manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:21

Hallo even een trieste mededeling:
Lucky is vanmorgen ingeslapen, had ernstige koliek en kon niet meer gered worden.
Ben nu op paardoes dus verdere info krijgen jullie later weer!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:24

Haha super ava thirz (gaat ook maar eens wat leuke foto's bij elkaar zoeken en in dat topic gooien, wil ook weer een ava )

pfft, vamorgen al om 10 uur op school, blijkt dat we geen les hebben. Zijn alle 110 eerste jaars ergotherapie voor nix gekomen (nouja... we waren maar met zn 30-en in de college zaal, vanwege carnaval en de best vroege lestijd enzo dachten er een aantal, zoek t maar uit ik ga nie.. Tja en ik ben weer veels te braafjes en ben helemaal voor nix zo vroeg mn bed uit komen rollen.) Dus toen zijn we maar met een stel van mn klas de stad ingedoken, lekkr warme chocomel gaan drinken met tostie *hihi en allemaal nog een gratis koffie-likeurtjegekregen * Tja om 1 uur weer ff een lesje en nu zit ik weer hier. Om half 5 begint de volgende les dus heb nog ff de tijd om te bokken Beetje jammer is dan wel dat ik om 6 uur pas weer uit ben, dus half 8 hier op t station :S heb ik dat! Morgen alweer om half 7 in de trein zitten Tja consequentie als je op en neer gaat treinen naar Rotterdam (en een rot rooster hebt..)

Citaat:
En Annemijn: weet je al of je mag stappen zaterdag? Je weet het; je moet gewoon mee, in verband met genoeg vitamines binnenkrijgen om de week weer aan te kunnen dat snappen ze wel...

haha mn ma vond vanmorgen dat t wel kon, ff de drukte en irritatie van de week van me afzetten Dus, vanaafnog ff aan mn pa vragen of ie wil rijden, maar t komt vast goed. Heb er egt al zin in

*zit hier een klasgenootje aan mn kop te zeuren dat ik nu tog egt mee moet om wat vulling voor haar maag te kopen (tja durft niet alleen hè ) Dus ik ga maar braafjes ff met haar mee, moet tog wat hè in al die tussenuren.. en al die tijd verhalen op bokt zetten is ook zo wat!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:14

Ahhh arme Lucky ! Tis zonde.... hij had natuurlijk al vaker koliek gehad...

Mariekje22

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:18

Oh wat verschrikkelijk van Lucky.........nou ja als hij zulke erge koliek had is dit maar het beste denk ik...........oh echt erg!!!!

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:34

Ok nou ik ben nu thuis.
heel de dag huilende mensen om me heen gehad.
Toen ik aankwam vanmorgen om half 9, zag ik bij het voorhek iets groots liggen met een zeil erover, normaal ligt er een geit of een schaap onder, maar het was zo groot, ik dacht meteen dat is vast Mistral ofzo, omdat zij ook altijd zoveel koliek heeft.
Toen ik binnen kwam vertelde maureen, dat lucky daar lag.
Ze waren al vanaf gisteravond met hem bezig geweest, maar vanmorgen om 6 uur hebben ze toch maar besloten om hem een spuitje te geven, hij kon ook nog naar Roosendaal maar dat zou hij niet gered hebben, want stond al te trillen op zn benen als ie moest staan...
Het ergste van deze dag was nog, dat ze morgenochtend rond 4 uur lucky daar pas weghalen, omdat we te laat gebeld hadden.
Dus de hele dag kwamen cliënten, bezoekers, ruiters naar ons toe met allemaal vragen en huilbuien.
Echt een vermoeiende dag, we hadden zelf nog geen eens tijd om een traantje te laten, dus dat doe ik nu ff op bokt.....
Ik heb nog wel met carola 1 minuut stilte gehouden.

Nou voor de rest heb ik zelf nog overal pijn, ik ben niet meer naar de dokter geweest omdat ik moest werken, maar dat a ik nog zeker doen, ik durf het bijna niet te zeggen bianz, maar mn rug heeft ook een klap gehad, dus doet ook pijn, maar ik wacht het nog even af, door rustig aan te doen!

Was het leuk bianz?
Claudia heeft 2 keer op nero gereden, 1x met die singel om zn buik, en de 2de keer met haar eigen dressuurzadel van fabe.
Ze had ook sporen aan en zei dat het goed ging, verder weet ik het niet!

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:46

Bianz je hebt mail!

