Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:04

hier Haha!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:04

vanavond caprilli.... maar ik kan helaas niet.. superjammer

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:11

Ben benieuwd hoe het is vannavond...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:30

Ik heb trouwens al een cadeautje voor mijn verjaardag gekregen... een cavia! Ja, ja, ik weet het, ik heb er al drie. Maar deze was zo zielig, hij zat al een aantal maanden bij Pet's place en niemand die em wilde hebben (behalve ik dan natuurlijk). En vandaag kwamen mijn ouders met die cavia aanzetten als vast een vervroegd verjaardagscadeau! *LOL*

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:53

haha wat leuk Emy!
heb je hem/haar al een naam gegeven?

veel plezier allemaal vanavond! zal wel lekker zweten zijn Haha!
ik ga zondagochtend rijden, ben benieuwd Lachen

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:55

Ja, heeft het diertje al een naam? En jij hebt genoeg liefde om te verdelen aan de lieve cavia'tjes dus eentje erbij kan ook nog wel toch? Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:59

Cavia heeft al een naam, maar misschien dat Emy die zelf wel wil verklappen. Ik zet zometeen in elk geval foto's op BB, als de foto's van het beestje leuk zijn geworden ten minste.

Beestje is heeel erg lief en aaibaar enzo.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:04

oh leuk! ben benieuwd Lachen

edit: dan moeten we nog wel eventjes wachten op de naam.. want Emy is nu op de manege... maar dat houd de spanning erin Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:55

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:30

Proficiat Emy! *o/* *o/*

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:19

Dank je wel! Haha! Cavia heet Wodan. Ik zat te twijfelen tussen Odin en Wodan, maar ik vond Wodan toch iets beter bij em passen.

Hij moet trouwens nog wel eerst eventjes gecastreerd worden voordat hij de andere drie gaat vergezellen. Mutti vind het niet zo leuk als we er volgend jaar een stuk of 30 hebben...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:53

Emytje schreef:
Dank je wel! Haha! Cavia heet Wodan. Ik zat te twijfelen tussen Odin en Wodan, maar ik vond Wodan toch iets beter bij em passen.

Haha dat is nog eens grappig. Op fjordenwereld.nl hebben we twee meiden. De een heeft een fjord Wodan genaamd en de ander Odin genaamd en het zijn broer en zus van elkaar. Haha! Dat is nog eens toeval.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:56

Hé Emy, gefeliciteerd met knaag. Hij is mooi getekend! En het gedichtje is ook mooi. (had nog niemand op gereageerd, dus ik zal me eens van m'n sociale kant laten zien) Knipoog
Er stond trouwens een prachtig mooi parcours in de wei, zag ik vannochtend. Maar jullie hadden alleen de boomstam gesprongen? Dan heb ik ook niet zo heel veel gemist, geloof ik Tong uitsteken

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:49

Ook nog het kruisje hadden we gesprongen. De boomstammetjes heb ik trouwens niet gesprongen, dat durfde ik toch niet...

Het gedicht heb ik trouwens voor mijn nicht geschreven. Haar moeder, mijn tante, is namelijk in september aan de gevolgen van kanker overleden.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:45

pfoee.. net paardgereden..
ik reed om 9uur, hans gaf les.. ik dacht ik ga weer eens op Jade, maar wat was die aan het kloten zeg! de hele tijd wegspringen, wegrennen, helemaal om niks... superirritant

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:09

Juut schreef:

Er stond trouwens een prachtig mooi parcours in de wei, zag ik vannochtend.

heey ik had jou gister nog op de manege gezien!! wij hebbe dat parcourtje gespronge kei leuk Haha! mjaa ni allemaal alleen een paar een met zo'n banden een met zo'n tonne een kruisje een laag stijltje en die boomstamme.. ik natuurlijk op rowan,,!! noujaa moest ik even kwijt:P
groetjes,, rowanlover

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:39

Heb je meer gesprongen dan ik! Ik vond die met de boomstammen al iets te hoog...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:22

Zo. Ik denk even bij manege Urena langs te gaan, niemand te zien! Boos!
We hadden vandaag koetsentocht, en de start was tegenover de manege. Was mooie rit. Vooral dat stuk hei blijft ieder jaar leuk om te rijden. En Bronlaak als pauzeplaats! (instelling voor verstandelijk gehandicapten) Een cliënt kwam blij aanlopen met een emmer water. Of Ascot wilde drinken. Ik zei haar dat ze het mocht proberen, maar dat ik niet wist of hij zou drinken. Mens blijft nog even bedenkelijk kijken, ziet Ascot ongeduldig maaien met voorbeen, draait om en is weg Haha!
Ook is Ascot ineens kampioen best gaande ingespannen haflinger Tong uitsteken De kennis die Ascot ingereden heeft zat bij de pauze op de bok. Een andere koetsier vond As zo'n mooi beestje (kan ik niet ontkennen Knipoog ) en vroeg Ger of hij er ook wedstrijd mee rijd. "Ja hoor. Hij is kapioen best gaand. Doet het zeer goed op keuringen!" Best knap, voor een paardje wat nog nooit een keurmeester van dicht bij gezien heeft *LOL* Het viel trouwens op hoeveel mensen hun aanspanning met een touwtje vastbonden, en gewoon weg liepen dit jaar. Is wachten op ongelukken. Op die maneir is vorige maand een aanspanning op hol geslagen, gelukkig in de wei bij de manege, want we stonden eerst op de wasplaats. Paardje totaal overstuur, en koets gecrasht tussen die bomen.
@ Emy, ik vindt het echt een mooi gedicht. Gecondoleerd met je tante, en hopelijk heeft je nicht er wat aan gehad.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:32

Juut schreef:
Zo. Ik denk even bij manege Urena langs te gaan, niemand te zien! Boos! .
Aaaahhh... dan had je dat even moeten melden van te voren. Dan had er een welkoms-commitee gestaan. Haha!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:57

Emytje schreef:
Heb je meer gesprongen dan ik! Ik vond die met de boomstammen al iets te hoog...

hahaa jaa achja ik rijd al 2 en half jaar op rowan vertrouw dur nou een beetje dus dan doe ik dat wel Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:34

Jullie hebben best vaak die koetsentochten hè Judith? Lijkt me echt grappig. Ik hoop dat ze Osar binnenkort weer eens gaan inspannen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:01

Ben je nog binnen geweest bij Urena Juut? Dan heb je vast ook superveulie Balou gezien in de eerste stal Haha!
Jammer dat ik niet wist dat je kwam anders was ik wel even langs gekomen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:50

Ja, inderdaad, dan waren we allemaal waarschijnlijk wel gekomen.

Mijn caviaatje, had gisteravond toen ik wilde gaan slapen een beetje teveel energie over. Hij sprong wel minstens tien keer in en uit zn hangmat! Terwijl die dat ding de hele dag maar eng vond... Ook is ie gaan proberen of de hangmat eetbaar is en ook zijn kooi werd geproefd...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:28

Sammie heeft ook een hangmat. Vind hij helemaal geweldig. Maar alleen overdag en 's nachts (als wij dus niet thuis zijn of slapen want dan gaat hij ook maar slapen)

En liggen de koekjes al klaar voor zondag Emy Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:17

Ja hoor! Ik heb een nieuwe zak kruidenkoekjes!