Viteske schreef:ik heb ijslanders-stal De leye gemaild, dus ben benieuwd
ligt dat niet in friesland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rink schreef:kijk dat lijkt me gezellig;) welke weken? ben je er ook met trainingsweekend?
ik hoop dat we dit jaar weer een gezellig team van de grond kunnen krijgen..
Lalalauraaa schreef:Omdat dit niets is geworden, had ik een andere vraag die misschien een beetje off-topic is maar wel een afgeleide ervan: heeft iemand enig idee of er ook maneges zijn waar ik 'gewoon' een paar weken in de zomer kan helpen? Dus niet in de vorm van ponykampen, maar meer in de trant van maneges op toeristische plekken (Waddeneilanden?) die hulp kunnen gebruiken bij het begeleiden van buitenritten en het helpen op stal en dergelijke, i.v.m. zomerdrukte. Dus niet een 24/7 baantje zoals ponykamp begeleiden, maar ook gewoon 'part-time' vakantiewerk.
Als je iets weet, hoor ik het graag!
Lalalauraaa schreef:Ik ben afgelopen weekend op manege Laarbrug geweest voor een ponykampnachtje. Helaas heb ik toch moeten afzeggen wat betreft het leiden van ponykampen in deze zomer, simpelweg omdat er voor mij geen echte 'klik' was. Het lag absoluut niet aan manege Laarbrug, maar meer aan mijn persoonlijke mening en smaak. Toen ik er wegkwam was ik niet enthousiast genoeg, en ik denk dat je dat wel nodig hebt wil je een paar weken ponykamp begeleiden. Anders is het niet leuk voor jezelf, maar natuurlijk ook niet voor de kinderen. Ik ben er dus achter gekomen dat ponykamp leiden toch niet helemaal voor mij is weggelegd. Daarom zou ik veel mensen die nog niet eerder ponykamp hebben begeleid wel aanraden zoiets als een kennismakingsweekend o.i.d. te doen, zo weet je precies wat je te wachten staat en is er nog een weg terug! Wanneer je eenmaal voor 3 weken hebt toegezegd zit je daar ook echt aan vast, ook als blijkt dat het niets voor je is.
Omdat dit niets is geworden, had ik een andere vraag die misschien een beetje off-topic is maar wel een afgeleide ervan: heeft iemand enig idee of er ook maneges zijn waar ik 'gewoon' een paar weken in de zomer kan helpen? Dus niet in de vorm van ponykampen, maar meer in de trant van maneges op toeristische plekken (Waddeneilanden?) die hulp kunnen gebruiken bij het begeleiden van buitenritten en het helpen op stal en dergelijke, i.v.m. zomerdrukte. Dus niet een 24/7 baantje zoals ponykamp begeleiden, maar ook gewoon 'part-time' vakantiewerk.
Als je iets weet, hoor ik het graag!
driebergen schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb ook 's zomers wekenlang een ponykamp begeleid.
Dat was Klein Oever in Balkbrug. Daar heb ik echt een supergave tijd gehad, echt lachen, gieren, brullen daar!
Ik ging niet met een eigen paard, maar ik mocht daar wel eens een paard van de eigenaar rijden. Maar dat hield ik niet dagelijks vol hoor!
De voorbereiding die je moet treffen en van 's ochtends half 8 tot 's avonds 9 was ik als een dolle in de weer. Er waren op 1 moment 2 lessen aan het rijden, met elk 10 tot 12 pony's. Als je geen les geeft moet je zorgen dat je pony's opzadelen/afzadelen. 's avonds maakten we de lijsten voor de lessen voor de volgende dag. 's avonds waren er allerlei activiteiten waar je soms aan mee moest doen.
En verder was het erg gezellig, dat wilde ik niet missen.
Bij het begeleiden van de buitenritten moet je een paard hebben waar je met een gerust hart achterstevoren kan zitten. Ik heb ook regelmatig gehad dat een kind bang werd en dat we van paard moesten wisselen. Ik zou er even goed over nadenken of je je eigen paard mee wil nemen!
cp112 schreef:Hey, nee klopt ik wasniet mee op de buitenrit, moest nog oefenen voor mijn wedstrijd en mag nog niet te lang rijden ivm mijn rugblessure, jij was toch dat blonde meisje? Die geen paard meenam toch?
Kim_89 schreef:HalloJullie waren Angela en Chantal toch?
Wat grappig, zo Bokkers tegenkomen!
Ik vond het ook heel leuk. Ik wil deze zomer dus echt twee weken als leiding aan het werk bij Laarbrug. Nu nog even in onderhandeling over de weken. De manege vond ik er prima uitzien. Ik heb wel wat verhalen gehoord maar ik zag daar weinig van terug. Met de buitenrit heb ik op Irion gereden.