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:20

Ah wat erg van Lucky... Vreselijk die koliekaanvallen! En dan helemaal als er zoveel mensen de hele dag verdrietig over zijn, dat breekt je zelf ook echt op. Gaat het nu weer een beetje Nel?
Wat poedersuiker dat je nu weer last van je rug hebt!! Goed oefenen he! Want het moet nu snel over gaan hoor. En anders ben je weer welkom hoor Maar ik hoop je niet in de praktijk te zien!!
Het rijden vanmiddag was weer leuk! Was wel ff wennen op m'n nieuwe zadel, maar het zit heerlijk! Vervelend is wel dat de singel die ik nu gebruik met elastiek is (mocht van Jud lenen) en net niet goed bij het zadel past. Nero houd heel erg z'n buik in, waardoor ik bij het opstappen al 2 gaten extra aan kon singelen. Toen ik aan het rijden was zei Miranda: je zadel ligt scheef! Bleek dat ik gewoon weer 2 gaten aan moest singelen!! En ik maar denken: het zadel ligt misschien niet zo goed; ben het niet gewend m'n paard na het draven weer zoveel aan te singelen! Maar goed, het went vast hahaha!
Verder was 'ie lekker voorwaarts; heb veel gedraafd en figuren gereden, zodat 'ie op het laatste zo moe was dat hij superlangzaam draafde, was wel eens grappig om te zien
Wil alleen zelf niet met sporen rijden, omdat ik in de galop m'n benen nog niet stil genoeg kan houden. Dan zit ik hem dus alleen maar te prikken, en dat is zielig. Dus nog ff oefenen en dan kijken we verder. Claudia vond het iig erg leuk om op Nero te rijden, dus da's fijn. Moet iig zelf weer ff wennen hoor, nieuw zadel en zo'n frisse pony met de wind in z'n kont hahaha! Gaan we zondag weer samen rijden?
En Annemijn, ben je de dag nog doorgekomen?

hannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:39

ja... kim b belde me helemaal op vanochtend om half 8 naa ja was wel de moete waard... Nel het was zeker een huildag.. het was niet me lievlingspaard maar het is wel erg naa jaa ik ga weer weg Doeg..

hannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:41

eejj Nell... ik en kim b hebben al vervoer naar de eendracht:p nu het geld voor de lessen ng

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:31

Wat erg van Lucky! *zo raar ik had die reactie van jou nog helemaal niet gezien Nel, nu staat mn reactie daar wel heel vrolijk net na dat verschrikkelijke bericht....
Ik zou ook niet meteen aan lucky denken als ik hoorde dat er een paard zo verschrikkelijke koliek had gehad. Pfft, tis ook zo raar dat hij zaterdag niet gwoon in zn stalletje zal staan.
Citaat:
En dan helemaal als er zoveel mensen de hele dag verdrietig over zijn, dat breekt je zelf ook echt op. Gaat het nu weer een beetje Nel?

Ja, je vind het zelf al erg, maar als je dan al dat verdriet om je heen ziet... Het breekt je idd op dan!
Citaat:
helaas moest ik genoegen doen met een warme douche thuis.........Ik wil ook een bad

Arme thirz! Hebben je tenen het wel overleefd?
Citaat:
En Annemijn, ben je de dag nog doorgekomen?

Jahoor net (wegens vertragingen, was ik pas om half 9 op t station ga zo maar vlug slapen (jammie, net mn warme maaltijd op :S), wel handig wil ik weer een beetje wakker om half 7 morgen in de trein kunnen zitten ) Maargoed vrijdag lekkr vrij (hebben dat enige halfuurtje les maar snel ff verzet naar 1 van de gaten in ons rooster ) en zaterdag natuurlijk stappen, mn pa wil wel rijden, rij je mee Bianz?

Ladylada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:40

oh wat erg van lucky! Ik ben er helemaal stil van zeg...

Hopelijk gaat het gauw beter met je rug Nel, stomme automobilisten ook!

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:34

Bianz, lijkt me leuk om zondag samen te rijden, als het goed is ben ik weer rond 12 uur bij sturm. Zondag rij ik ook voor de laatste keer op pippa, als het goed is is monique er maandag weer!

Nou ik ben blij met jullie reacties over lucky.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de ruiters die altijd alleen maar op lucky konden rijden.

Nou denice nog even doorsparen en dan kan je bij de eendracht lessen!

Tja de stallen worden wel erg leeg zo, maar maandag komt het nieuwe paard!
Don Fiégo (als ik het goed schrijf....)

