Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:14

arme jij. Maar tussen door toch paardrijden Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:52

Ahh nou wat is het dan voor stage? Kan nooit zo erg zijn als mijn VWA stage Bloos
En het is hier wel rustig, we waren helemaal terug gezakt naar de vorige pagina. Komt zeker omdat antoinetje er niet is Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:52

Ik denk het, en Sas is ook verdacht stil?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:19

Horsefreak schreef:
En het is hier wel rustig, we waren helemaal terug gezakt naar de vorige pagina. Komt zeker omdat antoinetje er niet is Bloos

It's Back!!!! Extreme duivel .

Jullie hebben heel wat meegemaakt zie ik! leuke foto's ook, wel toevallig dat de paarden altijd mooi gaan lopen als de camera vol is he Knipoog. Nou, ik heb het heel erg leuk gehad, veel gezien en gedaan, alleen gister 6 uur vertraging waardoor ik pas om 03.30 thuis was en de wekker ging alweer om 07.00 Ziek ....

Vavond weer gereden, lekker op Guus, ging prima, rechtergalop ging heel goed, alleen in de linker galop kon ik de rem niet vinden (heb ik vaker last van). We moesten in galop van hand veranderen, bij de M ik vooraop, alleen zei Aad dat pas toen ik vlak voor de hoek was, nou, zo snel ben ik echt niet hoor! Toen ik (als laatste) eenmaal van hand veranderd was moesten we gaan draven en een voor een aanspringen in de rechtergalop. Ik reed achteraan (achter Luna...), nou Guus werd echt HEEL enthousiast, hij zag al die paarden aanspringen en hij mocht maar niet... Maar het was wel leuk en ik was niet bang, dat is het voornaamste!

Ik hoorde trouwens dat Xandra geopereerd gaat worden aan 1 van haar eierstokken, daar groeit een quiste op waardoor ze zo heet naar merries wordt...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:38

We moesten GVD weer naar buiten! Boos!
ik was echt niet blij, heb op Nynke gereden. Niets gedaan dus, alleen een beetje stom gehobbelt. Echt waar, soms vraag ik me nog af waarom ik nog rijd. Ik heb het al tegen Yvon gezegt dat ik nu echt wel weer naar binnen wil... Hoor je Irma: van buiten rijden krijg je wel ervaring. Jaah, rot op. Ik wil wat leren, niet hobbelen. We rijden nu al vijf maanden buiten...

Sorry, Fenna is niet vrolijk...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:08

Nou Fenn, ik begrijp je heel goed hoor! van buiten rijden leer je ook niet veel. Ik ben heel blij dat ik weer binnen rij en heb in de afgelopen 3 weken meer geleerd dan in de afgelopen 4 maanden!

Is Nynke wel leuk?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:34

Ik heb het idee dat ik bij smit alleen maar achteruit gegaan ben in vergelijking met de pony's of op hetzelfde niveau gebleven.
Wat ik er bij geleerd heb is vooral op andere paarden rijden.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:43

Ik vind inderdaad ook dat het buitenrijden véél te lang duurt, ben het ook al lang zat! Was heeel blij dat ik zaterdag op Manda binnen mocht. Vind er buiten gewoon geen ruk aan, vind echt dat ze wat meer afwisseling daarin moeten gaan bedenken. Maarja ik rijd volgende zomer toch niet meer, dus ben ik van dat probleem af. Maar toch vind ik het wel weer jammer om in de winter te stoppen, dus ga steeds meer twijfelen of ik niet tóch tot de zomer doorga.. Maar wil zeker niet in de zomer rijden met die 4 maanden buitenritten..

Zo klaagklaag hiero!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:28

Inderdaad klaag, klaag.
En dat terwijl Nynke best wel leuk is, heel vrolijk. Maar je hoefde niets te doen. Ze liep gewoon, niet moeilijk. Heel braaf paardje. Verder weinig op aan of af te merken.

We hebben nu wel geteld vijf maanden buiten gereden (augustus, juni, juli, semptember, oktober...) en ik ben het meer dan zat. Afwisseling moet er inderdaad komen. Ik snap best dat sommige buitenrijden wel leuk vinden, maar doe dan om de zoveel weken een les binnen ofzo. Ik vind binnen namelijk sowieso veel leuker.
Op Smit ben ik niet achteruit gegaan kwa rijden, maar wat mij opvalt is dat ze op Smit veel voorzichtiger zijn. Ze durven minder, minder uitdaging. Op m'n andere manege leerde ik letterlijk met vallen en op staan. Gewoon je ogen dicht doen in draf en dan in de middendraf gaan om het verschil te kunnen voelen etc. De pony's waren best pittig en we reden met z'n allen echt niet op topnivo dus lagen (lag ik) er wel een keer naast. Dan klom je er weer op. Bij Smit zijn ze daar veel banger voor. Veel meer theori en dan pas in praktijk. Je leert er wel veel van, maar toch. Een keer vallen is soms wel goed voor je Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:28

Ik vind de buitenritten wel leuk, als je bijna 8 jaar in een stoffige bak gehobbeld hebt, is er niets leukers. Ik vind die saaie dressuurlessen niet leuk waarin aad alleen maar aan het kletsen is. Ik wil weer een springen of carroussel of zonder zadel, als het maar niet zo saai dressuur is.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:31

Ik vind sommige saaie dressuurlessen ontzettend leuk. Als ik op een leuk paard zit (beetje uitdaging dus Knipoog ) en er niet wordt verwacht dat ik de hele tijd op de hoefslag rijd vind ik het prima. Maar Aad mag inderdaad wat meer z'n mond houden en het springen moet wat meer... Wat meer afgewisselt.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:00

Ja inderdaad, dat spingen doen we maar 3x per jaar ofzo.. (wij iig, want bij onze les ging het springen vaak niet door..)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:07

en voor de koelkast:

Wie is dit?
Afbeelding
foto met flits

En niet stiekem spieken en opzoek gaan naar toppic... Clown

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:53

Gerald??

