Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:43

't Is een momentopname Gina.
Wat deed hij op dat moment?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:48

rennen :'), hij had een heel groot stuk groen voor zich (maar m'n tenen zijn op elke foto zo :') ) Ben er wel heel hard aan het werken :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:49

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:54

Afbeelding

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:55

netjessss!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:55

Dankje :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:57

Als iemand nog tips heeft :o?? Ga morgen weer rijden :D dus kan gelijk aan m'n verbeterpunten werken :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:58

Heb je nog meerr, dit ziet er allemaal netjes uit hoor!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:59

Tenen naar binnen, maar verder ziet het er niet slecht uit hoor!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:59

Afbeelding

Stap is echt zijn zwakste gang. Ik stoor me ergens aan, maar weet niet wat..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:00

En dan bedoel ik niet m'n gezicht!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:01

heeft iemand tips en trics dat hij zijn achterhand er beter onder zet?? Hij is overbouwd... Dus dat is vooral in de stap ons probleem punt

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:01

op die foto loopt ie ietsjes te diep :P ,
Maar verder ziet het er netjes uit hoor :))

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:05

Schouders ietsjes terughouden, hakken laag, maar verder netjes toch?

Achterhand eronder kun je meer voor elkaar krijgen door heel veel overgangen te rijden. Even bijdrijven en weer opvangen.

Kirsten_S

Romana01 schreef:
heeft iemand tips en trics dat hij zijn achterhand er beter onder zet?? Hij is overbouwd... Dus dat is vooral in de stap ons probleem punt

Veel overgangen rijden. Niet kleine stukjes verruimen, iets langer en dan pas weer terug.
En galop precies hetzelfde, maar kortere overgangen. Galoptrainingen niet te vaak
in de week doen, hij moet ook herstellen.
Met longeren helpt het ook wel om zijn achterhand soms lichtjes aan te tikken
met de zweep, bij ringo helpt dat in ieder geval.

Gianti

Wat denken jullie dat erger is, te diep of sterrenkijken. Allebei liever niet, maar in dit stadium is het bij hem het een of het ander :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:06

Dan heb ik hem liever te diep. Want met sterren kijken drukt hij zijn rug weg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:07

Dank jullie wel. Schouders klopt, schrok er behoorlijk van op de foto's van dinsdag :o, is vandaag minder omdat ik er bewust aan heb gewerkt.

Dan gaan wij morgen heeel veeel overgangen maken }>

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:07

Romana01 schreef:
Wat denken jullie dat erger is, te diep of sterrenkijken. Allebei liever niet, maar in dit stadium is het bij hem het een of het ander :')

Jaa maar dit is 'goed' diep, niet diep als in achter de teugel en knieen kussen. Beter
dit dan sterrekijken. Je kan het verhelpen door veel naar voren en terug te rijden,
maar das ook nog best moeilijk om vol te houden als ze dat eenmaal gewend zijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:08

Broccoli schreef:
Dan heb ik hem liever te diep. Want met sterren kijken drukt hij zijn rug weg.
Oke, klopt idd dat die z'n rug dan wegdrukt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:13

Hij valt heel vaak terug in z'n oude gewoonte om die ondernek erop te zetten. Vooral als die hyper is.. FF kijken of ik een goeie foto vind

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:16

weet je, nog maar 10 bladzijdes en dan zijn we al op 1/5 van het topic *\o/*

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:17

Moeten wel iemand vinden voor het volgende topic!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:21

IKKE niet :')

