stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:44

Gisteren had Daan ook een flinke dobber aan hem zei ze Haha! Hij deed zijn mond gewoon niet open dat kleine boefje Nagelbijten / Gniffelen

Wat een poedersuiker weer is het he Misselijk als je al niet deprie bent dan wordt je het vanzelf wel Scheve mond

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:45

Ik hoop het voor je Willemijn, zou echt lekker zijn zeg!

Rijsse voor straks en doe voorzichtig met dit slechte weer!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:46

jaa voorzichtig doe ik cker kijken of ik weer ga aqua gliden:p heb ik al 1x gehad was wel even eng

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:59

Azzaro schreef:
oww wat zielig voor hem :'( wel beter als je het af mag bouwen hoor komt het nog helemaal goed?

Wat is goed? Hij zal er waarschijnlijk geen last meer v hebben in de zin v pijn. maar hij mag NOOIT meer op gras! Nooit meer met Ilion op t land, nooit meer een uurtje wandelen met de hond er bij, nooit meer gras vd rol etc En hij mag NOOIT meer snoepjes en koekjes en brood, appels van iedereen op stal!!! Want dat kan zijn dood worden! Snik. Als iedereen zich daar aan houdt kan Misje nog jaren met al die kids zijn rondjes doen hoor.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:02

AnneOmie schreef:
Gisteren had Daan ook een flinke dobber aan hem zei ze Haha! Hij deed zijn mond gewoon niet open dat kleine boefje Nagelbijten / Gniffelen

Neem t m maar ns kwalijk.... is heeeeeel goor spul! Hij doet idd zijn bekje niet open, dus doe ik dat met mijn duim en dan snel die spuit er in en hopen dat hij t niet er net zo snel weer uitwerkt. En in appelmoes mag ook niet want dat mag hij niet hebben..... Maar nu vertrouwd hij me niet meer als ik zijn stal in kom, en dat vind ik wel heel erg!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:02

Willemijn doe je best en veel plezier met je les!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:09

Arm misje Verdrietig vind het echt heel erg sneu voor hem. Als ik iedere dag dat kleine koppie boven de deur zie... iedereen naar buiten en hij mag niet.. maarja het is voor zijn eigen bestwil. Leg hem dat maar eens uit Ach gut

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:22

AnneOmie schreef:
Arm misje Verdrietig vind het echt heel erg sneu voor hem. Als ik iedere dag dat kleine koppie boven de deur zie... iedereen naar buiten en hij mag niet.. maarja het is voor zijn eigen bestwil. Leg hem dat maar eens uit Ach gut

gelukkig is t kl*te weer nu en dan heb ik t niet zo moeilijk om m binnen te laten...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:57

Ja idd. Ik heb Omar ook binnenstaan. Zodra ze weer naar binnen komen en niet meer op het land mogen zal ik Misje ook vaak bij Omar zetten als hij los gaat.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 11:58

als ik geopereerd wordt staat er een half jaar voor en niet alleen de arts heb het gezegt ook de mensen die hebben gezegt.
en als het minder lang is is het alleen maar mee genomen
en de arts weet heus wel waar ie het over heb
en een geborken enkel of iets met een bot geneest sneller als een band of pees

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:00

Hoor net dat er veel overstromingen zijn in Nederland Bloos! In Egmond aan zee is ook wateroverlast. Ben benieuwd hoe het op stal is! Ben blij dat ik Omar binnen heb gelaten zeg met dit noodweer. Staat Bella ook binnen Ellen?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:01

Dat zal allemaal wel meevallen hoor Bren Knipoog niet zo melodramatisch Knipoog

Mijn vriendin Chantal heeft 6 maanden in het gips gezeten omdat ze fouten hadden gemaakt toen ze haar enkel had gebroken. Toen het gips eraf mocht zei dat dokter sta op en loop Haha! En dat deed ze... niks geen krukken en niks geen opnieuw leren lopen. Zal allemaal wel loslopen hoor en wie weet is gips helemaal niet nodig. Zo slecht loop je toch niet Verward[/quote]

ik loop niet slecht omdat ik op pijnstillers loop met codine hoe je het ook schrijft

