Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sybje

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:48

Kay kopje onder... Ach ach :=

Vanochtend pilates gehad! Was echt leuk!!!

Nu op karianne aan et wachten. Ben echt benieuwd.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:07

zo dalijk mag tankie naar de tandarts ben benieuwd voor hem

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:24

amber2202 schreef:
Princesspres schreef:
@ chan;
ik heb een tijdje een haf gedaan op de charloise lage dijk, weet eigenlijk niet van wie dat stalletjes was , maar heel kleinschalig iets van 6/10 boxen, wel oke land aan de overkant waar ze toen grote stukken haddenen steeds een ander stuk namen als het te kort werd, buitenbak enz. zit je wel in de buurt van je wedstrijdjes,maar wel de rust van een klein stalletje. weet niet of je dat leuk vind..
maargoed kijken kan geen kwaad toch?

zoiets zou precies zijn wat ik zoek ! maar ik kan me niet echt herinneren dat er iets aan de charloisse lagedijk zat toen ik daar nog woonde ?? dr stonden wel hier en daar wat paardjes maar nei echt een stalletje :P
maar morge hoef k nie naar amber dus dan kan ik de dijk ff overrijden ;)
manege charlois ligt namelijk aan het einde ervan.. dus wat je zegt, dichtbij de wedstrijdjes ;)

thx chick!

stalletje is als je vanaf de mac richting slinge zou rijden aan de rechterkant.
Voobij de bergraafplaats en de benzinepomp.
Op een gegeven moment kan je naar rechts richting smitshoek (?) (niet doen :p) gewoon rechtdoor nog schuin aan de overkant links heb je dan een vrij groot land met een loods erop en stukje verderop rechts heb je een opritje naar beneden naar het stalletje (als ik het goed heb net voor de bocht)

mocht het nou echt niet lukken , wil ik wel keer mee gaan :)

hahaha.. ik ga m'n best doen maar zoals ik 't nu lees snap ik er de ballen neit van ! :P hahaha
maar dat komt den kik omdat het nu opgebroken is ;) de charloisse lagendijk loopt niet meer in 1x door ;)
maar ik moet dus zoiezo voorbij de benzinepomp ? want dan kan ik via de andere kant rijden, dat is namelijk precies waar de scheiding is gemaakt :P
ooh wacht begraafplaats komt nu in me op...
ik denk dat ik het wel ga vinden !! :) hihih
en zo niet dan doen we vandeweek ff een gezellig ritje maken ! :P hahahaha
heb nog 2 telefoonnummers gekregen van iemand die ik helemaal niet ken :P hihihi
had mensen uit m'n hyves lijst gemaild en toen kwam dr 1 ik ken niks daar in de buurt maar je moet die en die uit m'n lijst ff hebben.. die kan je vast wel helpen :P
die had geloof ik 12 stallen doorgestuurd alleen niet overal telefoonnummer bij en veel in zwijdrecht wat soms net ff te ver is (ligt eraan waar in zwijdrecht het is natuurlijk;))
dus die gaan e zo ook gelijk ff bellen..
nu lekker afsluiten, langs m'n oude stal, andere 2 bellen een ff over de dijk rijden :P hahah

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:25

morgen om half 5 gaan we voorlopig koopcontract tekenen !! :D
woensdagochtend nog gesprek met de hypotheker en maandag met de ing en dan gaan we onze keuze vastleggen..
ben benieuwd wat het gaat worden.. ze zitten hier op m''n werk, ja je moet gaan onderhandelen over de rente !! ze kunnen er heus wel 0.2% voor je afpeuzelen.. maar heb 't idee dat je best voor l**l staat als je zoiets vraagt :P hahahaha
maar wie weet heb ik m'n stoute schoenen aan woensdag en maandag en vraag ik 't wel gewoon ! :P hahaha
ze zeggen tenslotte dat je altijd wel horot te kunnen afdingen :P

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:53

Je moet het gewoon doen chantal daar hoef je echt niet voor te schamen, ze houden in de prijs vaak rekening met mensen die afdingen dus dan betaal je dalijk te veel dat is echt zonde altijd proberen nee heb je en ja kan je krijgen, en die man zie je daarna toch niet meer :D .

Zo tank kan weer lachen tandjes zijn weer zeer netjes,

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:13

Kijk maar uit dat die je niet uitlacht Aman haha

Aman ik heb al hoefteer, hoeft dus niet meer

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:43

Kay kopje onder... Ach ach :=

Vanochtend pilates gehad! Was echt leuk!!!

Syb zat wel een beetje vast, maar gelukkig niet zo erg als ze kan zitten. Karianne was ook heel lief voor der! En ook iets met der hoofd en die spieren gedaan bij der <3 ze vond het heerlijk weer ff tutten maar ze was nie zo makkelijk als ze bij steffi was. Maar is een kwestie van wennen :)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:47

Naaah ook vaag haha stuk van mijn andere berichtje in mijn laatste berichie.

