Wie rijden er carrousel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Re: Wie rijden er carrousel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:04

Gefeliciteerd voor degene die succes hadden...
Zonde voor degenen bij wie het niet zo goed ging :(
Ook jammer dat Gideon weer zo vuil bokte, deed hij bij onze groep toen jammer genoeg ook! Jij ook heel veel sterkte met het verlies van je paardje :(

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:05

borrie01 schreef:
helaas was het voor ons geen best NK
reed mee bij de schimmelkroft als 2e achter die zwarte tuiger die zo liep te slaan naar de andere paarden.
gekgenoeg doet hij dit thuis nooit. ja en gideon was echt gideon op zn best ahum. Hij kan zo omwijs vuil bokken ze was er 2 x afgevallen 1x met losrijden en 1x tijdens de proef.

Na de proef was de spanning van het NK eraf en kwam voor mij de klap dat het nu wel heel dichtbij kwam dat ik mn mooie mannetje in moest laten slapen. Het was heel mooi en hij is vredig ingeslapen.

Heel veel sterke meis :(:)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:33

Zwitsal schreef:
jammer dat je de noord hollandse gezelligheid gemist hebt haha..

tijdens de tweede prijsuitrijking moesten we vrij lang op 2 teams wachten en hebben we (ik en nog een beukers teamgenootje) onder vrolijke muziek een polonaise door de bak gestart en zo met wat teams door de bak gedanst.
jullie waren vast zo gek geweest om ook mee te doen :D

(al zag ik ook een paar teams kijken/denken: die mensen van beukers sporen niet, haha)

De polonaise en de meezing acties daar waren wij Ware land ruiters ook niet vies van :Y) ooh wat was het gezellig!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:02

haha daarom liepen we eigenlijk ook automatisch eerst langs jullie ^^ wij dachten: die waarlanders doen vast wel mee!

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:12

Haha. 2 weken geleden toen we eerste en tweede waren geworden in de F-poule hebben we ook de polonaise door de manegebak gedaan. Waren toen ook mensen die vreemd stonden te kijken en dachten : Zijn die wel helemaal lekker.

Maar ja dat denken ze wel vaker als we er zijn. :P

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:14

Hihi en natuurlijk liep ons Vreehorst team er ook achteraan ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:25

gezellig toch :D
ach je moet er wat van maken als de prijsuitrijking op zich laat wachten

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:08

Vond het een geslaagde dag (ook al reden we heel slecht haha)!!
Mooie locatie, organisatie was ok! Sfeer was zeker goed! Alleen wat een lawaai in de gangen tijdens de proeven (vegen etc...) en 's ochtends moest er nog wel erg veel gedaan worden.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:16

Jacqqq schreef:
Vond het een geslaagde dag (ook al reden we heel slecht haha)!!
Mooie locatie, organisatie was ok! Sfeer was zeker goed! Alleen wat een lawaai in de gangen tijdens de proeven (vegen etc...) en 's ochtends moest er nog wel erg veel gedaan worden.

en we waren te vroeg he jacq haha kwamen we daar met 16 paarden om kwart voor 7 nog niemand op het terrein te bekennen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:07

Jemig waren jullie er al om kwart voor 7 ? :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:57

Onze manege moet vandaag, ben benieuwd. Heb zo'n gevoel dat ze weer tweede worden en hillegersberg voor de vierde keer weer eerste.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:00

Ik ben ook erg benieuwd wat de uitslag van vandaag is.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:14

Ik weet wel dat Hillegersberd Kids Junior kampioen waren in de B-poule, maar dat is volgens mij die "nieuwe" groep maar ik weet niet wat de andere groep in de A-poule heeft gedaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:43

Capelse manege is derde geworden in de A poule en now or never derde in de B poule. Verder weet ik het ook niet.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:40

Hillegersberg heeft in de a poule ook gewonnen!
en daarna blijenberg en daarna de capelse

en b 1e hillegersberg
2e blijenberg
3e. .....

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:22

goh wat een verassing is het weer...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:08

Derde in de b was dus now or never.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:11

Had ook niet anders verwacht wie er Nederlands kampioen zou worden. Dan ben je wel voor je eigen manege, maar had het ook wel eens een heel andere gegund.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:21

Ja het is wel elk jaar hetzelfde zo ja :Z, maar de beste moet winnen he! En het is wel knap dat ze elk jaar het niveau zo hoog weten te houden. Heb er wel respect voor!

