Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:44

@ Lydia, succes!! Het is iid een super mooie manege, had hem laatst ook op tv gezien.
En autorijden, ja dat gaat goed. Pff ik hoop echt dat ik het haal, want om iedere keer alleen naar bears te fietsen..

En de bijrijderes.. Heb alleen vrijdag mensen langs gehad, die zaterdag zou komen belde ziek af en van de rest heb ik niets gehoord.. Dus die maken nu niet meer zo'n geweldig goede indruk, maar dat kan uiteraard veranderen. Maar die van vrijdag worden het zeker, alleen kunnen ze maar één dag in de week. Dus ik zoek nog verder.

Het rijden ging gelukkig vandaag wel beter dan gisteren, maar nog niet echt soepel. Vooral het stappen ging goed, in draf gingen we als een plank door de bocht..

@Juul, hoe ging het springen?

@Sence, wat gemeen van je fiets!! Hoe durven ze! En je woont toch niet in zo'n extreme wijk?
Had je trouwens gehoord dat Laura BigBen in ruilt voor Choco? Tja...
Hoe was het rijden trouwens? Hadden jullie wel zon? Want ik had maar een half uurtje mooi weer en toen was het al weer grijs Boos!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:39

Big ben inruilen voor choco? In hemelsnaam, WHY!? Dat is zon leuk paard, waar je echt wat mee kunt....

Ik heb niet gesprongen, twas al donker toen ik rijden ging dus heb niet de moeite gedaan een hindernisje neer te zetten! Ik ga woensdag denk ik maar!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:55

Ik hoorde het van Dildo. Ze had het er woensdag ook al over, maar toen ze daarna had gereden ging het zó goed, ze wou toch BigBen echt weer verder gaan leasen! Misschien dat ze nu voor Choco gaat omdat hij beetje Haflinger is, en aangezien zo'n één krijgt, of wil...

Mn fiets was gestolen ja, maar dat bleek niet het enige te zijn. Het waren blijkbaar lui uit de kroeg en hebben ook even lekker al de auto's uit onze straat ondergekrast met een steen! Alle auto's zitten dus onder de krassen, en mijn fiets is weg.

Toen wij gingen rijden, hadden we af en toe een beetje zon, veel grijs helaas. Dus de foto's zijn ook niet super mooi geworden! Vanmiddag maak ik een topic aan, kunnen jullie wel even kijken als jullie zin hebben Clown

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:08

Ja ik snap het ook niet waarom ze dat ze zou willen doen Tong uitsteken.
Big ben is leuk choco is ook leuk die kan ook geweldig lopen maar ik hou meer van paarden omdat ik nu ook al zolang op paarden rijd ze moet het zelf maar weten ik denk niet dat ik het zal doen vooral niet omdat ik een heel leuk paardje lease Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:11

Ik denk dat je met Big Ben ook verder kan komen en ook wat meer uit kan halen... ik weet niet op wat voor niveau ze rijdt maar ik zou er niet eens over nadenken om Big ben voor choco om te ruilen, als is choco best leuk om 1 keertje op te rijden...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 10:39

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:07

Ja ik zou het ook niet doen.
Maar dat komt ook omdat ik nu alleen maar paarden gewend ben.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:10

Ze wou vooral springen, toen had Dennis gezegt dan kun je wel voor Big Ben gaan! Goede keuze, raar dat het nu dan Choco word die beetje het tegen overgestelde is.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:15

Ja big ben is een heel goed springpaard Lachen.
Volgende week gaan wij ook springen ze zal wel druk zijn Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:16

Ehm, ja Big Ben heeft ook internationaal gesprongen volgens mij, dus met springen zit je dat helemaal goed! Dus waarom choco dan... das meer een pony voor de beginnende ruiter zeg maar die vooral recreatief wil rijden, maar goed ik ken dat meisje niet en hoe ze rijdt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:45

Ze wou idd meer springen daarom had ze BigBen gekozen, maar aan de andere kant ze ze niet zo'n held met springen... Choco is zeker geen springpony!
Maar ze zei dat ze wou wisselen omdat ze BigBen niet echt een uitdaging vind, ze heeft vaak op pony's gereden en dat vind ze leuker ofzo, omdat ze eigenwijzer zijn...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze BigBen iets te groot en te angstig vind, vooral wanneer hij wat eng vind.., dan weet ze niet hoe ze ermee om moet gaan.
Toch vind ik het slecht, na twee maanden al wisselen, dat kan ook niet als je een eigen paard hebt Maar dat heb ik niet tegen haar gezegd.. Bloos

Ze wou idd een haflinger, maar is nu zo verstandig om te wachten tot na haar studie, of iig tot na het leasen. Maarja ze wou ook een veulen en toen weer een hengst en toen weer Tinky... Ach het zijn een beetje haar ouders die denken dat het wel kan, dat zij het wel kan, maar ze is nog niet echt klaar voor een eigen paard volgens mij..

