Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:27

kooslover schreef:
Er heeft hier vast wel eens iemand op Grimeur gereden, zit hij echt heel erg beroerd. (Kun je hem vergelijken met Foxje?)

Ik heb al een paar keer op hem gereden, en ik vindt hem erg leuk!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:28

Ik vind hem buiten beter zitten als fox. Binnen weet ik het niet.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:32

Gijs was gister op de manege en toen was Marloes bezig met de indeling voor vanavond. Vroeg hij of ik po Grimeur mocht, is het geen schatje Lovers ???? Ik heb er echt zin in! Gijs mag op Manda, ik ben benieuwd hoe hij haar vindt!

@ Wen, vrijdag ben ik er weer hoor!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:53

Oke en gijs ook? of is ie dan alweer weg?
En veel plezier vanavond!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:25

JAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik heb 1 dag overleefd Haha! Haha! Haha!
Nog 4 te gaan Boos!

Zag inderdaad een wedstrijdpaard ja Knipoog Maar misschien is het toch niet zo handig om hem te kiezen als ik er nog nooit op heb gereden... Vind hem wel heel lief en hij is zo leuk om naar te kijken Lachen

Veel plezier vanavond op Grimeurtje (En even lekker veel doorzitten zodat je uitvoerig verslag kan doen Tong uitsteken) en doe Koosje de groetjes Lachen
Meer opdrachten heb ik niet voor je Tong uitsteken

Ik kom morgen misschien nog eventjes kijken als ik van mijn beulenwerk af kom Tong uitsteken We moeten Jopie helaas weer inleveren Verdrietig

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:59

kooslover schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik heb 1 dag overleefd Haha! Haha! Haha!
Nog 4 te gaan Boos!

Zag inderdaad een wedstrijdpaard ja Knipoog Maar misschien is het toch niet zo handig om hem te kiezen als ik er nog nooit op heb gereden... Vind hem wel heel lief en hij is zo leuk om naar te kijken Lachen

Veel plezier vanavond op Grimeurtje (En even lekker veel doorzitten zodat je uitvoerig verslag kan doen Tong uitsteken) en doe Koosje de groetjes Lachen
Meer opdrachten heb ik niet voor je Tong uitsteken

Ik kom morgen misschien nog eventjes kijken als ik van mijn beulenwerk af kom Tong uitsteken We moeten Jopie helaas weer inleveren Verdrietig

Wat heb je gedaan dat je 1 dag overleefd hebt???

Ik moest bij Aad in de les doorzitten op Grimeur, nou, dat zit idd voor geen meter, gelukkig hebben wij vanavond les van Marloes, die vindt doorzitten niet zo nodig. Ik zal Koos een dikke kus van je geven.

@ Wen, nee, Gijs is vrijdag niet meer in Nederland, hij gaat woensdag weer terug....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:09

Stage....

mmm dus je raadt Grimeurtje niet aan om als wedstrijdpaard te kiezen Tong uitsteken Koos zal blij zijn geweest met zijn kus Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:54

Nou, het rijden op Grimeur was erg leuk, alleen de les was iets minder. Galop ging bij mij niet zo lekker (mensen die op de hoeflsag gaan draven waardoor Grimeur terugviel) ja, en dan mag je niet op de volte bij de E en de B en de bij voltes bij A en C liepen ook al 2 paarden. Ik had meer aanwijzingen willen hebben maar helaas, die kreeg ik niet.

Verder moesten we met een knoop in de teugel en lossen handen rijden en zover ik het kon zien was ik de enige die met de armen wijd op het paard zat. Ben ik dan toch nog een held??? Knipoog.

Ik heb geen kans gehad om Koos een kus te geven want hij moest in de eerste en de derde les lopen. Ik heb wel een koekje in zijn voorbak gelegd!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:02

Ach het kan Koos toch niet veel schelen van wie die eten krijgt hè Tong uitsteken
Was de bak alweer zo vol? Dat is altijd zo lastig als je even op de volte wilt, en als je er eenmaal op rijdt kom je er niet meer af...
Laatst is er trouwens nog een heel klein meisje van Grimeur afgehobbelt. Grimeur liep echt heel braaf en opeens had hij geen ruitertje meer...

