Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Beugels opgezocht en weer verder, maar toen had ze toch echt even de racestand en ik hield het echt even niet meer vol dus ik wilde gewoon gaan stappen maar daar had ze dus echt geen zin in! Kop in de lucht en opeens zat er geen stuur of rem meer op, dus heb toch echt goed moeten trekken wat er waarschijnlijk niet heel diervriendelijk uitzag maar het was echt even nodig om der weer tot de orde te roepen. Daarna nog lekker uitgedraafd aan de lange teugel, opeens weer niks aan de hand en uitgestapt in de buitenbak, wat heerlijk was.
Ze mocht weer naar de wei, je merkte echt dat ze moe was want ze sjokte rustig naar de rest van de groep.

Maar toen ik der later van dichterbij bekeek zag ik toch wel dat ze een iets smaller hoofd had en kortere manen.
Ugh deze maand is gewoon nog een beetje druk. Het weekend daarna zou misschien kunnen en anders wordt het pas na 12 juni
Ik was hem aan het poetsen en meneer was een beetje chaggie dat ik hem uit de wei had gehaald en in een donkere stal had geplaatst, en opeens in me bovenarm-scherm een hap. Meneer schrok er schijnbaar zelf van dat die beet had en deinsde achter zijn stal in. Maar ik heb nu dus wel mooi 2 tandafdrukken in me bovenarm staan met een lelijke paars/blauwe plek eromheen, charming..
Al snel naar de ontspanning, lekker galopje. En toen bedacht een debiel om met zijn zelfgemaakte en in elkaar gezette crossauto langs de manege te gaan scheuren. Je hoorde hem al van verre aankomen, hij had ook zo'n lekkere knaluitlaat. Dus Kanjer was al gespannen, toen ging die langs het weggetje bij de manege toen ben ik maar geen stilstaan. Toen leek die weg te zijn dus verder rijden.. hele ontspanning was weg en ben 2 keer net blijven zitten omdat hij opeens opzij sprong. Maar nee, de auto kwam terug.. dus Kanjer weer stilgezet, maar hij vond het doodeng en begon achteruit te lopen en te doen. Nou, toen was het dus helemaal gedaan met de ontspanning en de pret... de auto ging dit keer echt weg en kwam niet meer terug, maar heb zo goed als het kon de les uitgereden. Inge wilde toch dat we nog even galopperen, eigenlijk niet zoveel zin in maar vond dat ik gewoon door moest rijden. Maar meneer stak de hele tijd z'n hoofd naar beneden die ik dus iedere keer snel naar boven moest trekken, dus ben maar gestopt. Echt, stomme auto.
En weer op Islotti, wat leuk! 
Ik mocht gister weer een keertje op Injoy! Zat te twijfelen of ik zou vragen of ik een spoortje om mocht maar vond toen dat ik der zonder spoor ook gewoon moest kunnen rijden. In het begin resulteerde dat dus in wel wat tikken om madam wakker te maken, maar daarna liep ze heerlijk. We begonnen in giraffenstand maar al snel ontstond er een constante verbinding en liep ze heerlijk op 2 teugels en in een fijn tempo. Ze had vet veel zin in de galop dus ik ging 1 pas doorzitten en we zaten al in de galop, oortjes naar voren gespitst en gaan! Dus op de lange zijde uitgestrekte galop en daarna weer terugnemen, vond ze echt heel leuk.
Daarna gingen we wat schouder voor, schouder binnenwaarts doen en dat vind ik nog steeds verdomde lastig.
Inge zei dat ik echt naar de A moest wenden en toen opeens liep ze vet netjes met de achterbenen op de hoefslag en de voorkant eraf. Trots.
Toen kwam de tweede galop en ook dit had Injoy al vroeg door, ze ging opeens heel langzaam draven en viel terug in de stap, alsof ze me wilde laten weten dat ze niet vanuit draf wilde aanspringen. En zelf vind ik dat ook altijd een geweldig gevoel, zo vanuit halt/stap weg kunnen galopperen, ging ook vet netjes. Ze had niet zoveel zin om hard te gaan dit keer, nee dit keer ging ze héél verzameld. Wat ik echt heel lastig vond om goed uit te zitten, het 'hobbelt' wat meer en ik bracht der af en toe uit balans. Maar was wel heel gaaf om te voelen. Daarna heeft ze de rest van de les zowaar aan de teugel gelopen! Echt de allereerste keer dat ik dat voor mekaar krijg zonder spoor, stang/trens of andere hulpteugel. Dus ik voelde me echt alsof ik op een roze wolk zat en heb de les uitgereden met een big smile. Héérlijk paardje Injoy! Zou der bijna inwisselen voor Kanjer als vast paardje, haha. Nee, maar afwisseling tussen deze 2 zou ik zeker niet erg vinden.
omdat ie dat veulen in de wei zag staan... Meneer had trouwens sowieso last van een plaagbui. Toen ik heb uit de wei wilde halen, moest ik eerst even in mijn gezicht gesnuffeld worden en hij moest mij even aftasten met de bovenlip... Pas daarna wou hij mee lopen 
Fijn hoor, zo'n plaaggeest in kietelbui... Maar op hem rijden wil ik zeker wel vaker!

Heftig zeg, en balen dat je voorlopig niet kan rijden
Zag wel een hele vette springfoto op je facebook!