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:06

ik zal mis ook wel weer bij pas zetten als bo weg is hoor Haha!
arme mis Verdrietig

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:10

Pffff ik heb echt geen zin meer en mijn systeem doet het nog steeds niet Boos!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:12

als ie het niet doet kan je toch naar huis Tong uitsteken
pascha en bo staan ook binnen in ga zo naar stal en ga ze buiten zetten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:13

Dat mag niet Verdrietig heb nog wel wat andere dingen te doen en al zouden ze me alleen maar voor de telefoon laten zitten Haha! Helaas... die vlieger gaat niet op.

ShirleyA

Heb ook geen zin maar dat was vanmorgen al zo! Wel lekker 2 kroketjes gegeten: lekker! Nog 4 uur en dan weer in de file terug naar huis. Eerst Thimo ophalen en dan terug naar stal, lopen met Ilion (longeren zal niet gaan nu in de bak...) en Mis zijn shotje geven. Vanavond nog 1 ratten kooi schoonmaken en dan keihard ontspannen!

AnneOmie

Ga je ze op het land zetten Bren?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:14

Verdrietig jammer he.
wat een klote weer het giet hier weer .
ik hoop dtat het niet weer overstroomt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:15

Haha ja jij ben ook zo'n werkpaard net als ik Haha! Ik mag om half 5 naar huis en hopelijk geen file Scheve mond Vanavond lekker rijden!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:20

goedemorguh!

wat een ggr@ Boos! gdvrd weer

ben steeds meer in staat om wild rose binnen te trekken maar weet ook dat ik wel eens spijt kan gaan krijgen
wat heeft misje precies? of heb ik eroverheen gelezen?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:21

nou als ik wel het gips in gaat dan hou ik het echt geen 6 weken voor hoor om niet telopen ik kan echt niet de hele dag op me gat zitten dan wordt ik gek Ziek Gestoord

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:21

bren wat denken ze in hemels naam dan wat je hebt? Want iedereen zal je kunnen bevestigen dat bot pijn de ergste pijn is die er is en ook langer nodig heeft om te genezen dan banden...... Mijn enkelbanden zijn nu al 2 x helemaal door gescheurd en dat koste echt veel minder revalidatie tijd dan de botoperaties.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:23

Stukje van internet:

Verstuiking van de enkel

De verschijnselen
Verschijnselen van verscheuring
Verschijnselen die passen bij een botbreuk
De behandeling bij verstuiking
De behandeling bij verscheuring
De behandeling bij een botbreuk
Het herstel

Dit is de meest voorkomende ongevalsblessure. Ongeveer 150.000 mensen gaan jaarlijks vanaf het sportveld naar huisarts of eerste hulp met deze blessure. Bij 5 tot 20 % van de gevallen wanneer mensen hiervoor hulp zoeken, is er sprake van een botbreuk. Verscheuring van de enkelbanden heeft plaatsgevonden bij ongeveer 10-20% van de mensen die na een enkelletsel een arts bezoeken. Deze verscheuring kan meestal pas na een aantal dagen worden vastgesteld omdat het slachtoffer direct na het ongeval vaak erg veel pijn heeft.

De verschijnselen
In ongeveer 90% van de gevallen is er sprake van een verzwikking naar binnen(inversie). Pijn en zwelling aan de buitenkant van de enkel zijn het directe gevolg. Het slachtoffer kan meestal nog wel op de voet staan maar lopen is pijnlijk. Een eventuele bloeduitstorting wordt pas na een aantal dagen zichtbaar.