Fenn, nu vind ik jouw een beetje aan de stille kant, wil je niets kwijt over je "geweldige" les gisteren? Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:37

mmm... Zo geweldig was ie niet.
Ik zat op lieve luna. Nouja, lief. Volgens Aad had ze de afgelopen week een beetje zitten klooien. Dus ik moest volgens Aad haar maar veel stopzetten, overgangen maken.
Het eerste half uur heeft Aad alleen maar zitten kletsen. (half uur!) We reden rondjes in de bak met z'n achten (achten Haha! ) (waarvan vier wel heel klein zijn, oké, drie en één die niet kan rijden) en Iris en ik reden flink veel voltes. (Iris zat op Manda, daar past ze echt goed op. Manda zag er heel ontspannen uit, volgens iris was ze dat niet.) Ik zette Luna vaak even stil tussendoor. De eerste keer dat ik vroeg of ze halt wilde houden kachelde ze gewoon dwars door m'n hand heen. Fijn, Luna ik zit er nog op. Na een paar keer toch blokkeren begon ze te snapen wat ik met die ophoudingen bedoelde. Uiteindelijk stond ze stil en als ik ontspande bleef ze stil staan. Jeah!
Nouja, een half uur later. We konden aandraven (dankje Aad) Luna had er veel zin in, maar lette voor mijn gevoel niet echt op mij. Ze reageerde wel, maar liep een beetje te sloffen en niet echt op te letten. Dus ik maar weer veel afwisselen en af en toe gaan stappen. Enkele keer halthouden op het midden. (Aad was nog steeds aan het praten)
Verder ging het wel goed. Toen werd Aad uit de les geroepen. Vier minuten later kwam hij terug, ging hij staan praten. Wij waren ondertussen even aan het stappen aan de lange teugel. Zei Aad op eens dat we maar uit moesten gaan stappen.
Ik voelde me een beetje genaaid. Was dit nou onze les. Ik had amper de tijd gehad om echt goed te kunnen rijden. Voor dat Luna erop zat was ik al tijd kwijt en we gingen niet galloperen. Dat laatste vind ik meestal lastig op Luna (ik heb meestal ruzie met haar...), maar ik had er wel zin in...
Nouja, volgende keer beter en anders dan. Dan ga ik toch eens kijken voor een avondles of een andere manege.

edit: Zeg ik een keer wat praat ik alleen maar over mezelf... Bij de rest zijn de lessen wel gewoon leuk?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:21

Dit was natuurlijk weer de eerste keer binnen en dan praat aad veel (heel veel) Dus het gaat de komende weken vast weer beter worden Haha! En volgende keer ben ik er natuurlijk weer en dat fleurt de les ook een heel stuk op Knipoog
Blijven Iris en Leonie nu wel weer op dinsdag rijden dan?
Het is in elk geval lekker rustig en dat is ook wat waard Lachen
Ik heb dan afgelopen zaterdag les gehad van Marloes en die let wel veel meer op je houding etc. Maar die les is gewoon echt veel te vol! 13 mensen en dan allemaal gekke paarden in de bak, Guusje, Nynke, Manda, Djolly en zelfs Pablo was té voorwaarts :S Dus als je dan even op een volte wil rijden kom je er bijna niet meer vanaf en wordt je redelijk dronken Knipoog

(Ach we gaan toch bijna weer oefenen voor de wedstrijden, wordt je ook altijd zo gek van!)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:03

Ja, oefenen voor de wedstrijden.

Wie doen er hier allemaal mee en wie gaat op wie? Ik ga denk maar aan Aad vragen of die me weer indeeld ofzo. Ik weet het namelijk echt niet...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:21

Nou dan beslissen wij dat hier op bokt toch even voor jouw Knipoog
Iedereen zegt een paard en jij mag kiezen Tong uitsteken (Als je op aad moet wachten schiet je volgens mij helemaal niet op)

Dat oefenen vind ik trouwens altijd heel erg saai. Ondertussen kent iedereen die proeven wel een beetje en dan moet je weer dat laatste kwartier/20 minuten achter elkaar aan hobbelen.

