Begeleider op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 01:52

Viteske schreef:
ik heb ijslanders-stal De leye gemaild, dus ben benieuwd :D

ligt dat niet in friesland? :o

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:52

rink schreef:
kijk dat lijkt me gezellig;) welke weken? ben je er ook met trainingsweekend?

ik hoop dat we dit jaar weer een gezellig team van de grond kunnen krijgen..

Ja trainingsweekend ben ik er! :D

Gezellig team moet wel lukken toch? Ik weet alleen niet welke weken, maakt me eigenlijk ook niet zo heel veel uit!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:34

takkie_muis schreef:
Viteske schreef:
ik heb ijslanders-stal De leye gemaild, dus ben benieuwd :D

ligt dat niet in friesland? :o

Klopt :D

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:36

Ik ben afgelopen weekend op manege Laarbrug geweest voor een ponykampnachtje. Helaas heb ik toch moeten afzeggen wat betreft het leiden van ponykampen in deze zomer, simpelweg omdat er voor mij geen echte 'klik' was. Het lag absoluut niet aan manege Laarbrug, maar meer aan mijn persoonlijke mening en smaak. Toen ik er wegkwam was ik niet enthousiast genoeg, en ik denk dat je dat wel nodig hebt wil je een paar weken ponykamp begeleiden. Anders is het niet leuk voor jezelf, maar natuurlijk ook niet voor de kinderen. Ik ben er dus achter gekomen dat ponykamp leiden toch niet helemaal voor mij is weggelegd. Daarom zou ik veel mensen die nog niet eerder ponykamp hebben begeleid wel aanraden zoiets als een kennismakingsweekend o.i.d. te doen, zo weet je precies wat je te wachten staat en is er nog een weg terug! Wanneer je eenmaal voor 3 weken hebt toegezegd zit je daar ook echt aan vast, ook als blijkt dat het niets voor je is.

Omdat dit niets is geworden, had ik een andere vraag die misschien een beetje off-topic is maar wel een afgeleide ervan: heeft iemand enig idee of er ook maneges zijn waar ik 'gewoon' een paar weken in de zomer kan helpen? Dus niet in de vorm van ponykampen, maar meer in de trant van maneges op toeristische plekken (Waddeneilanden?) die hulp kunnen gebruiken bij het begeleiden van buitenritten en het helpen op stal en dergelijke, i.v.m. zomerdrukte. Dus niet een 24/7 baantje zoals ponykamp begeleiden, maar ook gewoon 'part-time' vakantiewerk.

Als je iets weet, hoor ik het graag!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:52

Lalalauraaa schreef:
Omdat dit niets is geworden, had ik een andere vraag die misschien een beetje off-topic is maar wel een afgeleide ervan: heeft iemand enig idee of er ook maneges zijn waar ik 'gewoon' een paar weken in de zomer kan helpen? Dus niet in de vorm van ponykampen, maar meer in de trant van maneges op toeristische plekken (Waddeneilanden?) die hulp kunnen gebruiken bij het begeleiden van buitenritten en het helpen op stal en dergelijke, i.v.m. zomerdrukte. Dus niet een 24/7 baantje zoals ponykamp begeleiden, maar ook gewoon 'part-time' vakantiewerk.

Ik weet dat ik tijdens een Vinea ponykamp op Texel terecht kwam bij Manege Elzenhof. Ik kwam daar een meisje tegen van mijn vroegere manege die daar de hele zomer meehielp, als onder andere begeleider bij buitenritten. Weet verder niet hoe en wat, maar dus wel dat ze zomerhulpen hebben :)

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 01:10

Lalalauraaa schreef:
Ik ben afgelopen weekend op manege Laarbrug geweest voor een ponykampnachtje. Helaas heb ik toch moeten afzeggen wat betreft het leiden van ponykampen in deze zomer, simpelweg omdat er voor mij geen echte 'klik' was. Het lag absoluut niet aan manege Laarbrug, maar meer aan mijn persoonlijke mening en smaak. Toen ik er wegkwam was ik niet enthousiast genoeg, en ik denk dat je dat wel nodig hebt wil je een paar weken ponykamp begeleiden. Anders is het niet leuk voor jezelf, maar natuurlijk ook niet voor de kinderen. Ik ben er dus achter gekomen dat ponykamp leiden toch niet helemaal voor mij is weggelegd. Daarom zou ik veel mensen die nog niet eerder ponykamp hebben begeleid wel aanraden zoiets als een kennismakingsweekend o.i.d. te doen, zo weet je precies wat je te wachten staat en is er nog een weg terug! Wanneer je eenmaal voor 3 weken hebt toegezegd zit je daar ook echt aan vast, ook als blijkt dat het niets voor je is.

