Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra91

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:24

Hoezo voelt marisca zich niet meer prettig op de manege dan allemaal door dat leasesysteem.
Ja ik zag kai door zijn been gaan ze schrok wel.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:30

Kan me best voorstellen dat je je niet helemaal op je plek voelt meer, en het is best een moeilijk periode voor haar geweest en wat er allemaal gebeurd is enzo, maar daar ga ik niet helemaal over uitweiden op zon topic waar weet wie het allemaal leest... Haha!

Ja, daar kan je best van schrikken als een paard zo door zn benen gaat, linke soep!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:02

Ojeeee.. Kai kreupel?? Hopen dat het niet al te erg is... Helaas is kai er wel wat vatbaarder voor... Maar struikelen kan natuurlijk altijd. Al wat gehoord van de hoefsmid?

Was de les van Dennis leuk? Hij geeft geloof ik wel wat beter les toch? Wat meer dat hij jou je eigen manieren laat toepassen. Ik heb ook ooit een jaar van Dennis les gehad en dat was alleen maar kletsen en hoog springen:P haha.. maar volgens mij is dat nu wel veranderd.

Jammer voor jullie dat marisca er nog niet is. Maar dit hele gebeuren was wel nogal een klap voor haar en Marisca trekt het allemaal zo emotioneel aan. Daarom kan ze ook zo geweldig lesgeven natuurlijk!!:D Maar helaas heeft ze het daardoor nu ook zwaar te verduren..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:29

Pff, das niet zo mooi dat hij kreupel is. Veel sterkte aan Kai! Hoop dat de hoefsmid hem kan helpen.

Ja ik had ook het idee dat Mariska het minder leuk vind hoe het nu is op de manege. Ze heeft van zo veel mensen afscheid moeten nemen, dat valt zeker zwaar..

Ik had vandaag weer een potentiele bijrijdster, en die stomme knollen waren vreselijk eigenwijs.
Zo vreselijk heb ik ze een tijdje niet meer meegemaakt en Iemkje was zelfs bij mij vervelend. Dus maar even goed aan gepakt, hopelijk laat ze het voorlopig uit haar kop Tong uitsteken Echt, ik had het behoorlijk warm.
Maar dat meisje gaf ook niet meteen op en pakte goed aan, maar ze waren, Iemkje vooral, schandalig aan het uitproberen.
Ik hoop dat het morgen beter gaat.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:32

Haha.. dus wel iemand die van aanpakken weet? Das wel mooi natuurlijk:) Of is ze het niet geworden?? Friezen zijn altijd wat eigenwijs he:P Ik heb ook een keer gehad met een ruin dat ie er buiten vandoor racete en geen houden meer aan natuurlijk:P Wilde zo nodig bij zn vriendinnetje zijn...Tong uitsteken Mannen!!:P
Morgen weer rijden dus??:D Heeerlijk joh! Hoe is het trouwens met je baantje??

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:38

Ja, om mij mag ze vaker komen. Ze volgt dezelfde opleiding, is gezellig en weet wel van aanpakken. Ze is nog wel een beginner, maar wel verantwoordelijk genoeg om alleen te rijden Haha!
Morgen een vrouw en ik heb nog twee reacties. Van de meisjes die zondag misschien langs zouden komen heb ik niets meer gehoord.
De mensen die vrijdag geweest zijn komen donderdag al bijrijden, maar dan ben ik er niet, dus ze zijn op zichzelf aangewezen. Maar ik heb er alle vertrouwen in Haha!

Baantje gaat heel goed, begin donderdag voor het eerst maar ben meteen al volgende week volgeboekt. Moet dus donderdagavond werken, vrijdag, zaterdag, maandag, woensdag, weer donderdagavond, vrijdag en zaterdag. Voorlopig verveel ik me dus niet Haha!
En nu maar wachten totdat ik het geld kan uitgeven Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:40

Wow wat werk jij veel... hoef je niet naar school dan?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:47

Hahaha, nee ik hoef niet naar school. Ben tijdelijk gestopt, vandaar dat baantje. Hoewel ik liever de hele dag bij de paarden ben Knipoog
Ik hoop alleen dat ik het vol hou, want ik ben de afgelopen weken niet echt veel meer gewend....

