weer is mee naar buiten op de jonge Shire, dus lekker rondje gemaakt.

Jullie zijn trouwens wel allemaal fanatiek met wedstrijden zeg, leuk !!
Rijden jullie zelf met de trailer overal heen ? Of gaat er een fanclub mee ? Haha!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:50

Ik wordt gereden, mijn ega gaat altijd mee, kan ook gelijk voorlezen, wel zo handig....
Wij hebben een trailer met marathon frame, dus xtra lang, zie me daar nog niet mee achteruit steken, en heb er ook de auto niet voor, dus begin er maar niet aan om E te halen.
We gaan over het algemeen niet zo ver, naar Ouddorp, Vrouwenpolder, Nw en st Joostland, en Renesse natuuurlijk.
Manlief crost het hele land door, deze zomer staat op het program Heukelom,Schijndel,Tull en t Waal,Geldrop, Veghel en Strijbeek, dat zijn hele weekenden, van vrijdagavond tot zondag avond, mag ie fijn met z'n groom op stap, meisje van 14..........

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:57

ik rij zelf, of mn pa rijd, ligt er aan of hij mee gaat. Verder gaat meestal mn vriend mee Haha! ik probeer meestal ook overal en nergens naar toe te gaan Haha!
volgende week zondag ga ik met sun en mn vriend start Zillion dan voor t eerst. (mag ik nog niet mee starten ivm leeftijd en klasse) dus ben benieuwd wat t word. en 3 meiden van stal gaan dan ook mee om daar te starten, dus worden 4 trailers achter elkaar hihi

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:05

Zo JL heeft het wel druk met wedstrijden Marion Tong uitsteken Ik vond het echt heel erg leuk om te groomen, zou nog wel eens willen maar heb zo ontzettend weinig tijd, heb het zelf helaas te druk ervoor. Maar als hij in de zomervakantie nog eens gaat en iemand zoekt lijkt me dat wel leuk hoor! Het petje en T-shirt liggen nog in de kast te wachten Cool

Bij mij rijdt papa of mama altijd mee op wedstrijd, kan niet anders natuurlijk. Meestal gaan we met zijn tweetjes op wedstrijd dan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 08:49

[quote="acacia]Ik vind het superknap hoor !!
Inderdaad wel vreemd dat de 2e proef lager beoordeeld is, maar dat snap je soms toch niet.... Cool

Mn ritje was heerlijk, mn vriendin dr dochtertje kan leuk rijden en wilde weer is mee naar buiten op de jonge Shire, dus lekker rondje gemaakt.

Jullie zijn trouwens wel allemaal fanatiek met wedstrijden zeg, leuk !!
Rijden jullie zelf met de trailer overal heen ? Of gaat er een fanclub mee ? Haha![/quote]

Het schijnt een jury te zijn die altijd laag jureert, de punten waar ze een 5 op heeft gekregen waren absoluut terecht hoor, het is gewoon een slome doedel in de stap, dus daar gaat ze aan werken, maar er waren dingen die veel verbazing gaven, ook bij andere mensen die haar protocol lazen. Ach ja, volgende keer weer een winst erbij, en dan langzaam aan komen we er wel.
Ze is ook wel iedere keer de jongste in de groep, de rest is meestal boven de 23 jaar, en dan vind ik dat ze zich behoorlijk staande houdt tussen al die " grote mensen" Haha!

En ze gaat nu, als het goed is, ook buiten het eiland starten, we hebben een kennis waar we mee mee kunnen rijden als zij buiten het eiland gaan starten. Dan gaan we ons gelijktijdig opgeven.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 21:24

Het is maar stil hier, waar is iedereen gebleven???:S

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:27

jaaa ik ben er hoor !! Haha!

Spannend om ook van het eiland af te gaan starten !
Ik hoop dat mijn zoontjes ook fanatiek gaan worden Knipoog , maar ze kijken meer naar quads enzo.....gister na de rit heeft de jongste wel even nog op Dreamer gereden, klein jongetje op grooooot paard, maar hij stuurt haar rond in de bak hoor !

Vandaag Berdien aan de lange lijnen gedaan, gaat super !!
Morgen weer even erop.
Zou toch wel leuk zijn om ooit met 1 van de 2 te gaan starten ook, als ik jullie verhalen zo lees, lijkt me het toch wel gaaf hoor !!
Ik zal nooit op een superhoog niveau rijden met de kolossen, alhoewel ik er wel een paar ken die in de m en zelfs in de z rijden hoor, met hun gentle giant !

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:42

nog mensen starten in Zwartewaal zondag ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:10

acacia schreef:
nog mensen starten in Zwartewaal zondag ?

Nee, heb daar nog nooit gestart, kom er wel regelmatig met man en aanspanning, marathons etc, maar om zelf te starten niet.
Wel een mooie bak, alleen vind ik het niet prettig dat de stallen open zijn, teveel te loeren voor de mijne.....
Vanochtend helemaal zeiknat geregend, ik had les en wou niet flauw zijn en afbellen, bleek dat mijn schoonzus waar de bak van is, en eerder rijd, ook gewoon had afgebeld, moets ze alsnog alleen voor mij komen, voortaan ga ik niet meer hoor, wat een klote weer, voor een half uur les zit ik ruim anderhalf uur op mijn knol.....
Ik ben nu een beetje op temperatuur, zonnebankje gedaan, warme douche, stal gemest, nu wordt het weer aangenaam, eindelijk!

