Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:30

Ja, dat van PZN heb ik laats ook ondervonden :'(
Doet hij dat nog steeds buiten, ervandoor gaan? Ik dacht dat dat toen bij mij gewoon kwam omdat ie heel lang niet mee naar buiten was geweest. Wel jammer, vorig jaar is hij leidingpaard geweest met de trektocht, en dat ging perfect. Ik hoop dat hij snel weer een beetje bijzinnen komt en wat braver gaat doen buiten..
Joey is meestal toch bijna de hele week verhuurd aan huifkarklanten 's zomers, dus die gaat waarschijnlijk zowiezo niet mee

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:30

gewoon wat vaker mee naar buiten gaan met een ervaren ruiter...desnoods eerst alleen daarna met zn 2en enzo opbouwen komt wel goed!

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:50

PZN is pasgeleden meegeweest in de groep terwijl Martine er op reed. Dat ging op zich redelijk, maar nu kan Martine ook goed rijden. Ik ben toen pzn net kwam ook een paar keer op pzn naar buiten geweest en toen ging het altijd prima. Nu begint ze steeds drukker te worden, wel jammer, want het is toch nog steeds een van mijn favo-pony's

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:54

worden ze allemaal drukker, want van Joey wist ik ook niet dat hij heel druk was.

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:03

de rest valt wel mee hoor. Het ligt er ook aan hoe je zelf erop zit. Als je zelf als een zoutzak op de pony gaat zitten hobbelt de pony ook rustig dat bos door. Ben je in voor een pittig buitenritje kan dat natuurlijk ook, maar dan wordt de pony ook wel wat drukker

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:16

eigenlijk moet je dan 1 keer in de maand met PZN naar buiten gaan, ook in de winter, dat doen wij ook met carmel, en dat helpt perfect, ze is nu een stuk rustiger buiten, en alles wordt minder eng enzo.
Joey was nooit echt druk, tenminste toen ik er nog reed. Hij begon wel altijd te bokken in de kuil, heel grappig (maar soms ook minder als je eraf viel )

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 19:22

Nou, Joey is toch wel heeel erg veranderd hoor.
Die bokt nu de hele buitenrit door (is wat ik begrijp), en geeft regelmatig mensen vliegles.
Ik vind het suuper jammer, want ik ging altijd graag op Joey naar buiten..

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 02:31

Van Joey vind ik het best vreemd, hij was altijd hartstikke braaf toch? Nooit wat mee aan de hand geweest volgens mij, best een betrouwbaar paard. Misschien heeft ie er nu geen zin meer in, of staat zijn hoofd er niet meer naar, komt wel eens vaker voor bij manegepaarden geloof ik. Zou erg jammer zijn, Joey is nog van de oude Lamoen-garde.

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

Joey is er inderdaad al heel lang, maar ik geloof dat shera er het langst is, is shera er eigenlijk nog??

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:44

Shera is er nog, ik weet alleen niet wie er het langst op het Lamoen staat. Shera is wel ouder dan de meeste fjorden, dus kan zijn dat zij er het langst staat ja.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:04

Zwartwitje schreef:
Van Joey vind ik het best vreemd, hij was altijd hartstikke braaf toch? Nooit wat mee aan de hand geweest volgens mij, best een betrouwbaar paard. Misschien heeft ie er nu geen zin meer in, of staat zijn hoofd er niet meer naar, komt wel eens vaker voor bij manegepaarden geloof ik. Zou erg jammer zijn, Joey is nog van de oude Lamoen-garde.

Joey was altijd super lief!
De laatste keer op Joey naar buiten was voor mij geen succes.
Hij schrok van iemand die zomaar ineens een foto ging maken (hij schrok van de flits die hij ineens in z'n ooghoek zag) en rende er van door (wij stapten rondjes want waren even aan het wachten op het andere deel, want we waren gesplitst). Bokken en doen, dus ik lag er na een paar meter al naast. Joey er van door enzo, andere paarden niet te houden behalve Priscilla (weer een ander verhaal). Gelukkig kwam het andere deel van de groep Joey tegen (en de rest van de paarden met ruiter die erachteraan waren gestormd ) en ik en Priscilla + ruiter liepen die kant op enzo. Alles uiteindelijk goed gekomen.
Daarna durfde ik niet meer zo goed naar buiten, dus ben ik een keer op Misty gegaan geloof ik en op Bonita ofzo, en daarna kon ik niet meer op Joey naar buiten want toen was er dus geen houden meer aan.

