Op welke manege rijd jij? (limburg)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sorlede

Re: Op welke manege rijd jij? (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:45

Ken je inge dan ook? Die heeft vorig jaar bij Toon stage gelopen en SHe gereden

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:45

Nee, loop er pas dit jaar stage dus ken haar helaas niet.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:46

okee. Heb je Don Diego wel gekend nog?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:50

Diego? De zwarte duivel? xD Je bedoelt die zwarte E-pony?

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:55

Is een zwarte ja. Is denk ik wel een paard. 1.60 ofzo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:02

Volgens mij was die niet zo groot, maar ik zou het echt niet weten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:19

Sorlede schreef:
Santigo_ schreef:
Mijn paard staat in Oirsbeek dus meot daar ook wel rijden. Bevalt niet geweldig, maar goed.
Weet er iemand een springstal in zuid-limburg waar ze (fatsoenlijk) prive springeles geven?? Bij ons is het springen namelijk een ramp (behalve dinsdagsavonds dan).

Spring jij zelf M met je paard?

Ja op dit moment is het in de les mer richting L maar ik heb op M/Z niveau met hem gesprongen.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:20

Hoe heet je dan als ik vragen mag Lachen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:20

Larissa_ schreef:
Santigo_ schreef:
Mijn paard staat in Oirsbeek dus meot daar ook wel rijden. Bevalt niet geweldig, maar goed.
Weet er iemand een springstal in zuid-limburg waar ze (fatsoenlijk) prive springeles geven?? Bij ons is het springen namelijk een ramp (behalve dinsdagsavonds dan).

geeft op dinsdag avond Nico Nelissen daar geen les? Misschien dan een optie om op vrijdag avond naar geleen te komen?!

Ja dan geeft Nico les. Dat zou inderdaad wel kunnen, weet je misschien hoeveel man er dan ongeveer in de les rijden?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:21

Sorlede schreef:
Hoe heet je dan als ik vragen mag Lachen

Anouk Tong uitsteken

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:53

Telt het belgisch-limburgs ook mee?
Ik heb Balou gestald in een pension stal, Berkenheide genaamd.
Deze ligt in Lanaken-Gellik, 5 minuten van maastricht af.
Daar geven ze pony lessen aan kinderen, maar er zijn ook wat grotere pony's voor de grote "kids".
Ligt lekker kort bij het grote bos, en we hebben een binnenbak.
Verder is het een pensionstal!

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:14

Ja dan geeft Nico les. Dat zou inderdaad wel kunnen, weet je misschien hoeveel man er dan ongeveer in de les rijden?[/quote]
Uhm er zyn 3 lesse op vrijdagavond dus ligt eigelyk aan je eigen niveau, zou je het eens met hem over moeten hebben Knipoog

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:20

Natje_86 schreef:
brudoe schreef:
ik heb bij cadier en keer leren rijden..nou sta ik met mijn 2 eigen paarden op manege vogelzang erg leuke manege!

ja manege vogelzang heb ik ook nog les gehad met eigen paarden.

ik heb ook op vogelzang 4 jaar les gehad. Hoe heetten je paardjes, miss ken ik ze nog? Haha!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:25

SaskiaKur schreef:
Het verbaast me eigenlijk hoeveel Limburgers er toch nog zijn.

dat verbaast me dus ook , maar wel leuk ! Haha!

janyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:25

Sorlede schreef:
janyyy schreef:
ik rijd op manege Houben met mijn eigen paardje, binnekort ga ik naar manege Bemelmans, want dat is naast me, en dus een stuk korter om heen te lopen

in vaesrade of die prive stal in hulsberg?

in vaesrade was de planning, omdat ik daar naast woon,...maar heb toch besloten bij houben te blijven Knipoog

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:29

Ik rij op dit moment bij manege jo van houtem..
Rij liever niet op manege's maar het ligt voor mij naast de deur.. 100 meter lopen en ik ben er..
Maar ben bezig met mijn paard inrijden, dus dan is het ideaal om niet ver te lopen(aangezien ik geen trailer heb)..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:05

ijsklontje schreef:
Mijn moeder heet janneke. Ze deed de woensdagmiddag en dinsdag avond later alleen nog de dinsdagavond.

Haha, dan heb ik denk ik ooit van jouw (of van je zusje) een hamstertje gekocht. Kan dat?
Een klein zwart/grijs hummeltje. Heb ik 4 of 5 jaar gehad.

Heette jullie paard niet Blue Queen?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:07

Suus schreef:
Ik heb heeeel vroeger op 't Hetjen in Stein gereden (1984-1988) op manegepony's, sinds 1988 rij ik op Manege ten Eijsden in Geleen, eerst 10 jaar op manegepaarden, daarna verzorgpaard wat sinds 2000 mijn eigen paard is. Sinds 2005 staat mijn eigen paardje bij Gebr. Schepers in Stein (boerderij) en rij ik een paard van iemand anders op Ten Eijsden.

Is dit nou toeval? Heb ik jouw gisteren niet op de rommelmarkt gesproken? Buurvrouw van mijn broer Philippe?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:12

Ik heb merendeels op 't Hetjen in Stein gereden. Heeeel vroeger nog toen Eric de Millie er nog in zat, maar toen zat ik met mijn Ijslander bij de Ponyclub de Molenruiters. Daarna nog even met mijn pony bij Pierre gestaan. Nadat mijn Ijslandertje dood was, ben ik met mijn moeder mee gaan paardrijden bij Pierre. Totdat ik mijn eigen paardje kocht die ik aan huis kon zetten, toen was dat weer even afgelopen. Maar om haar goed in te rijden, heb ik 3 maanden weer bij Pierre gestaan. Bij Floris heb ik nooit gereden.

