Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:32

ja nee, tuurlijk alle koopjes zijn mooi meegenomen, I'm also an student...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:33

Jullie zijn snel naar de 90e pagina gegaan Clown

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:36

Jaja, heerlijk gepraat over zeeeer belangrijke dingen toch:D:D

Ik moet echt op mn geld letten joh! Heb echt de afgelopen maand te veel uitgegeven, ben echt mn spaarrekening aan het plunderen:P En ik moet ook nog voor vlie sparen:S:S Haha... deze maand maar wat zuiniger:P

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:39

Aiiii ik ga gelukkig aankomende week weer even geld verdienen en ik wacht nog steeds op teruggave van zorgverzekering No-Claim, krijg het hele bedrag terug!

Ja voor vlieland zal ik ook even sparen, een beetje dan...

Ja, hele nuttige dingen bespreken wij hier!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:40

Ik heb net eindelijk iets voor mezelf gekocht, inplaats voor Kai Clown

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:41

Ja, das zo moeilijk, dan loop je in de stad en denk je: ooo nieuwe kleren kopen, shoppen!!! maar dan denk je ook: hmmm ik zou ook wel een nieuw dekje willen of hoofdstel...

Ben nog steeds op zoek naar een rijke man van een jaar of 25 die dit probleem kan oplossen, kennen jullie er een?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:43

Hahaha, ja inderdaad! Ik heb een navelpiercing gekocht voor mezelf, en voor een vriendin Nagelbijten / Gniffelen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:43

Ja, daar heb ik dus ook last van:P Ik ga daarom niet meer de stad in:P Dan koop ik gewoon alles wat ik leuk vind. Daarom heb ik afgelopen maand zo veel uitgegeven... En ik wil nog meeeer!!:D Deze week met opdr bezig, dus gelukkig gedwongen thuis te blijven:P Thank god heb ik nu mn baantje, kan ik wat extra uitgeven:P En nu ook sparen voor vlie, dat is echt wel nodig:D

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

Voor het geval het jullie misschien leuk lijkt... xjildou had bedacht om misschien volgend jaar ofzo met een leuk groepje (evt. van bokt of gewoon bekenden uit de omgeving) een soort van trektocht te organiseren! Iedereen te paard enzo,... Verder heb ik nog niet veel info Clown

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

Ik werk nu 40u in de week, geen tijd om geld uit te geven Tong uitsteken Maar goed ook, want stage verdient momenteel niets Boos!

BB wordt idd straks door 1 gedaan: laura wil dus Choco doen en Jannie heeft een eigen paard gekocht (die Fries Tjitske, die afgelopen weken al op de manege stond). Alleen Sietske die eerst Jasmijn wilde doen blijft over.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:50

Lupi schreef:
Ik werk nu 40u in de week, geen tijd om geld uit te geven Tong uitsteken Maar goed ook, want stage verdient momenteel niets Boos!

BB wordt idd straks door 1 gedaan: laura wil dus Choco doen en Jannie heeft een eigen paard gekocht (die Fries Tjitske, die afgelopen weken al op de manege stond). Alleen die dame die eerst Jasmijn wilde doen blijft over.

Arme jij:( Maar wel goed dat je dan gewoon niks uit kunt geven:) Nog wel genoeg tijd voor aranka neem ik aan:)

Echt zooo raar dat bijna niemand BigBen wil doeeeen!! Ik wil hem weeeeeel!!!!:( Trouwens ook een grote stap om ineens een eigen te kopen:P Maar blijkbaar beviel het zo goed:D En dan kan je bovendien rijden wanneer je wilt en hoeft hem niet te delen:P haha.. maar ken ik die jannie?? Jeetje, wordt tijd dat ik weer eens langs de manege ga, is er alweer een nieuw paard waar ik niks van weet:P:P

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:52

Sence schreef:
Voor het geval het jullie misschien leuk lijkt... xjildou had bedacht om misschien volgend jaar ofzo met een leuk groepje (evt. van bokt of gewoon bekenden uit de omgeving) een soort van trektocht te organiseren! Iedereen te paard enzo,... Verder heb ik nog niet veel info Clown

Trektocht is zeker weten leeeuk!!:D Maar goed, weet nog niet of ik mee ga. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen:)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:55

Vind het persoonlijk niet zo heel erg slim, ze rijden erg kort (moeder deed bigben, dochter winnie, andere dochter silvester) en in mijn ogen niet goedgenoeg voor een Fries die zoveel potentie heeft. Maar goed, wie ben ik om er iets van te zeggen! Met voldoende begeleiding leren ze er wel heel veel van.