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:25

Mijn verhaal van vandaag! :D We waren rond 1 uur op stal en ik wilde om 2 uur wegrijden.
Xander uit de wei geplukt en helemaal blingbling gemaakt! z'n hoofd geschoren, z'n staart gewassen, gepoetst, nieuwe hengstenvlecht erin, shining spray over z'n lichaam zodat dat stuifzand niet meer zichtbaar was := Dankzij m'n TOPgroom Lisette ging alles gesmeerd :D
Om 2 uur reden we weg en we waren om kwart over 3 op plaats van bestemming. Even een sanitaire stop gemaakt en toen gelijk opgezadeld want Judith was al bijna klaar met haar les. Dan kon ik er gelijk achteraan. We zijn denk ik kwart voor 4 begonnen met de les. In de buitenbak, godzijdank was ie vrij rustig maar toch goed wakker :D Nou toen even voorgesteld en aan de bak! Ik moest heel veel stelling en buiging vragen om vervolgens nageeflijkheid te krijgen. Ik moest met m'n binnenhand kneden en echt overdreven stelling vragen, met m'n buitenhand geven en ik mocht echt NIET met m'n benen hulpen geven. Moest continu op de volte blijven en stelling vragen. Qua tempo rij ik nog steeds te hard. Het grootste gedeelte van de les hebben we dus aan die stelling en buiging en nageeflijkheid gewerkt, dat kwam elke keer weer terug. Daarnaast moest ik dus langzamer rijden dan ik gewend ben, waardoor hij veel meer op eigen benen kwam te lopen. Ik mocht hem totaal niet ondersteunen in m'n hand. In elke overgang mocht ik hem niet helpen zeg maar. Dat deed ik teveel. Ik wil hem teveel begeleiden en ondersteunen in alles. Naast die stelling enz. hebben we ook gewerkt aan de overgangen, van stap naar draf en weer terug. Daar begon de fout al. Ik moet alles veel meer voorbereiden. Van stap naar draf : Stelling vragen, nageeflijkheid vragen, ontspannen als hij nageeft, ophouding, hand openen en 1x been en dan moet ie wegdraven. Van draf naar stap was mijn fout dat hij echt in de stap viel, hij dendert er eigenlijk in. Dit moesten we zo doen : In de draf ook weer stelling enz. vragen, rustiger draven, eigenlijk meer verzamelen, nog meer verzamelen, rustig doorzitten, hand openen en stap. Hierbij dus ook NIET ondersteunen in m'n hand. Zodat hij op eigen benen bleef lopen en we een hele mooie overgang konden rijden. Nou toen gingen we richting de galop werken. Ik moet hiervoor even wat meer coordinatie trainen. Veel meer voorbereiden en vooral de timing was helemaal verkeerd. We beginnen weer met een rustige draf met stelling enz. helemaal op eigen benen. Vervolgens moet ik 2 passen op het BINNENvoorbeen lichtrijden en dan aanspringen. Maar de hulp voor het aanspringen geef ik niet door m'n buitenbeen naar achter te leggen. Dit moet ik doen door m'n binnenzitbeenknobbel op dat moment naar voren te brengen waardoor m'n buitenbeen automatisch iets naar achter gaat. En dat allemaal tegelijk :+ Nou daar moet ik nog hard op oefenen. Daarnaast denkt Xander maar al te graag met me mee. Ik hoef maar door te gaan zitten en hij denkt hoppa galop! Heel fijn zo'n meedenkend paard! Maar hij moet het wel leren op mijn hulp en hij moet op mij wachten. Dat was ook een puntje, dat wachten op mij. Hij moet al op een ophouding reageren en dat doet ie niet altijd. Dat ging ook beter naarmate we daar op oefenden. Ook vanuit galop naar draf moet ik sneller terug in MIJN tempo. Ik moet veel meer m'n stem gebruiken. Ook een puntje van kritiek als ik vraag ook weer loslaten, vragen en weer loslaten, vragen en weer loslaten, niet vast blijven houden. ( klinkt niemand bekend in de oren toch? :7 ) Euhmm volgens mij heb ik nu alles gehad wat ik allemaal meegekregen heb. Moest tussendoor even bij hem stil komen staan zodat hij kon uitleggen en laten zien wat hij bedoelde. Even voor de duidelijkheid de stukjes met stelling enz. bedoel ik dus mee stelling, buiging en nageeflijkheid. Maar had geen zin om dat elke keer opnieuw te typen :+ Daarnaast moest ik na 2 rondjes draven m'n zweep al wegdoen, hij zegt dat zit alleen maar in de weg, heb je helemaal niet nodig. Dus ik mag niet meer met zweep rijden :+ Dus ik ook gezegd ja maar dan draaft ie niet vlot genoeg weg! Hoezo? Waarom vind je dat? Hij zegt veel mensen weten niet eens waarom ze met een zweep rijden. Ze rijden met een zweep omdat ze dat andere mensen zien doen. Hij zegt jij moet alleen maar terug rijden, hijs voorwaarts zat, zweep heb je helemaal niet nodig. Vond het wel wennen want had niet het idee dat ie nou fijn wegdraafde, maar ik moet echt ZO erg wennen dat ik rustig moet rijden in tempo en dus niet mevrouwtje Miepmiepppp moet zijn :+ Daarnaast wil ik nog steeds teveel en te snel. Ik had even een frustratie momentje dat ik linksom op de volte reed en meer totaal rechtsom gebogen liep en ik linkerstelling moet vragen terwijl hij het bit vasthad. Maar dat hebben we even weggezucht. Adem in, en blaas uit pffffffff. En weer door. Dusse al met al zeeeer leerzame les zoals jullie lezen. Genoeg tips en trics gekregen om mee aan de bak te gaan. Hij zei dat Xander talent genoeg heeft en dat ie in alle gangen sterk is :D Dat zijn nog eens complimenten :D
Dussee hier paar impressies waar we mee bezig waren.

Dit is qua hoofdhals-houding te hoog :
Afbeelding

In de training moeten we meer hier naar toe ( in de proef wel meer opgericht maar daar zijn wij nog niet mee bezig ) :
Afbeelding

Op deze foto zie je goed zijn bovenhalsspier, die loopt helemaal door tot het laatste stuk van z'n rug. Hij moet dat zo gaan ontspannen dat die hele rug gaat dansen.
Afbeelding

Hier zie je goed hoe ik stelling vraag :
Afbeelding

In galop gingen we hier naar toe ( check dat achterbeen! ) :
Afbeelding

Halsstrekken in draf gaat ook steeds beter!! +:)+ :
Afbeelding