RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skatje008

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:27

hallo hier,
oh als ik jullie verhalen lees wil ik ook weer komen! aaah
maar na de komst van ons zoontje ben ik wat kilotjes gegroeid, en heb ik
echt een dikke kont gekregen XD dus vind het zo zielig,,, en kan ik het niet aan
om op een paard te gaan zitten :(

maar hoe is het met jullie? en met ini, en de paardjes? is inge er nog? en al veel veulens dit jaar?

Veel liefs Susan

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:09

Heeeeey Susan! Lang niet gezien/gesproken. :D Met ini en Inge gaat het goed, (met mij ook trouwens :P ) ook de paardjes hebben het goed. Maar 1 veulentje dit jaar, van Wuzelma. De rest is niet gedekt. Maar het is wel een überschattig veulentje. :)

Je moet gewoon een keertje langskomen! Beetje paardjes kijken, misschien dat je met ini kan overleggen om weer te komen rijden. Er is vast wel iets op te vinden om je weer op een paard te krijgen. :D

En Jenny, wat fijn dat je zo lekker gereden hebt! Gaat lekker de laatste tijd of niet?

Ik kijk ook al enorm uit naar vrijdag, Injoy of Kanjer (of Okke :P ) zou ik gelukkig van worden. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:55

Idd _Mara_, gaat errrrug lekker laatste tijd. Heb zelf ook het gevoel dat ik weer wat vooruit ben gegaan. Hoe dat toch kan??? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:25

SUUS! ([***] hier, hihi) Je hebt een onwijs leuk zoontje zag ik op facebook, gefeliciteerd! :D Ik ben in de zomer van 2009 gestopt met rijden omdat ik toen naar Groningen ging; ik kon het qua tijd en financieel niet opbrengen om nog bij Ini te blijven rijden. Af en toe kom ik nog wel een uurtje vrijrijden maar dat is inmiddels ook alweer een halfjaar geleden, hihi. Ik mis het ook enorm! Jouw Okkebokjes en zo, hihi :D

Jenny/Tamara, weten jullie trouwens wanneer de laatste lessen zijn? Ik hoop voor de ponykampen ook weer eens een keertje paardjes te komen aaien :D

Jenny, leuk dat het alweer zo goed ging! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:53

Ik heb geen idee, zal het komende vrijdag eens even vragen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:34

Thanks!

Oeh, kleine paardjes worden groot!

Afbeelding
Chariot Slottie (toch? - heb 'm niet zo goed gekend) :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:18

Haha jaja, ze worden inderdaad groot. Kwam ook al wat leuke foto´s tegen inderdaad van de 3-4 jarige.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:25

Eef ik hoorde inderdaad van Mir dat ze jou had gesproken.
Wat is de wereld soms ook klein :)
Wel grappig dat je mien stalmattie toch ook weer kent.
Anders moet je maar eens komen kijken op concours als we allebei weer een paardje hebben ;-)

Susan :D
Volgens mij zijn er in dit toppic maar 2 actieve inislotters :P

Wat ik me trouwens afvroeg is die grote zwarte boef van een Rallywood er nog? Hoor ik jullie niet over ;)
En van pony's is niks er meer wat ik heb gekend of wel? Zie op de hyves nl allemaal andere pony's(ja, harvey ken ik nog!).

Hihi de laatste veulentjes die ik heb meegekregen waren de veulentjes van 2007 geloof ik, vlak voor de veulentjes van 2008 werden geboren was ik weg. Dus die op de foto herken ik ook niet.... of wel? Die zou ik nog net moeten hebben meegekregen.

:P Komen ze dit jaar ook weer ponykampponys van ons lenen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:39

Rallywood is er nog hoor. Maar rij er nooit op en is ook geen favoriet van mij dus je hoort er van mijn kant inderdaad weinig over. :P En de ponys, ja dat zijn een boel nieuwe. Harvey is er dus nog, ook Moonlight doet het nog steeds al staat die geloof ik voornamelijk op de wei en misschien een staprondje ofzo. Gjesta is er nog maar ook die wordt veel rust gegund en King. Weet niet of je die nog kende. Maar dat is het geloof ik zo'n beetje van pony's van de oude garde.

Die van de foto zou je heel misschien hebben meegekregen, weet het eigenlijk niet. Was het veulentje die zoveel op Prophet leek, en niet lang erna werd Prophet ingeslapen geloof ik.

En geen idee of er ponys geleend worden voor ponykamp.