Ik vind 3 weken eerlijk gezegd ook wel lang hoor. Ik ben vorig jaar 1 week leiding geweest en ga dit jaar ook weer 1 week. Maar ik vond dat echt meer dan genoeg. Je bent de hele week lange dagen met het kamp bezig en weinig vrije tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:14

@ viteske

dacht ik al heb er dichtbij gewoont super mooie ijsjes :D

marjoleinft

Re: Begeleider op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:08

wat is het hier rustig zijn er al genoeg mensen die een plek hebben:P

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:22

ik had me bij manege laarburg aangemeld via mp en de mail maar hoorde maar niks. Dus nu ga ik lekker in de buurt bij duinmanege poeleburg paardjes mogen mee dus das fijn. Het is jammer maar sommige maneges willen wel mensen maar laten vervolgens niks meer van ze horen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:39

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb ook 's zomers wekenlang een ponykamp begeleid.
Dat was Klein Oever in Balkbrug. Daar heb ik echt een supergave tijd gehad, echt lachen, gieren, brullen daar!
Ik ging niet met een eigen paard, maar ik mocht daar wel eens een paard van de eigenaar rijden. Maar dat hield ik niet dagelijks vol hoor!

De voorbereiding die je moet treffen en van 's ochtends half 8 tot 's avonds 9 was ik als een dolle in de weer. Er waren op 1 moment 2 lessen aan het rijden, met elk 10 tot 12 pony's. Als je geen les geeft moet je zorgen dat je pony's opzadelen/afzadelen. 's avonds maakten we de lijsten voor de lessen voor de volgende dag. 's avonds waren er allerlei activiteiten waar je soms aan mee moest doen.
En verder was het erg gezellig, dat wilde ik niet missen.

Bij het begeleiden van de buitenritten moet je een paard hebben waar je met een gerust hart achterstevoren kan zitten. Ik heb ook regelmatig gehad dat een kind bang werd en dat we van paard moesten wisselen. Ik zou er even goed over nadenken of je je eigen paard mee wil nemen!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:42

wij geven geen lessen daar zijn instuctuers voor en de instucteurs daar begeleiden daar ook de buitenritten wij rijden in de achterhoede. Verder mag je zonder je ruiterbewijs geen buitenritten begeleiden ik ben wel in het bezit en mag dat dus daar wel. Elk kamp is anders en hebben andere regels. Had ik mijn orun afgerond dan had ik daar ook les mogen geven.

En dit isniet mijn eerste kamp hoor en nam vaker mijn paard mee en heb nog nooit hoeven wisselen of bange kinderen gehad!

Maar ja idd vroeg eruit en laat erin maar ja dat weet je als je er aan begint.

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:41

Heb via der dochter antwoord gekregen.
Het mag,
2 weken van 4 dagen eind juli,
maar nu weet ik niet of ik er een vergoeding voor krijg, zelf maakt het me niet zoveel uit,
maar voor mn omgeving wel.

vind het alleen zo moeilijk om dat te vragen..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:31

driebergen schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb ook 's zomers wekenlang een ponykamp begeleid.
Dat was Klein Oever in Balkbrug. Daar heb ik echt een supergave tijd gehad, echt lachen, gieren, brullen daar!
Ik ging niet met een eigen paard, maar ik mocht daar wel eens een paard van de eigenaar rijden. Maar dat hield ik niet dagelijks vol hoor!

De voorbereiding die je moet treffen en van 's ochtends half 8 tot 's avonds 9 was ik als een dolle in de weer. Er waren op 1 moment 2 lessen aan het rijden, met elk 10 tot 12 pony's. Als je geen les geeft moet je zorgen dat je pony's opzadelen/afzadelen. 's avonds maakten we de lijsten voor de lessen voor de volgende dag. 's avonds waren er allerlei activiteiten waar je soms aan mee moest doen.
En verder was het erg gezellig, dat wilde ik niet missen.

