Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:47

Klinkt als een super week Fee!
Nu baal ik wel dat ik dit jaar niet ga...

En linda als je niet van de trein houdt dan gaat het je denk ik toch 25 euro kosten

Net even gefietst met smurf, ze bleef netjes naats me ook in draf,
Haha en toen kwamen we langs paarden, had ineens een showarabier naast me :')
Hals erop, snurken(kreeg de volle laag snot) en staart op de rug haha

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:07

hahah uitslovertje :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:50

Ja haha dat was ze wel idd maar zooo knap is ze dan! <3

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:52

kan ik me voorstellen kim :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:56

Zo meteen de griep na FP maar het was super leuk met de kids en marloes,muriel,steffie en fee!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:59

bah vervelend nancy!
maar gelukig na kamp en niet tijdens :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:00

Mooi dat het leuk was Nancy!!!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:02

Ja ik ga vragen of me instructrice een keer mee wilt kijken en misschien kan ik er die keer dan ook op, liefst heb ik er dan al een keer opgezeten. Maar hangt ook een beetje af of het zadel wel lekker ligt he.
Ik krijg zijn hele medisch raport opgestuurd zodat ik er een andere dierenarts naar kan laten kijken.
En tuurlijk kan hij ineens gek gaan doen als hij in de pubertijd zit maarja daar moet ik me nu niet teveel druk om maken.
Mijn moeder heeft idd zat verstand van paarden, ze heeft haar eigen paard vroeger ingereden en ook die van andere mensen uit de omgeving. En ze reed op 'onhandelbare' paarden dan werd zij er opgezet xD zou je echt niet denken als je dr nu ziet :p

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:02

Ja ik ga vragen of me instructrice een keer mee wilt kijken en misschien kan ik er die keer dan ook op, liefst heb ik er dan al een keer opgezeten. Maar hangt ook een beetje af of het zadel wel lekker ligt he.
Ik krijg zijn hele medisch raport opgestuurd zodat ik er een andere dierenarts naar kan laten kijken.
En tuurlijk kan hij ineens gek gaan doen als hij in de pubertijd zit maarja daar moet ik me nu niet teveel druk om maken.
Mijn moeder heeft idd zat verstand van paarden, ze heeft haar eigen paard vroeger ingereden en ook die van andere mensen uit de omgeving. En ze reed op 'onhandelbare' paarden dan werd zij er opgezet xD zou je echt niet denken als je dr nu ziet :p

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:03

vervelend nancy

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:03

Hoo dubbelpost :p

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:06

Daar zit wel wat in Ella, Naja ik wil je gewoon meegeven dat je er echt goed overnadenkt, voor jou maar ook voor Ferro :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:08

En beslis niet te snel Ella, ik heb het idee dat het nu allemaal een klein beetje overhaast is. Zeker omdat er ook al andere mensen naar Ferro komen/kwamen kijken... je zit niet zomaar even al erop....

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:15

Overhaaste beslissingen zijn niet altijd fout, wij hebben ook binnen een dag besloten dat we smurf gingen kopen. Maar ik heb wel het idee dat je er goed over nadenkt, wat de kosten zijn hoe je de allemaal gaat doen en zo. Ik hoop het allemaal echt voor je! Ik denk ook dat het aan het paard ligt. De bonte hengst die een tijd hier op stal heeft gestaan hebben ze gelijk de eerste keer al opgezeten en die deed het best goed. Zelfs ik had er opgemogen de eerste keer! Maar die Kim die er nu staat is heel anders, die kan ineens heel druk worden en zo dus ligt echt maar net aan het paard. Maar dat merk je denk ik gauw genoeg.Ook met longeren kun je het wel merken.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:22

nou dorey was n leuk paard en onze band was op t laatst ook echt goed, maar ik was dr voor geen goud op gegaan!! maar dat is ook wel n aardige hittepetit... en ik zou zeker even informeren op de stal waar die nu staat of je m door hun kunt laten inrijden en wat dat kost. want t is wel n ivestering voor de rest van ferros leven! desnoods laat je m in augustus daar staan(ligt natuurlijk aan wat het kost) maar een paard inrijden is niet niks.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:26

