Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra91

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:12

Oh wel heel leuk dus of is dat ook waar laura voorheen reed toen ze big ben nog niet leaste.
Ik zal zo even de foto's bekijken ik kijk nu ondertussen steeds md leods daughters Haha!.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:12

Haha!.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:18

Hahaha, kijkze zou ik zeggen..
Ja het is iid waar Laura reed, ze is toen ooit met een vriendin van mij mee gekomen. Ik weet niet wat zij erover verteld heeft, maar ik vind het heerlijk daar.. het is alleen zo vervelend om iedere keer te fietsen, maar over een paar weekjes hoeft dat niet meer Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:28

Ga je voor je rijbewijs dan Haha!?
Laura heeft er niet zoveel over verteld ik weet alleen dat ze weleens friezen reed.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:43

Jahaha, mag 9 maart afrijden! Ben dan ook al bijna een jaar bezig, dus het wordt wel tijd!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:53

Beter Haha! hoop voor je dat je het haalt.
Zal vast wel als je dan al een jaar bezig bent Haha!.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:14

#%$%^%&%^&^&* mijn fiets is gestolen! Gewoon voor huis weg! Als ik erachter kom welke $%^%$&%^& het heeft gedaan, ik kill die persoon GRRRRRRRRRRRRRR $^%^&%*^&*(

Maar wel lekker hynderryden vanmiddag Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:59

WAT? Das niet lief!! vervelend zeg! Mijn fiets is bij mijn oude huis wel 3 keer gestolen, rotbuurt! Heb nu een veel betere buurt gelukkig, kan mn fiets altijd buiten laten staan, maar je weet maar nooit natuurlijk!

Ik ga vanmiddag ook lekker rijden, ga maar even springen denk ik!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:58

Ja zulke mensen heb je er helaas altijd bij zitten maar echt achterlijk veel plezier met paardrijden he Haha!.
Ik ga zometeen even naar me drol toe en even stappen volgens mij zijn er wedstrijden dus zal wel druk zijn als me drol maar even rustig blijft Haha!.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:29

Oooh, ik ben ook helemaal voor lichtgeel bij Kai!! Zou echt super staan!!:D
Iedereen lekker gereden deze week? Ik wel in ieder geval:D Superrelaxed!

Hoe gaat het verder met je autorijden Rianne? Denk je wel dat je het haalt? Als je eenmaal rijbewijs hebt is het oooo relaxed!:D En heb je ook al bijrijders gevonden??

Ik heb komend weekend wedstrijd in Amsterdam!!!! Spannnneeend!!:D Ik heb echt al zooo lang geen wedstrijd meer gehad:P Laatste keer was op LWD manege in 2004 geloof ik:D Zat ik op die brave Tarzan:D
Ik las dat Tarzan mok had??? Ze moeten idd wel benen afspoelen na het in de drek staan. Maar er zijn toch heel veel van die verzorgers voor de oude paardjes??

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:32

Wedstrijd in Amsterdam lied? Hoe kan dat zo? Studentenruiterverenigingen tegen elkaar? Leuk! Welke klasse? Ja voor mij is wedstrijdrijden ook tijd geleden, denk minimaal 5 jaar...

Ik ga vanmiddag weer lekker rijden, ga denk ik maar springen, eerst maar even bezig met mn onderzoek naar kleurgebruik in ruimtes Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:35

Jup, idd verschillende studentenruiterverenigingen tegen elkaar:P Ben echt zenuwachtig. Laatste keer van jou was toch ook met die dressuurwedstrijd op de manege?? Ik ga in klasse B1 starten. Ik wil er weer even inkomen:P En bovendien is B1 gelijk aan L1 op de manege:P Dus.. ben benieuwd:D

Ik wil vanmiddag ook rijden!! Het is nu lekker weer joh:D Kan black leuk springen?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:35

Hey Lied! Ik heb tijdens mijn stage bij LWD-studiestad wel eens voorgesteld en gevraagd waarom er geen paardrijden als sport in het pakket is opgenomen bij de sportpas voor studenten, ze dachten dat er niet echt veel vraag naar zou zijn, volgens mij wel, en de manege wou geloof ik niet meewerken, jammer! Denk dat er in leeuwarden ook best wel animo voor zou zijn!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:37

Ja, Black kan zeker leuk springen, laatst ook gedaan, alleen hij wordt er wel wat heet van... hij heeft wel eens 1,20 gesprongen, hij weigert ook niet en komt heel mooi uit en heeft er erg plezier in!

Is het een officiele wedstrijd? Op de manege was het niveau zeker anders dan de officiele wedstrijden...

Ja laatste keer was denk ik ook een dressuurwedsrijd, op dexter denk ik! Super lang geleden!
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 18-02-07 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:37

Ik denk het ook wel. Want in Leeuwarden zijn ook studenten en paardrijden is niet echt goedkoop. Maarja.. de manege had genoeg klanten, dus waarom zouden zij het ook goedkoper aanbieden aan studenten? Dan moet je idd een sponsor daarvoor hebben. Maar nu helemaal nu de manege is gestopt, dan willen wel veel studenten ergens anders rijden denk ik..

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:42

Ik ben zelf niet zon springfan:P Maar wel leuk dat Black springen leuk vind:D Dat is even weer wat anders dan gewoon rijden:) Gaat Kiet vanmiddag ook rijden?