Ik wil trouwens op Djolly (Of Grimeur Haha!)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:24

ja, Iris en ik gaan dan altijd maar zonder beugels rijden. Dat is nog eens goed voor je zit.
Maar goed, op wie moet ik dan volgens jou?

(jij doet die proefjes toch nooit oefenen... Misschien kunnen we dat bij ons ook instellen)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:56

Nee dat heb ik wel gezien. Aad komt toch altijd tijd te kort en is dan blij als ik niet hoef en ik vind het ook gewoon nergens op slaan. Het hangt van dat moment af hoe het gaat dus oefenen heeft geen zin.

Maar ja op wie moet je. Je vind Manda toch wel oké? Of misschien Guusje?
Op wie gaat Iris trouwens?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:53

Je moet op Bowie vind ik!

En antion stoer van je zonder handen te rijden, vind dat echt leuk als ik op een niet aanvallend paard zit. Op Lando op het strand gedaan van de zomer echt grappig.

En Fenn, misschien volgende keer een rol plakband mee? Aad moet echt een wat minde praten, vind inderdaad jammer van zo'n les en zeker als de galop het moeilijkst is. Vorige keer dat ik op Luna zet, heb ik d'r in de stap veel stilgezet totdat ik snel een reactie had. Draven we later, moesten we afwenden en dan stap overgang of draf, ga ik nog even testen of luna halthout, mag dat niet van Aad.

Ik hoop maar dat er niet te veel mensen bij ons wedstrijd gaan rijden, volgens mij gaat het echt een tijd duren om sommige een normaal proefje te laten rijden Bloos

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:33

Ik ben de laatste tijd erg trouw aan Xandra en doe ook voor de 3e keer weer m'n wedstrijd op haar Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:46

Jij past ook goed bij Xandra Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:49

Gijs zat gister op Bowie!!! Hij was moeier dan Bowie zelf, haha. hij was ook wel een beetje aan het proberen, 'schrok' ineens waardoor Boy schrok en de ruiter zand liet happen. In galop was hij lekker een paar bokken aan het geven, maar verder gng het wel goed, is alleen niet naar beneden te rijden en zit rechts muurvast (volgenst de expert....)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:42

Hihi Bowie komt er altijd zelf beter vanaf dan zijn ruiter Knipoog

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:44

ik wil misschien wel op manda (dinsdag eerst gereden) rijd wel heel lekker of gewoon op kanjer is lekker makkelijk en zit goed door

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:18

Haha nee Ier jij moest op Alex gaan Tong uitsteken (Maar Kanjer is ook cool Haha!)
Jij moet nu toch ook alles doorzitten?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:37

Ja, Iris wel. Ik niet...
Van mij mag Iris op Manda trouwens en ik weet niet. Ik heb nog nooit op Guuske binnen gereden.
Op Bowie hoef ik niet zo erg, Bowie komt er inderdaad altijd beter vanaf dan z'n ruiter. Ja Hij kan inderdaad zo klooien zoals Antoinetje hem beschrijft komt ie mij bekend voor.
Ik kan ook op Nynke gaan, maar ik geloof dat Irma daar al helemaal verliefd op is, dus die mag op Nynke.
(wordt nu alweer gek), maar jij gaat niet meedoen horsefreak?
En antoinetje?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:40

Zit antoinette tegen die tijd niet in Engeland?

Ik vind dat je best op Guusje kan of uhm Luna (Goed voor jullie samenwerking Tong uitsteken)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:46

volgens mij wordt onze samenwerking dan alleen slechter en hebben we op het eind een hekel aan elkaar. We hebben net geleerd dat we best normaal met elkaar om kunnen gaan. Dat wil ik niet verpesten door drie weken lang alleen op Luna te rijden Schijnheilig

Kan jij niet op Luna? Doorzitten op haar is best leuk Ja