Stal Jasper deel ... was het nou 3 of 4...?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Rijkie_

Re: Stal Jasper deel ... was het nou 3 of 4...?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:51

Hellooooo :wave:

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:21

Hoi hoi, eindelijk zijn jullie daar... gezellig.

Ik was vanmiddag op stal... waar waren jullie? /3

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:24

Ik was op mn nieuwe stal. Tal maar weer eens verhuisd

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:29

Talida schreef:
Ik was op mn nieuwe stal. Tal maar weer eens verhuisd

Oke en waar stond je en waarom ben je verhuisd?
Had Tal het daar niet meer naar haar zin? Of stond je daar zelf niet naar je zin?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:33

Ik was er om 4 uur :)

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:35

_Rijkie_ schreef:
Ik was er om 4 uur :)

dan ben ik je net misgelopen, ik ging net even voor 4 van stal weg :\

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:21

Es, heb er 4mmd gestaan, 2x da met ieder nog2 herhaal bezoek, krom ijzer met ijzer eraf fikse sneeen in er been, liep over het land en dacht hier gaat ze gegarandeerd nog keer weer stuk, terwijl ik van de week besloten had voor wat anders was net nieuwe ijzer weer krom en toen ook nog zeggen dat tal geen kudde dier is. Dus gisteren andere stal kunnen regelen en toen dacht ik ik wacht mn opzegtermijn niet af en vandaag dus alles gepakt. En kromme ijzer lag er vanochtend ook af. Hopelijk nu meer geluk.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:22

Nou hopelijk gaat de keuring goed dan Es! Duim voor je.

Ik heb vandaag eens een heerlijk relaxt dagje op de bank gehad. Heb gewoon een heel boek uitgelezen, haha!
En ondertussen nog ff cakejes gemaakt voor morgen, heb dan een etentje met wat collega's dus lekker als toetje bij de koffie/thee.
En nu lekker bankhangend filmpje aan het kijken, ben helemaal zen geloof ik. Dus de week kan weer beginnen morgen...

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:23

Citaat:
Michelle veel plezier met je reisje en niet stiekem zelf een paardje uitzoeken hè, je hebt een leuke thuis staan straks die weer aan het werk mag .

Haha, nee dat zal niet snel gebeuren hoor.. En heb ook heel veel zin om Daddy weer terug te halen en aan het werk te gaan.. Denk nog 3 weekjes wachten!

@Essie: Leuk hoor, weer een jong paard! Wil je hem dan in oktober naar Stal Jasper halen? Ben benieuwd of die goedgekeurd wordt!

Citaat:
Wat fijn michelle dat daddy weer goed is, vindt het zo'n leuk beest!!

Thanks :D Hopelijk is ie straks nog net zo leuk, een curcusje gehoorzamen kan hij wel weer gebruiken!

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:41

@ michelle, ik ken Daddy niet, was dit dat mooie jonge paard die je wel eens in de binnenbak longeerde? Ik hoop dat je straks weer lekker kunt rijden.

@ Marije, wauw jij had wel een heel relaxed dagje, ik heb op zondag altijd een druk dagje.

Talida schreef:
Es, heb er 4mmd gestaan, 2x da met ieder nog2 herhaal bezoek, krom ijzer met ijzer eraf fikse sneeen in er been, liep over het land en dacht hier gaat ze gegarandeerd nog keer weer stuk, terwijl ik van de week besloten had voor wat anders was net nieuwe ijzer weer krom en toen ook nog zeggen dat tal geen kudde dier is. Dus gisteren andere stal kunnen regelen en toen dacht ik ik wacht mn opzegtermijn niet af en vandaag dus alles gepakt. En kromme ijzer lag er vanochtend ook af. Hopelijk nu meer geluk.