Nou ik ga werken en vanavond lekker qourmetten bij mn schoonouders!

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:37

O cis, ga jij zaterdag nog rijden (als het goed weer is) ik moet de hele dag werken, e.v.t kan conny ook voor voice zorgen, want ze doet m zoiezo uitmesten en buiten zetten.
Voice heeft deze week nog maar 2 keer gelopen, vanwege het slechte weer enzo. Dus kijk maar wat je doet!

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:45

voicenel schreef:
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de ruiters die altijd alleen maar op lucky konden rijden.

Tja de stallen worden wel erg leeg zo, maar maandag komt het nieuwe paard!
Don Fiégo (als ik het goed schrijf....)

Nou ik ga werken en vanavond lekker qourmetten bij mn schoonouders!

Plezier met t gourmetten! jammie
Tja, Luck was wel een handig, bijna overal inzetbaar paardje... *de schat!* En er zijn volgens mij idd wel wat ruiters die alleen op Lucky (of vooral) reden. Tis ook zo plots.. Als iemand zaterdag tegen mij had gezegd dat ze dinsdagnacht Lucky in moesten laten slapen, zou ik dat egt niet hebben geloofd... Ik vind het nog steeds een super raar idee trouwens
t ziet er nu waarsch wel leeg uit op stal of hebben ze de shetties uit de kinderboederij gehaald en op stal gezet..
Ben wel benieuwd naar dat nieuwe paardje, hopen dat t ook een braaf, goed inzetbaar paardje wordt (volgens mij schreef je de naam idd zo Nel)

Nou nog 5 kwartiertjes me ff vermaken (*zucht* mn ena laatste les was al om half 12 afgelopen), nog ff een beetje hoorcollege luisteren en dan weer naar huis... (gaten kaas rooster!)
& morgen lekkr uitslapen

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:12

Nou, kreeg gister een smsje van Marieke met het schokkende nieuws, was even schrikken. Die arme Lucky!

En Nel, valt me tegen hoor, Voice maar 2 keer gereden vanwege t slechte weer! Nee hoor!! Ik ging vanmiddag rijden en ik had een lekker zonnetje, helaas wel een koude wind, maar goed te doen. Hopen dat t morgen weer zo is! (en zaterdag ook... )

Enne, waar blijft jouw ava Anne?

hannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:29

denice meld zich weeer
maar heeft niet veel te banketstaaf:p
dus gaat maar weer doeg..

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:45

Citaat:
Enne, waar blijft jouw ava Anne?

Onderweg Alleen op school heb ik zeeen van tijd maar geen foto's bij de hand, en thuis heb ik de foto's wel maar afgelopen dagen nog geen tijd
Maar ik was net van plan om ff wat leuke foto's te zoeken en in t topic te zetten, dus...*gelukkig was t hoorcollege een uur eerder afgelopen, dus heb ik lekkr al een uurtje eerder weekend
Ik ga nu eerst even wat foto's zoeken voor mn ava, ben mn saaie error tekst wel een beetje zat..

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:49

Nee annemijn de shetlanders staan nog in de kb.
Want als ma het nieuwe paard komt, moeten we ze anders weer verhuizen.

Tja Thirz, 2 keer gereden, dat komt omdat ik woensdag, donderdag moest werken een hele dag en conny die had ook geen tijd om te rijden, normaal werk ik alleen halve dagen bij paardoes, maar deze week zijn het hele dagen.
En het was natuurlijk ook slecht weer.
Maar ze vindt het niet heel erg geloof ik, want dan staat ze gewoon lekker even een paar uurtjes in de paddock.

Vanochtend lesgegeven op de eendracht, was wel leuk!
Begin de paardjes al een beetje bij naam te kennen en barbera ik heb ook kennis gemaakt met little, erg schattig hoor!

Oke ga zo werken bij paardoes, dus ga weer.

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 16:02

Citaat:
zaterdag natuurlijk stappen, mn pa wil wel rijden, rij je mee Bianz?

Nog meer mensen die mee willen rijden? Mariekje, thirz? Bar misschien? Haha sorry, maarre Nel, Cis nog zin om mee te gaan stappen en vervoer nodig?

Citaat:
Nee annemijn de shetlanders staan nog in de kb.
Want als ma het nieuwe paard komt, moeten we ze anders weer verhuizen.

Tja das waar, is ook weer zo'n gedoe voor die paardjes... Zijn ze net weer gewend aan der nieuwe stalletjes kunnen ze weer trug.
Tjee, je hebt t maar druk nel én werken op de eendracht én op Pdoes!
Citaat:
Oke ga zo werken bij paardoes, dus ga weer.