Heb zin in vrijdag! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:20

Rally zit ik niet vaak op, klopt dus dat hij niet veel langskomt

en Moonlight doet wel meer dan staprondjes hoor. Beginnerslessen: stapje, drafje, eerste galopje, doet hij allemaal prima nog.

Alleen James, weet jij daar iets van nog Tamara? Heb hem al even niet gezien...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:27

James is al een tijdje geleden ingeslapen. Die galoppeert nu over de groene weides. Lieve James. :)

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:17

Echt is Moonlight er nog steeds?
:D Dan zal die ondertussen ook wel aardig grijs geworden zijn.
Dat had ik echt niet verwacht, om heel eerlijk te zijn :P
Leuk!
King die kwam toen ik al weg was geloof ik.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:08

Dat wist ik niet van James, was hij al zo oud en op dan? RIP Mooie James

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:16

Haha jaja Moonlight is een doorzetter! Hij is inderdaad hier en daar grijs en je ziet gewoon dat het een oude pony is. Maar nog genoeg levenslust, moet hem af en toe wel eens naar de wei brengen, nou dan heeft meneer af en toe nog een eigen willetje hoor, haha.

En James was ook al aardig op leeftijd, weet niet precies hoe oud maar denk toch ook wel ergens in de 20.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:41

Ben ik weer van een heerlijk uurtje rijden! Ik was droog aangekomen op de manege en toen gingen we ruinen halen aan de overkant. En toen begon het te hozen, niet normaal. Inge had oppy en pm, ik Universe en stagaire Bravour. Nou, die paarden wilden natuurlijk met hun kont tegen de regen en wind in, wat begrijpbaar is. Dus die dingen in travers aan de hand mee. :P Totdat het keihard begon te hagelen ook nog eens. Oppy en PM wilden beiden iets anders waardoor Inge PM moest loslaten omdat anders haar armen uit de kom getrokken werden. :P Maar PM bleef netjes staan met zijn kont in de wind. :+ Daarna zijn Inge en ik in een drafje naar het uiteinde van het pad gelopen. Bravour liep achteraan en gaf er allemaal niet meer echt om want die liep in een sukkeltempo aan de hand mee. Universe liep echt super netjes, hoofd laag, kont beetje naar links dravend mee. Haha. Uiteraard was het droog toen ze op stal stonden en ik was hélémaal doorweekt. Tot aan me onderbroek en toen mocht ik het paard nog op. }:0

Mijn paardje van vandaag was Melina! Knuffelbeertje op stal opeens, heel rustig, netjes stilstaand. We gingen niet eens meteen in racestand. Tot aan de eerste galop echt héérlijk gereden in een normaal tempo. Kon zelfs doorzitten, wel met lichtrij momenten ertussen omdat ze er af en toe toch wat hard vandoor schoot. En toen de galop, ging ook prima maar ik merkte dat ze scheef galoppeerde. Dus met hoofd naar buiten, dus moest van Inge heel overdreven haar naar binnen laten kijken zonder dat ze van de hoefslag af schoot. Nou, dat was me een oefening, maar op een gegeven moment werkte het. Toen maar 1 rondje keihard draven en al snel in normaal tempo. Daarna gingen we met z'n allen galopperen, was een beetje gespannen want tja, met 8 paarden en een snelle Melina. Maar ook dat ging prima! Maar toen had ze lekker het tempo erin en wilde ze niet echt meer in normaal tempo terugkomen. Ik moest van Inge even aan de noodrem trekken maar me armen waren/zijn kapot van al dat gesport deze week. Dus ik kon op gegeven moment niet meer, maar gelukkig gingen we al snel in stap. Laatste 5/10 minuutjes waren iets minder, maar het gaat langzaam aan beter. Zometeen kan ik der nog helemaal zonder race momenten rijden. :+ Enige waar ik wel tegenaan loop, en dat heb ik ook bij Islotti is met het hoofd slaan. Dan heb ik niet genoeg druk op de teugels volgens Inge maar ik vind dat héél lastig om op te lossen omdat ik niet precies snap/weet wat ik fout doe. Bij andere paarden heb ik, bij mijn weten, dezelfde handhouding en dan slaan ze niet. Dat is dus nog best lastig voor me, maar ik leer een héléboel op Melina. Merkte opeens ook dat ik me handen heel laag hield om dus dat 'slaan' tegen te gaan maarja, dat is neit de oplossing, gelukkig kwam ik erzelf achter. Leer ook beter en stiller zitten, zeker een goed leerpaardje. :)

En o, ik zag Captain weer op stal staan! Hij is een tijdje uit logeren geweest zei Karst. Vandaar dat ik hem misschien een tijdje niet gezien heb. Morgen weer paardje rijden maar dan waarschijnlijk in het bos samen met me zusje in Wapse. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:53

Jij hebt dus weer een goede en natte dag gehad bij de manege begrijp ik. 1 troost: de andere dames zullen wel net zo nat zijn geweest als jij.

