Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:31

@ Freya: gecondoleerd Ach gut

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:34

gecondoleerd met het verlies van je hond.
beste ermee.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:15

gefeliciteerd kim!
gecondoleert jo

Ik ga maandag op vakantie naar Japan, en wat ga ik daar doen zul je je afvragen. Wel lieve kijkbuiskindertjes ik ga daar paarden rijden Knipoog

Je komt wanneer je kan en wanneer je wil Sabrina Lachen

Wat leuk Bbreedveld(geloof als ik zo sneaky de andere berichten lees dat je Barbara heet). Ik ben helemaal weg van Monique als instructrice. Iemand die mij aan het werk kan houden en die helemaal rekening houdt met het omscholen van m'n paardjes. Die begint bij de basis en niet ergens op de helft. Ze had al iets verteld over dat een lesklant van haar naar us stalletje zou komen maar wist niet wie en wanneer. Nu wel Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:05

@Freya: Gecondoleerd met dit grote verlies Ach gut Vriendjes zijn?

@Woogy: ja, grappig he? Had geen idee dat jij die andere lesser was en jij dus ook niet van mij, haha.

Wel jammer dat je dan net in Japan zit als ik naar jullie verhuis Knipoog De kennismaking hou je dus nog even te goed Knipoog

Ga je paarden rijden in races o.i.d.? Of misschien wel de Friezen van het tweede Loo? (ik ben niet nieuwsgierig hoor Schijnheilig Bloos )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:30

Ik ga jonge paarden inrijden op een hele andere wijze dan overal anders in de wereld(kung-fu samurai d'rop springen komt niet aan de orde Knipoog ) en volbloeds rijden op de schoolingstation. Kortom renpaarden die nog geen echte renpaarden zijn rijden op hun basisschool zodra ze afstuderen gaan ze naar verschillende trainers in Japan of andere landen waar ze in training gaan en uitgebracht zullen worden in de koersen.

Een andere stalgenoot van ons wil ook lessen bij Monique omdat ze haar met zoveel rust in de bak bezig zag met mij en niet schreeuwen en heel enthausiast mee lopen inplaats van aan de kant zitten en dat vond ze zo prettig dat ze alle vaste instructeurs passeerd ervoor Knipoog

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:44

Freya ; wat een verlies! Ik wens jullie veel sterkte toe!

Kim van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:07

Wat interssant Woogy! Je maakt me heel nieuwsgierig.

Dat Kung-fu Samoerai ken ik wel. Je hebt dat mannetje met die knalroze rijbroek (ben even zijn naam kwijt) die paarden echt op de grond legt om er dan zo voor de eerste keer op te kunnen stappen, die zit ook in Japan....

Monique is een fijne instructrice Ja Ik zou oorspronkelijk dezelfde instructeursopleiding gaan doen als zij maar helaas liep dat anders door de verhuizing van Marijke en de banenwissel van mijn vriend en ik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:21

Klopt en bij dat menneke met de roze rijbroek ga ik een week in de leer kijken wat ik ermee kan en of ik het als aanvulling kan gebruiken op paarden beleren, daar wil ik immers graag verder mee, misschien volgend jaar een weekje in Amerika kijken bij het natural horsemanship koekerij. Wil zo veel mogelijk verschillende stijlen bekijken met eigen ogen en dan wel waar ze van oorsprong vandaan komen.

Monique is gewoon prima niks mis mee. Mijne Pony is immers nogal ADD en die zit dus minimaal de eerste 20 minuten om zich heen te turen en totaal nergens op te letten, waardoor ik zelf ook super snel afgeleid ben en Monique kan ons allebij super aan de gang houden.
Lijkt me dan ook wel een hele zware opleiding die ze heeft gevolgt, zou er de discipline niet voor hebben om zo'n opleiding te volgen en mensen dingen te gaan uitleggen...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:16

Gááf zeg!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik van 'm vind. Het lijkt me wel heel overdonderend om als jong paard door een mens op de grond gelegd te worden en vervolgens voor het eerst bestegen te worden...aan de andere kant heeft hij wel een punt als hij zegt dat tijd geld is en moeilijke paarden anders een enkeltje slager krijgen Scheve mond Dan liever een keer overdonderd inderdaad....maar het is eerlijk gezegd niet iets dat ik standaard met alle jonge paarden zou willen doen...

Maar vanaf een website is het natuurlijk makkelijk oordelen. Knipoog Goed van je dat je gewoon alles gaat proberen - dat verbreedt je palet!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:48

Woogy schreef:
Een andere stalgenoot van ons wil ook lessen bij Monique omdat ze haar met zoveel rust in de bak bezig zag met mij en niet schreeuwen en heel enthausiast mee lopen inplaats van aan de kant zitten en dat vond ze zo prettig dat ze alle vaste instructeurs passeerd ervoor Knipoog

Wil alleen even reageren, dat ik het weer prettig vind dat ie van mij aan de kant blijft zitten. Ook ivm stalgenoten die ook in de bak rijden. Die hoeven dan niet jou en je instructrice in de gaten te houden. Daarbij ziet ie van mij altijd alles. (schrik er echt af en toe zelf van Bloos ). Ze komt uiteraard wel naast me staan als ik het echt nodig heb. en ben blij dat ze door de bak heen scheeuwt, anders hoor ik haar niet Tong uitsteken

Maar goed iedereen verschilt in hoe hij/zij les wil krijgen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:03

BBreedveld schreef:
Gááf zeg!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat ik van 'm vind. Het lijkt me wel heel overdonderend om als jong paard door een mens op de grond gelegd te worden en vervolgens voor het eerst bestegen te worden...aan de andere kant heeft hij wel een punt als hij zegt dat tijd geld is en moeilijke paarden anders een enkeltje slager krijgen Scheve mond Dan liever een keer overdonderd inderdaad....maar het is eerlijk gezegd niet iets dat ik standaard met alle jonge paarden zou willen doen...

