Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:25

Als paard praktisch blind geboren is heeft hij ermee leren leven wat heel makkelijk is als je niet beter weet. Op die manier heeft hij waarschijnlijk geleert dingen te voelen waardoor hij toen niks bezeert heeft met zijn wandeltocht door de zadelkamer. Maar ja zo ken ik er 1 die als jaarling een tak in d'r oogkreeg en overal tegenaan knalde toen ze het oogje eruit moesten halen. Ongeschikt om mee te koersen en ze ging de fokkerij in. Gek genoeg kon ze wel op millimeter werk langs je heen galoperen...
Hey Sabrina dan zie ik je vanavond wel, ben er zelf ook. Rootje eerst weer even rijden en misschien pony even wat over de baan draven.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:41

Tsja, wat Woogy zegt, als ze vanaf het begin af aan niet beter weten, kunnen ze zich echt subliem weten aan te passen. Raar maar waar, je merkt er zelden iets van.

Het geeft soms wel komische situaties...zo heb ik ooit eens een nieuw stalgenootje gehad die als de dood voor Thijs bleek bij onze eerste ontmoeting. Nagelbijten / Gniffelen Ik had echt geen idee warom ze zo gespannen was als ik met Thijs langs kwam. Wat bleek? Hij was een keer op het land bijna over haar heen gerend toen er rottigheid was in de kudde en er overal paarden door elkaar heen renden.

Niemand had haar verteld dat hij niet goed ziet en omdat ze van schrik muisstil was, had hij haar niet gehoord en was hij pas op het állerlaatst opzij gesprongen. Zij dacht dat hij het op haar had gemund en wilde geen stap dichterbij komen dan nodig was toen ik haar voor t eerst zag. Bloos Gelukkig hebben we dat vrij snel recht kunnen zetten. We hebben er later zelfs smakelijk om kunnen lachen, want Thijs is echt een ontzettende goedsul - zo'n beetje de laatste die je aan zou vallen Clown

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:02

Mooi paard breedveld *LOL* En zoals Woogy al zei hebben we van de zomer ook een fries op stal gehad die Thijs heette.. die was alleen een stuk jonger...
Wel stoer dat die zo cool is ondanks zijn "handicap" Ik hoop dat ie snel went op de GM...
In ieder geval veel plezier samen op de GM...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:42

Dank je, vole me gelijk helemaal welkom zo! Pling

Wat een leukerd heb je daar Freya! Zit zekker wel een flink koppie op, of valt dat wel mee?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:50

Het valt nu wel mee, nu ze drachtig is, maar daarvoor hahaha was soms madam dr wil toen wet en hadden we regelmatig gevechten. Nou moet ik wel zeggen dat dat de laatste jaren een flink stuk minder is geworden hoor. Het is niet zo dat we elke dag gevechten hebben met z'n 2e. Maar de eerste 2,5 jaar was het echt een ramp en toen we begonnen met dressuurmatig te rijden, ben ik echt regelmatig jankend van me paard gestapt en wou ik me rijlaarzen aan de wilgen hangen.
Ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Heb haar nu 6 jaar en sinds de laatste 4 jaar kan zowat met haar lezen en schrijven. En die band wordt nu alleen maar sterker ...
Kortom er zit een behoorlijk kop op , uh solly hoofd hahahaha

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:03

Tja, als ze dan eenmaal voor je gaan, dan heb je ze ook wel vaak Knipoog Leuk paard hoor!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:08

Ik ga naar stal , Donnie stappen en Disanka rijden ... en
Donnie, Disanka, Dior, Shantih en Chin Chan hapje geven ...

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:36

Goedeavond!
Ik ben ook weer eens in dit topic. Even bijgelezen..
Mijn stage week is achter de rug.. dus ben nu weer even 3 daagjes vrij van stage..
Morgen eindelijk weer les Haha! Heb er zin in!

@ BBreedveld, alvast welkom en veel plezier op de GM Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:48

Volgens mij was het vandaag voor de dames een dag niet mee willen werken. Donna had geen zin om te stappen, al met al toch nog 20 minuten haar over het erf gesleurd ... telkens stil staan.
En Disanka is hengstig aan het worden, niet vooruit te branden, terwijl ze normaal niet te stoppen is, hahahaha
Ze hebben beide hun beweging weer gehad en de andere 3 hebben hun hapje netjes gehad, ze waren weer blij met me.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:05

karleylover schreef:
Goedeavond!
Ik ben ook weer eens in dit topic. Even bijgelezen..
Mijn stage week is achter de rug.. dus ben nu weer even 3 daagjes vrij van stage..
Morgen eindelijk weer les Haha! Heb er zin in!

