WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 10:07

Myke schreef:
Kanjer was een 'draver' die ook een heerlijke grappige gang beheerste. Zat onwijs lekker, kon je leuk op rijden, maar veel leren in de les. Nee. Nu weet ik wel 'iets' beter en ik vermoed dat hij laterale of töltaanleg had Is later verkocht aan een recreatieruiter en die heeft nog jaren plezier van hem (gehad?). Naar wat ik begreep.

Licorne was inderdaad een gaaf paard. Was eerst privé, heeft veulen gekregen en ging toen langzaam aan in de lessen meelopen bij de gevorderden.

Maar dan praat je idd over 10-15 jr terug.

Iemand bekend met Orinoco, Byoux, Melody, Duc, Fiona, Zamerinde, Romeo, Walinka, Worena, etc.?

Ik ken alleen Byoux en Melody daarvan, ik rijd nu 8 jaar, stonden ze toen nog op de manege?
Over Romeo heb ik verhalen gehoord dat niemand daar op doorzitten mocht/kon omdat hij vre-se-lijk zat! Iemand die dat kan bevestigen?
Verder over Cherocco & Klik-Klak, ik herinner me nog heel goed dat Klik-Klak het gevaar van de beginnertjes was! Als er iemand op hem zat in mijn les was het huilen geblazen! Later ging mijn beste vriendin er op rijden en waren we allemaal versteld over hoe braaf hij eigenlijk was. Maar toen ging hij weg!
Cherocco was ook zo lief, hij is er 1x bij mij vandoor gegaan toen ik zonder zadel op hem moest galoperen, zelfs mn instructrice stond daarvan te kijken! Heel grappig.
Heeft er verder iemand foto's van Mouse? Ik heb er 1tje als ik ernaast sta, Maar ik wil er meer! Dat was écht zo'n mooi Welshje!

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:30

Hey Kine,

Ik heb wel foto's van Mouse, maar niet op mn computer. Ik zla kijken of ik binnenkort mn scanner aan de praat krijg.
Ik heb wel nog filmpjes (van miranda gekregen) van caroussellessen enzo!
Als iemand kan vertellen he ik die online moet zetten dan zal ik ze plaatsen.

Charmotte

Re: WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:54

Ik ben net ff op de manege gweest..
Ik had het over een witte, ik vroeg van wie die was, ik heb ff gekeken en ik bedoelde presco.. op dat bordje staan al die namen tina enzo.
Er liep echt een leuk beestje mee in de les, ik weet niet hoe die heet.. liep lekker door (beetje té) en gaf netjes uit zichzelf na, die vond ik echt gaaf

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:02

Presco is cool!
Vriendinnetje van me rijd hem bij en hij bijt niet echt, hij dreigt alleen.
Een beetje een arrogant arabiertje is t
Als je nou een uurtje later wsa geweest had je mij zien rijden, ik rijd van 7-8.
Hoe zag dat paardje, dat je een leuk beestje vond, eruit?
Misschien weet ik wel wei je bedoelt.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:35

van wie is die presco dan? want ik vraag me af hoe dat meisje heet die erme eliepw ant met haar ging ik dus vroeger altijd om op de manege.. maar ik zag haar naam ook niet op dat bordje staan..

en dat paardje was een vosje, koffievos. lekker volle voorpluk en iets langer dan handlengte manen, echt stoer. Ong. 1.45m denk ik.. hij stond daar achterin die stallen naast die hele kleine bruine.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:04

Presco is van Ramona...en er kunnen er een paar mee gelopen hebben...Ninja, Romy, Tina...

Over welk paardje heb jij t?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:18

kent iemand btw charmeur nog? daar was mn broer helemaal weg van

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:21

Charmotte schreef:
van wie is die presco dan? want ik vraag me af hoe dat meisje heet die erme eliepw ant met haar ging ik dus vroeger altijd om op de manege.. maar ik zag haar naam ook niet op dat bordje staan..

en dat paardje was een vosje, koffievos. lekker volle voorpluk en iets langer dan handlengte manen, echt stoer. Ong. 1.45m denk ik.. hij stond daar achterin die stallen naast die hele kleine bruine.

Over Mieke geloof ik, maar geeft die na? Dat wist ik niet.
Maar bedoel je het 2e deel van de buitenstallen? Je hebt het 1e deel, dan heb je een kleine "scheiding" (nauwelijks opvallend)en dán begint het 2e deel van de buitenstallen, en dan staat ze in de 2e stal rechts. Bedoel je die? Of niet?
@ Tessa: Geef maar een gil als ze erop staan, of neem ze een keertje mee als je weer eens de Zaterdaglessen komt bezoeken!

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:43

Ik heb net op Amber geredebn
We reden alleen voor t eerst weer buiten en ze was nogal spast. En ik ben altijd een beetje een mietje als we voor t eerst weer buitenrijden dus ze hield me lekker voor de gek
Wegspringen, hoeken niet door, niet aan het been, bit vastpakken, echt een drama.
Maar ze doet me wel erg aan frida denken dus als het zo afloopt als met friet dan kunnen amber en ik nog wel eens maatjes gaan worden
Ik heb trouwens 4 open blaren nu Ze was nogal sterk in haar mond en niet goed te houden. Maarja volgende keer beter

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:28

Charmotte schreef:
Ik ben net ff op de manege gweest..
Ik had het over een witte, ik vroeg van wie die was, ik heb ff gekeken en ik bedoelde presco.. op dat bordje staan al die namen tina enzo.

