Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:26

Het is idd onoverzichtelijk dus proberen wij de geruchten zoveel mogelijk te negeren en ons op de bevestigde neurovarianten te richten. Met de maatregelen due we genonen hebben moeten we ons veilig kunnen voelen.

Ja spannend Sanna maar je hebt gelijk wat betreft het rhino virus er ieder jaar wel is en er voor zorgt dat veulens verworpen worden. Jullie hebben ook de boel op "slot" ? Wij geven nog wel les maar niet meer aan eigen paard. Hoest met be?

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:03

ja we hebben alles ook dicht gegooid, slot op het hek, niemand erin of eruit, ook de hoefsmid enzo komt even niet, die komen natuurlijk ook overal. Met Be gaat het goed, heul dik! Maar ik hou dr goed in de gaten, wat mij betreft mag het zover zijn dat ze kan bevallen want ik word best nerveus van al die rhino verhalen. Ze is van box veranderd, staat nu in een grote 'kraam'box.

En denk een beetje aan me vanaf half maart, dan krijgt ze een birth alarm om en gaan we wel beetje beginnen met waken en ik heb een paard dat nogal graag slaapt......
http://www.youtube.com/watch?v=eIoDTWbJREU (vergeet het geluid niet!)
Dus als er nog vrijwilligers zijn die ook een keertje willen komen nachtbraken!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:29

Ohh Sanna wat een ontzettend leuk filmpje.
haha dat gesnurk. :D

No is dan niet drachtig, maar die kan er ook zo bijliggen. Heerlijk.

Heb je ook een camera op je stal gericht staan ?
zodat je via je computer kunt kijken ? Dat hebben wij hier bij 2 kraamstallen.
Erg leuk om dat te zien hoor.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:38

omg een paard dat snurkt.. :')

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:42

Ja hebben jullie een beetje met me te doen? Als je niet beter zou weten zou je denken dat ze aan het bevallen is maar zo slaapt ze altijd, het is zelfs zo erg dat je buiten al kan horen dat ze ligt te snurken. Niet echt damesachtig. :o

Ik heb wel gedacht aan een camera maar we gaan op stal slapen en dan is het zo dichtbij dat ik er vanaf heb gezien. En soms zijn er wel problemen met het bereik van zo'n camera heb ik gehoord. Als we verhuisd zijn wil ik echt een mooie vaste camera laten installeren, kan je gewoon vanuit je bed kijken! Ik zie er wel een beetje tegen op om elke keer mn bed uit te gaan, hopelijk maakt Be het me niet te zwaar.
Het veulen van vorige week werd gewoon middag op de dag voor mn neus geboren, zo moet het dus!

Geen nieuwe gevallen rhino meer sinds zaterdag hè, duimen dat het zo blijft!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:57

haha, geweldig! Wat grappig dat je dat gefilmd hebt! Jeroen vroeg gelijk: he, is dat Magic? Die blijkt dat ook een keer gedaan hebben toen ik niet thuis was en Jeroen met zijn vrienden in de schuur stond...ze dachten dat hij dood ging. En ik weigerde ze te geloven :=

ik duim mee voor je!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:39

Arme Jeroen, wat zal magic in zijn hoefje gelachen hebben

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:26

Ik stond voorheen nog geen kilometer van die stal in Woubrugge af, was echt aan de andere kant van het kruispunt als waar ik stond.
Hier in de buurt op nog geen kilometer afstand verdenken ze ook een stal van Rhino.

Enten hebben wij niet gedaan, werkt ook niet tegen de neurologische variant, veulentjes heb ik niet, en verkoudheid komen ze sneller overheen.

Schattig veulentje! <3

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:39

Wij hadden vanavond wedstrijd (de knhs heeft een coulance rregeling dat de
wedstrijd door mag gaan met alleen eigen leden)

En het was weer een topper !!!!

Ben zelfs 1x 1e geworden !!!! met 155 ptn |(

Dan snappen jullie wel dat wij weer blij zijn met de jury sport.
(arme sas heeft zelfs een minpunt gereden) En dat was wel wat overdreven hoor.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 03:01

uhm... gefeliciteerd met je eerste plaats??

Vast n jurylid dat dacht dattie door de rhino n vrij weekend zou hebben en nu toch moest werken. WRAAK! :P

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:14

Wat idioot!!!! 155 op de eerste plaats? Dan wil ik niet weten wat de andere punten waren. Dan word je lekker gestimuleerd om wedstrijden te rijden, sommige jury's hebben het volgens mij echt niet begrepen....

Har kwam je zo laat van Brie vandaan? Haha zal ik je even wakker bellen! Vanmiddag maar even een bakkie doen?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:29

@ sanna.

Ja ik was kwart over 2 of half 3 ergens thuis. Maar ik ben al dat eten en drinken niet meer gewend en heb tot iig kwart voor 4 wakker gelegen, haha. Geen cola meer voor mij...

Bel maar voor een bakkie ( thee ) gezellig!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:00

Jeetje, eerste met 155 punten.. Die moet echt heel boos geweest zijn..

Hier verdenken ze ook de kliniek van Rhino maar dat word niet bevestigd om onrust te voorkomen. Dat blijft dus een gerucht.. Dus we doen maar gewoon alsof het er niet is.
Alles rijd hier ook al gewoon weer buiten....