_Anouck

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:15

eej superfries jy zei te weten waar devi was...maar heb niet gelezen waar devi dan daadwerkelyk is. Weet je dat?

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:51

Annemarie: das idd geen leuke ervaring, van die chaos-momenten buiten zijn altijd minder... raar ook dat ie gaat flippen als er een foto genomen wordt.
Heb je je pijn gedaan toen?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 13:10

Nee, deed eigenlijk geen zeer.
Nouja, we weten niet zeker of het daardoor komt.
Maar hij flipte met het moment van de flits, dus das wel toevallig dan. En verder konden we geen oorzaak bedenken.

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:51

He Noekiej, ik weet het zo niet, maar kan het wel even aan Marleen vragen. Volgens mij weet zij het wel

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:29

ik vind het wel jammer dat joey zo druk is geworden.. Ik heb nog nooit op hem gereden maar het leek mij altijd een heel leuk paardje..

Lorain

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:12

Hij is ook heel erg leuk! Maar ik durf niet meer op hem naar buiten. Best lang gelden gingen we naar buiten en ik dacht yes ik mag op Joey! Gingen we langs het snelweg pad in galop en daar ging die.. dik rare sprongen, naja toen viel ik er dus af! Bloedneus en Joey stond daarna lekker te grazen! Hij maakte daarvoor ook al van die rae sprongen, en dat zei ik dus tegen Janette maar die zei jaa dat zijn vreugde sprongetjes! nouja niet dus!:P

Maar in de bak rij ik heeel erg graag op! En vooral springen!!

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:54

Hahah, jaa, dan issie super he Lorain.
Verslag van de keer, voor die keer die ik net beschreef:
Paulien had me toen gewaarschuwd dat hij wat zou gaan bokken als we in galop zouden gaan, nou.. geen probleem.
Dat deed hij inderdaad, vet hoge bok, maar oke, geen probleem.
Toen kwamen we een heleboel koetsjes tegen.
Alle pony's begonnen te springen en te dralen enzo, Joey bleef rustig staan.
Maar het was stilte voor de storm.
Zodra de eerste voorbij kwam bokken, stijgeren, vet hoog.
Ben blijven zitten, maar dat was ook niet zo prettig.

Naja, zoals ik al een paar keer zei, ik hoop dat hij zich bekeert.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:26

ja, klinkt niet zo leuk nee. Vanaf hoe lang is dat dan al? eerst was hij toch altijd best leuk en rustig? (wel snel, maar niet bokken enzo...)

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:38

ik vraag me daadwerkelijk af wat voorn reden er achter joey zijn bokken zitten..
zou zijn zadel hem niet in de weg liggen? Het is niet normaal om zoveel te bokken..
een vreugde bokje wel,. maar zoals jullie beschrijven

superfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:47

als het aan het zadel zou liggen zou hij in de bak ook moeten bokken toch?

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:28

Eerst was hij altijd super rustig buiten, wel doorlopen, maar niet gek doen ofzo.
Aan het zadel lijkt het me ook niet te liggen.
In de bak doet hij niets, behalve misschien een keer de andere kant op willen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:45

Misschien heeftie wel rugpijn ??...Mijn verzorgpaard heeft ook last van de rug en deed buiten geen bokje of nix en in de bak bokte hij me er af...Een paard gooit je er nooit zomaar af !! En zo ken ik joey ook niet

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:30

dat zou het idd wel kunnen zijn Cheyenne, of wat ik zei, dat ie gewoon geen zin meer heeft om rustig zijn rondje door het bos te sjouwen...
Ik hoop iig dat ie van de zomer weer lekker mee mag met de huifkaren dat hij daar dan lekker van geniet (want dat is voor de meeste huifkarpony's toch ook een soort van vakantie).

Trektochters: van de zomer toch behalve Rosa en mij ook Elles als leiding Wij gaan (met de rest van de leiding) in het weekend van 9 en 10 juni weer eens gezellig brainstormen over waar we jullie allemaal mee gaan entertainen deze zomer

Zwartwitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:30

Cheyenne, hebben jullie nu al een veulen? Of heb je iets gepost in de kraamstal?