doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:11

Yannuh schreef:
Ik las net ergens 253 punten.. Dat vind ik wel errug hoog!!

Bij ons is er bij de kinderen wel eens gejureerd tussen de 250 en 272. Dat vind ik ook veel te hoog. Nagelbijten / Gniffelen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:11

jeetje das idd heel hoog mandyy. Je kan tog max 280 punten halen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:13

Ik heb geen idee hoeveel je maximaal kan halen. Hoeveel onderdelen zijn er?

De uitslag van de proeven staat zelfs in de krant van Amersfoort zag ik net. Nagelbijten / Gniffelen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:15

Whaa wel leuk zeg!

Geen id hoeveel onderdelen er zijn, mrja je kan onmogelijk een 9 of een 10 voor elk onderdeel hebben want het kan altijd beter.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:30

ik heb zaterdag de f15 gereden was 1ste met 236 maar bij ons was er ook een meisje met 253 punten

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:35

ik doe niet mee ik vind er niets aan Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:34

Ja wij doen ook aan F-proeven, alleen er zijn maar 2x per jaar wedstrijden helaas.. Dus erg hard gaat het niet..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:36

woow dan ben je wel erg lang bezig Clown als je dan bijv. op je 8e in de F1 begint ben je minstens 20 ofzo als je in de F10 zit Nagelbijten / Gniffelen

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:08

Shalimar schreef:
Wil die persoon even reageren? Tong uitsteken

Ik rij F15.
Maar ik denk dat er vast nog wel mensen zijn die nog hoger rijden.

Groetjes Jepsica

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:21

tot welke f gaat het eigenlijk?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:24

maximaal tot F20

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:36

Woww.. bij ons moet je waarschijnlijk vanaf f7 ofzo met eigen pony/paard. in mijn fnrs boekje gaat het tot f12

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:37

Er zijn sinds vorig jaar proeven F13 tot F20 gedrukt je kunt ze ook downloeden van de FNRS site

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:12

Gewiekst schreef:
ittheclown schreef:
Wow ik had zondag mijn eerste wedstrijd met het lastige paard waar het over ging (mijn groote liefde)
Met inrijden was hij inderdaad al erg heet we moesten namelijk buiten inrijden en we hadden lang niet buiten gereden.
Ik had het maar gelaten met 3 rondjes draven en wat voltes draven en verder alleen maar stappen zo bleef hij vrij kalmpjes schrok wel een paar keer maar werd niet giga heet.
En dan nu de proef het ging eigenlijk behoorlijk goed vond ik ik was super trots op hem.
we hadden 1 keertjes dat we uit de galop vielen maar daar hoorden ik al meer mensen over want op dat punt hadden dr namelijk 4 weken pony;s in de bak gelopen omdat ze de paddox aan het veranderen zijn dus de paarden zakte daar wat weg.
Verder was hij een beetje angstig langs de ingang ( stonden namelijk kinderen tegen het hek te schoppen telkens als ik langskwam)
Maar ik was helemaal trots op mijn groote vriend en toen de uitreiking ik was 3de van de 10 !!! dus ik super trots ik vond wel dat iedereen super laage punten had ik had dr namelijk 214 en nummer 1 215+.
maar kwam mischien ook de officiele jury had helaas afgebeld dus 2 stagelopers van stal gingen schrijfen en jureren (vroeg me nog steeds af of dat wel mocht)En volgens mij hadden die nog nooit F proefjes gejureerd.
Maar maakt ook niet uit op mijn protocol 2 anmerkingen Tong uitsteken dat ie wat onstuimig was in de galop (wist ik al Tong uitsteken was wel een beetje raar want had dr alsnog een 7 voor ?? vaagjes)En dat ik mijn buitenhand wat lager moest houden (hij maakt zich soms nogal sterk aan de buitenkant en dan gaat automatish mijn handomhoog Tong uitsteken)
Al met al was ik super tevreden behalve dan dat net toen ik in ging rijden de camera opeens leeg was :S

