Ik snap er niiiiks van!! Big Ben is eeen suuuuperpaard! Daar kan je echt zo veel mee!! Choco is natuurlijk ook een schatje, daar zeg ik geen kwaad woord over hoor:D Maar ik denk dat als je echt een 'eigen' paard wilt, je met BigBen veel meer kan. Ik weet ook niet waarom zij erop rijd. Als ze echt wil springen moet ze bigben doen. Maarja.. als ze gewoon lekker wil rijden kan je idd ook op Choco. Sommigen vinden paarden erg groot en zijn misschien ponys gewent, dan kan je idd beter Choco doen. Ik ben juist alleen maar paarden gewent en ivm mijn lengte kan dat haast ook niet anders:P Ik zou het in ieder geval wel weten!!:D BigBen is een schatje!!! En kan zooo veel:D Je kan met hem heel ver komen en ik denk dat het hele lease plan daar toch ook wel een beetje om draait. Maar ik heb echt superleuke lessen op gehad!:D Wel een van mn favo paardjes!:D En springen natuurlijk.. ja dat kan Bigben als geen ander:P maar wedstrijden wordt met hem een heel ander verhaal... hij is idd nogal bang voor alles. Zon groot paard:P Maarja.. als je dus ook buiten met hem wil gaan rijden, moet je wel echt hem vertrouwen, omdat ie dan ook veel dingen eng vind. En zon groot paard is toch wel wat moeilijker, dus je moet er wel echt voor gaan. Als zij al wat angstig is voor bigben, dan werkt dat idd niet in het voordeel en is choco miss een betere keuze. Maar bigben is zeker wel een uitdaging, dat is een beetje een rare motivatie.. je moet het er wel uithalen:P Choco is miss een uitdaging om die losser te maken, maar goed.. zo heeft elk paard zn uitdaging. Maar ik zou haar idd dan ook niet zo snel een eigen paard geven. Je kan niet blijven kopen en verkopen... En je moet elkaar ook een kans geven.. miss komt het nog. Je kan niet zomaar het paard de schuld geven.. En een veulen lijkt me idd al helemaaaaaal geen goed idee:P Die moet je zelf alles leren enz enz .. en als het al niet lukt met bigben die zelf gewoon al ervaren is, dan lukt het ook niet met een veulen. je kan juist heel veel van bigben leren (en zo te horen heeft ze dat ook wel nodig) en dan miss ooooooit als je al wat paarden hebt gehad oid een veulentje kopen en die inderdaad helemaal zelf opvoeden enz. dat kan wel, maar dan moet je echt wel ervaring hebben en niet alleen manegelessen hebben gereden!!:P maar ja.. je hebt eigenwijze mensen er tussen zitten he:P