Nu rijd ik bij de Ponyclub en Ruitervereniging van Schimmert. Daar kan ik te voet naar toe met het paard. Lekker makkelijk.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:20

fabiee schreef:
SaskiaKur schreef:
Het verbaast me eigenlijk hoeveel Limburgers er toch nog zijn.

dat verbaast me dus ook , maar wel leuk ! Haha!

Ja, dat zeker! Ja
Jammer dat er niet veel foto's in hun profiel staan. Van hunzelf EN van de paarden.
Misschien herken je ze wel!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:22

Isabonny schreef:
Ik heb merendeels op 't Hetjen in Stein gereden. Heeeel vroeger nog toen Eric de Millie er nog in zat, maar toen zat ik met mijn Ijslander bij de Ponyclub de Molenruiters. Daarna nog even met mijn pony bij Pierre gestaan. Nadat mijn Ijslandertje dood was, ben ik met mijn moeder mee gaan paardrijden bij Pierre. Totdat ik mijn eigen paardje kocht die ik aan huis kon zetten, toen was dat weer even afgelopen. Maar om haar goed in te rijden, heb ik 3 maanden weer bij Pierre gestaan. Bij Floris heb ik nooit gereden.

Nu rijd ik bij de Ponyclub en Ruitervereniging van Schimmert. Daar kan ik te voet naar toe met het paard. Lekker makkelijk.

Heb je bij pierre in Belgie nog gestaan?
Eric de Millie ken ik helemaal niet Bloos hoelang is dat wel niet geleden dan?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:28

Nicky_ schreef:
Ik heb op manege 't hetjen gereden.
Nu rijd ik niet meer op manege's maar ik wil de ponyclub in van Schimmert.
Ik rijd vaker wel nog vrij op pensionstal Vogelzang in Meerssen!

Heb je een eigen paard/pony of verzorgpaard/pony dan Nicky? Dat is wel noodzakelijk als je in de vereniging van Schimmert wil rijden. Zo niet, dan ligt het er aan hoe oud/groot/zwaar je bent. Anders moeten we maar eens met elkaar praten Knipoog . Ik heb hier nog een veel te dikke Welsh staan die nodig weer eens bereden moet worden.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:30

Ze heeft een haflinger Lachen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:48

Sorlede schreef:
Isabonny schreef:

Heb je bij pierre in Belgie nog gestaan?
Eric de Millie ken ik helemaal niet Bloos hoelang is dat wel niet geleden dan?

Even kijken. Ik was 16 toen mijn Opa verhuisde en ik met mijn Ijslander Bjorn naar Eric de Millie ben moeten gaan. Dat was in 1987. Poeh, al 20 jaar geleden. Help ik wordt oud!!! Haha!
Ik denk dat ik daar een klein jaar gestaan heb toen Pierre de zaak overnam. Aangezien ik alleen op basis van stalling met stro stond voor ƒ 125,00 (guldens he!!) per maand, kon ik niet blijven. Pierre wilde alleen volpension stalgasten. Hij heeft me niet weggejaagd, maar me voldoende tijd gegeven om een andere ruimte voor mijn paard te zoeken.

Mijn moeder, die bij Eric heeft leren rijden, is later ook weer bij Pierre begonnen. Het liefst reed ze op Tripoli. Helaas is deze reusachtige dame overleden. Later toen Bjorn dood was, ben ik ook bij Pierre gaan rijden. Meestal mocht ik op Friso. Op het laatst waren de lessen zo druk (we zaten soms met 15 ruiters in een les) dat ik aan Pierre vroeg of ik met Mam mocht gaan uitrijden. Als ik maar goed op haar lette, werd dan met een glimlach gezegd. De rest was al lang blij als we vertrokken, want Friso werd in de les steeds vervelender. Die begon dan te bokken, de hele bak door. Een wonder dat ik er op bleef zitten. Maar 1 keer ben ik er af gevlogen met zo'n giga zwaai dat ik mijn laars over de rand van de bak, de gang in zag verdwijnen. Daar stond ik dan op 1 blote voet Haha! . Friso heb ik een paar maanden geleden nog zien staan. Die lieverd heeft een heel grijs hoofd gekregen. En Nikita...die herkende ik bijna helemaal niet meer. Ik heb haar vroeger heel veel gereden, toen ze nog donkergrijs was. Daar heb ik nog mooie foto's van. Ze is nu echt een dame op leeftijd. Ze was mijn favoriet.

In 1996 heb ik mijn e-pony Isabel gekocht. Ik heb haar ca. 1 jaar later 3 maanden lang op 't Hetjen gezet, omdat ik niet verder met haar kwam. Ik moest thuis in de wei oefenen en dat houdt op een gegeven ogenblik ook op. Als je in die tijd er al was...het is een roomwitte merrie met 2 blauwe ogen, een Cremello. Ik heb haar nog steeds en rijdt nu in Schimmert bij de Ruitervereniging/Ponyclub.

Maar ik heb dus niet bij Pierre in Belgie gestaan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:53

Heeft Nicky een Haflinger? Daar hebben we ook meerdere van gehad in de vereniging.

Ik vind Schimmert fijn omdat het voor mij op loopafstand ligt. EN het is volgens mij de goedkoopste ruitervereniging.
Ik rij voor € 75,00 (vast bedrag) per jaar 1 keer per week in de les. Daarbij mag je voor dat geld in principe onbeperkt gebruik maken van de faciliteiten, zoals de longeerbak, de rijbak als er geen les wordt gegeven (maar dat is alleen op woensdagavond en zaterdagmorgen) en de achterliggende wei.