Waar ik ontzettend van baal is dat er totaal geen lijn zit in het jureren, wordt er echt gek van!! je weet gewoon echt niet meer hoe je je proef moet indelen, welke muziek je moet gebruiken enz. Bijvoorbeeld dit:
- Onze kleintjes hadden 2 weken terug NK, daar werd gezegd dat het mooier en beter is om wat meer uit elkaar te rijden en niet beugel aan beugel of te dicht op elkaar omdat dit heel onrustig overkomt (we heben wel lastige pony's). Gisteren hadden we NK met de groten en die heben we dus wat meer van elkaar af laten rijden, staat er op de protocol: Meer beugel aan beugel rijden......
- Een paar weken terug tijdens een oefenwedstrijd zei een jury dat hij onze muziek ontzettend leuk vond, helemaal passend bij de groep en dat we er niks meer aan moesten veranderen. Gisteren op het NK was het "grappige muziek" en kregen we een 6... Dit snap ik opzich nog wel want het is persoonlijke smaak maar toch zou dit eigenlijk niet uit moeten maken vind ik. Netzoals dat je in een dressuurproef een haflinger net zo moet beoordelen als een KWPNer en niet omdat je meer van een KWPNer houdt die meer punten geven. Bovedien vind ik, dat als je de muziek zo "grappig" vind je een 7 moet geven, en niet een 6!
- We hebben een figuur in onze proef, de dubbelganger, waarin stap en draf tegelijk voorkomt. Nu krijg je van de ene jury te horen: "wat een origineel figuur!!" en krijg je bijv. een 8 en de andere jury zegt "stap en draf in tegelijk in 1 figuur is onoverzchtelijk en dit kan niet"... Ja jongens wat willen we nou??
- Gisteren kregen we van 1 jury voor de inhoud een 6, en van de andere een 7. En aangezien je punten ook nog vermenigvuldigt worden vind ik dat echt een mega groot verschil!! Over de inhoud valt toch niet te twisten? Dat heeft niks met het rijden te maken, enkel de proef op papier is belangrijk. Dan vind ik het verschil tussen een 6 en een 7 nogal veel!!

Wij balen dus ontzettend en we weten even niet meer waar we nou op moeten letten en wat we nou moeten doen. Wat wil de jury nou zien?? Je wil ook geen standaard proef met standaard figuren want je wilt ook wel eens origineel zijn. Maar dit wordt dus blijkbaar door de een wel aangemoedigd maar door de ander totaal niet! Wij zijn er echt een beetje kapot van... Een jaar werken voor niets.... Pfffff :n

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:06

Geloof dat k daar laatst ook nog iets over zag staan op de site van de VCN, ze willen daar wel wat aan gaan doen!
Mja dat was natuurlijk voor deze serie NK's niet meer te regelen, wel balen voor jullie. Kan me voorstellen dat t ook niet echt motiverend werkt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:54

Ik zou zeggen FenDT, melden! Dan wordt er wat mee gedaan.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:50

FenDT: precíes datzelfde hebben wij ook dit jaar mee te kampen gehad. Zo zei op een oefenwedstrijd een jury ‘jullie horen overduidelijk niet meer in de E-poule thuis’. Muziek werd hij blij van etc. Tijdens het NK, 3 weken later, werd nagenoeg alles afgekraakt door de jury.
Ook wij weten niet wat we ermee aan moeten. Ook wij reden volgens de jury te dicht op elkaar etc. De inrijhal was toen echt heel benauwd en toen we in de hoofdring kwamen stond er als commentaar op protocol dat paarden bezweet waren toen we daar waren.
Nou…schiet mij dan maar lek hoor! Wat wíllen ze nou???!!!
Dus…precies zoals jij het nu verwoordt…stuur het maar in naar de VCN.

Heeft ons team trouwens ook gedaan…

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:05

Yes 2x eerste !!!!! *\o/*

Bij de B pony's onze ''nieuwe'' groep die vorig jaar gepromoveerd is uit de C poule, ze lieten een mooie proef zien, pony's weer super braaf en dat met 8 nieuwe meiden.
En de A poule was kippenvel, ja voor ons is het echt niet makkelijk om het niveau zo hoog te houden ook met een aantal nieuwe meiden in deze groep,maar zondag klopte het gewoon. Was de climax op het juiste moment.

Nu hopelijk ook dit resultaat met de paarden .... :=

Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten !!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:48

@Image01, bezwete paarden kan gebeuren, er zal toch losgereden moeten worden. Wij waren dit jaar 2 keer eerste, in de F en D poule, maar het was voor echt wel een verrassing, was de 3e en 4e wedstrijd die we reden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:54

@ Liberty: dat vonden wij dus ook. Vooral met die vréselijke temperatuur van de losrijhal. Was echt achterlijk benauwd (en dat zijn onze paarden ook niet echt gewend). De jury is blijkbaar zelf niet in de losrijring geweest; maar heeft er wel een opmerking over gemaakt op protocol bij algemene indruk. Erg jammer, dat soort opmerkingen want daar kunnen we nou wérkelijk níets mee…