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:23

Fenn schreef:
Op Smit ben ik niet achteruit gegaan kwa rijden, maar wat mij opvalt is dat ze op Smit veel voorzichtiger zijn. Ze durven minder, minder uitdaging. Op m'n andere manege leerde ik letterlijk met vallen en op staan. Gewoon je ogen dicht doen in draf en dan in de middendraf gaan om het verschil te kunnen voelen etc. De pony's waren best pittig en we reden met z'n allen echt niet op topnivo dus lagen (lag ik) er wel een keer naast. Dan klom je er weer op. Bij Smit zijn ze daar veel banger voor. Veel meer theori en dan pas in praktijk. Je leert er wel veel van, maar toch. Een keer vallen is soms wel goed voor je Knipoog

Daar ben ik het ook wel mee eens, bij smit (even heeeeel hard afkloppen) ben ik nog niet van een paard/pony gevallen. En op die andere manege reed ik vaak een haflinger die me altijd wel een paar keer in de les lanceerde. Mijn record staat op 8x in 1 les. En mijn snelheidsrecord is na een half rondje er al af vallen Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:29

Ik ben bij Smit twee keer van een paard gevallen. In de iets van drie jaar dat ik er nu rijd. Op die andere maneges een stuk of dertig keer. (in de beginnerslesjes gewoon niet.)
één keer was van Bram, maar toen had ik niets. Alleen werd Aad een soort panisch en de tweede keer. Ja, ach. Prinsje in de buitenbak bij het inrijden voor een wedstrijd. De allereerste bok (nadat het nog een hele tijd goed was gegaan) en Fenna lag er naast. Toen ik erna weer opklom had ik duidelijk al verloren en ging Prinsje vrolijk door met bokken. Voordeel was wel dat toen ik uiteindelijk echt m'n proefje moest rijden ik hem doorreed en er toen niet afviel Knipoog

Hihi, mijn record is drie keer in één les en m'n snelheidsrecord. Nouja, je kent het he. Niet goed aansingelen Schijnheilig hihi, dat is trouwens nooit echt gebeurd volgens mij.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:36

Ik ben bij mijn vorige manege ook echt heel vaak gevallen, ik denk wel 15 keer in die 1 1/2 jaar dat ik er gereden heb, elke maand was het wel een keer raak. Alleen bij Smit ben ik echt een keer goed gevallen, maar gelukkig maar 2 keer in 2 jaar tijd. Ik moet wel zeggen dat ik na die smakker veel voorzichtiger ben geworden.

En ja, springen is heel leuk, bij mijn vorige manege hebben ze echte springpaarden, dat is echt gaaf!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:02

waah, ja dat is zo leuk. Op van die ponykampen gingen we ook goed springen. Zo'n springles op die pony's en het ging soms ook nog leuk hoog. Nou ja, ik heb daar 90 cm gesprongen. *en daar ben ik best trots op Schijnheilig

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:05

Ik heb ook op de andere manege ongeveer een meter gesprongen en oxers, dubbelsprongen, in-uitjes en andere rare lijntjes en hele parcourtjes.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:08

ja, precies. Daar zette ze ook twee hindernissen neer die je inderdaad door figuren te rijden goed moest nemen. En (jaah, weer klagen Knipoog ) nu rijden we heel veel achter elkaar aan met springen...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:52

Zo ik heb alles weer bij gelezen.
Ben namelijk maar weer eens ziek en jullie l*llen gewoon even een hele pagina vol.
Dus over mijn stage:
Ik zou eigenlijk maandag voor de vakantie beginnen maar toen had ik mijn voet gekneusd en ben ik niet geweest. Afgelopen maandag zou ik weer gaan maar ik werd ziek. Vind het echt zo banketstaaf want ben nu nog steeds helemaal niet geweest....

Buitenrijden ben ik ook helemaal zat! Aad zei dat we in november naar binnen zouden gaan en helaas was dinsdag dus de laatste dag in oktober.
Springen vind ik niet zo bijzonder, ten eerste zit ik altijd op een paard dat niet mag springen en ten tweede vind ik dat helemaal niet erg. Bij Marloes is het wel meer apart springen toch? Niet zo in de stomme rijtjes....

Dat ze bij smit voorzichtig zijn vind ik eigenlijk niet meer dan normaal. Eens vallen is oké maar niet iedereen valt natuurlijk altijd even prettig. Dus dat kun je beter voorkomen. Je zal vaak goed terecht komen, maar die ene keer net niet....

Je tekening lijkt goed op Gerald hoor Fen Haha!

Zo ik geloof dat ik overal weer ongeveer op gereageerd heb.
*Gaat nu de verhalen op hyves doorlezen (Had ik ook eens 11 berichten van :S, Ik kan gewoon niet 3 dagen zonder computer, dat blijkt maar weer Tong uitsteken)*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:55

En Fen, nu je ook op Nynke hebt gereden kun je ons natuurlijk wel even vertellen wie leuker is: Manda of Nynke

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:02

Manda, ten minste buiten.Voor zover Manda naar buiten kan. Nynke is wel zo'n typisch buitenrijdpaardje. Heeft wel iets van Koos weg...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:22

Cool Lovers (Dat zei mijn moeder ook al Knipoog)

Wij mogen een paar daagjes op het katje passen Go jij! Go jij!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:24

katje? Nee, die rode Haha! Jongens, aaaah, die is zo lief...

(je moeder heeft er verstand van Ja )