Jeetje dan heb je wel veel pech gehad, wil je niet meer bij Jasper staan, ik weet eigenlijk niet waarom je weg gegaan bent?
Waar ben je nu gaan staan?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:54

Bij mij is de zondag de enige dag dat ik soms niks heb, dus dan moet ik er ook van genieten vind ik en niks is fijner dan met een boek op de bank. Alleen beetje jammer dat dit boek zo leuk/spannend was en dus gelijk uit is. Weer op zoek naar een ander boek voor deze week.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:46

Essie_Bokkie schreef:
Jeetje dan heb je wel veel pech gehad, wil je niet meer bij Jasper staan, ik weet eigenlijk niet waarom je weg gegaan bent?
Waar ben je nu gaan staan?

Staan nu in Vogelenzang, binnenkort buitenritje met Karin :D
Ben van Jasper naar Lisse gegaan (helft goedkoper, anders was er nooit een Flootje geweest), naja en nu blijkt geen sportcarriere meer voor Tal en alleen buitenritjes als het goed voelt, dus dan heb je op Jasper ook weinig te zoeken (of Lisse). Ze staat nu op het land en van de winter in de inloopstal en dat mag ze tot einde volhouden :D

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:48

Diff heeft een week vakantie gehad maar daar denk ik volgende keer wel 3 keer overna, zaterdag sleurde hij me al de wei in en trok hij zich los... Rijden ging toen wel fijn..

Maar gister!! :( :(
Er werden paarden binnengehaald en overal werd strond geschept in de weitjes, nou meneer was niet van plan om te gaan luisteren, ik heb gegaloppeerd totdat ik hem hoorde hijgen, hij was zooo nat dat het schuim onder zn dekje stond.
Soms vergeet ik wel eens dat hij pas net 5 is geworden :o :+

Maar toen ging meneer toch lopen :wow: :wow: Draven als een echt paard :D Schouderbinnenwaarts en zelfs contragalop! :D
We waren wel echt kapot daarna :P

Vandaag dus maar even joggen aan de longe...

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:22

_Rijkie_ schreef:
Diff heeft een week vakantie gehad maar daar denk ik volgende keer wel 3 keer overna, zaterdag sleurde hij me al de wei in en trok hij zich los... Rijden ging toen wel fijn..

Maar gister!! :( :(
Er werden paarden binnengehaald en overal werd strond geschept in de weitjes, nou meneer was niet van plan om te gaan luisteren, ik heb gegaloppeerd totdat ik hem hoorde hijgen, hij was zooo nat dat het schuim onder zn dekje stond.
Soms vergeet ik wel eens dat hij pas net 5 is geworden :o :+

Maar toen ging meneer toch lopen :wow: :wow: Draven als een echt paard :D Schouderbinnenwaarts en zelfs contragalop! :D
We waren wel echt kapot daarna :P

Vandaag dus maar even joggen aan de longe...

Die Diff denkt ook ik heb de hele week vrij gehad en ik wil zo graag voor je werken...ik zal jou eens aan het werk zetten, grappig paard!

Talida schreef:
Staan nu in Vogelenzang, binnenkort buitenritje met Karin :D
Ben van Jasper naar Lisse gegaan (helft goedkoper, anders was er nooit een Flootje geweest), naja en nu blijkt geen sportcarriere meer voor Tal en alleen buitenritjes als het goed voelt, dus dan heb je op Jasper ook weinig te zoeken (of Lisse). Ze staat nu op het land en van de winter in de inloopstal en dat mag ze tot einde volhouden :D

Ik ben echt van niks op de hoogte... wie is Flootje?
Jammer dat je alleen nog maar buitenritjes mag maken... is natuurlijk wel fijn om buiten te rijden maar als je dressuur leuk vindt dan is het wel een teleurstelling... maarja je doet een dier er ook niet zo snel voor weg.