Naja, de proef die ik moet doen is nummer 6 van de officiele dressuurproeven (http://www.dressuurproeven.nl) Dus het is een officiele B proef. Als ik in de finale zit moet ik nummer 10 rijden en dat is weer een officiele L proef. Maar ik vind nummer 6 vergelijkbaar met wat we altijd op de manege in de L1 deden. Ik vond op de manege de B voor de beginners en de B1 voor de half gevorderden. De L1 was voor de gevorderden en de L2 voor de mensen die gewoon al zo lang reden, dat die gewoon geindigd zijn in de L2:P

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:43

Wel even winnen dan he lied!? je representeerd ook voor een deel leeuwarden natuurlijk! Weet je al op wie je rijdt? Welke niveaus zijn er allemaal dan tijdens zon landelike studentenrijvereniging?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:45

haha ja L2 daar ben ik ook in terecht gekomen, verder kon je niet op de manege!

Leuk dat het een officiele proef is! Zal em eens even bekijken!

Ik weet idd dat jij niet zon springfan bent Knipoog geeft ook niet, ieder zn ding!

Kiet en ik gaan mooi even samen rijden ja! Gezellig!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:47

Leuk proefje! Is weer even wennen om de figuren zo correct te rijden denk ik he!? Weet je al op wie je moet?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:51

Haha, ja daarom begin ik ook weer in de B1, dan kan ik er weer even inkomen en heb ik misschien ook nog een kansje om te winnen:P
Maar het is idd allemaal heel officieel tijdens zon wedstrijd, alles wordt bijgehouden en genoteerd. Je hebt verschillende niveaus, meestal Ba, Bb, La en Lb aan dressuur en B en L springen. Toevallig heeft de wedstrijd van komend weekend geen springen maar ipv Ma en Mb dressuur extra. Maar goed Ba komt ongeveer overeen met B en Bb ongeveer met B1 enz... Dus ik start dit keer gewoon wat makkelijker:P
Haha.. idd L2 op de lwd manege was gewoon voor de gevorderden die al zooo lang wedstrijden reden dat je daar gewoon in eindigde.. je kon gewoon niet verder:) Maar was verder niet veel anders van L1 behalve het wijken dan..
Maar goed, ik ben idd niet zon springfan, dus daarom liever een dressuurwedstrijd:D:D Ik spring nog heel af en toe, maar niet voor mn lol. Er is gewoon nog teveel angst. Dat beheerst het een beetje. Want als ik een paard heb die erover heen gaat vind ik het wel weer supergaaf! Springen is echt leuk!! Helaas beheerst dat stukje angst me in het begin dan even!! Maar ik heb in een van de laatste lessen op Kai gesprongen en dat vond ik wel super! En had ook helemaal geen angst. Dus wie weet gaat het nog wel es goed komen:) maar voor nu vind ik dressuur gewoon veeeel leuker:D:D
Maare.. lekker rijden dan vanmiddag!! Eerste keer dat Kiet alleen gaat rijden zeker:) Leuk joh!! Veel succes!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:56

Ja heb wel even zin lekker buiten bezig te zijn enzo! Kai is idd wel leuk met springen, als hij het vertrouwen van de ruiter heeft en van zichzelf!

Leuk dat het zo officieel is! Op vlieland zijn de wedstrijdjes ook altijd officieel en de proefjes bij de instructieweek ook allemaal, veel leuker vind ik dat! Inderdaad eerst maar in de B beginnen! Weet je al op wie je rijdt?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:58

Ja, idd wel een leuk proefje:) Mooi om er weer even in te komen toch:)
Ik ben benieuwd hoe het gaat ja:D Meestal rij je nu ook je figuren wel netjes enz.. maar op een of andere manier tijdens een wedstrijd is dat toch anders.. dan ga ik juist gehaaster, terwijl ik in de les heel veel aandacht aan mn figuur besteed. Maarja.. ligt ook een beetje aan het paardje:) Ben benieuwd. We moeten zaterdag gewoon loten, omdat dat het eerlijkste is.. dus hoop maar dat ik een paard krijg waarmee het een beetje klikt. We gaan naar de Hollandsche manege in Amsterdam http://www.dehollandschemanege.nl/Home.htm, echt supermooie manege joh!! Ben zeeer benieuwd:D:D

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:00

Haha, nee weet nog niet op wie ik rij:P Hopen op een leuk paardje:):) Dus idd wel heel spannend, omdat het zo officieel is:S Maar goed, ook al gaat het niet goed, is het wel weer een goede ervaring:) Ik ben gewoon vaak te zenuwachtig, en nu helemaal omdat ik op een paard moet rijden dat ik niet ken:S Maar we maken er het beste van, gewoon rijden als ik altijd doe:D

Kai is suuuupeer!! In hem heb ik alle vertrouwen en het springen ging heel goed!! Echt leuk:D

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:07

Leuk! Die manege is idd erg mooi, ken ik wel! Hopen dat je een beetje op een leuk paardje zit! Ja jij zal in de les nu wel meer aandacht aan de figuren besteden! Ik moet ook echt weer les krijgen...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:10

Ja, naja we besteden niet echt veel aandacht aan figuren, maar we rijden er wel meer zeg maar.. Bij marisca deed je een oefening, met een balk ofzo en reed je verder voor jezelf. Hier was het wel even wennen dat je idd op grote volte rijden en dan sluit oid.. Dus idd wel weer wat meer aandacht voor het figuur. Maar ik vind de rest net zo belangrijk, dat het paard goed loopt en gelukkig besteden we daar ook aandacht aan. Alleen op een andere manier dan marisca deed:(