Jaja, Rianne en mensenkennis Pling

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:06

Ik denk persoonlijk ook niet dat ze er al klaar voor is. Eerst wou ze een Fries, en nu weer een Haflinger.

Ik zal niet zeggen dat ik veel beter rij als haar, maar ze rijd ongeveer 6 jaar? En ik ongeveer 12 jaar, maar zíj zegt dat ze vind dat zij en ik ongeveer wel op hetzelfde niveau zitten. Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens, maar ik vind het moeilijk om het haar uit te leggen.

Ik had ook gehoord dat BigBen Z springen was, zoiets...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:17

Jah, Laura bedoeld het allemaal goed, maar zo geweldig rijd ze niet (niet dat ik dat ook doe hoor...maar er is duidelijk verschil). Ze richt zich veel op degene die in het midden staat om haar te helpen, ze rijd niet echt voor zichzelf.
Ik denk dat ze daarom Choco ook leuker vind, omdat ze weet hoe ze daar op moet rijden, en BigBen nog redelijk onbekend voor haar is.
En ik heb al een paar keer ruzie met haar gehad over haar rijden.. dus ja, ze staat niet echt open voor commentaar daarover. En dat is wat vervelend en maakt het ongezelliger.
Maar wat ik al zei, haar ouders hebben naar mijn idee ook het idee (:D) dat ze super goed kan rijden, ze zijn er eigenlijk wel van overtuigd.. en dan krijgt al snel het paard de schuld als het niet wil, ipv de ruiter...
Maar ben al lang blij dat ze niet een eigen wil Haha! Dat ze naar me geluisterd heeft. Ze wou eerst ook een veulen, want dan kan je die naar jezelf zetten zei ze en dat leek haar vader ook leuk enz. Maar als je dan iets fout doet, zit je met een verknoeid paard en los het dan maar op..

Nou iig, ik had niet choco gedaan voor BigBen, maar LouLou...
Haha tja dus..

BigBen is dan zeker ook niet meer de jongste? Het is iig wel een leuk paard!

Owh ik mis de lessen van Mariska echt! Zit er steeds meer aan te denken om maandags te gaan lessen met Rikst.. heb alleen geen trailer en auto....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:26

Ze had mij ook vertelt ja dat ze een veulen wou, dat leek haar wel leuk omdat ze dan een band kon opbouwen. Maar als je nog nooit een eigen paard hebt gehad, lijkt dat me absoluut niet verstandig. Ik vond haar wel bij Big Ben passen, maar goed dat is haar eigen keuze.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:21

Is Marisca al beter?

Een veulen? een veulen kopen terwijl je met een paard als Big Ben niet om kan gaan? Dat vind ik best naief en eigenwijs... en choco vind ik nou niet echt een uitdaging vergeleken met Big Ben...
Ik zou niet eens een veulen willen hebben, das niet niks, wat denk je van het voer, de training, de omgang... daar ga ik niet aan beginnen, daar zou je ook niet aan moeten beginnen als je die ervaring niet hebt!

maar zoals ik al zei, ik ken dat meisje niet en denk dat ze nog wat jong is Haha! zal me er nu verder niet mee bemoeien!

Ooo echt vet lekker weer is het! Ik hoop woensdag ook, zal dan weer even te rijden, heb het zo druk met mn studie.. Boos!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:33