Bij het begeleiden van de buitenritten moet je een paard hebben waar je met een gerust hart achterstevoren kan zitten. Ik heb ook regelmatig gehad dat een kind bang werd en dat we van paard moesten wisselen. Ik zou er even goed over nadenken of je je eigen paard mee wil nemen!

hier ga ik van het zomer 2 weken heen :) neem wel een eigen paard mee. hoop dat het me gaat bevallen :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:33

Ik ga naar Manege Laarbrug in Ommen :j deze zondag introdag :j

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:18

Ik heb hier in Noorwegen een baan op het Peer Gynt Rideleir (Peer Gynt rijkamp) op de slangen seter boerderij. Ik ben hier nu twee keer zelf geweest en ga er 4 week werken deze zomer.

Ik heb er erg veel zin in, maar vroeg me af wat je nou precies kunt verwachten als kamp begleiding! Ik zal er moeten schoonmaken, paarden voeren/mesten, hooien, en wat nog meer?

Ik heb de baan al en weet erg zeker dat ik het wil doen, maar wat zijn nou precies je taken op een paardrij kamp?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

cp112 schreef:
Ik ga naar Manege Laarbrug in Ommen :j deze zondag introdag :j

Dan heb ik jou waarschijnlijk gezien.. Ik was er vandaag. ja ik heb jou gezien, heb net in jou profiel gespiekt. Jij was niet mee op buitenrit toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:40

Hey, nee klopt ik wasniet mee op de buitenrit, moest nog oefenen voor mijn wedstrijd en mag nog niet te lang rijden ivm mijn rugblessure, jij was toch dat blonde meisje? Die geen paard meenam toch?

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:47

En op wie hebben jullie gereden?
Beviel de manege??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:49

Ik heb dus niet meegereden. Was een leuke manege, dat zeker! :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:29

Hallo :D Jullie waren Angela en Chantal toch? :P Wat grappig, zo Bokkers tegenkomen!

Ik vond het ook heel leuk. Ik wil deze zomer dus echt twee weken als leiding aan het werk bij Laarbrug. Nu nog even in onderhandeling over de weken. De manege vond ik er prima uitzien. Ik heb wel wat verhalen gehoord maar ik zag daar weinig van terug. Met de buitenrit heb ik op Irion gereden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:34

cp112 schreef:
Hey, nee klopt ik wasniet mee op de buitenrit, moest nog oefenen voor mijn wedstrijd en mag nog niet te lang rijden ivm mijn rugblessure, jij was toch dat blonde meisje? Die geen paard meenam toch?

Haha ja, die blondie was ik haha. Ik heb op twice gereden, die kleine :D . Ik heb net mail gehad, en ben uitgenodigt bij hun ponykamp te gaan leiden jeej.

Ik ben idd angela.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

Kim_89 schreef:
Hallo :D Jullie waren Angela en Chantal toch? :P Wat grappig, zo Bokkers tegenkomen!

Ik vond het ook heel leuk. Ik wil deze zomer dus echt twee weken als leiding aan het werk bij Laarbrug. Nu nog even in onderhandeling over de weken. De manege vond ik er prima uitzien. Ik heb wel wat verhalen gehoord maar ik zag daar weinig van terug. Met de buitenrit heb ik op Irion gereden.

Haha bijna iedereen was bokker geloof ik :Y)
Maar was jij nou die Kim die bij een vriendin van mij op de Pabo heeft gezeten?

Ik heb nog geen mail gehad. Ik wou Carlijn nog even spreken maar ze was ook zo weg :? Tja ik kon niet nog anderhalf uur blijven wachten, heb meer dingen te doen op de enige vrije dag in de week. Wat hebben jullie aan het eind nog gedaan dan?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:00

Ik was die Kim inderdaad ;) Ik zat niet bij d'r in de klas maar ik trok met haar op tijdens het introductiekamp van de Pabo.

Aan het einde moesten we nog even kort wat over onszelf vertellen. Onder andere met betrekking tot je ervaringen met lesgeven, buitenritten leiden, eigen ervaring, opleiding, enzovoorts.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:35

Ja hier nog een laarbrugger! Ik zat op die chagerijnige schimmel, momo, en carlijn heeft me gister avond gemaild dat ik de 2 weken 9 aug. tm 22 aug mag komen begeleiden dus ik ben erbij! De hele manege deed me denken aan de manege waar ik altijd had gereden, zelfs de kampen leken er super veel op! En dat was altijd super, dus ik heb er zeker zin in!!! :D

Iemand al wat meer gehoord?
Laatst bijgewerkt door Urko op 02-03-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:39

Hey, jij had me toch op hyves gekrabbeld? of heb ik dat nu verkeerd :+