Maar vanaf een website is het natuurlijk makkelijk oordelen. Knipoog Goed van je dat je gewoon alles gaat proberen - dat verbreedt je palet!

Precies dit is echt de noodoplossing voor paarden die anders de pechprijs krijgen. Juist door die methode te gebruiken redden een stuk meer paarden het in Japan. Het is zeker niet iets wat ik voor ieder paard zou gebruiken te pas en te onpas er zitten paarden bij die tijd nodig hebben, als de eigenaren ze die niet willen geven kun je hiermee aan de slag puur om het beestje te redden, al vind ik niet dat je zomaar haast mag hebben met beleren.

Ik wil zo veel mogelijk verschillende dingen bekijken en het beste van alles meenemen en m'n eigen stijl vormen om jonge en dan vooral probleem paarden succesvol makkelijk stress en pijn vrij te beleren of te corrigeren. Er verdwijnen immers te veel paarden ieder jaar in de lijmpotten of achter de vitrines.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:32

Heel wijs!

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar je bevindingen als je terug bent!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:19

morgen examen, en dan vrijdag avond eindelijk weer thuis.

vandaag waren ze erg erg tevreden

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:25

Mannen in een roze rijbroek? ROFL

Ik vind het persoonlijk een beetje ongeinteresseerd overkomen als een instructrice blijft zitten.Lijkt me dat je dan toch niet goed kan zien wat de ruiter doet.

Tence liet zich van zijn beste kant zien vandaag,misschien zit er toch een dressuur carriere aan te komen. Haha!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:46

niet zo maar een roze rijbroek Marion...een neon roze rijbroek Knipoog

Kom ik vanavond om 8 uur thuis van werk kan ik de straat niet eens in helemaal afgezet met politie lint enorm veel politie auto's rechercheurs(que?) die van alle kanten aan kwam rijden, moest ik helemaal om de flat heen fietsen om naar m'n huis te gaan komen we nu net thuis van stal nog steeds veel lint kom boven en toeval bestaat niet. Op hart van nederland "een vrouw in den haag is doodgeschoten in haar woonboot door haar relationele partner". Vorig jaar is onze directe buurman doodgeschoten. Gaat niet helemaal zoals het moet volgens mij...
http://www.nu.nl/news/1815362/14/Vrouw_ ... hoten.html
http://www.hartvannederland.nl/item/149 ... n_Den_Haag

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:10

Tjees! Ik zou me naar schrikken!

Gaat wel lekker bij jou in de buurt dan Ziek

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:21

Moorden, man in roze rijbroek....., het moet niet gekker worden!

Goedemorgen, bijna weekend. Het is hier op het werk nog lekker rustig.
Vanmorgen waren de buren lijs van de autoramen aan het krabben.
Onze auto stond iets verderop en was ijsvrij?! Vandaag een lucky day?
Ik hoop het, ben er helamaal klaar voor!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 09:42

desyma schreef:
Moorden, man in roze rijbroek....., het moet niet gekker worden!

Goedemorgen, bijna weekend. Het is hier op het werk nog lekker rustig.
Vanmorgen waren de buren lijs van de autoramen aan het krabben.
Onze auto stond iets verderop en was ijsvrij?! Vandaag een lucky day?
Ik hoop het, ben er helamaal klaar voor!

goedemorgen,

Mijn auto was ook ijsvrij, maar was vandaag iets later op. Hoefte niet naar verre klant, maar mocht gewoon naar kantoor. Dus dat scheelt al. Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:05

Wij hoefde vanmorgen ook niet te krabbelen ... geen ijs te bekennen gelukkig.
Van de week moest ik ook aan de binnenkant van me tuut tuut de raampjes ijsvrij krabbelen ...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:31

Ik hoefde ook niet te krabben want ik hoefde niet weg vanmorgen. Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:32

Ga je de loterij winnen Dees? Pling

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:51

taverno schreef:
Ik hoefde ook niet te krabben want ik hoefde niet weg vanmorgen. Haha!

Hamer

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:54

Ja maar ik moet het weekend werken Kim,dan kan jij lekker in je bedje blijven liggen. Boos!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:57

taverno schreef:
Ga je de loterij winnen Dees? Pling

Ik hoop het! Wacht al heel lang!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:04

bailey94 schreef:
morgen examen, en dan vrijdag avond eindelijk weer thuis.

vandaag waren ze erg erg tevreden

Veel succes met je examen vandaag!

Als je geslaagd bent en je wil trakteren, wij lusten alles!