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:24

Ik leef nog *schaam* Beetje super druk gehad de laatste tijd, nu moet ik eigenlijk ook weer naar bed zal kijken of ik morgen op werk ff een langer berichtje kan posten Knipoog

Laura zei tegen mij dat ze Choco wilde doen omdat ze pony's was gewent, Big Ben saai was en haar vader eigenlijk wilde dat ze Big Ben deed Verward Vind het eerlijk gezegd niet eens zo'n heel slecht idee, Big Ben past niet echt bij dr (ik zal lief blijven Tong uitsteken) Choco misschien beter.

Marisca, ja... super jammer voor ons, maar ik snap het best. Ze mag immers nog maar 4 uurtjes lesgeven, de rest is stallen uitmesten, voeren en voor je uit staren (ze heeft een contract van +12u)! Ik hoop dat ze iig nog langs wil komen om mij zo nu en dan les te geven, heb nog een priveles tegoed Haha!

Btw, heeft iemand hier ms een simpel dubbel gebroken bitje liggen wat ik een keertje mag lenen? Heb in overleg met Wilfred besloten te kijken of ze daar misschien wat lekkerder op loopt nog. Ze wil best knabbelen etc, maar ik krijg de indruk dat ze zich niet echt prettig voelt met dat oude enkel gebroken bitje.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:50

Haha, genoeg bijrijders dus rianne:D En nu weer aan het werk.. ik vind het ook altijd zo moeilijk na een vakantie ofzo.. Gelukkig is studeren wat relaxter, heb lekker veel vrij:D:D

En judith is er ook weer:D Hoe is het met Aranka?? Ik heb geen bit liggen, dus bij mij moet je niet wezen:P maar zo duur zijn die dingen ook niet hoor. Ben benieuwd of het daar beter mee gaat:)

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 07:07

Moet je dat overleggen met Wilfred over een ander bitje? oke...

Maar ik heb ook niet een liggen, heb zelf ook een dubbel gebroken bitje, vind die veel fijner en Black knabbelt er schuimt er heel goed op! Ze zijn niet zo duur hoor, van HH heb je al een van 12,95, iig bij de JUMPER hier in Lwd!

Gaat het verder goed met Aranka? Vind haar zo geweldig!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:02

In principe moet je elke tuig verandering overleggen met Wilfred, zeker bitten Knipoog Straks hangen ze er van die martelwerktuigen in omdat hij niet 'aan de teugel' is.

Met Aranka gaat het echt super Haha! Ze had me zaterdag echt zo verrast, ze stond met haar oortjes naar voren om zich heen te kijken toen ik opzadelde en aansingelde! Gister was het iets minder leuk, maar ze is veel rustiger geworden al.
Het rijden gaat ook best aardig: ze is redelijk aan het been (nog niet 100% in het begin, maar aan het einde wel), ze knabbelt nu dus ook al wat meer maar durft nog niet echt los te laten. De grootste verandering is wel het kijkerige als ze alleen is. Ze kijkt nu nog wel met grote ogen naar 'enge' dingen maar ik weet het redelijk om te zetten naar lopen: we gaan vooruit ipv zijwaarts Haha! (en na 2x is dat al niet leuk meer en kijkt ze ook niet meer Tong uitsteken).

Ik wist niet dat die bitjes zo goedkoop waren, dacht dat ze 30+ euro waren! Voor 13 wil ik nog wel een gokje wagen idd.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:25

@ Lupi, misschien kun je een Aurigan proberen, van een vriendin (die er aardig veel verstand van heeft Clown) hoorde ik dat ze daar lekkerder op lopen, omdat dat materiaal zachter aanvoelt als rvs en ze gaan er van schuimen (maar het werkt niet bij alle paarden). Maar ze zijn wel een stukje duurder.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:28

Ik vind het inderdaad ook wel goed dat je moet overleggen met Wilfred:) maar aan de andere kant wordt er wel gezegd dat het je 'eigen' paard is. Maar ik denk dat veel leasers nog wel wat hulp nodig hebben met hun paard. Idd ook om te voorkomen dat ze alles omhangen:P

Aranka gaat super vooruit zo te horen:) Mooi zo!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:33

Ik vind het wel prima dat je eerst zulke dingen moet vragen, of moet overleggen. Ik wil ook zeker weten dat ik zelf niets verkeerd in zn mond leg of op hem leg oid Clown

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:14

Zou de jumper nog open zijn vanavond? Kan ik voor vrijdag les een bitje halen.