Wel leuk dat je met Karin buitenritjes kan maken, ja die heeft het wel getroffen met het paardje van Yvonne.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:29

Ik was vanmorgen zo vroeg wakker dat ik ben naar stal gegaan en toen heb ik eerst Bliksem gepoetst.
Ik had hem gisteren gelongeerd en ik was hem daarna altijd, maar dat kon nu niet want hij moest nog een uurtje lopen.

Ik had nog aan Lisa gevraagd of ze hem even lekker wilde afsponsen na het rijden maar geloof niet dat hier veel aandacht aan gegeven is, het opgedroogde zweet kon ik er vanmorgen zo afkrabben en hij vindt het poetsen al zooooo leuk, NOT!

Maar hij was weer lekker schoon, morgen maar weer even lekker wassen.

Daarna heb ik geholpen met de manegepaarden op het land zetten, heerlijk zo'n wandelingetje :D de kilootjes
zullen er wel afvliegen met al dat sporten en wandelen... mag ook wel!! Ik wil wel ff 10 kilo kwijt voor 1 oktober,
niet dat ik dan op mijn nieuwe paard zijn rug ga zitten hoor maar wil dat gewoon kwijt.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:32

Goed bezig Es! Hoelaat ben je er morgen? Heb nog wel een wandelingetje voor je in de aanbieding :P

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:17

@Essie: ja dat jonge paard was Daddy, staat wegens een blessure op de wei, maar komt weer terug! Mag alleen niet vooraf longeren, dus hopelijk gedraagt ie zich een beetje!

Marijk: Dif heeft een lekkere conditie opgebouwd natuurlijk, en daar even misbruik van gemaakt ;) Hoe was Almelo gegaan?

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:21

_Rijkie_ schreef:
Goed bezig Es! Hoelaat ben je er morgen? Heb nog wel een wandelingetje voor je in de aanbieding :P

Helaas ik kijk net in mijn agenda en ik ben morgen niet op stal, ik ga een dagje met mams naar texel, fietsen op een tandem :)

Woensdag- en donderdagochtend kan ik jullie paardjes wel buiten zetten.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:41

Woensdag is annabel er en donderdag doet carina het :D

Veel plezier morgen.

@Michelle, Almelo was helemaal top! 11 winstpunten 4 keer prijs en 7e in de finale :)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:18

Es, zie Kel dr mooie beginpost:-) Heb een goeie deal met vriendin van me, die kent Tal ook al vanaf guppie, en die neemt dr over als gezinsspeelrecrepaard, en ik ga dan met Flo aan de slag!

Dag 1, ze was nog heel *\o/*

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:43

Wat fijn dat het goed is gegaan Belin! *\o/*

Mijn zadelprobleem is weer opgelost (hoop ik tenminste)... bontje eronder en klaar is Klara :+
Was alles maar zo simpel...

En leuk nieuws van Appie zijn verzekering (Equipe). Ik had gelezen over een gezondheidsonderzoek http://www.gd-horsecare.nl/horse+care en heb Equipe gevraagd of dat vergoed wordt. Dat wordt het niet maar ze hadden er een paar liggen en gingen overleggen wat ze ermee gingen doen. Vandaag kreeg ik een mail dat ik er een toegewezen heb gekregen! Steffi komt volgende week dus zij kan het bloed afnemen en dan is het afwachten...
Ben er erg blij mee! Topverzekering +:)+

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:54

Hee essie! welkom in het topic! ben benieuwd hoe het gaat op de keuring met je peutertje!

Tal weer verhuisd, fijn dat alles goed is gedaan!

Dat is nog is leuk Denies!! Ben benieuwd!