Na syb koffie met meiden gedronken en ik ben helemaal verrot. Ik denk dat ik toch maar ff naar mijn moeder ga om de was te doen. Mijn vader is terug uit saoedi en die neemt ze mee op vakantie woensdag maar mijn lieve mama ligt met 39 graden koorts op bed dus kan nie zo veel :(

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:43

achh.. das wel sneu voor je moeder soof ! :(
hoop dat ze beetje opknapt nog voor ze weggaan :(

Net bij aantal stallen geweest.. zit dr 1 tussen die wel geschikt lijkt..
goede rijbak van 20x40 denk ik zo, paddock/longeren in 1.. zomers komen ze van 12 tot 8 op 't land (onderling buiten en binnen zetten) 5min lopen op afstand van wedstrijden en 10min verderop nog meer wedstrijden rijden ! :)
en dan voor swinters moet je iemand strikken die met mesten amber erbij wil zetten en dat ik met mesten die van hun erbij kan zetten.. zodat hij swinters wel buiten komt.. al hoeft 't niet elke dag maar het is wel lekkerder natuurlijk ;)
zelf je kuil en biks klaarzetten waardoor je paard krijgt wat jij wil, mag elke dag zelf mesten en zelf stro pakken.. (zo lang 't maar niet tot aan hun buik ligt :P)
en hij staat in een buitenbox waar hij uitkijkt over de rijbak, paddock kan hij zien en het weiland kan hij zien.. dus hij ziet alles :)
denk wel dat dat 'm wordt.. maar wanneer moet ik m'n beslissing maken ??
bhoeeee... khaat dit :P hahahaha

ooh en btw pres.. kben ook nog over de charloisse lagedijk gereden.. kon 1 stal vinden, daar komen de paarde 5 maanden van het jaar dag en nacht op 't land, overdag swinters staan ze met z'n alle op een stuk stenen en je hebt alleen een rijbak waar je dan ook in moet longeren, maar dat is afgeschermd met alleen een stroomdraadje en dat hangt zo akelig laag.. dat ik daar geen goed gevoel over heb..

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:52

Klinkt goed die ene stal Chantal, ik zou zeggen als je koopcontract ondertekend is dan pas je paard verhuizen je weet maar nooit.

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:12

klinkt inderdaad goed

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:07

ja daar zit ik dus ook mee..
morgen tekenen we he tvoorlopige maar dan hebben we de hypotheek nog niet.. en ik doe 'm zoiezo nog niet verhuizen.. dat wil ik 1 sept gaan doen (hij staat er dan wel al ene maandje eerder maar dan kan hij vast wennen, en ik ook ;) en kan ik vast druk op zoek naar een verzorgster) maar op elke stal moet je borg enzo betalen.. en das de pest :P
als je nu al gaat zeggen ik kom dan.. dan ben je je geld kwijt als je niet kom tsnap je :P
of je box kan weg zijn als je nog 4 weken wacht tot de hypotheek rond is..
op zich ben ik er denk ik wel uit dat het Rhoon gaat worden.. maar wanneer ga je het beslissen snap je ..??
moet ik nog tot eind volgende week wachten ofzo.. i don't k now :P
nu kan ik nog tussen 3 stallen kiezen met dat uitzicht, en dan weet ik al gelijk welke ik zou kiezen.. (die ligt namelijk precies in het midden van het midden :P hihihi)
ze hebben ook nog 2 overdekte maar die zijn helemaal donker in een hoekje.. vind ik niks voor amber.. houdtie nie van.. :P
maar das dus 't probleem.. wanneer zet je de stap om te zeggen, ik ga nu die stal vastleggen..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:10

amandaaa schreef:
Je moet het gewoon doen chantal daar hoef je echt niet voor te schamen, ze houden in de prijs vaak rekening met mensen die afdingen dus dan betaal je dalijk te veel dat is echt zonde altijd proberen nee heb je en ja kan je krijgen, en die man zie je daarna toch niet meer :D .