Maar gelukkig wel een foto kunnen maken van mijn vriend.
zie hier joli coeur !
http://i15.photobucket.com/albums/a369/ ... 3/joly.jpg
(wat ziet ie dr ook altijd heerlijk kalm uit op stal Tong uitsteken)

nee dat mag niet tenzij het FNRS juryleden zijn

ja dat zij ik dus ook al :S maar ze hadden het erover dat bij de oneven proefjes wel iemand die gene fnrs jury lid was mocht jureren ?
Ik was ook niet echt tevreden over het jureren kunnen hun ook niks aan doen maar ergens stond Zeer netjes gedaan had ik een 6 voor en ergens stond netjes en dat was een 7 ?? en ze hadden me een 5 gegeven omdat mijn paard een bok gaf bij het aanspringen ontstuimig stond dr :S hoe kan ik dat nou oplossen ?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:12

foutje had dubbel post

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:17

Soeskia schreef:
Ik denk dat zij bedoeld dat zij 214 had en de nummer 2 en 1 allebei 215, waardoor de 215 op een punt een hoger cijfer had. Vandaar die + . Tenminste zo lees ik het Haha!

ja ik had 214 punten en de nummer 2 had 214+ en de nummer 1 had 215 en dat was het allerhoogste :S
mischien dat de punten ook zo laag waren omdat de gene die jureerde normaal knhs jureerde en dat is natuurlijk veel strenger of mischien hebben ze de punten expres wel laag gehouden zodat we dr niet te makkelijk over gaan denken.
We zullen zien volgende maand is dr weer eentje ik denk dat ik wel meedoe ben dan benieuwd wat de officele jury zecht over zijn ontstuimige galopje Tong uitsteken (op de linker galop een 7 op de rechter een 5 rechts is ie altijd wat drukker:P)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:11

Ook al heb je dr jurycursus niet gedaan, een beetje logisch nadenken moet toch kunnen. Beetje vreemd van die personen die bij jullie jureerden dan ... Naja als het maar gezellig was Knipoog

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:15

De niet-diplomaproeven mogen door iemand van de manege zelf gejureerd worden - maar die moet dan alsnog wel de jurycursus gehaald hebben Haha!
Diplomaproeven moeten door een jurylid dat niet van de eigen manege afkomstig is gejureerd worden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:26

Hmmm, dan gaan ze bij ons op de manege dus behoorlijk in de fout, wij hebben bijna altijd een FNRS-jurylid van de manege zelf (er lopen er nl. 3 bij ons op stal rond, lekker makkelijk natuurlijk). Die jureren elke wedstrijd alle proeven, en daar zitten altijd wel een paar diplomaproeven bij...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 07:55

Even een belletje naar de FNRS?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:38

Vientje schreef:
Hmmm, dan gaan ze bij ons op de manege dus behoorlijk in de fout, wij hebben bijna altijd een FNRS-jurylid van de manege zelf (er lopen er nl. 3 bij ons op stal rond, lekker makkelijk natuurlijk). Die jureren elke wedstrijd alle proeven, en daar zitten altijd wel een paar diplomaproeven bij...

Lijkt me sowieso niet eerlijk. Ik bedoel dan heb je denk k altijd vriendjes politiek

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:51

Flurk schreef:
Er zijn sinds vorig jaar proeven F13 tot F20 gedrukt je kunt ze ook downloeden van de FNRS site

Goede tip! Ik wist niet dat je ze van de site af kon downloaden.
Zo maar even kijken dan. Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:42

Prrrr schreef:
De niet-diplomaproeven mogen door iemand van de manege zelf gejureerd worden - maar die moet dan alsnog wel de jurycursus gehaald hebben Haha!
Diplomaproeven moeten door een jurylid dat niet van de eigen manege afkomstig is gejureerd worden.

nou dan gaat er bij ons toch iets fout op de manege :
ik werd gejureerd door een meisje (=1jaar ouder dan mij dus... 14jaar) en ook door mijn istructriece dus... ik denk niet dat het meisje van 14 jaar een cursus heeft gedaan Clown
maar idd als je diplomaproeven heb dan jureerd er altijd iemand van de FNRS Haha!

Flynn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 23:50

kom op mensen we moeten tot de 100 haha

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:47

En wie heeft er dit weekend weer proefje? ik pas de 23ste ofzo Boos!