Gister is Tunna 2 uur met brandy en de zadelmaker bezig geweest. Die nieuwe zaldi is dus toch niet goed.
Els heeft ook nog even met de albion van Sas gereden, daar liep hij dus top onder. Nu gaat marcel de zaldi proberen zo te maken als de albion, en dan bedoel ik de vorm en de vulling. Als dat zonder al te veel werk lukt gaan we een maand ermee rijden. Dan komt tunna, is hij verslechterd, dan gaat dat zadel alsnog terug en gaan we opzoek naar iets anders, alweer.....
Mocht Marcel die zaldi niet aan kunnen passen dan gaan we samen met tunna opzoek naar iets anders.
1 lichtpuntje is dat Bran weer helemaal goed is op 1 stukje is de rug na en wat kleine dingetjes in ze hals.
Dat stukje in ze rug, dat zal altijd een aandachtspunt blijven :) Ook voelde ze been weer goed, dus we mogen weer meer galopperen.
Alleen nu nog een passend zadel :+

En ik heb voor de komende weken op maandag en dinsdag Celeste, een jonge haflinger onder mijn hoede.
Ze doet me heeeel erg denken aan Yara toen ik net met haar begon.
Soms wat stuurloos, heel scheef en vooral in galop totaal geen balans. Yaartje heb ik uiteindelijk best voor elkaar gekregen, hopelijk lukt dat met deze ook :D

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:14

Talida schreef:
Es, zie Kel dr mooie beginpost:-) Heb een goeie deal met vriendin van me, die kent Tal ook al vanaf guppie, en die neemt dr over als gezinsspeelrecrepaard, en ik ga dan met Flo aan de slag!

Dag 1, ze was nog heel *\o/*

@Belinda, wat leuk dat Tal een goed adres krijgt en ook fijn dat het een vriendin van je is, dan kun je haar blijven zien.
En wat is Flo een schatje om te zien ;)

@Denise, fijn dat je zadel probleem weer opgelost is :D Equipe is toch onderdeel van Hippo of heb ik dat verkeerd?

@Fieke, bedankt voor je welkom :D
Wat jammer dat het Zaldi zadel niet goed is, nu maar hopen dat het verbouwd kan worden.
en dat koos paardloos kan nu wel weg want je bent weer in de race... hihi

Ik ben vandaag met mijn moeder naar Texel geweest en reed langs een paarden revalidatie centrum in Noord Holland, (50 minuten rijden van Lisse, ik heb bewust op de Tom Tom gekeken hoever nog naar huis) ze doen daar Aquatraining, dus ik dacht ik zal dat even op bokt zetten, misschien is dat iets voor iemand.
Losse aquatraining kost 45,p- per keer, kijk maar even http://www.paardenrevalidatienoordholland.nl/

Mijn dagje met mams op texel was erg leuk, hebben gefietst op een tandem hahaha, dat is nog best lastig hoor, hebben jullie dat wel eens gedaan, echt een aanrader...

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:21

Haha ja klopt, maar dit is ook maar voor tijdelijk! Maargoed misschien brengt het me weer op nieuwe dingen :)

haha op een tandem, nee nog nooit gedaan maar volgens mij moet ik alleen maar lachen!
Gelukkig was het wel lekker weer voor een dagje uit :)

hmm net lekker gegeten bij de oude molen :9

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:33

_Fieke schreef:
Haha ja klopt, maar dit is ook maar voor tijdelijk! Maargoed misschien brengt het me weer op nieuwe dingen :)

haha op een tandem, nee nog nooit gedaan maar volgens mij moet ik alleen maar lachen!
Gelukkig was het wel lekker weer voor een dagje uit :)

hmm net lekker gegeten bij de oude molen :9

Ja in het begin krijg je de slappe lach maar al snel moet je serieus zijn anders beland je ergens in de berm, mijn moeder is 58 en heeft hele erge artrose dus ze mag absoluut niet vallen want dan zijn de gevolgen niet zo best... maar we hebben het heel rustig aan gedaan, op en afstappen naast een hoge stoep en geen rare bochten nemen, dus alles met heel veel voorzichtigheid maar in het begin moest ze onwijs lachen.
Ik had het al een keer gedaan met Rai dus mijn slappe lach had ik toen al gehad hahaha

Lekker uiteten geweest mmm met wie? en waar is de oude molen?