Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan krijg je z'on Axe effect.
En wel echt 2 verschillende paardjes heb je gereden, eerst een grote breede en daarna een wat kleinere en zeker een stuk ieler. Haha.
Zat op Kanjer, op stal echt een schatje, hij had rechts heel erg jeuk dus hij was super blij dat ik hem daar goed poetste, echt helemaal ontspannen. Totdat ik erop zat en iedere hoek eng was. Hij was al een keer opzij gesprongen bij de voorste hoek, maar de tweede keer kwam er een bokkesprong bij en toen lag ik er naast. Wel even een klap op me hoofd gehad dus meteen cap even af maar na even een minuutje zitten ging het wel weer. Even al het zand weer van me afkloppen en er weer op. Rest van de les was gewoon uitzitten, hij was echt super irritant! Hij liep in het begin (voor de val) al wel aardig, maar hij had volgens mij gewoon echt geen zin om aan het werk te moeten. Dan kwamen die vliegjes er ook nog eens bij, waardoor PM op zijn achterbenen ging staan omdat ze onder zijn buik zaten ofzo. Maar Kanjer had gewoon geen zin, continu gefocused op alles behalve mij. En dan gaf ik hem even een tik op zijn hals om zijn aandacht er weer even bij te krijgen en binnen een halve minuut had meneer geen zin meer. Nouja, kan gebeuren. Heb nu alleen wel last van een beetje hoofdpijn en ook me kont heeft een optater gehad. En me rechterelleboog heeft een schram, ach zal het wel overleven. Het was niet de 1e keer en het zal ook niet de laatste keer zijn.
Haha, maar hij liep het uur na me ook en toen had meneer het weer een beetje rustig en heeft die weinig gedaan. Dus komt goed. 
<- zo voelde ik mij op dat moment. Want dat is toch niet "des Kanjers"...
Reageerde heel fijn op mijn hulpen, geen rare streken uitgehaald, helemaal niets. Deed zijn naam echt eer aan! Zelfs die kip die langs de bak scharrelde, deed hem niets. Galop ging lekker, maar hij voelt dan heel apart aan, moet echt moeite doen om in het zadel te blijven zitten. Maar ging wel fijn. Klein smetje: moest een paar keer met noodtempo van de hoefslag verdwijnen omdat de ruiter van Bram zijn paard bepaald niet lekker onder controle had qua tempo. Zat echt een paar keer in mij nek te hijgen... Fijn hoor... Kan wel wat leukers bedenken dan door zo'n reus omver gelopen te worden...
Fijn dat je zo lekker gereden hebt, wou dat ik dat ook had kunnen doen. 

Leuke pony heb je, zeg! Gelukkig dus niet al te erg nat geregend..
Wat vond je het leukst van het hele kamp?

Hoofdstel erom, hey ik mis iets... Sperriempje bleek verwijderd ivm zonnebrand op zijn neus. Zadel pakken, hey hier is ook iets zoek... Shabrakje bleek gewassen, dus hup nieuw exemplaar van de stapel en eronder. Zadel erop, naar de bak, opstappen en aansingelen. Meneer keek wel even boos, maar bijten deed hij niet. Leert hij het dan toch nog eens af?
Toen wijken, netjes zijwaarts. Ineens Ini: Perfect Jenny! Nou maak me even blij! Het voelde al heel goed aan, maar dit compliment maakte me helemaal blij
DIe heb ik weer in de pocket!
Pas 1 september weer rijden. Weet niet of ik de paardjes wel zo lang kan missen hoor...