Ferro keek dr niet eens van op, slome drol is het ook geworden in de stal
Met poetsen gisteren ook staat hij nog net niet te snurken, in de stal doet hij geen vlieg kwaad, alleen in de bak is het nog wel eens spannend
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Met poetsen gisteren ook staat hij nog net niet te snurken, in de stal doet hij geen vlieg kwaad, alleen in de bak is het nog wel eens spannend
? Time flies.. Wel mooi, alsof ze via die broches toch een beetje bij je is !
! Leeftijd maakt toch niks uit als je het leuk hebt en het goed voelt?!

Ze mogen bij ons op stal staan tot het jaar dat ze 2 worden. Die fjordenhengst wordt in mei 2, maar ze gaan in het weekend weer het grote land op in een groep en daarna moet die fjord dus gecastreerd worden of naar een andere stal. Deze hengst wordt ook dit jaar 2 maar gedraagt zich al zo anders dan die fjord! Dat is ook echt een joekel die de 1.80 wel gaat halen. Er is nog nooit een hengst ontsnapt en in onze kudde gaan staan (voor zover ik weet) en als ze nog maar een jaarling zijn kunnen ze ook nog niet (meestal dan
) dekken. Oudere hengsten mogen dus ook niet op stal staan, dan moet je er telkens rekening mee houden dat je er geen merrie naast mag zetten, hij niet in dezelfde wei kan, of samen in de bak. Bovendien komen de eigenaren van die hengsten haast nooit dus ze komen eigenlijk ook nooit buiten... We hebben zo heel lang een friese hengst op stal gehad, ik heb hem in al die tijd 1x in de bak gezien...

En of dat nou ligt omdat ik geen tijd heb om huiswerk te doen omdat ik naar hem toe moet, of omdat ik in de vrije tijd die ik heb niks doe maar geen bal uit dan.
Had wel even flink ruzie met hem, hij liep weer super dom te doen toen hij die balken zag, trekken aan het touw of extreem naar binnen vallen, doen alsof het monsters waren etc. Toen werd ik een beetje boos want hij heeft die balken al 200x gezien
Daarna kon hij er ineens zonder zeuren overheen en was er helemaal niks engs aan