Zo tank kan weer lachen tandjes zijn weer zeer netjes,

ja daar heb je ook wel weer gelijk in ! :P hahaha

heb je 't door christy laten doen ?? zn tanden ??
Die komt binnekort bij ons op stal.. mr kvin beetje jammer dat ze altijd verdoofd.. en kvin ze daarom ook duur dus doe ik 't maar nie.. hijs ook al een tijd nie geweest mr ik kijk wel bij 'n ander ofzo.. (kmerk ook nie tdat het nodig is maar een keertje kijken kan geen kwaad :P)
kweet nog wel dat hij op de stal waar ik werkte voor 50 euro geveild werd, wolfskiesje getrokken etc.. en alles gewoon zonder verdoving.. kan best :P

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:15

denk dat dat het stalletje was idd chantal.
Ik ben er al ehhmm 8 jaar niet geweest, dus gee flauw idee hoe het draadje van de bak erbij hangt ;) hahaha
5 maanden per jaar 24/7 buiten vind ik wel een voordeel ( is i.p mei tot okt) even als buiten staan op betegelde paddock overdag ( minder mok e.d.)
mits voldoende gevoerd.
Longeren in de bak is misschien niet het meest fantastisch, maargoed, kan me ook niet voorstellen dat je daar de wereld betaald aan stalling. Een degelijk hekwerk om de bak vind ik wel erg belangrijk!! Stroomdraadje alleen kan onwijs gevaarlijk zijn.

Maar gelukkig heb je iets anders gevonden!
Is het groot of juist kleinschalig? Hoe is het verloop? Misschien kan dat je helpen beslissen?
Als je zeker weet dat het rondkomt kan je alvast bespreken. En niet alle stallen vragen borg :) hopen dat hij dat ook niet doet ;)
hihi

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 05:43

nou precies.. dat draadje deed 't 'm :P ! hahaha
en wat de prijs daarvan is weet ik nog niet.. moet nog even bellen ;) dat ga ik wel even doen en dan melden van dat draadje bij de bak of daar wat aan gedaan gaan worden (maar dat moet dan wel voor ik er kom :P haha)

de stal in rhoon is niet heel groot.. ff hoofdrekenen hoor :P haha
3x 8 ongeveer ?? en dan heb je dus alleen een paddock waar ook in gelongeerd moet worde en een rijbak waar je alleen in mag rijden..
en op die stal vragen ze zoiezo borg.. en moet zeggen dat ik dr nog geen ben tegengekomen die dat nie doet :(
sommige vragen gewoon 2x boxhuur waarvan dan 1 borg is !!

en 24-7 land is uiteraard veeeeel fijner ;) helemaal mee eens, maar al staatie dr maar ff op vindt ik het ook wel oke ;) (aangezien hij er nu al weet nie hoe lang niet meer op staat :( hij is al blij alstie 10min kan grazen ;) merk dattie dat nu echt wel wil want nu istie weer aant klieren met grasprietjes overal vandaan willen plukken :()
en bij beide stallen kan ik in de buurt wedstrijden rijden.. de 1 ietsie verder dan bij de ander..

kga ff opschieten.. zit weer te computeren en eten maar moet nog van alles doen voor ik naar mn werk kan.. ! :P

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:16

guten morgen
19 graden en nog zonnig.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 09:53

Ik vind borg betalen eigenlijk heel logisch chantal, als jij die box een maand bezt houd en je komt niet.. Had er al iemand anders in kunnen staan.. Met die borg dekken ze zich in... Bij els betaal je ook borg, 1maand extra... Als je daarna eventueel zou opzeggen betaal je je laatste maand niet, dus 'krijg je t eigenlijk weer terug' maar bied wel zekerheid...

Zo goede morgen allemaal... Oh oh oh wat een spierpijn... Dacht gister al stijf te zijn, maar kom nu amper oo en neer... ;) volgende keer mag lay t bij een kusje houden :P haha

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:48

Lay schreef:
Ik vind borg betalen eigenlijk heel logisch chantal, als jij die box een maand bezt houd en je komt niet.. Had er al iemand anders in kunnen staan.. Met die borg dekken ze zich in... Bij els betaal je ook borg, 1maand extra... Als je daarna eventueel zou opzeggen betaal je je laatste maand niet, dus 'krijg je t eigenlijk weer terug' maar bied wel zekerheid...

ja dat snap ik.. zeg ook niet dat ik het erg vind dat ze het doen.. het maakt alleen voor mij moeilijker om een box te reserveren.. wil uiteraard niet mn centjes kwijt zijn.. mocht het gebeuren dat om een of andere reden de hypotheek ineens niet gegeven wordt snap je ;)
al weet je dat je 'm makkelijk kan krijgen.. weet je nog niet wat voor rare fratsen ze uithalen om jou te vertellen dat ze 't niet doen..
daarom vind ik die borg dingen beetje jammer.. maar begrijp heus wel waarom ze het doen ;) zou hetzelfde doen als ik 'n stal zou hebben ;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:12

Chantal ik zou wachten met reserveren. Begrijp ik t verder goed dat je t koopcontract tekent terwijl je nog niet weet of hypotheek lukt? Wanneer hoor je dat? Want je hebt na ovk tekenen geloof ik nog twee dagen om af te zeggen. Anders moet je 10 procent aan de verkopers betalen vd koopsom...?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:24