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:24

Tja met dit mooie weer is het moeilijk om de boel binnen te houden.
Maar de KNHS heeft zelf geschreven dat je geen rhino oploopt door door het bos te rijden.

Hier in NoordHolland zijn helemaal geen meldingen, dus ik denk dat hier de boel ook gauw weer naar buiten gaat.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:28

Het was me weer wel een wedstrijdweekend hoor.
De jury van gister was natuurlijk een verhaal, maar de jury van vandaag maakt het helemaal bont.

DIE KWAM NIET !!!!

En dat is balen hoor als secretariaat (en die dienst had ik dus vandaag :( ) deze jury wist niet precies waar ze zijn moest. Heeft ons dus ook niet gebeld. Wij hebben haar gebeld, en ge-smst. Maar kregen geen gehoor. Ze heeft een mail gestuurd naar iemand z'n huisadres !!!!

Dit was echt zwaar kl *te hoor.
Gelukkig kwam er een jury van een andere stal voor iets heel anders even langs, en die heeft 1,5 uur de L gejureerd en Erna heeft daarna de B nog gedaan.

Dus het was hard doorwerken voor mij om iedereen op de hoogte te houden.
En dan gaan er ook nog 2 combinaties afzeggen, waarvan 1 totaal onverwacht.
Die heeft niet eens afgezegd, maar die was er gewoon niet !!!!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:47

zoo das balen Xan!! wat fijn dat die jury perongeluk langs kwam en bereid was jullie te uit de brand te helpen! hier kun je gewoon niet inspelen! wat slordig!
Arme jij, werden veel mensen boos? mischien is het wel een voordeel dat je veel eigenruiters hebt die jou kennen, en dus nog begrip voor jou hebben?

ja hebben jullie ook een klacht ingediend voor die jury van 155 punten eerste plaats?
Dat kan toch nooit?

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:46

Mensen werden gelukkig niet boos. Iedereen snapt wel dat wij daar ook niets aan kunnen doen.
Misschien was het juist wel een geluk dat alle starts van eigen stal waren, want we liepen dus uit in tijd, en konden er nog paarden gewoon in hun stal blijven.
Ik heb vandaag de KNHS hierover gebeld, en dit hadden ze nog niet eerder gehad.
Tja, wij dus wel.

En nee, we hebben geen klacht ingediend voor die 155 ptn. Zij jureerde gewoon veel lage punten.
Ik sprong bijvoorbeeld aan in de verkeerde galop (gebeurd wel vaker op links :o ) maar nam No meteen terug en daarna goed en de oefening ging ook goed. Vaak komt er dan een 5 te staan, nu een 3.
Met schouderbinnenwaarts staat er: valt over bs. 3. Krijg ik normaliter ook een 5 voor.
nog een voorbeeld: HELEMAAL STIL STAAN (ja met grote letters!) bij groeten, een 4.
Er stonden ook nog wel een paar 7-ens maar daar haal ik de 3-en, 4-en en 5-en niet mee op.

Ik vond het zelf ook niet helemaal top gaan hoor, dacht zelf ergens rond de 173 ofzo, en met een coulante jury kon ik nog de 180 halen.
Dus of het nu 179 of 155 is maakt niet meer uit. ;)

Ik heb in ieder geval geen punt hoeven in te leveren (Saskia helaas wel)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:07

nou gelukkig maar, ja precies fijn dat het een thuis wedstrijd was voor iedereen.
Waneer heb je ook alweer een verlies punt?

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:03

fryskhynders schreef:
nou gelukkig maar, ja precies fijn dat het een thuis wedstrijd was voor iedereen.
Waneer heb je ook alweer een verlies punt?

Minder dan 150 ptn.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:16

ooo dus alle m ruiters hadden verlies punten... was ze in de andere klassen ook zo streng?
of werden er nog wel wp gereden bij haar?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:36

Jeetje dat is wel streng hoor...

Ik hoop in april weer te kunnen starten :) Caro doet het op het moment erg goed dus hopelijk is dat ook zichtbaar in m'n punten.

Ro doet het ook erg goed. Helaas staat ze nog wel 'op rust' door de mok.. Onderhand zijn we volgens mij al 6 weken verder, maar ik heb er ook geen haast meer mee. Het been blijft over het algemeen netjes dun dus heel zachtjes aan ben ik aan het opbouwen met rijden. Echt maar een paar rondjes draven en dan weer lekker stappen. Ze loopt dus voor wel weer flink onregelmatig omdat die schouder de laaste weken weer is terug gevallen in de oude gewoonte.... Maar goed, het is al wel minder als dat het was :D Dat is dus wel weer gunstig.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:50

nou merlin das ook balen, heb je je oude knollie terug en dat ligt ie steeds in de kreukels!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:52

ja eigenlijk nog steeds... Maar goed.. Even rustig aan doen is ook niet zo erg.. We rijden wel gewoon hoor en in stap kan ik haar lekker los werken.
Gelukkig blijft ze heeeeel rustig en kan ik ook gewoon buitenrijden in mijn eentje zonder dat ze helemaal leip wordt!!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:28

En de rhino komt heeeel dichtbij voor jou toch Merlinde?

Wat stom allemaal zeg, Jose. De knhs deed er verder niks mee?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:01

de rhino is alweer op zijn retour, de activiteiten aankomend weekend gaan allemaal gewoon weer door. hygiene is nu belangrijk..