Oh trouwens, nog een nieuwtje! We gaan met de lessen van Dennis voortaan elke laatste vrijdag van de maand springen Haha! Komende vrijdag wordt de eerste keer, dus als jullie nog leedvermaak willen, ik schijn erg leuke gezichten te trekken bij het springen Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:39

Ja precies, het is altijd fijn om met iemand te overleggen. Die heeft er misschien wat andere ervaringen mee en kan je beter besluiten wat goed is voor het paard:)

Leuk dat jullie gaan springen!! Ik wilde een tijd ook alleen maar op Aranka springen, omdat ik het zelf niet meer zo leuk vond. Nu is dat gelukkig weer beter, maar Aranka blijft een superpaardje!! Die kan zo leuk springen!! En ook eeereg hard bij wedstrijden:D Leuk dat jullie daar ook aandacht aan gaan besteden:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:03

Ik ben vandaag jammer genoeg niet helemaal lekker (buikkrampen vooral, maandelijkse gevallen:=) en ga daarom vandaag een keer niet naar Kai. Vanavond gaat wel een andere leaser, en hij mag niet gereden worden dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Maar toch was ik wel graag met hem gaan lopen! Baal er erg van Boos!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:12

Aaah, wat jammer! Beterschap in ieder geval!!
De hoefsmid is ook al geweest dus? En kai is kreupel?? Erg jammer hoor. Je kan natuurlijk nog steeds met hem lopen enzo en dat is ook super! Maar helaas ligt het rijden nu wel weer even stil:( Hoop maar dat ie snel weer erbovenop komt:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:15

Ja, ik weet niet precies wat hij heeft. Die man had me gisteren gebelt, de andere leaser, maar ik begreep er niet veel van. Hij had op Wapper gereden...

Ik hoop ook dat Kai snel beter word! Ik hoop niet dat het lang duurd..

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:18

Die andere leaser was erbij toen de hoefsmid er was? Hopen idd dat het met een tijdje rust weer snel beter gaat:) Kai is helaas wel vaker kreupel geweest:S Maar hopen dat het nu niet zo erg is:)

En die man had op Wapper gereden?? Omdat kai kreupel is gelijk op een ander paard rijden? of gaat die man nu wapper leasen ipv kai?? Ga jij nu ook op een ander paard rijden?? ik dacht dat kreupel eigen risico was? Of niet?

Hoop voor jou in ieder geval dat het niet lang duurt:)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:23

Ik heb geen idee of hij erbij was.

Hij had op Wapper gereden ja. Wilfred zei, je mag wel op Wapper of op Jasmijn rijden en toen had hij voor Wapper gekozen. Hij blijft Kai wel gewoon leasen.

Toledo staat geloof ik op reserve, en om daar nou af en toe op te rijden lijkt me best leuk als dat mag! Is heel lang mijn lieveling geweest, en heb er erg lang niet op gereden.

Volgensmij was het wel eigen risico ja, maar als het paard langer als 4 weken niet bereden kan worden dan krijg je geloof ik een ander paard toegewezen.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:26

Gisteravond ging hij wel met Kai de bak in toen was ik er ook maar ik ben kort daarna naar huis gegaan. Hij zal daarna wel hebben geruilt omdat hij nog kreupelde. Ik hoorde zaterdag dat hij zich flink verstapt had, zal daar nu nog wel last van hebben?

Wel aardig van Wilfred imo, dat je direct een ander paard krijgt, want in principe moet je eerst 4 weken met een kreupel paard lopen voor je iets anders krijgt om te rijden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:30

Het komt door afgelopen zaterdag ja, toen is hij gestuikelt. Ik was best chagrijnig op het meisje die hem toen reed, maar goed het kon mij ook overkomen.

Hij vertelde mij dat ik wel gewoon mocht rijden op Kai, maar dan alleen stappen. Niet draven en galoperen...
Maar om Kai op te zadelen en alles en dan een beetje te stappen vind ik ook niets, ook niet leuk voor hem. Kan ik hem beter op stal laten, of even los laten of gewoon aan de hand gaan stappen!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:41

Ja precies, ik dacht ook dat je gewoon 4 weken niet kon rijden dan. Maar omdat wapper toch niet vaak bereden wordt mag het miss wel. Wel aardig van wilfred ja. Maar goed, hopen nog steeds dat kai weer snel de oude is, want daar heb je toch voor gekozen. En een ander paard is natuurlijk ook wel leuk, maar dat is toch tijdelijk.