Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_ielle

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:03

Ik zou ook wel zo'n rustdag willen.... vandaag werken en het is keidruk!! En het weer is veel te mooi!! ik wil vakantie!!!!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:51

Een schrale troost, ik moet helaas ook werken, maarja wij moeten centjes verdienen, om onze viervoeter te verwennen

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:38

tja das waar.... maar soms zou ik best wel eens een dagje willen ruilen (met een pensionpaard, niet met een manegepaard!! zeker niet met deze temperaturen!!!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:15

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes. Ik was woensdag nog wel heel erg verdrietig toen ik mijn verslagje plaatste, en voelde nog niet zoveel voor reageren. Inmiddels is het wel wat minder, het voelt toch wel anders dan Wadje vorig jaar. Natuurlijk mis ik Trammelant nog heel erg, maar ik heb er wel vrede mee, en ik ben heel blij mee dat hij tot op het laatst zijn eigen trotse zelf is gebleven!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:18

Als pensionpaard heb je nog niet zo slecht, 1 uurtje per dag een beetje werken, wij moeten 8 uur werken per dag.
We hebben gelukkig een lekker lang weekend voor de boeg, met lekker weer.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:21

En dan met t pensionpaard lekker het bos in?? of moet t pensionpaard komend weekend hard werken??

@Lielle: Gelukkig voel je je wat beter, ik snap dat je, als je een paard zo lang gehad hebt en er zoveel mee meegemaakt hebt, moeite hebt (gehad) met afscheid nemen en het hele gebeuren een plaatsje geven!!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:05

Dit weekend heb ik geen wedstrijd, dus ik denk effe lekker het bos in. Na dit weekend beginnen de wedstrijden weer voor het buitenseizoen dus kan hij weer hard aan de bak.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:24

Arme Germus!! Moettie zo hard werken een HEEL uur!! Lachen

Nog ff en dan hebben we weekend!!!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:28

Zitten jullie gewoon op je werk op bokt Tong uitsteken ?

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:31

VonDutch schreef:
Zitten jullie gewoon op je werk op bokt Tong uitsteken ?

Dat is het voordeel als je op kantoor werkt, kun af en toe effe inloggen, en kijken of er nog niets te liegen valt.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:53

Ja wij zitten idd op ons werk en op BOKT.. daarom hebben we t ook zo druk... Slapen

Hier is het nu rustig, ik kan dus gaan aftellen voor t weekend (is ook niet gunstig watn dan duurt t helemaal lang voordat t 5 uur is!!!) Frusty

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:01

NOg een uurtje dames en dan lekker lang weekend.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 06:56

Amarie schreef:
NOg een uurtje dames en dan lekker lang weekend.

hier nog zo een die zo wel vakantie wil. weekend heb ik ook nog niet en hij is ook niet langer dan normaaal... Haha! Een voordeel heb ik werk lekker veel buiten dus kan wel van de zon genieten.... Ga vanmiddag kijkrn hoe het met Beckham gaat Ben benieuwd.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:01

En maar weer eens een verslag van de zaterdag. Heel sportfief op de fiets naar de manege. Daar eerst die kleine dartel bezig gehouden met paardjes kijken en van de glijbaan glijden. Toen even de kindjes van 11 uur geholpen en zelf maar eens gaan poetsen.
We gingen in de grote buitenbak rijden en ze was vrij kijkerig, maar liep toch lekker. Maar helaas ging het de laatste 5 minuten van de les nog fout. Gestoord Versace en New Legend waren bij C en Versace schrok en NL vond het toen nodig om ook te schrikken en besloot om formule 1 paard te worden. Loeihard door de bak, paar rondjes uit kunnen zitten. Toen was ik mijn beugels kwijt en was er een scherpe bocht naar links en knalde ik rechts van het paard af. En daar lag ik half in de wei, half in de bak. Rolleyes Op het hek vallen is geen fijne landing. Ziek Zeker niet als je met je rug op het hek stuitert en je arm er vol langs is geschaafd. Het is nu al een hele mooie schaafwond, ik heb een spierbal extra lijkt wel en het is prachtig mooi blauw. Verder wel wat last van mijn rug, maar hoop dat het bij spierpijn blijft. Toen ik een beetje bijgekomen was toch nog even het paard afgezadeld en verzorgd, gegeten en weer een poging gedaan tot lesgeven. Op den duur weer naar huis gefietst en daar ons moeder maar eens mijn schaafwond verklaard. Schijnheilig Volgens ons moeder ben ik nu op zijn minst gehandicapt... Huilen van het lachen

Vond het vooral vervelend aangezien ik net weer fysiotherapeut af ben, dus hoop dat dit zo kan blijven. Bloos

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:32

het was een lelijke schaafwond sjaslique.. meestal kijk ik na jullie les en nu was ik er een keer niet en dan gebeurd er iets..
ik hoop voor jou dat het alleen spierpijn is