Verschijnselen van verscheuring
Naast bovenstaande verschijnselen zijn dit:
Pijn aan de voorzijde van het onderste stukje van het kuitbeen(aan de buitenkant van de enkel);
Een bloeduitstorting;
Het naar voren kunnen schuiven van de voet t.o.v. het onderbeen(voorste schuifladetest).
Wanneer het bovenste verschijnsel en ten minste één van beide andere verschijnselen aanwezig zijn, is er sprake van een verscheuring.

Verschijnselen die passen bij een botbreuk
Het niet kunnen staan of lopen op de enkel, direct na het ongeval;
Een afwijkende stand van de voet t.o.v. het onderbeen;
Pijn bij drukken op: de laatste 6 cm van het scheenbeen of kuitbeen, aan de achterzijde; de basis van het 5e middenvoetsbeentje (buitenkant voet);het scheepsbotje aan de binnenzijde van de wreef.
De behandeling bij verstuiking
De nuttige effecten van koelen met ijs, het been hoogleggen en een drukkend verband is volgens de standaard "enkeldystorsie" van het Nederlands HuisartsenGenootschap niet bewezen.
Wellicht verdienen deze methoden van behandeling, gezien de wijdverbreide toepassing ervan, toch het voordeel van de twijfel.
In het algemeen wordt aangeraden om driemaal daags 15 minuten te koelen met ijs. Zorg er wel voor dat het ijs niet direct op de huid wordt aangebracht, om bevriezing te voorkomen. Dus bij voorkeur met een laagje textiel ertussen.
De enkel mag vanaf het begin op geleide van de pijn worden belast. Dus: alles mag, zolang het maar geen pijn doet. Dit bewegen is goed voor het herstel en helpt verlies aan spierkracht en conditie voorkomen.

De behandeling bij verscheuring
Naast bovenstaande maatregelen wordt een tapebandage aanbevolen, voor een periode van zes weken. Dit beschermt de buitenste enkelband. Het is de bedoeling dat de patient met deze tape de voet normaal kan blijven afwikkelen. Gebruik eventueel een aantal dagen elleboogskrukken.
Het is belangrijk om de enkel regelmatig voor-achterwaards te bewegen en dagelijks het lopen te oefenen. Stop als hierbij de pijn toeneemt.
De belasting kan worden opgevoerd door steeds langer te lopen met steeds grotere passen. Uit bovenstaande volgt dat gips geen meerwaarde heeft en het herstel voor wat betreft de stabiliteit en coördinatie juist in de weg staat, met name ook voor de sporter. Wanneer er na adaequate behandeling nog forse beperkingen zijn door herhaaldelijk zwikken, een onzeker gevoel en spierzwakte kan behandeling door een fysiotherapeut nuttig zijn. Deze behandeling dient dan te bestaan uit training van spierkracht en coördinatie. Om opnieuw zwikken te voorkomen, kan bij sporten met een hoog risico voor zwikken, zoals voetbal, basketbal en hockey, het gebruik van een brace worden overwogen.
Wanneer hierna nog klachten bestaan, kan soms alsnog een operatie uitkomst bieden.

De behandeling bij een botbreuk
Soms kan met een tapeverband worden volstaan maar meestal zal ervoor worden gekozen om de enkel gedurende 6 weken met gips te behandelen.

Het herstel
Dit is afhankelijk van de ernst van het letsel.
Na een verzwikking kan vrijwel meteen weer voorzichtig met (hard)lopen worden begonnen, mits dit geen pijn oplevert. Na één tot twee weken kan de enkel weer normaal worden belast.
Na een verscheuring kan na 6 weken geleidelijk de training worden hervat. Het is verstandig om eerst te starten met zwemmen, fietsen of hardlopen op een vlakke onderlaag. Meestal kan de enkel na 3 maanden weer vol worden belast.
Ook als hiena nog klachten bestaan, hoeft de enkel niet te worden ontzien. Uiteraard moet eerst een training normaal kunnen worden volbracht voordat er aan een wedstrijd kan worden begonnen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:26

klopt shir. ik heb dat ook gehad toen ik mijn pols gebroken had.