goeie morgeeeeenn!! goddd, we hebben een jaarling hengst op stal staan, die is druk!!!! We hebben al heel lang een fjorden hengst staan, maar die is het gewend en is een stuk rustiger op stal (behalve wanneer alles in het land staat maar hij niet). Maar deze hengst.... Die kwam bijna over de stal heen... Er moest nog was gewisseld worden zodat hij niet naast een merrie stond, maar wel naast een ruin die het wel pikte. Onze oude Boede staat er nu naast, die trekt zich er niet zoveel van aan, maar wordt wel boos als hij te opdringerig wordt. Gelukkig gaan de hengsten zaterdag het land op, de staleigenaar heeft in de zomer maanden altijd wat groepen hengsten staan van 1t/m 3 jaar. Ferro keek dr niet eens van op, slome drol is het ook geworden in de stal Met poetsen gisteren ook staat hij nog net niet te snurken, in de stal doet hij geen vlieg kwaad, alleen in de bak is het nog wel eens spannend
britt: Wow alweer een jaar geleden ? Time flies.. Wel mooi, alsof ze via die broches toch een beetje bij je is ! Daan: Wat leuk voor je ! Leeftijd maakt toch niks uit als je het leuk hebt en het goed voelt?! Ella: Wow, vinden jullie dat niet gevaarlijk, hengsten met merries? Lin: succes met je toets..
Zo ik lig ziek in mn bed.. bah mn keel doet zo'n pijn.. alsof mn longen met het hoesten naar buiten komen
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-12 12:21
_Linn_ schreef:
Nou ik zag wel een foto van 2 mega tattoo's op ze buik....op zijn facebook pagina.
Maar even iets totaal anders hea? Ik raak misschien Stella kwijt, omdat ik misschien school niet haal, en dan ben ik aan het kijken voor een shetlander voor vrijheidsdressuur... Zouden jullie dat doen?
KarmaWitch
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-12 12:25
Britt_Sisi schreef:
oke oke ik heb em ook opgezoct nu haha ik vind hem leuk hoor daan! als jij hem niet wil wil ik hem wel hihi
@ Daan: Stella is niet van jouzelf toch? En je zou dan wel zelf een shetlander kopen? Heb je er plaats en het geld voor? En ook een shetlander heeft aandacht nodig hea, zeker als die in ze eentje staat.
Ja Stella raak ik kwijt omdat ik haar dan niet meer mag leasen van mijn moeder doordat opleiding niet heb gehaald. Het ligt namelijk neit aan het geld... En ook neit aan de tijd. Plek weet ik al waar die komt te staan... Daar stond Stella ook, maar die gaat naar uithuizermeeden toe...
Nouja ik kan niet helemaal uitleggen. Moet het zelf betalen dus ja dan heeft ze er niks over te zeggen vind ze. Kan niet helemaal goed uitleggen hoe het zit
Mag ik vragen waarom je dan voor een shetlander kiest? Waarom zou je dan niet gewoon voor een pony kiezen waar je ook makkelijk op kan rijden? Veel mensen denken altijd dat shetlanders lekker makkelijk en 'goedkoop' zijn, maar die zijn net zo duur als andere paarden hoor.
@Patricia: Mij maakt het niet zoveel uit, heb toch zelf een ruin Ze mogen bij ons op stal staan tot het jaar dat ze 2 worden. Die fjordenhengst wordt in mei 2, maar ze gaan in het weekend weer het grote land op in een groep en daarna moet die fjord dus gecastreerd worden of naar een andere stal. Deze hengst wordt ook dit jaar 2 maar gedraagt zich al zo anders dan die fjord! Dat is ook echt een joekel die de 1.80 wel gaat halen. Er is nog nooit een hengst ontsnapt en in onze kudde gaan staan (voor zover ik weet) en als ze nog maar een jaarling zijn kunnen ze ook nog niet (meestal dan ) dekken. Oudere hengsten mogen dus ook niet op stal staan, dan moet je er telkens rekening mee houden dat je er geen merrie naast mag zetten, hij niet in dezelfde wei kan, of samen in de bak. Bovendien komen de eigenaren van die hengsten haast nooit dus ze komen eigenlijk ook nooit buiten... We hebben zo heel lang een friese hengst op stal gehad, ik heb hem in al die tijd 1x in de bak gezien...
Ja klopt gaat ook al niet meer door Had me instructrice gesmst aangezien zij dan meegaat. Maar er komen 2 shetters naar stal toe. Dus als ik dan Stella niet meer mag leasen vanwege het geld mag ik die 2 verzrogen
Ga met suus mee, als je school niet goed gaat waar ligt dat dan aan? En waarom moet je nu stoppen met de pony's? Als het niet om tijd of geld gaat dan wat dan wel? k zou er nog even over nadenken...
Haha dat heb ik ook hoor, maar als ik hierdoor slechte cijfers zou halen of leraren negatief over mij zijn gaat paardjelief toch echt de deur uit hoor En of dat nou ligt omdat ik geen tijd heb om huiswerk te doen omdat ik naar hem toe moet, of omdat ik in de vrije tijd die ik heb niks doe maar geen bal uit dan.
Ik heb net Ferro met balkjes gelongeerd, hij vond zichzelf echt zo zielig dat hij zijn benen op moest tillen Had wel even flink ruzie met hem, hij liep weer super dom te doen toen hij die balken zag, trekken aan het touw of extreem naar binnen vallen, doen alsof het monsters waren etc. Toen werd ik een beetje boos want hij heeft die balken al 200x gezien Daarna kon hij er ineens zonder zeuren overheen en was er helemaal niks engs aan
@Danielle, nu je hier zelf zo zegt van ik haal school niet omdat ik geen flikker uitvoer.. je ziet het probleem dus blijkbaar, dus dan kan je het ook proberen op te lossen toch? en als je een tijdje geen pony's verzorgt kan je de tijd die je normaal daar in stopt, in je school stoppen.. ik zou als ik jou was nu eerst heel hard met school bezig, en dan in de zomer vakantie ofzo kijken voor een andere pony om te verzorgen..
Ik ga met lucy mee, je opleiding is best belangrijk, belangrijker dan een shetje kopen! En wie weet als het weer goed gaat op school kun je gewoon stella blijven verzorgen? of later andere paarden. het is echt heel erg zonde om te blijven zitten enz omdat je gewoon te lui bent.
Zo me laatste keer stage! Nu ben ik er over een maand weer voor me proeve en verder niet!
_Lucy
Geplaatst: 20-04-12 09:30
Britt_Sisi schreef:
En misschien wil ze der opleiding niet afmaken? Haha ook een optie
tuurlijk, kan ook. maar dan moet je een andere opleiding zoeken en het is denk ik toch wel fijn je school jaar zo goed mogelijk af te ronden, ookal zou je volgend jaar een andere opleiding gaan doen..