Ik heb vandaag niet gereden, had een open dag van de zorgboederij waar ik 1 dag per week loop (boerderij in Dalfsen). Was echt mega gezellig!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:03

Ook leuk!

En haha, vrijdag was niet mijn enige natte dag. Ben vandaag met me zusje op buitenrit geweest, haha. Verklaar me maar voor gek, maar het was wel leuk. :) Ik was gister ook al meegeweest, ze werkt op vakantieboerderij Hoeve t Wed en rijd daar in het weekend de paarden. En ik ging gister gezellig mee, even een uurtje gereden op Napoleon, paard beetje vergelijkbaar met Jelle qua uiterlijk, maar gooit hoger op als Oppy. :P Was leuk, maar merkte het al meteen 2e keer paardrijden. Maar vandaag merkte ik het al helemaal, 3 keer achter elkaar op een paard, dat is mijn tere lichaampje niet gewend. :P Bak was blubberbende dus besloten we een buitenritje te doen. Het regende niet zo keihard, meer zachte miezerregen. Nou, van die hele lange paardrijjassen aan die waterafstotend zijn en gaan met die banaan. Zat op een paard Heros, die heeft een boomlooszadel omdat hij wat met zijn rug heeft en heeft ook beugels met zijn kap erover zodat kleine kindjes niet uit de beugels kunnen schieten. Ook weer even heel anders maar zat heerlijk. Was wel even wennen want hij gooit totaal niet op dus opeens moet ik echt gaan staan en zitten in de draf, haha. Paden waren wel erg nat dus we hebben maar 1 galopje kunnen doen, voor de rest veel stappen, af en toe draf waar het kon. Ook een hele nieuwe ervaring, in een leeg bos in herfstweer op buitenrit te paard. Ging allemaal heel relax en ontspannen, leuk dus!

Nu weer 2 weekjes wachten voordat ik weer kan rijden. Kan me lichaam even herstellen van al dat gesport deze week, heb eigenlijk alleen donderdag niet gesport, voor de rest iedere dag. En sommige dagen dus ook wel meer dan 1 uurtje, maandag 3 uur getennist en vandaag dus 2 en half uur op buitenrit. Het is wat. :P

En o eef, heb een brief meegekregen, geloof dat 27 juli de laatste lessen gereden worden. Weet het niet zeker, moet het even nachecken. Weet wel dat 27 augustus de lessen weer begonnen, alhoewel.. weet ik ook niet meer 100% zeker. Maar als we dinsdag gaan squashen zal ik zorgen dat ik het zeker weet. ;)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:52

O die brief zal ik dan volgend weekend ook nog wel krijgen denk ik...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:18

vast wel. Heb vlug even gekeken en vanaf maandag 16 juli t-m 26 augustus zijn er geen lessen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:24

noteer ik dat vast in de agenda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:36

Haha ja Lotte, dat was echt heel bizar. Ik nam voor het eerst in misschien wel 3 jaar die bus en Mir nam ook noooooit die bus. Maar ik moest in Dieverbrug overstappen en hoorde opeens "[***]!!!" Hihi. Superleuk om haar weer even te spreken maar helaas moest ik er na een rondje [***] echt uit. Kort maar krachtig gesprekje dus, maar genoeg tijd om nog even over jouw nare ongelukje te praten :(:) Heb je nog veel pijn?

Lieve Moonlight. Ik heb mijn allereerste lesje op hem gereden!

Jenny, die open dag klinkt leuk! Waren er veel mensen?