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:52

Vandaag een leuk dagje gehad, met een beetje een zuur randje doordat sjaslique zonodig het veulen in de wei vanaf de grond wilde bekijken Ach gut . ( dat ging echt zó hard Scheve mond)
Eerst 's ochtends weer heel de stal door met het ventje van 2 turven hoog 'paadjes kijke'. Natuurlijk was ook ik weer slachtoffer om m op de glijbaan te hijsen keer op keer Knipoog terwijl ie bij Liek ook al een flink aantal keer geweest was. Tsja, blijft mooi spul, zo'n speeltuintje Haha!
Daarna nog een stuk van de les gekeken en Liek gezelschap gehouden, want je zou je paard eens alleen moeten poetsen Haha!
Daarna mijn vaste kanjer gaan poetsen en opzadelen in de hoop dat de handrem van vrijdagavond er af was. Het ging echt heel lekker, je moet m wat meer aansporen met dit weer, en het bij korte fanatieke stukjes houden maar hij ging goeeed Cool . Toen ie eenmaal los was moest je m af en toe echt bij je houden want dan gast ie het liefst nog een beetje bij. En dan kan dat dier echt niet nóg eens 2 uur lopen Tong uitsteken. Toen hij om 15:00 op stal stond eerst nog even lekker zijn beentjes afgespoten en toen mocht meneer Paco gaan uitrusten.
Daarna met Liek (inclusief extra spierbal en schaafwond) weer naar huis gefietst, ze kreeg zelfs nog medelijden van langfietsende mensen Haha!.
Al met al toch een leuk dagje, maar hopelijk blijft iedereen de volgende keer bovenop zijn paard zitten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:32

Oei dat is vervelend en waarschijnlijk ook erg pijnlijk zo'n schaafwond, het zal morgen wel heel gevoelig zijn.
Succes en hopelijk hoef je met je rug niet terug naar de fysio.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 01:31

En bonjoura heeft donderdag haar laatste adem uit geblazen, ze had een longontsteking.. gelukkig heeft ze het de laatste maanden nog goed gehad Lachen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:28

Gossie zeg, wel super jammer die lieve oma. Maar het is wel fijn dat ze haar laatste maanden zo heeft mogen slijten. Wel een fijner einde als dat ze nog in haar manegestalletje zou staan.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:45

Joyceee86 schreef:
En bonjoura heeft donderdag haar laatste adem uit geblazen, ze had een longontsteking.. gelukkig heeft ze het de laatste maanden nog goed gehad Lachen

Daar ben ik echt even stil van...

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:20

unbelievable schreef:
Joyceee86 schreef:

Daar ben ik echt even stil van...

hier hetzelfde.... wel fijn dat ze laatste loodjes nog zo goed door heeft kunnen brengen.

en angelique ik hoop echt dat het voor je bij wat spierpijn blijft. je hebt ons wel echt laten schrikken zeg. gelukkig viel het allemaal wel mee.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 13:39

Even update dan over hoe het er nu voor staat. Mijn linkerbovenarm is zowat 2 keer zo dik en helemaal paars van voor naar achterkant met een vrij grote schrijnende schaafwond die nog niet helemaal dicht is. Kan niet echt heel goed steunen op mijn arm, dus even in de gaten houden. Heb dikke spierpijn in mijn nek, waardoor ik niet zo goed links en rechts kan kijken en ook veel spierpijn in mijn rug. Maar ja ik heb het er nog goed afgebracht..het had veel erger kunnen zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:56

Agossie, ook Bonjoura weg Verdrietig Trammelant heeft haar vast staan opwachten, dat was echt zijn dikke vriendin jaren lang. Overigens weet ik niet wie Alko nog heeft gekend (A-M?), maar die is dus ook ingeslapen, afgelopen dinsdag, een paar uur na Trammelant.

Sjaslique, sterkte!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:36

Lielle schreef:
Agossie, ook Bonjoura weg Verdrietig Trammelant heeft haar vast staan opwachten, dat was echt zijn dikke vriendin jaren lang. Overigens weet ik niet wie Alko nog heeft gekend (A-M?), maar die is dus ook ingeslapen, afgelopen dinsdag, een paar uur na Trammelant.

Sjaslique, sterkte!

Jeetje, Ik kan Alko ook nog wel. een week van afscheid nemen....

gisteren bij Beckham geweest. hij is gegroeid en nu al een echt mannetje. hij zag er echt soper uit ben trots op hem Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:26

Joyceee86 schreef:

Bonjourtje, lieve oma Lovers , ik miste je al omdat je niet meer bij ons op stal stond. Maar nu ben je écht helemaal weg Verdrietig .

Ik heb mijn eerste half jaar op Bonjoura gereden, zij heeft me heel veel geleerd. Wat was ik blij voor haar toen ze naar haar luxe villa mocht verhuizen en kon genieten van een welverdiend pensioen. Gelukkig heeft ze er nog een aantal maanden gestaan en kon ze lekker genieten van de aandacht die helemaal alleen voor haar was. Dromen