Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

prada

Re: Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:24

JOEHOE??? Is er iemand??

vandaag een veulentje geboren!! Ze heeft nog geen naam, die is onderweg.
Afbeelding

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:02

Wat een schatje!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:35

de nieuwste prinses van zweden heet estelle...
Je moest n naam met een e hebben toch?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:00

Wat een schatje!! En precies tijdens dit super mooie weer!!!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:42

Ohh wat lief.
Heeft zij nu al een naam ??

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:11

Leuk veulentje :-) Ik heb een keer een buitenritje gemaakt op caramel en op Olle.
Ik vind het echt een hele mooie en gezellige manege en heel fijn dat de paarden gewoon lekker op het land kunnen staan! op veel manege's is dit niet zo.

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:27

gaaf! Mooi donker ook, verder nog aftekeningen? Estelle is ook een leuke naam.

Geniet ervan, veel foto's maken (en plaatsen <3 )

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:01

wat denk je, zouden we zalando een mailtje kunnen sturen of ze geen banners met schoenen op dit topic willen plaatsen??? ik vind die pumps met sleehak en bloemenprint echt geweldig... maar heb helemaal geen geld want ik kreeg weer 3 rekeningen binnen t.h.v 400 euro. dat is toch zielig!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:06

har166 schreef:
wat denk je, zouden we zalando een mailtje kunnen sturen of ze geen banners met schoenen op dit topic willen plaatsen??? ik vind die pumps met sleehak en bloemenprint echt geweldig... maar heb helemaal geen geld want ik kreeg weer 3 rekeningen binnen t.h.v 400 euro. dat is toch zielig!

stelletje sadisten ~~}>

Arme jij, ik snap het goed, bij ons kwamen de gemeentelijke belastingen binnen, verhoogd met 20 %....daar word je niet blij van >;)

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:16

aaahhh Har, je moet maar zo denken pumps kan je niet gebruiken als je straks op je boerderij woont, dus dat worden gewoon klompen met een tuinbroek!
Ik zal binnenkort even foto's/filmpjes maken van het kleine monster! En er nog geen naam, deze moet met een H, dus we dachten al aan Heksie, maar dat is ook een beetje de goden verzoeken hè.

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:24

Wat een schatje Sanna :D !

Het is stil hier..
Nog niemand last gehad van Rhino?
Hier zit alles op slot, er mogen geen paarden meer het terrein op of af en alle wedstrijden zijn afgelast..

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:52

Hier gelukkig nog geen last.. Maar goed, we hebben natuurlijk in augustus al Rhino gehad dus hopelijk slaat het ons nu over.

Helaas word er bij ons op stal nog wel buiten gereden.. De gene die het hardst schreeuwde dat alles geent moest worden tegen Rhino ( mijnes zijn nog niet geent omdat ze pas in mei en augustus weer moesten ) rijden nu gewoon nog lekker buiten........

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:18

enten tegen rhino heeft echter alleen zin als alle paarden geent zijn waarmee contact kan zijn. wij hebben de ruiters/amazones gevraagd schone kleding te dragen en alvorens hier te komen geen contact met andere paarden te hebben gehad.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:10

Dat is waar en bij ons zijn er een hoop niet geent ( mijnes dus ook nog niet.. Ik zou alleen enten als IEDEREEN mee zou doen.. )

Ook wij vragen schonen kleren aan te doen en geen contact te hebben met andere paarden... Hopelijk is dat genoeg!!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:09

Bij ons hetzelfde als hierboven.
We kunnen er alleen attent op zijn, bij ons in de buurt is er gelukkig nog niets.

Wij hebben aankomend weekend wel wedstrijd, maar gaan alle deelnemers van buiten onze stal
afzeggen.
Gelukkig hebben wij zo'n grote stal, dat wij zaterdagavond en zondagmiddag genoeg deelnemers
hebben voor ons programma.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:57

Sanna wat lief!!! hestelle!! en als 9 letters of meer nodig zijn gewoon hessssssssssstelleeeeeeeeeeeeeeeeee
gefeliciteerd!

wij hebben gelukkig nog niet direct last!! maar het is heeel spannend, we weten nog niet welke bedrijven maar door dierenartsen is al wel bekend gemaakt dat er nu rhino in Lunteren en Woudenberg is en dat is heel dicht bij ons! we zitten daar midden in zeg maar...
wij hebben net als Rink zegt gevraagd onze ruiters met schone kleren willen komen niet in aanraking met andere paarden... en maar hopen dat iedereen zich daar aan houdt.