Er liep echt een leuk beestje mee in de les, ik weet niet hoe die heet.. liep lekker door (beetje té) en gaf netjes uit zichzelf na, die vond ik echt gaaf

Evita misschien in de les?

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:30

Volgens mij bedoeld ze mieke ja, koffivos achtig is ze wel.
Evita is bruin en staat binnen.
Juul kan het ook zijn maar die is wel wat groter dan 1.45

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:36

Shadow0 schreef:
Ehm, misschien een rare vraag maar... hoe word je vriendjes met Bobby?

Tja dat weet ik het beste
Gewoon eten etc.

Nee hoor, 'tis zo'n GEWELDIG beest, ik ben zó gek op haar.
Je kan zoveel met d'r in het begin deed ze die dingen ook bijmij middenlijn niet stil staan, maar ze kent me nu ook en dan merk je écht dat ze anders is.
HEERLIJK paard is dat zeg *zucht*

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:53

Afbeelding
Vorige week datum klopt niet
Afbeelding

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:00

Lekkerrrr Kontje!

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:06

Tessa_frida schreef:

ik denk niet dat het juul is die geeft niet uit zichzelf na..maar mieke zou inderdaar best kunnen kloppen

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:08

spekkiejnfu schreef:
Tessa_frida schreef:

ik denk niet dat het juul is die geeft niet uit zichzelf na..maar mieke zou inderdaar best kunnen kloppen

Juul is cool!
Ze liep laatst zelfs in galop nageefelijk terwijl ik amper wat deed, echt trots was ik toen Maar nee vaak komt dat geloof ik niet voor Had het zelf ook niet eerder meegemaakt

Charmotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:46

Noukie schreef:
kent iemand btw charmeur nog? daar was mn broer helemaal weg van

die heet nu charmotte
toen ze bij Groenesteyn wegging is ze naar een man in Groenekan gegaan, voor z'n 2 zoontjes. Ik heb haar toen 4 jaar lang verzorgt. Nu is ze alweer 1.5 jaar geleden verkocht.. ze staat nu in Leeuwarden.
Voor foto's enzo moet je maar ff in m'n profiel kijken. Heb jij/je broertje misschien nog foto's van d'r?

En jaa die Mieke bedoel ik jaa, in de 2e stal na die scheiding stond ze ja..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:47

Charmeur heb ik nog op film staan, Cindy en Pirouette ook. Van pirouette ook helaas hoe ik er twee keer in 1 les afpleur met springen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:51

Hier een foto van charmot (charmeur), iedereen die langer dan 5 jaar op groenesteyn rijdt moet haar wel kennen?

Afbeelding

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:57

wij hebben denk ik geen foto's van dr...
zal mn broer eens vragen, maar ben bang van niet.
Heb zowiezo weinig foto's van die tijd, zal eens gaan zoeken en kijken of iemand eventueel wil scannen voor me.
Weet zeker dat er foto's moeten zijn van diploma rijden namelijk (broer op klik klak en ik op truttebol geloof ik )

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:44

@Charmotte: Ja Charmeur die ken ik zeker!
Ik dacht het paardje in jou profiel al te herkennen
Hij liep altijd bij ons voorop in de beginnerslessen omdat wij de figuren nog niet goed kende.
Hij was toch prive? of een manegepaardje?

Foto's heb ik niet van hem voor zover ik weet..

@Akke: Ja hahah Pirouette kon een eigenwijze dame zijn
Ik weet nog wel dat ik met wedstrijd op haar zat en al jaaaaren niet meer op haar gereden had omdat ze altijd bij de beginners liep en ik toen half gevorderd was. Maar wat een loopje nam ze met me!
Echt verschrikkelijk, ik was ook laatste toen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:58

Charmeur was oorspronkelijk van Isabella (die nu ZZ springt, staat regelmatig op de startlijsten) en toen kreeg zij een andere pony (paard?) en is charmeur naar de manege gegaan

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:31

Jaa klopt, maar waarom heeft de manege haar eigenlijk verkocht dan? weet iemand dat? maar volgens mij was ze van isabella, heeft ze toen een tijdje meegelopen in de lessen en was ze toen weer van isabella..? ofzo? want volgens mij had die man in groenekan haar van isabella gekocht..?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:41

Charmotte schreef:
Jaa klopt, maar waarom heeft de manege haar eigenlijk verkocht dan? weet iemand dat? maar volgens mij was ze van isabella, heeft ze toen een tijdje meegelopen in de lessen en was ze toen weer van isabella..? ofzo? want volgens mij had die man in groenekan haar van isabella gekocht..?

De manege verkoopt wel vaker pony's en paarden.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:56

ja dat snap ik
maar zo'n makke pony als haar vindt je niet snel
maar volgens mij had hij haar van isabella gekocht maar ik weet het niet zeker..