Toen ik met je mee ben geweest naar Ferro ging je hem longeren. Jij vond het heel goed gaan toen maar als ik eerlijk ben vond ik het toen echt niet goed gaan. Ferro nam toen compleet een loopje met je en kon niet eens normaal een rondje lopen. Ik weet natuurlijk niet hoe het daarna is gegaan en of dit ook nog beter is geworden. Maar als die met longeren als zo snel een loopje neemt, dan kan die dat onder het zadel ook heel snel doen... en zeker omdat je nog wel eens wat angstig ben op een paard, lijkt het mij gewoon niet verstandig als je hem zelf zou beleren, ookal heeft je moeder er veel verstand van.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:33

Ja dat kan ik ook doen maar het nadeel is dat ik er dan niet zo makkelijk heen kan en me moeder gaat me ook niet elke dag brengen. Morgen zal ik even daar informeren en ook bij die vriendin van Cynthia of zij ook eerder paarden heeft ingereden.

Haha Kim kun je nagaan ik denk en reken al bijna een week :p
Opzich is Ferro wel een relaxed paard je kan er zo dekjes opletten, op hem hangen, tegen hem aanleunen, peeskappen om doen, volgens mij kan je er ook zo onderdoor kruipen, honden vindt hij niet eng, kruiwagens die op we verkeerde plek staan daarentegen :+ hahahja xD
Linda: Ferro wordt natuurlijk al een aantal maanden regelmatig gelongeert, hij heeft een zadel en hoofdstel opgehad dus wat dat betreft is het voor hem niet echt overhaast vind ik zelf.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:47

Ella je moet doen wat voor jou goed voelt !
iedereen kan zn mening hebben, maar als jij je bij Ferro goed voelt, goed nadenkt over het beleren en de manier waarop/ nadenkt over de toekomst enz dan denk ik dat het wel goed komt !

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:57

maar, niet dom bedoeld hoor, als ie beleerd word voor je hóéf je er niet elke dag heen.... snap dat je dat wel wilt

en tuurlijk ben ik took met patries eens dat je moet doen wat goed voelt!! maar ga niet te licht denken over inrijden want je vormt n paard voor de rest van ze leven :)

Maar komt vast wel goed!!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:58

licht natuurlijk helemaal aan het paard hoe snel je alles kan doen enzo, dus denk dat wij er niet zo goed over kunnen oordelen..
sommige paarden kan je al vrij snel op gaan hangen en zitten, maar sommigge moeten eerst echt nog genoeg spieren en evenwicht krijgen door longeren enzo voor ze klaar zijn voor iemand er op enz..

ik denk dat je idd het beste met die mensen daar op stal even kan praten wat zij denken wat het beste is voor hem kwa inrijden enzo :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:30

Ik gaat slapen :wave:

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 23:31

rr ik heb nogsteeds op mn BB zo'n 2f van facebook staan terwijl er helemaal niks nieuws is op facebook.. ik heb overal al op geklikt waar iets niews zou kunnen zijn enzo, maar t gaat maar niet weg :(

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 23:33

ik ga ook slapen, Slaap lekker!

zoo lief <3 mn kat ligt hier op mn bed op r ruggetje te slapen met r bekje open en dan een pootje over r oogjes xD maf beest xD

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:12

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:39

EllaBellaah schreef:
Ja dat kan ik ook doen maar het nadeel is dat ik er dan niet zo makkelijk heen kan en me moeder gaat me ook niet elke dag brengen. Morgen zal ik even daar informeren en ook bij die vriendin van Cynthia of zij ook eerder paarden heeft ingereden.

Haha Kim kun je nagaan ik denk en reken al bijna een week :p
Opzich is Ferro wel een relaxed paard je kan er zo dekjes opletten, op hem hangen, tegen hem aanleunen, peeskappen om doen, volgens mij kan je er ook zo onderdoor kruipen, honden vindt hij niet eng, kruiwagens die op we verkeerde plek staan daarentegen :+ hahahja xD
Linda: Ferro wordt natuurlijk al een aantal maanden regelmatig gelongeert, hij heeft een zadel en hoofdstel opgehad dus wat dat betreft is het voor hem niet echt overhaast vind ik zelf.

Was ie met zadel en hoofdstel op longeren braaf? Als ie dat allemaal kent en hangen ook... maar wat wel fijn is is iemand die het paard goed vasthoudt en aanvoelt wanneer er spanning bij het paard is. OOk wel fijn als diegene het paard niet loslaat, dat is wat prettiger voor jou denk ik dat je diegenen echt kunt vertrouwen.