Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, hij had een heel groot stuk groen voor zich (maar m'n tenen zijn op elke foto zo
) Ben er wel heel hard aan het werken
? Ga morgen weer rijden
dus kan gelijk aan m'n verbeterpunten werken

,
Romana01 schreef:heeft iemand tips en trics dat hij zijn achterhand er beter onder zet?? Hij is overbouwd... Dus dat is vooral in de stap ons probleem punt
Romana01 schreef:Wat denken jullie dat erger is, te diep of sterrenkijken. Allebei liever niet, maar in dit stadium is het bij hem het een of het ander
We waren rond 1 uur op stal en ik wilde om 2 uur wegrijden.
Dankzij m'n TOPgroom Lisette ging alles gesmeerd 
Nou toen even voorgesteld en aan de bak! Ik moest heel veel stelling en buiging vragen om vervolgens nageeflijkheid te krijgen. Ik moest met m'n binnenhand kneden en echt overdreven stelling vragen, met m'n buitenhand geven en ik mocht echt NIET met m'n benen hulpen geven. Moest continu op de volte blijven en stelling vragen. Qua tempo rij ik nog steeds te hard. Het grootste gedeelte van de les hebben we dus aan die stelling en buiging en nageeflijkheid gewerkt, dat kwam elke keer weer terug. Daarnaast moest ik dus langzamer rijden dan ik gewend ben, waardoor hij veel meer op eigen benen kwam te lopen. Ik mocht hem totaal niet ondersteunen in m'n hand. In elke overgang mocht ik hem niet helpen zeg maar. Dat deed ik teveel. Ik wil hem teveel begeleiden en ondersteunen in alles. Naast die stelling enz. hebben we ook gewerkt aan de overgangen, van stap naar draf en weer terug. Daar begon de fout al. Ik moet alles veel meer voorbereiden. Van stap naar draf : Stelling vragen, nageeflijkheid vragen, ontspannen als hij nageeft, ophouding, hand openen en 1x been en dan moet ie wegdraven. Van draf naar stap was mijn fout dat hij echt in de stap viel, hij dendert er eigenlijk in. Dit moesten we zo doen : In de draf ook weer stelling enz. vragen, rustiger draven, eigenlijk meer verzamelen, nog meer verzamelen, rustig doorzitten, hand openen en stap. Hierbij dus ook NIET ondersteunen in m'n hand. Zodat hij op eigen benen bleef lopen en we een hele mooie overgang konden rijden. Nou toen gingen we richting de galop werken. Ik moet hiervoor even wat meer coordinatie trainen. Veel meer voorbereiden en vooral de timing was helemaal verkeerd. We beginnen weer met een rustige draf met stelling enz. helemaal op eigen benen. Vervolgens moet ik 2 passen op het BINNENvoorbeen lichtrijden en dan aanspringen. Maar de hulp voor het aanspringen geef ik niet door m'n buitenbeen naar achter te leggen. Dit moet ik doen door m'n binnenzitbeenknobbel op dat moment naar voren te brengen waardoor m'n buitenbeen automatisch iets naar achter gaat. En dat allemaal tegelijk
Nou daar moet ik nog hard op oefenen. Daarnaast denkt Xander maar al te graag met me mee. Ik hoef maar door te gaan zitten en hij denkt hoppa galop! Heel fijn zo'n meedenkend paard! Maar hij moet het wel leren op mijn hulp en hij moet op mij wachten. Dat was ook een puntje, dat wachten op mij. Hij moet al op een ophouding reageren en dat doet ie niet altijd. Dat ging ook beter naarmate we daar op oefenden. Ook vanuit galop naar draf moet ik sneller terug in MIJN tempo. Ik moet veel meer m'n stem gebruiken. Ook een puntje van kritiek als ik vraag ook weer loslaten, vragen en weer loslaten, vragen en weer loslaten, niet vast blijven houden. ( klinkt niemand bekend in de oren toch?
) Euhmm volgens mij heb ik nu alles gehad wat ik allemaal meegekregen heb. Moest tussendoor even bij hem stil komen staan zodat hij kon uitleggen en laten zien wat hij bedoelde. Even voor de duidelijkheid de stukjes met stelling enz. bedoel ik dus mee stelling, buiging en nageeflijkheid. Maar had geen zin om dat elke keer opnieuw te typen
Daarnaast moest ik na 2 rondjes draven m'n zweep al wegdoen, hij zegt dat zit alleen maar in de weg, heb je helemaal niet nodig. Dus ik mag niet meer met zweep rijden
Dus ik ook gezegd ja maar dan draaft ie niet vlot genoeg weg! Hoezo? Waarom vind je dat? Hij zegt veel mensen weten niet eens waarom ze met een zweep rijden. Ze rijden met een zweep omdat ze dat andere mensen zien doen. Hij zegt jij moet alleen maar terug rijden, hijs voorwaarts zat, zweep heb je helemaal niet nodig. Vond het wel wennen want had niet het idee dat ie nou fijn wegdraafde, maar ik moet echt ZO erg wennen dat ik rustig moet rijden in tempo en dus niet mevrouwtje Miepmiepppp moet zijn
Daarnaast wil ik nog steeds teveel en te snel. Ik had even een frustratie momentje dat ik linksom op de volte reed en meer totaal rechtsom gebogen liep en ik linkerstelling moet vragen terwijl hij het bit vasthad. Maar dat hebben we even weggezucht. Adem in, en blaas uit pffffffff. En weer door. Dusse al met al zeeeer leerzame les zoals jullie lezen. Genoeg tips en trics gekregen om mee aan de bak te gaan. Hij zei dat Xander talent genoeg heeft en dat ie in alle gangen sterk is
Dat zijn nog eens complimenten