Tamara weer op lieve Melina! <3 Leuk om te horen dat het weer wat beter ging en dat je zoveel van haar leert! Buitenritje klinkt ook super, ondanks het weer. Jammer dat de paden wat glad waren maar een rustig buitenritje is ook lekker! En thanks voor het melden van die data. In theorie zou ik op zaterdag 14 juli nog kunnen maar dat is wel een strakke planning en waarschijnlijk ben ik dan doodmoe, hihi. Maar het zou kunnen! Ben jij er dan? Uurtje vrijrijden op een later moment vind ik trouwens ook prima als dat in die periode zonder lessen wel zou kunnen :) We overleggen morgen wel even!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:58

Open dag was genoeg animo ja. Was echt supergaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:27

Leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:58

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, wat hebben die paarden toch vandaag? Ligt het aan mijn bruine kleren, dat ze me voor een wandelend bixje aanzien? Of heb ik gewoon een zekere aantrekkingskracht op die dieren? Elk paard waar ik voorbij loop, wil aandacht van mij vandaag. Van het veulen en de jonge paarden tot en met de oude rotten in het vak... :roll:

Maar goed, vandaag alweer 2 uur in het zadel erop zitten. Eerste uur: groot, harig, bruinbont, breed (fijn voor je liezen), ruin, luistert naar de naam Easter. <3 Eerst maar eens lekker gepoetst, met name de harde borstel langs de hals halen vond meneer erg prettig. Zadel erop, de buitenbak in. Meneer was erg voorwaarts vandaag, meer dan ik gewend ben van hem. En de rem was even niet aanwezig, nou ja, de 1e helft dan. 2e helft had ik hem een stuk beter onder controle. Ini slingerde af en toe "Super Jenny" of netjes hoor" naar mijn hoofd, hoewel ik dat gevoel niet zo had, maar toch. Altijd leuk om dat soort dingen te horen. Over het algemeen fijn gereden, zijn wel duidelijk wat verbeterpuntjes aanwezig.

Tweede uur: Bruin, iets kleiner en slanker, fraaie sportcoupe, ruin, in het boek bekend als PM. <3 Meneer werd al voor mij de bak in gebracht en aangesingeld. Kon dus zo opstappen. Wilde nog ff de beugels wat korter doen, maar net op dat moment wordt meneer gestoken door een *** insect. En wat doe je dan? Juist, je doet een aantal stappen naar achteren, laat je voorbenen even loskomen van de vloer en gaat even op je achterbenen staan. Heel fijn... -O- Gelukkig had meneer al snel door dat op 4 benen toch handiger is en stond snel weer goed. Maar even naar de binnenbak gegaan, was de bedoeling dat ik samen met iemand anders ging vrij rijden, en daar viel hij reuze mee. Inge nog even laten kijken, want hij voelde niet helemaal oke, maar reed hem gewoon te weinig naar voren. Ook hier waren weer duidelijk de nodige verbeterpunten aanwezig, maar hem hem ook heerlijk gereden.

Na het rijden mocht hij nog even lekker onder de douche, kreeg een flinke kriebel in mijn haar als dank van meneer. En bij de wei dacht hij nog even een lolletje uit te kunnen halen. Meneer ging liggen rollen, midden voor het hek. Kon de wei dus niet uit. Een van de twee tinkers daar, Stan, zag zijn kans schoon en kwam maar ff wat aandacht en aaitjes scoren. :+: Maar toen PM weer stond, ben ik toch de wei maar uit gegaan. Bij de jonge paarden was het al niet anders. Toen ik over het pad liep, kreeg ik al een paar neuzen in mijn richting geduwd. Oftwel, "aandacht aub". En ook veulentje wou wel eens weten wat daar over het pad liep en moest even snuffelen aan mij. Kortom,ik heb mijn portie wel weer gehad qua paardenliefde. :+:

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:57

Nee hoor eef, helemaal niet.
Afgelopen woensdag was het 6 week geleden, dus ik moest en zou paardrijden :D . Was net z'on beginner totaal geen evenwicht en conditie meer :P Maar gelukkig zat ik op die lieve Thunderboy. Arm peerd, en hij heeft het al zo zwaar haha.
Maar gaat weer helemaal goed met mij! Vrijdag weer gereden op een merrie(vita) waar ik nog nooit had opgezeten(half zusje van Desie waar ik mee ben gevallen) en dat ging super. En tja, toen kreeg ik een berichtje of ik thunnie ook wou doen. Dus die nog lekker mee genomen voor een lange teugel buitenritje. (ja, we doen het heeel rustig aan (ahum)). en zaterdag en vandaag ook weer vita gereden, merk wel dat die conditie ook weer rap terug komt. Heb Desie weer in longeertraining, moet maar even met Theresia overleggen hoe ik die weer ga oppakken. Wil der heel graag op maar ze is weer giga schieterig de laatste tijd. Dus dat moet ik nog maar even bekijken.

Hihi Jenny, jij hebt de knuffel factor!