Xan wat hebben jullie dan een super grote stal dat een KNHS wedstrijd alleen voor eigen ruiters door kan gaan :) heerlijk want gelukje! hoeveel pension paarden hebben jullie? rijd bij jullie bijna iedereen wedstrijd?

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:40

fryskhynders schreef:
Xan wat hebben jullie dan een super grote stal dat een KNHS wedstrijd alleen voor eigen ruiters door kan gaan :) heerlijk want gelukje! hoeveel pension paarden hebben jullie? rijd bij jullie bijna iedereen wedstrijd?

Ja, wij hebben inderdaad wel een behoorlijk grote stal.
In totaal staan er zo'n 100 paarden en ponies.
Uiteraard is daar ook deel manege paarden/ponies van.
Ik denk zo ong 30.
De rest zijn dus privepaarden.
Onze vereniging heeft bijna 45 leden waarvan ook wel zo'n beetje iedereen bij ons op stal
staat en ook aktief start.
Ons geluk is dus dat er 2 mensen staan die ook lid zijn van een andere vereniging, want je moet
bij officiele wedstrijd ook 2 combinaties hebben die lid zijn van een andere vereniging. Anders lijkt
het al snel op een onderlinge wedstrijd.

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat wij als vereniging hier niets op gaan verdienen.
Hihi wij hebben al uitgerekend dat het ons geld gaat kosten, want wij delen nl waardebonnen uit.
Maar dat moet dan maar een keer, we vinden het belangrijker dat onze leden kunnen starten.
Vele van ons starten namelijk alleen in onze eigen accomodatie.

Nu nog even afwachten wat de KNHS gaat beslissen.
Want ik hoop niet dat ze de wedstrijden gaan verbieden.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:21

wedstrijden met paarden van eigen stal en buitenritten vanuit eigen stal zijn gewoon toegestaan. lees KNHS.nl

helaas is er ook al een geval in winsum bevestigd ik hoop dat iedereen gehoor geeft aan de adviezen van onze brancheorganisaties zodat we de ziekte gauw onder controle hebben. (gaat om abortus vorm)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:10

jemig renee, wat klink je bekakt :P

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:12

Bedankt. Dit is nou juist best iets om serieus over te zijn en juiste info over te geven. Het is voor ons zeker iets waar we ons zorgen over maken. Dus ja zijn we even serieus.

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:04

Woubrugge ligt hier niet heel ver vandaan en daar is de neurologische variant, dus we zijn heel voorzichtig.
Verder wordt hier in de buurt nog getest.

Ik kom voorlopig nog maar op één stal, om alle risico's uit te sluiten.

Weet iemand hier hoe je je schoenen goed kan ontsmettem?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:21

Woubrugge is voor ons ook dicht bij..

Bodegraven ( zo'n 5 km ) is ook Rhino bevestigd..... Brrrr...

Laura, na 2 uur ben je al niet meer besmettelijk...Dat is wat de DA ons uitlegde toen wij in augustus Rhino hadden.. Binnen 2 uur tijd moest je snot van het ene paard in de neus van het andere paard gestopt hebben anders was het virus al weer dood.

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:52

Dat is goed om te weten!

Pff.. in bodegraven ook al? Ook al officieel bevestigd?
Ik word een beetje zenuwachtig van alle stallen die het niet bekend maken, er zit er hier een heel dicht in de buurt en die doen er heel vaag over..

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:08

jaa pas idd op met geruchten en bevestigde besmettingen anders maak je jezelf helemaal gek. erzijn 3 bevestigde neurologische varianten. er is een bokt topic dat zo veel mogelijk deze gevallen bijhoudt.

verer houden we de voorbereidingen voor 1 april gewoon aan de gang, hopende dat de open dag dan gewoon door kan gaan. dus hoort en zeg het voort! 1 April open dag

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:22

hey zat net even op de kaart te kijken, voor zover ik kan zien is de neurologische variant niet verder uitgebreid, goed nieuws dus.
Ik vind de nieuwsberichten eigenlijk waardeloos. Elk jaar worden er veulens verworpen omdat merries in de eerste maanden van de dracht geïnfecteerd zijn en pas laat in de dracht het veulen verwerpen. Dus zolang je geen drachtige merrie hebt is er niet zoveel te vrezen.
Om een goed beeld te krijgen zouden ze alleen de neuro-variant moeten aangeven.
Maar door alle ophef zie ik door de bomen het bos niet meer, hopelijk is iedereen verstandig en houden ze hun paarden op het erf. En toevallig heb ik ook nog een drachtige merrie 8)7 !! Niet zo goed voor mn hart- en bloedvaten dit!