ponykamp het fjordenpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: ponykamp het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:14

We wachten wel op foto's he Kate! Knipoog

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:03

Doe dat Tong uitsteken Ik maak ergens deze week nog foto's Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:06

Zo dit topic heb ik al een tijdje niet gezien.
Hey Lisanne, ben jij ook ooit op het fjordenpaard geweest?

Is er iemand bij het fjordenpaard die ook alle veulentjes (jaarlingen, twenters) op de foto zet?
Ik ben op zoek naar wat foto's van Marinde in haar jongere jaren, maar zij is wel geboren in 1997.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:09

Ben bang dat bijna niemand nog een foto van haar heeft. Dat was nog voor het digitale tijdperk. Tegenwoordig loop ik meerdere malen per jaar met een foto-camera in mijn hand.
Hoe is het met je paardje trouwens????

Zal eens via hyves aan mede-leiding vragen...
Misschien dat je het FP er over kan bellen/mailen of ze toevallig nog oude foto's hebben liggen van veulens? Maar dat is voor hun misschien ook te veel werk zijn om uit te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Lise81 op 01-12-06 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:12

Haha ja daar heb je gelijk in, ik had het ook niet echt verwacht.. maar vragen kan gelukkig nooit kwaad Haha!
Gaat erg goed! We lessen nu een klein tijdje bij Ed Gosen, wat goed bevalt.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:16

Dus nog steeds western, leuk hoor. Had ook een x een topic gezien dat je een endurance-wedstrijd had gereden...lijkt me ook erg gaaf om te doen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:20

Ja klopt, afgelopen augustus. Was super om te doen.
Volgend jaar gaan we (als alles goed gaat) beginnen aan Klasse I in de Endurance.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:20

Wat leuk Marchador!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:39

idd wat kiek zegt !! echt heel leuk!!

Maar zoals Lise zegt.. ik wist toen nog niet eens van het bestaan van het fjordenpaard af

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:40

Ik ook niet Clown

Jemig, springles ging zwaar kleuteeee Clown Mijn moed voor zondag is helemaal weg.. Vork Er stond een klein muurtje, 2 stoelen met balken ertussen, wat gewone hindernissen en later nog 1 hindernis met 1 blok van de muur eronder. Tivara was super kijkerig, zelfs de normale hindernissen vond ze ineens weer eng. Na 10000 keer aanrijden op de muur sprong ze eindelijk, en men noemt het in de kantine De kangaroo sprong Nagelbijten / Gniffelen Heel fijn.. Daarna moesten we na het muurtje een stijltje springen, en ik had het al een paar keer gedaan, en ik rijd er weer op af en ik voel het mis gaan.. Ik kwam niet uit en zag dat ik recht voor de paal kwam, gelukkig dacht Tivara mee en kwam ze weer onder me en viel ik NET niet Nagelbijten / Gniffelen Daarna nog wat andere hindernisjes gesprongen, ze was heel kijkerig, had vandaag helemaal geen balken Nagelbijten / Gniffelen Wel wat weigeringen.. Aan het einde ging redelijk, maar niet van harte.. Maargoed, het was een goede oefening, zondag kijken we wel Haha!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:57

Oefenen hoe het niet moet is natuurlijk ook heel belangrijk! Knipoog Veeeel succes morgen...en heeeeel veeel plezier ook!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:35

Bedankt!

Kiki, haha wat Lise zegt: Oefenen hoe het niet moet is ook belangrijk Haha!
Succes morgen in ieder geval!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:31

Whaha, nou daar zijn wij gelukkig heel goed in Haha! Wij geven morgen samen gewoon een show hoe het dus NIET moet Nagelbijten / Gniffelen
Net even gereden, kon wel merken dat ze gisteren wat spannende dingen had gedaan ze had een beetje spierpijn, maar ben niet ontevreden.. Ik ga nu even leren want morgen zal daar wel niet veel van komen Vork

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:06

Ooww Kiek da's minder, mja net wat Lise zei he Haha! Super veel succes morgen!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 14:41

heee kiek het komt gewoon helemaal goed hoor!! jullie scheuren morgen met souplesse over die hindernissen! whaha

Ze zeggen toch altijd een generale repetitie moet slecht gaan!.. nouja die was bij jou ff eerder maar in het "echt" komt het goed!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:45

In 't echt over een paar jaar ja *LOL* Maargoed, het is gewoon een goede oefening Haha! Mijn moeder gaat waarschijnlijk filmen dus.. Vork

Bleeeh, ik moet huiswerk maken maar verveel mee..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 09:59

Heb ik ook altyd last van Clown
Veel succes vandaag! Kun je dat filmpje op internet zetten? Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:42