Plezier & suc6!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:12

Jaaa, ik wil graag meerijden Anne, tot de deur van Natio als dat kan?! En heb je al een schema gemaakt voor de barmannen: "Hoe maak ik een flugel-mixje?"

Voice vermaakt zich vast wel in de paddock, en zo niet => kan Ciska haar lol weer op zaterdag toch? Lekker vliegen door de bak

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:14

Thirz schreef:
Jaaa, ik wil graag meerijden Anne, tot de deur van Natio als dat kan?!

Jahoor dat kan! (hihi graag zelfs )De chauffeur vraagt alleen wel een kleine vergoeding voor mensen die uit middelburg zelf komen, een gratis drankje voor zn oudste dochter
Citaat:
En heb je al een schema gemaakt voor de barmannen: "Hoe maak ik een flugel-mixje?"

Tja wel een poging gedaan tot, maar de foto’s ontbreken nog, dus ik denk niet dat “de slimme barmannen” het nu al snappen. Moeten we zaterdag maar even stap voor stap foto’s maken denk ik..
Had het van de week ook nog over drank tijdens t stappen (tja de dagen na carnaval hè!) de meesten hielden t bij bier of wijn, wat stuiterballen en wat flugels. Dus ik ging uitleggen wat voor mixjes ik de laatste tijd drink, niemand snapte waarom nou perse die flugel in dat mixje moest! Logisch tog, das lekkr! Haha, mn trein-maat ook egt zo van: "Ja maar.. Mogen de barmensen dan zelf kiezen wat ze er in doen?" (jup, das bij een mixje hè) "maar dan weet je tog helemaal niet hoe het mixje smaakt dan?" (Verrassings effect!) "en je weet dan ook niet hoe sterk dat drankje is?" (nee, maakt dat uit?) Dus er zijn wel meer mensen die niet snappen hoe en wat Flugel mixje
Citaat:
Lekker vliegen door de bak
Zoefff! Ach das ook wel eens leuk tog, gwoon voor de afwisseling, zie je de wereld ook eens op super-power snelheid!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:48

Nou, dan ga ik wel een stukje lopen hoor, heb niet zoveel centjes voor de dure taxi. Die oudste dochter van de chaffeur heeft wel een erg dure smaak

Nou, morgen lekker weer dagje Paardoes, hoop dat ik op Nanda mag scheuren en dat de buitenbak rij-baar is!
Laatst bijgewerkt door Thirz op 03-03-06 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 20:57

*niveau daalt nu egt tot onder het vriespunt! -->Ow ken je de oudste dochter van de chauffeur? Leuk, ik ken haar ook! Wel een aardig kind hè ( ), maar een dure smaak? Valt wel mee tog, alleen een goed oog voor kwaliteit!
Tja en lopen kan is ook nog net te doen hè, gwoon ff je sportschoenen aan voor de tocht en als je dan bij de Natio ben, even je schoenen daar wisselen.

pfft, die binnenbak ben ik zo zat, bluh! Veels te zwaar en ook veels te klein! Dus buitenbak, wees eens lief en wees een goed rij-bare bak!

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:21

Ahhh Little! Ik vind dr echt zo lief!
Ik ga Sharon misschien weer op de Eendracht stallen, maar dan moet ik ff een scooter of een auto kopen, tsja waar haal ik die zo even vandaan?! Ze hebben op Groot Prooijen nog steeds geen plek. Ik hoorde dat daar nu weer nieuwe hengsten nog erbij komen en dat het zusje van een meisje die daar haar pony heeft staan nu ook een eigen pony heeft en dat beest kon er wel zo bij! Beetje banketstaaf dus!

voicenel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:15

O gezellig bar als je op de eendracht komt staan!
Tja vanaf jou huis is het niet superver naar de eendracht, maar om het elke dag te fietsen, dat raak je ook snel beu!
Anders neem je een snorfiets....

Nou vandaag lag de buitenbak er goed bij!
Beetje nattig nog, maar je kon er wel in rijden!
Ik ben er morgen ook en geef de middag lessen!
Ik ga niet mee uit helaas, want mn pappie is jarig en ik denk dat het voorlopig nog even duurt voordat ik weer mee uit kan!
We hebben het veel te druk met verbouwen, werken, paarden en willen ook wel eens thuis zitten, dus misschien als het allemaal weer wat rustiger is!

Nou tot morgen!