Ik snap er niiiiks van!! Big Ben is eeen suuuuperpaard! Daar kan je echt zo veel mee!! Choco is natuurlijk ook een schatje, daar zeg ik geen kwaad woord over hoor:D Maar ik denk dat als je echt een 'eigen' paard wilt, je met BigBen veel meer kan. Ik weet ook niet waarom zij erop rijd. Als ze echt wil springen moet ze bigben doen. Maarja.. als ze gewoon lekker wil rijden kan je idd ook op Choco. Sommigen vinden paarden erg groot en zijn misschien ponys gewent, dan kan je idd beter Choco doen. Ik ben juist alleen maar paarden gewent en ivm mijn lengte kan dat haast ook niet anders:P Ik zou het in ieder geval wel weten!!:D BigBen is een schatje!!! En kan zooo veel:D Je kan met hem heel ver komen en ik denk dat het hele lease plan daar toch ook wel een beetje om draait. Maar ik heb echt superleuke lessen op gehad!:D Wel een van mn favo paardjes!:D En springen natuurlijk.. ja dat kan Bigben als geen ander:P maar wedstrijden wordt met hem een heel ander verhaal... hij is idd nogal bang voor alles. Zon groot paard:P Maarja.. als je dus ook buiten met hem wil gaan rijden, moet je wel echt hem vertrouwen, omdat ie dan ook veel dingen eng vind. En zon groot paard is toch wel wat moeilijker, dus je moet er wel echt voor gaan. Als zij al wat angstig is voor bigben, dan werkt dat idd niet in het voordeel en is choco miss een betere keuze. Maar bigben is zeker wel een uitdaging, dat is een beetje een rare motivatie.. je moet het er wel uithalen:P Choco is miss een uitdaging om die losser te maken, maar goed.. zo heeft elk paard zn uitdaging. Maar ik zou haar idd dan ook niet zo snel een eigen paard geven. Je kan niet blijven kopen en verkopen... En je moet elkaar ook een kans geven.. miss komt het nog. Je kan niet zomaar het paard de schuld geven.. En een veulen lijkt me idd al helemaaaaaal geen goed idee:P Die moet je zelf alles leren enz enz .. en als het al niet lukt met bigben die zelf gewoon al ervaren is, dan lukt het ook niet met een veulen. je kan juist heel veel van bigben leren (en zo te horen heeft ze dat ook wel nodig) en dan miss ooooooit als je al wat paarden hebt gehad oid een veulentje kopen en die inderdaad helemaal zelf opvoeden enz. dat kan wel, maar dan moet je echt wel ervaring hebben en niet alleen manegelessen hebben gereden!!:P maar ja.. je hebt eigenwijze mensen er tussen zitten he:P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:39

Haha, precies... Maar dat alles heb ik ook al tig keer tegen haar gezegd Haha!

En een veulen, als je iets niet moet doen, dan is dat wel onervaren een veulen kopen. Een vriendin van mij heeft het ook gedaan (paard waar ik laatst op heb gereden) en dat ging helemaal niet vlekkeloos, dus neem dat altijd als voorbeeld Haha!

Nou iig hoop ik dat het met choco beter klikt en ze lekker gaat rijden Knipoog

@Sence, vandaag weer les? Duim dat mariska weer terug is!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:42

Wanneer spreken we eens af op de manege?
Ik moet tegenwoordig alleen werken op zaterdag... Maandags?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:50

Wat typ jij altijd lange verhalen lydia Knipoog

Het gaat er uiteindelijk om dat je je lekker voelt op het paard waar je op rijdt en er een klik mee is, en als ze dat bij choco wel heeft dan is dat natuurlijk mooi... maar dat veulenverhaal kan ik echt niet bij, als je alleen maar manegelessen hebt gereden en nergens andere ervaringen hebt opgedaan...

Hopelijk is Marisca snel weer op de manege, voor degenen die les van haar hebben.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:03

Haha, komt omdat ik een tijdje niet heb gereageerd en ik dan weer een heel verhaal heb te vertellen als reactie op alle dingen die gezegd zijn:P Zal het voortaan korter houden:P Ik heb gewoon een tee grooote mening:P

Ik hoop ook dat Marisca snel weer beter is, haar lessen zijn toch het leukste:D

@Rianne: Met wie wil je afspreken?:P Even wat duidelijker zijn:P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:17

Owh haha, met de oude les Haha!
Nu ik het terug lees is het idd niet zo duidelijk

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:34

Ik dacht dat al namelijk:P haha.. maare.. ik ben juist door de week niet in Lwd:P Alleen op zaterdag dus... oeeeps.. of zondag, dat kan ook nog. Maar ik heb eind maart/begin april wel ergens een week vrij, dus dan zou ik maandags wel kunnen misschien. Maar goed, dat moeten we nog maar even zien. Ik zal binnenkort even bellen naar die ijslanderstal:D:D

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:12

Was marisca al beter nadine?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:21

Nee, we kregen les van Dennis. Teminste, ik maar een half uurtje. Afgelopen zaterdag was Kai gestruikelt bij iemand anders in de galop, en nu loopt ie mank. Vandaag word er na gekeken door de hoefsmid!

Dennis wist ook niet wanneer Marisca terug kwam.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:22

Hmmm Marisca was door haar rug gegaan maar voelt zich ook niet echt prettig meer geloof ik op de manege hoe het er nu allemaal aan toe gaat...

Jammer voor jou dat ze er niet is! Aiii loopt ie mank? Kreupel?
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 20-02-07 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt