Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:33

Vergeleken met hoe hij liep ben ik hier al erg blij mee en ik kan gewoon blijven rijden.
Met wat trainingsaanpassingen moet het gaan lukken.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:38

Hoelang geleden liep hij zo slecht?
Gelukkig dat je het nu zo kan oplossen Lachen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:39

Mijn kiddies gaan standaard naar De Raaphorst in Wassenaar. Ik zweer erbij.
Mijn Pony is begin van het jaar behandelt die is beter dan ooit mede waarschijnlijk door de goede aardstralen op de groene meer.

Mijn Pony worsters is een ontzettende lompert en ik maakte me in het begin ook echt zorgen om het staan met de halsters om. Maar alles gaat eigenlijk prima, ze is in de wei 1 keer d'r halster verloren maar verder gaat eigenlijk altijd goed.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:02

Ik heb zelf Meursing en Dokkie op stal...

het valt mij ook 100% mee dat die van mij nog nooit haar halster af heeft gekregen of verloren heeft.
Vind het een ideale oplossing zo, niet naar buiten dan halster af , al meld ik het wel altijd even dat Donna binnen moet blijven.
Was het een keer vergeten om te melden en toen waren ze zo aardig om Donna haar halster om te doen en hebben ze haar als nog naar buiten laten gaan ...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:01

Ik heb al 8 jaar lang DAP de Keerhoeve in Voorschoten. Heb ze gelukkig nooit veel nodig gehad, enkel voor pony klinisch keuren, paard rontg. keuren, insemineren, inentingen en een keer een lichte koliek in 8 jaar tijd (klopt het even heel hard af Tong uitsteken ). Maar ben tot nu toe altijd dik tevreden Lachen

Gister heb ik voor het eerst weer les gehad (van Nico Duindam, waar Lisanne ook bij lest). Ik ben helemaal dik tevreden OK dan!
In het begin wilde hij enthousiast aan het achterbeen gaan werken, maar als Tiff nog niet voldoende los is en in balans is, dan werkt dat niet, dan gaat ze achter misschien wel krachtiger, maar dat duuwt ze er voor allemaal weer uit, waardoor ik heel veel gewicht in mijn handen krijg en het voor mij niet fijn voelt.
Dit heb ik tegen hem gezegd en dat pakte hij heel fijn op. Hij merkte de weerstand en liet me gelijk stappen met lange teugel om te kijken naar een andere aanpak die ons meer zou passen. We zijn toen tot de overstemming gekomen dat we eerst gingen werken aan het rechtrichten.
Zo gezegd, zo gedaan... paardje weer opgepakt en gaan werken aan het rechtrichten, na 5 minuten was madam 'om', liep ze fijn, en konden we eigenlijk het werken aan het achterbeen er alweer flink bij gaan pakken Haha!
Even een andere insteek, maar toch het resultaat wat we voor ogen hadden, namelijk een rechtgericht paard, wat in balans en door het lichaam heen, vanuit achter naar voren loopt Lachen
Zelfs sommige pasjes ging ze zó lekker in kadans dat het voelde of we zweefden... echt heerlijk!!

Ja, voor mij voorlopig lekker les bij Nico OK dan!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:06

Fijn Jarrah dat het goed ging,mooi is dat als je paard zo lekker loopt.
Maar rechtrichten is toch altijd het belangrijkste in eerste instantie?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:24

taverno schreef:
Fijn Jarrah dat het goed ging,mooi is dat als je paard zo lekker loopt.
Maar rechtrichten is toch altijd het belangrijkste in eerste instantie?

Is ook zo, maar voor het zicht was ze al redelijk rechtegericht en los, maar dat voelde voor mij nog niet zo, dus vandaar dat we even iets te enthousiast van start gingen Tong uitsteken
Even een stapje terug bleek dus eigenlijk een hele stap vooruit Tong uitsteken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:25

Leuk dat je les zo goed ging! Mijn lessen zijn voor het oog altijd saai. Pony is scheef en wil in eerste instantie niet werken dus dik 20 minuten op een wisselende volte om haar losser en meer erbij te krijgen en veel overgangen en daarna gaan we de hele bak door met een ronde Pony.
Ik wilde vandaag dreseren ligt m'n hoofdstel nog steeds in de auto...dus dat feest gaat ook niet door, misschien even op de kaptoom rijden, hopen dat ze dat weer aanpakt.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:19

Een hoop veeartsen bij elkaar, ik moet er wel uit komen denk ik Haha!. Vandaag even dekentje halen voor Noah en nog wat vitamine bijvoeren Knipoog. Geniet van het mooie weer iedereen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:39

Vanmiddag samen met Noah naar buiten, over de dijk gestapt,. Donna dr hoefschoentjes aangedaan. Noah was weer een super paard, beetje onzeker nog, maar hij heeft zich uitstekend gedragen. En Donna die stond telkens netjes op hem te wachten. Daarna nog met Donna de buitenbak in geweest. Nog even wat nageefelijk laten stappen en tijdens handveranderen, me zweepje aan de andere kant wou doen, ging ze draven. Ik dr terug genomen en naderhand ging ze weer, op even iets te veel been, weer draven, op het rechte stuk, heb haar 1/4 van de hoefslag laten gaan, ze liep goed. En haar been is ook goed gebleven, ook goed na ander half uur op stal daarna gestaan te hebben. Super peerdjes weer ...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:56

En ik ben vanmiddag weer eens naar het park geweest met Dees en Malvin om eens lekker uit te waaien.
Tence werd in het park wel wakker maar hij heeft zich keurig gedragen en het belangrijkste is dat hij lekker soepel liep.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:06

Go jij! Go jij!Tag heeft een hoefzweer!!!!*\o/* ik ben zo blij dat het iets is wat makkelijk te genezen is! Weekje in de bandage en dan moet de rest ook doorkomen

Flash gelongeerd omdat m'n moeder niet veel tijd had en die heeft weer lekker gegalopeerd wat hij soepeler doet dan ooit.
Pony een beetje gelongeerd die gaat altijd prima.
en last maar zeker not least. Romeo gereden, in de buitenbak begonnen. Die gozer vind steeds meer z'n eigen balans, in de stap liep hij al helemaal rond van zichzelf in de draf begint het nu te komen steeds vaker en steeds langer. Alleen toen Cees de baan op ging met z'n oranje mutsje op vind Ro het toch maar vreemd. De binnenbak in en daar verder gegaan met hem. De bak uit gestapt rondje erf gedaan en dacht weet je wat we gaan even bij de baan kijken wat hij daarvan vind. Het bochtje een beetje door gestapt en wilde hem eigenlijk langs de kuilbalen stappen en omdraaien weer terug, toen hij zo zelfverzekerd erlangs ging ben ik doorgereden en heb de baan rond gedraafd. Ben super trots op die kerel omdat hij het helemaal super deed, alleen langs Baco met z'n deken op vondtie even vreemd.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:20

gelukkig dat je weet wat het is Woogy.

Dapper hoor om met Rootje over de baan te gaan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:48

Ik ben zo blij dat ik het nu eindelijk weer en dit scheelt sowieso een dokters bezoekje. Overbelasting in de knie zal met de juiste beweging ook weer beter gaan.

Het verbaasde me wel hoe zoet onze roobol was maar nu ik het weet ga ik vaker de baan op met hem tot het normaal is. Dan gaan we de volgende stap, naar buiten...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:13

Leuke foto van mij en Tence!
Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:42

En zo zag Tence eruit toen ik hem net had,wel een beetje verschil hè.
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:21

wow...tence heeft ook groeihormonen gehad Knipoog wat een buik zeg!! verder vind ik hem niet veel veranderd er is alleen meer van hem Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:09

Nog eentje dan van gisteren. Haha!

Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:18

Ik ben niet zo`n regenrijder maar ik heb zowaar in de buitenbak gedressuurd en het ging nog goed ook. Haha!
Daarna een rondje over de baan gereden en toen mocht Tence nog in de paddock,waar hij natuurlijk in die natte drab ging liggen rollen. Clown

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:53

we hebben vandaag met imber wally en mijne pony rondje vlietlanden gedaan en pony is zowaar het water in geweest! de mannen waren rondjes aan het stappen en best diep, pony bleef tot aan de kogeltjes toe kijken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:57

Gezellig! Bloos

Toch dapper dat ze het water in ging. Haha!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:52

Goedeavond!
Mijn les ging vrijdag HEERLIJK! Tjelle loopt de laatste tijd zo lekker. Ik geniet weer echt met hem als ik dressuur rijd. Zijn tong wordt ook veel minder heb ik het idee. Ga weer een startkaart aanvragen en dan ga ik in het nieuwe jaar weer starten!! We gaan het weer proberen!!
Gisterochtend even een rondje buytenpark gedaan. Moest 's middags naar een verjaardag dus was al vroeg op stal.
Vandaag laat naar stal gegaan, was eerst naar een voetbalwedstrijd van de vriend van mijn zus. Daarna door naar stal in de hoop dat het droog werd, maarnee het regende nog harder dan in de ochtend.
Even een half uurtje in de binnenbak gereden en Tjelle liep wéér heerlijk Haha! Zijn tong bleef verbazingwekkend veel binnen!
Morgen t/m donderdag weer heel de dag stage lopen.. dus dat wordt weer laat naar stalletje...

Fijne avond iedereen! Ik kruip vroeg mijn bedje in.. heb dit weekend te weinig geslapen Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:56

Jeetje, ik wil jullie eigenlijk weer op de website gaan zetten, maar dan zijn jullie zo ongeveer de enigen die er op staan hahaha Haha!

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:23

Er is nog een mooie foto van Marion en Tence. Ze komen dan in galop bergafwaarts. Ze heeft deze foto alleen nog niet op bokt geplaatst.
Misschien wel op hyves?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:14

Daag allemaal Doei!
Nou ga vanavond even lanks stal kijken hoe het kind erbij staat.
heb een giga druk weekend gehad met onverwachtse dingen :S
daarom kon ik gewoon niet komen :S
maar ja ik zie het vanavond wel even