Oh en laat je koopovk in t kadaster inschrijven bij de notaris.. :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:27

Mijn hemel, Chantal! Doe eens effe rustig! Eerst je huis helemaal rond zien te krijgen inclusief hypotheek en dán je paard pas verhuizen. Dan heb je zekerheid, eerder niet. En Amber kan helemaal niet wennen op een nieuwe stal als jij door de beslommeringen van je nieuwe huis nog minder tijd voor hem hebt en ook geen vertrouwde verzorgster hebt. Dan gaat Amber die nieuwe stal niet met iets positiefs associeren en voelt hij zich eerder verlaten.
hij weet bij zijn huidige plek waar hij aan toe is en misschien kan je tijdens de verhuisdrukte je huidige verzorgster in overleg extra inzetten, zodat hij niets tekort komt. En dan wil je ook nog een puppy........die gaat ook veeeeeel tijd kosten en met een beetje ongeluk je nieuwe bank opeten......

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:56

ach dat doet ze toch... wachten met reserveren als huis helemaal rond is.. Ik snap wel dat je gaat kijken naar stallen hoor :j

Zou ik ook doen. Heb ik overigens ook gedaan. Je hoeft toch niet heel veel te verhuizen? Of op te knappen oid. Valt wel mee joh, van huisuit verhuizen naar een nieuw huis.

(kan me ook voorstellen dat het wel druk wordt hoor, maar ik denk dat je altijd een bezig baasje bent, maakt niet uit of je je paard in de buurt hebt of niet)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:28

Tuurlijk, ik bedoel ook niet het stallen kijken.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:41

ik ben indd altijd een bezig baasje ja :P hahaha heb nooit rust in m'n reet.. en tijd voor m'n paard maak ik altijd ! ;)
maar voorlopig koopcontract moet je tekenen binnen bepaald aantal dagen (max. 7) dus voor donderdag moet deze zoiezo getekend zijn.. of je nou je hypotheek al hebt of niet..
en die 10% is indd waar, als je ermee stopt of iets dergelijks.. maar komt wel goed ;)
weten waar we mee bezig zijn.. we hebben nog 4 weken voor de hypotheek (normaal is dit wel 6, dus 't is wat krapjes maar met spoedaanvraag ben je dr zo ;) maar we zitten zwaar onder ons maximum dus kan 't me nie voorstellen dat het wordt geweigerd ergens.. maar je weet 't niet ;) 't blijven banken :P)
en zoals ik al zei.. amber verhuist niet voordat de hypotheek rond is.. maar ik gooi 'm wel een maand eerder over.. (aangezien we voor 6 aug. hypotheek moeten hebben kan ik dan weten of ik 'm 1 sept kan overgooien ja of nee)
zoiezo is dat m'n eigen keuze uiteraard.. maar ik werk in rotterdam dus hoef alleen de weekenden ff heen en weer te rijden maar blijft allemaal hetzelfde.. mn zus blijft 'm gewoon 1x in de week doen waardoor dat ook niet veranderd.. Shirley kan me ook als hij daar staat af en toe een dag aflossen heeft ze al voorgesteld, vind erg jammer dat ze niet met me meeverhuist :P
en tussen het klussen door blijf ik ook gewoon naar 'm toe gaan.. maar dan staat hij daar tenminste al een maand en dan zijn z'n eerste week kuren voorbij ;)
Denk dat ik zelf toch wel 't beste weet hoe mijn paardje ergens op zou reageren ;)
we hoeven indd ook niet veel te verhuizen.. het is puur m'n kleding, m'n bed, computer en 3 kastjes :P de rest komt allemaal nieuw omdat we niks hebben..
en 't enige wat we in huis moeten doen is verfen..
Dus het valt allemaal wel mee.. je hebt alleen deze weken wat meer drukte omdat je afspraken hebt met hypotheker, meubels gaat uitzoeken.. maar die dingen zijn allemaal al klaar voordat amber overgaat dus JUIST in de maand dat amber al op z'n nieuwe stal zou staan heb ik tijd zat..
inpakken ben ik ook nu al aant doen (dingen die ik niet dagelijks gebruik) zodat ik dat dan niet meer hoef te doen..
en puppie komt er alleen als er min. 5 reutjes in het nest zitten.. dus dat is ook nog maar afwachten.. en ja het risico zit erin dat hij je bank opeet.. is ook ons probleem denk ik zo..
ieder doet de dingen op z'n eigen manier.. ;)
en zo wij ook :)

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:41

Verven en schoonmaken! Het is wel even hard werken maar het is niet onmogelijk om dit snel te doen.

Wel spannend! En een grote stap hoor huis kopen haha := Grote mensen keuzes!