Genoeg tijd voor die 4x in de week, eigenlijk wil ik de rest ook nog wel leasen (laatste achterbeen Knipoog) maar ik vrees dat ik daar geen tijd voor heb Boos! (Wil niet dat iemand anders Aranka doet, mijn! Tong uitsteken)

Ik sta na het rijden altijd te leuten met iedereen Tong uitsteken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:58

lydiakampman schreef:
Sence schreef:

Trektocht is zeker weten leeeuk!!:D Maar goed, weet nog niet of ik mee ga. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen:)

We gaan er nog een topic over openen, en het is sowieso volgend jaar of later pas Clown Dus komt goed!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:58

Ojeee, dus niet iemand die echt veel ervaring heeft? Das nou weer jammer, want daar is juist het leasen ook voor!! Maarja.. wat doe je eraan:P hebben ze trouwens allemaal niet een jaarcontract? kan je wel ineens zomaar ermee ophouden?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:00

Sommigen hebben geloof ik nog een proeftijd, als je van paard bv overstapt. Maar je zit er sowieso wel een jaar aanvast. Erg lastig! Ik wou eerst wel bij de marechaussee, maar dan moet je intern dus dat kan sowieso al niet. Ik kan die opleiding, of die baan niet kiezen omdat ik Kai lease Nagelbijten / Gniffelen (als ik het wil doen, sowieso pas naar mn mbo, maar toch even om het idee:P)

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:01

Wilfred heeft bemiddeld bij de verkoop (centjes!) en het paard blijft daar voorlopig gestald (nog meer centjes). Misschien dat ze silverster ook nog aanhouden voor de jongste, maar die andere twee stoppen ze mee va. 1 maart.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:02

Ik heb ze aangeboden te helpen met grondwerk, omdat Tjitske nogal heftig is buiten en ze (nu al?) niet meer durven stappen aan de hand buiten. Vind het anders zonde, en het is zooooo'n leuk beestje.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:03

Ze hebben een erg chique hoofdstel + shabrak voor die Fries! Een vel/knal rode met gouden biesrand! En een zwart hoofdstel met gouden gespen en iets van gouden druppels ofzo in de frontriem. Staat erg chique!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:06

Jeetje, ze pakken het wel groot aan dus. maar zo te horen zijn ze nogal onervaren... Jammer zeg.. hopelijk krijgen ze wel goede begeleiding. En als er echt nog een klein meisje is, kan die idd beter maar eerst op kleine silvester blijven:P Ik ben nu al benieuwd naar de Fries joh!!!:D Maar is ze zo heftig dan? Of gewoon erg fris?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:08

Gewoon fris, maar ze weten niet hoe ze er mee om moeten gaan.

Logisch trouwens: Paard is van 24/7 op het land overgegaan naar 23:30/7 in een box. Ik heb zondag even met haar in de bak wat NH gedaan, eerst flink rennen en bokken (blij dat ze los was) maar daarna luisterde ze uitstekend voor een paard wat het (waarschijnlijk) niet kent.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:09

God, waarom kopen mensen een paard als ze er nog niet de juiste ervaring voor hebben...als ze nu al niet meer aan de hand durven te stappen, das toch zonde van zon paard als ze zoveel potentie heeft!

Maar goed...

een trektocht? In het buitenland bedoel je? Das wel heel prijzig... Je kan ook op vlieland komen rijden bij ons, een soort van trekttoch maar dan in een dag een 5-uursrit! Erg leuk!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:11

Een trektocht door de bossen van Drenthe bijvoorbeeld! Allemaal te paard bv., in tentjes overnachten enzo!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:11

En wild piesen Clown

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:14

bah, kamperen Tong uitsteken

Trektocht is wel gaaf trouwens, alleen denk ik niet dat een succes gaat worden met Aranka dus ik hoop dat we een paard kunnen huren dan Tong uitsteken