Joeehooeeeee Go jij! Go jij! Daar ben ik dan Haha! Trots en wel! Het liep een beetje uit, maar vond ik niet zo erg. 4 van de 7 mensen uit mijn groepje hadden afgemeld.. Even losgereden, al wat kleine sprongetjes genomen, was zeker niet ontevreden, ze sprong lekker Ja . Daarna parcour verkennen, Evy met Tivara gestapt.. De jury liep met ons mee en gaf ons aanwijzingen hoe we het beste konden rijden Haha! . Daarna nog even gereden, moest buiten losrijden en het weer was echt bagger, maargoed.. Vork Ik moest als laatste, Chantal en Jules waren geweest, dus was het mijn beurt Clown Ze vond het erg spannend en durfde eerst niet tussen de bakrand en de muur door, na even praten wel Ja Gegroet en begonnen. Hindernis 1: Steiltje met pionnen eronder; stoppen en toch maar springen (geen weigering). Hindernis 2: Steiltje met 2 pionnen aan de zeikant; sprong ze goed. Hindernis 3: Muur; ging halverwege al stil staan, even rustig er naartoe gestapt, even laten snuffelen, volte gereden en weer aangereden, heel twijfelend maar ze sprong wel. Hindernis 4: Steiltje met een blok van de muur eronder en een plant ernaast; stopt, springt toch met als resultaat een balk. Hindernis 5: Zelfde als hindernis 1 alleen vanaf de andere kant, ging goed. Hindernis 6: Steiltje met een plant ernaast; heel twijfelend maar ze sprong wel met een balk. Hindernis 7: Steiltje met 2 stoelen; twijfelend maar ging goed Ja . Toen hindernis 8, dat was dezelfde als hindernis 4 en daar had ik een balk, de parcour bouwers waren vergeten de balk er weer op te leggen *LOL* Dus toen mocht ik even stappen (en ademhalen want dat was ik duidelijk vergeten *LOL* ) daarna verder, hindernis 8 ging goed, hindernis 9 was de muur weer vanaf de andere kant, twijfelend maar wel goed, hindernis 10 was nummer 2 vanaf de andere kant, sprong ze gewoon. Ik was dus dik tevreden! Had helemaal niet verwacht dat ze zo braaf zou zijn, zat helemaal te glunderen op Tivara *LOL*
Daarna 2e manche, ik kwam binnen rijden en voelde dat Tivara al veel meer vertrouwen had, sommige hindernissen twijfelde ze een beetje, maar ik mag zeker niet klagen was helemaal foutloos! Go jij! Go jij!
Dus mijn dag kan niet meer stuk *LOL*

@Maris: Nee, dat lukt niet met die camera

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:38

Supersupersuper Kiek! Wat leuk dat het zo goed ging! Je hebt zeker reden om trots te zijn! Haha!
Jammer dat het niet lukt met die camera

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 18:41

Dan kom jij binnenkort gewoon naar mij toe, want op de tv hier kunnen we het wel zien Haha! *LOL*
De eerste sprong ziet er erg grappig uit *LOL* Ik kom aangaloperen, Tivara stopt, ik zet me een beetje schrap om niet voorover te kukelen, springt ze ineens, dus ik vlieg uit het zadel, komt ze neer, zie je mij helemaal voorover klappen *LOL*

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:32

Hee! Gaaf dat het zo goed ging Kiki!! Ik had ook een super dag... 2 categorieën gereden. Beginners Trail en Beginners Horsemanship, Snowy (is niet wit maar een vosje!) deed het voor haar doen echt super goed. Trail is met hindernissen, open en dicht doen van een hek, over balkjes draven, om pilonnen, over een bruggetje en in een L-vorm achteruit. Bij het hek konden bij mij wel 10 koeien ontsnappen...gelukkig waren die er niet! Maar verder luisterde ze best goed en zag eht er blijkbaar netjes uit. (In m'n hoofd trouwens toen niet zo hoor!!)
Horsemanship gaat ook om houding van paard en ruiter en nauwkeurigheid. Moet van pilon naar pilon. Wij moesten bij de 1e halthouden, naar de 2e in stap, bij de 2e in draf, bij de 3e een volte (2x), van 3 naar 4 in galop, en bij 4e stoppen en 5 passen achterwaarts. Van de 1e naar de laatste pilon is ongeveer 15 meter!!! Maar we deden het erg goed...ze gallopeerde en stopte heel netjes enzo. Verder was het erg gezellig. We hadden ook een team, en die deed het ook goed! Dus uitslag: Trail 2e, Horsemanship 3e en Team ook 3e !!!! Helemaal blij!! Lachen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:36

Zo, netjes Lise! :d Klinkt wel heel erg leuk om te doen1

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:06

Is ook hartstikke leuk, maar ook lastig omdat je heeeel netjes en precies moet zijn en je paard moet eigelijk constant heel ontspannen lopen (koppie lekker laag houden). De overgangen komen heel snel op elkaar, dus je hebt niet de tijd om even lekker te stappen/draven/galloperen, want 5 m verder moet je alweer iets anders doen.
Het was verder ook erg gezellig.
Maar springen klinkt ook nog steeds leuk hoor!!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:28

goeiemorgen iedereen Lachen

Gefeliciteerd jullie twee, echt gaaf!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:59

Gefelicteerd, Lise Haha!

Haha ben benieuwd, Kiek! Haha! Moeten zeker snel iets afspreken!