Iemand nog naar Ellemeet aankomend weekend, schijnt een hele gezellige strao te zijn.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:25

Ik ben zeiknat geregend ook hoor, met de honden, gedeelde smart, mammaslamma ? Haha!
Kan het trouwens zijn dat mijn man in het zwembad eens met jou heeft gesproken ?Hij heeft geloof ik met jouw man op mencursus ( ik blijf het een raar woord vinden Knipoog ) gezeten....hoorde ik gisteravond.

Straô Ellemeet, ik ga ws wel even kijken, maar daar doe ik echt niet meer mee.
Het is hoofdzakelijk een zuipfestijn, paarden die zeiknat moeten wachten tot alles weer een café uitrolt en voordat alles weer zit, knoerdhard over het strand......nuhhh !! Burgh en Noordwelle blijft favoriet.

In Zwartewaal, dat is bij dat spulletje van Koos de Ronde he ? Ziet er prachtig uit, vanaf de weg !! Pling

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:36

Ik moest ff nadenken, maar dat klopt hoor Acacia, die 2 mannen hebben samen gecursust, weet niet of dat enkel of dubbel was?
Hij is daardoor zo bloedfanatiek geworden, en gelukkig zijn de pony's ook behoorlijk hyper, dat hij steeds bovenin meerijd in de wedstrijden, moet je zeker op 3 Mei naar Oosterland komen, mooi festijn, leuk om te zien........
Ik hobbel wel mee, maar met wedstrijden mennen ben ik van de foto's, gaat mij echt te hard in de bochten, heeft hij gelukkig een fijne groom voor.
Zijn jullie al bezig met jullie paarden voor de kar, heb je ook een flinke wagen voor nodig, lijkt me, als het aan de mijne zou liggen en we hadden ruimte, ging hij 4 span rijden, ben allang al blij dat we dus geen ruimte hebben, al die opvreters......
Ooit al onze dochter uit de shetten is en ze vind het nog leuk, komt er wel een d of e pony voor haar, en dan is het gewoon klaar, dan zitten we nokkievol......

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:51

Citaat:
Iemand nog naar Ellemeet aankomend weekend, schijnt een hele gezellige strao te zijn.

Ja ik doe mee, voor het eerst van mijn leven, ben benieuwd. Haha!

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:11

Gelijk heb je Shan,in je eigen dorp moet je toch een keer de benen wassen,hoor Haha! Ga je op je eigen paard?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:27

katchina schreef:
Gelijk heb je Shan,in je eigen dorp moet je toch een keer de benen wassen,hoor Haha! Ga je op je eigen paard?

Nee dat zal ik haar maar niet aandoen, madam peux nerveux, vind ze vast niet leuk.
Ik ga op een haflinger van Kees, Noortje, lekker stevig, stormvast! Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:43

Veel plezier Shan, ik hoor graag hoe het was !

Mammaslamma, Hans heeft alleen enkelspan, wil graag dubbelspan gaan doen.
Wij hebben de oudste Shire wel al voor de kar lopen ( foto's bij :aangespannen rijden Knipoog ), de jongste moeten we nog beleren, maar dat gaat zeker snel gebeuren.
3 Mei, is dat het benefiet weer ?
Zal Sparkje ook wel weer mooi mogen staan zijn, haha die hebben we eens aangespannen, we wisten niet of hij dat kon....hij liet zich braaf inspannen......om vervolgens geen ene stap te zetten !! gewoon helemaal niks !! Haha!
Alles geprobeert, stokstijf blijven staan ! Clown

Leuk dat jouw man als een trein gaat zeg !!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:09

Dank je acacia, manlief zal me wel op de foto zetten denk, kunnen jullie allemaal meegenieten! Haha!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:44

@shan, heb je je versiering al klaar? Helaas kunnen we niet komen kijken, zitten fijn in Rijswijk.. ga zo maar weer eens achter mijn naaimachine zitten, wil nog een jurk afkrijgen...

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:04

ik heb de foto's bekeken, jeetje wat een vakman zeg !! Echt prachtige foto's, die gedetailleerde vind ik altijd leuk !!
En aktie op het strand, natuurlijk, of gewoon lekker ver stappen in de zee !
Mn zoontje moet afzwemmen zaterdag, maar misschien kan ik daarna nog even komen kijken, anders doe ik het gewoon met de foto's ! Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:13

@Yavanna, nee versieringen zijn nog niet klaar, ik ga zo maar weer verder, vraag me af of het veel zin heeft met windkracht 9.
Jij veel plezier in Rijswijk (als je tenminste iets leuks gaat doen)

@Acacia, ja dat kan hij wel hoor en succes met je zoontje, altijd weer spannend dat soort dingen.