@ BBreedveld, alvast welkom en veel plezier op de GM Haha!

ik hoop niet ook rond 7 uur Haha! Clown

@ Barbara: wat fijn dat ondanks zijn ogen het toch zo goed gaat en dat je bijna nergens iets aan merkt.

@ yolanda: leuke foto's van Donna.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:35

Kimbaie schreef:
@ Barbara: wat fijn dat ondanks zijn ogen het toch zo goed gaat en dat je bijna nergens iets aan merkt.

@ yolanda: leuke foto's van Donna.

Kon het niet laten om me camera weer eens mee te nemen, wou eigenlijk foto's maken dat de tandarts met Don bezig was, maar hij had een zeer lief Boxer puppy bij zich van 10 weken oud, en heb even voor oppas gespeelt.
En je mag me naam met een J schrijven ... *LOL*

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:58

Hee, hoe doen jullie dat eigenlijk met halsters? Ik geloof dat ze bij de Groene Meer eigenlijk altijd met hun halster omlopen toch?

Hebben jullie soms veiligheidshalsters? Ik vind het een eng idee dat hij met 'vast' halster op stal of in de paddock staat. Als hij ns blijft haken Scheve mond

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:02

In de paddock kan hij nergens aan blijven haken,er staat overal stroom op. Haha!

Ik sta al jaren bij ons op stal en ik heb nog nooit mee gemaakt dat er iets mee gebeurd is.

Het is ook geen doen om 70 paarden iedere dag een halster om te doen en weer af te doen.En bij ons geld als het paard ergens voor moet binnen blijven(smid,dierenarts o.i.d.)dan moet het halster af.Heeft je paard geen halster om blijft hij binnen.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:05

Nou, dat stelt me gerust...Jullie hebben dus geen speciale veiligheidshalsters voor jullie paardjes?

Had een héél zacht onderlegde gekocht op het tentenkamp maar bedacht me pas later dat ik twee mensen ken die hun paard zijn verloren aan een halster op stal *slik*

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:12

Nee ik heb geen veiligheidshalster en ook geen zacht onderlegde want halsters worden binnen de kortste keren opgegeten door paddockmaatjes Haha! Wij noemen de paddocks trouwens kampjes. Knipoog
Dus ik heb stevige halsters die ik zo goedkoop mogelijk ergens op de kop tik.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:17

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:25

Tjees! Dat je zoiets overleeft!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:06

Het is wel een goede oplossing vind ik met die halsters, alleen pech voor je paard als hij zijn halster afschuurt en dan niet de wei op gaat Haha! = meteen een goede les vooral niet je halster af te schuren.
Over Noah maak ik mij een beetje zorgen, hij hoest af en toe en er komt slijm uit zijn mond. Ik leg er morgen een regendeken op, tegen de tocht en heb hem al extra vitamine gegeven en even aankijken. Anders wil ik toch echt even de vee arts erbij halen. Ik heb hier nog geen goed adresje voor een veearts, weet iemand van jullie een vee arts die goed is??

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:14

@ ilvy.. watrot voor je van noah,

ik heb zelfs DAP De Keerhoeve in voorschoten, nog nooit problemen mee gehad

hier op stal hebben er ook een aantal meursing

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:15

Ja ik weet er wel een op stal. Haha!

Tencje heeft vandaag in de binnenbak los gelopen,hij was zowaar vrij.ben er geloof ik in maart voor het laatst geweest.
Hij heeft een stevig werkje gehad en hij liep vlotjes voor zijn doen. Tong uitsteken

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:15

Tence is nu onder behandeling in Bodegraven!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:20

Bedankt voor de tips, ik haal er maandag iemand bij, even het weekend afwachten. Wat heeft Tence (gehad) Taverno?

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:21

ja, en dokkie natuurlijk op stal Tong uitsteken

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:28

Tence ging steeds korter lopen,na onderzoek van onze stal DA zijn we voor verder onderzoek naar Bodegraven geweest,hij was aan 4 benen bij de buigproeven kreupel.
Heeft toen 4 dagen in de kliniek gestaan en het komt vanuit zijn linker voorvoet)straalbeentje is niet helemaal goed.Daardoor heeft hij zijn rechter voet overbelast.
en met 2 slechte voeten ging hij zijn rug vasthouden waardoor hij achter weer problemen kreeg.

Voorvoeten zijn ingespoten,rug is door de manueel behandeld.

bij de laatste controle was hij sterk verbeterd maar was achter een kogeltje nog niet goed.Zijn galop is heel slecht en daar gaan we nu aan werken.Rug moet sterker worden.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:30

Jeetje zeg, aan 4 benen kreupel. Wel fijn te horen dat nu alles behandeld is. Even aansterken nu en hopen dat het beter gaat, sterkte met hem!