Het altijd gezellige Cahama topic Deel 9!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Het altijd gezellige Cahama topic Deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:08

Ja weet niet of dat ook kwaad kan voor je oog alsie dalijk in je oog kapot gaat Tong uitsteken

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:28

zal toch niet? Tong uitsteken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:46

ik denk het niet Tong uitsteken . haha.

Ga je nog wat leuks doen vandaag? dit worden echt chantal -sanne pagina's haha Tong uitsteken . volgens mij is der verder niemand1

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:47

nee nie echt beetje niets deon misschien straks nog even naar stal Lachen

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:48

Michelle__ schreef:
Ja ik ken het Chantal Ach gut

Serieus, WIE heeft Listerine uitgevonden, dat spul om je mond mee te spoelen, heeft iemand ooit die blauwe gebruikt? GADVERDAMME hoe kunnen mensen dat 30 seconde in hun mond houden.. serieus zoooo ranzig. mn mond staat echt in de fik..

haha ikke! Ik vind die juist echt rlxt:P

En idd Festa ziet d'r zo goed en happy uit!! Lachen Niice

En sanne je bent ook echt een dummy he;)

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:48

Haha ik heb jullie chantal-sanne pagina verbroken Tong uitsteken

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:49

ik kan oko nie zo goed tegen listerine haha Tong uitsteken

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:50

ja idd! maken we er toch een chantal-sanne-monique pagina van?:P

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:52

Haha nee ik haak weer af:P Dus mogen jullie 't weer voortzetten met z'n 2e,, Ik ga douche haaste en shoope!:)

Doeii

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:56

doeiiii Lachen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:58

Haha maar dan sta je in ieder gevalw el op de pagina slimmerik Tong uitsteken !

Pff heb ene hekel aan school, hoop dat ik het allemaal haal!
En shoppe? alles is toch dich vandaag Tong uitsteken

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:06

ze gaat in venlo shoppen zal daar wel open zijn? Lachen

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:24

goedemorgen Lachen

aa kei mooie/leuke fotos marlou Lachen !

vandaag laatste dagje vakantie !
dalijik paardrijden en lekker in de zon zitten ^^

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:25

ik verveel me...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:28

Ja en er is ook helemaal nisk te doen,
Sanne! waarom ga je niet lekker zwemmen ofzo Tong uitsteken pff zo mooi weer!

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:40

Afbeelding

papa net even foot gemaakt van flower en florette ^^ haha ze heeft wwel buikje Tong uitsteken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:51

Is florette je andere pony Lachen ?

Ziet er goed uit hoor!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:01

hmm ik rijd weer ja Lachen ik wil binnenkort gaan kijken voor een instructeur/ice.

flower ziet er goed uit!

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:07

Nee florette is de pony van Janneke Lachen

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:15

ik ga ff eten en dalijk nieuwe visjes halen voor in de vijver haha ! hoe kom ik daarnu weer bij mja... is wel leuk Tong uitsteken

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:35

oh leuk Tong uitsteken vind vissen vet, alleen jammer dat je die in de vijver niet goed kan zien

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:04

zo heb wat visjes Lachen 6., 5 normale maat en 1 kleine Tong uitsteken en 1 van die normale is bijna helemaal zwart die wou ik graag hebben Clown

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:39

oh wij hebben net gister alle visjes uit de vijver gevangen en in de dommel gegooit Clown
haha ik vind vissen maar stomme beesten Tong uitsteken
vandaag op rit geweest met nicole en chantal met de ponys van chantall..
nou mis ik Boytje weer echt Verdrietig

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:48

Hier even een erg lang verhaal over Phumba. Heb het naar iemand gemaild en gekopieerd;

Al en tijd was Phumba steeds wat slomer (lees: nog slomer dan normaal) en op een gegeven moment wilde hij ook al niet goed eten. Woensdag ochtend begon hij wat over te geven, dit werd steeds erger. Woensdagochtend wilde hij ook niet eten. 's Avonds had hij wel gegeten maar dat kwam er weer allemaal uit. Mam vertrouwde het niet, ook omdat hij al zo'n lange tijd zo sloom was dus ging ze donderdagochtend naar de dierenarts. Die had in zijn buik gevoeld enzo, maar kon verder niks vinden. Hij zei alleen dat we terug moesten komen als het erger werd (of wanneer hij te lang in deze staat bleef). Donderdag bleef hij overgeven en wilde niks eten, 's nachts is mam er ook vaak uitgeweest. Hij kon nog amper lopen, op een gegeven moment ging mam een klein stukje met hem buiten de poort omdat hij nog steeds niet uit was geweest en meteen op de stoep liet hij al zijn poep en plas gaan. Hij tilde zijn poot er niet eens meer voor op, had hij de fut niet voor. Donderdagavond was ik met Ben, Judith, Anneke en Ruben op stap gegaan en Judith was hier ook blijven slapen, had dus niet echt veel slaap gehad. Vrijdagochtend werd ik wakker omdat mam helemaal overstuur bij de trap stond omdat Phumba weer alles onder had gekotst en ik ging toen samen met mam weer naar de dierenarts. We hebben hem echt in de auto moeten tillen want hij wilde nog steeds niks lopen. Weer bij de dierenarts merkten ze ook dat hij wel erg ziek was en besloten toen om echo's te maken, Phumba bleef dus even daar en wij weer naar huis. Toen we thuis waren belden ze op dat er een massa zat in de buurt van de 12 vingerige darm en de alvleesklier. Ze wisten niet of het een tumor of een ontsteking was, dat konden ze niet goed zien. In Utrecht kunnen ze dat allemaal veel beter onderzoeken dus ze belden naar Utrecht met de vraag hoe snel wij daar terecht konden. Gelukkig konden we er die dag nog heen, moest eigenlijk werken maar wilde graag mee dus had ik afgebeld. Ben toen samen met pap en mam naar Utrecht gegaan, nog lekker stukje file dus schoot ook niet helemaal op. Toen we daar aankwamen werd Phumba eerst door een co-assistente onderzocht, dierenarts zou later aankomen. Die voelde gewoon wat in zijn buik enzo, deed niet veel bijzonders. 's Ochtends had hij trouwens wel wat koorts, toen 's middags toen zij hem onderzocht niet meer. Moesten we best lang wachten tot de dierenarts kwam, zij had hem toen ook gewoon eerst met wat voelen en dergelijke onderzocht (zal niet lekker aan zijn buik hebben gevoeld maarja) en besloot om weer opnieuw echo te laten maken zodat ze het misschien wat beter zouden zien. Na de eerste echo zei ze dat ze vreesde voor een tumor, het zag er in ieder geval redelijk gevaarlijk uit. Ze hadden het ook wat beter gelokaliseerd, ze dachten dat het in de buurt van de dunne darm en de alvleesklier zat. Ook hadden ze biopsie gedaan, daar konden ze geen tumorcellen in vinden. Dat hoeft niks uit te sluiten maar daarom gingen ze toch van een infectie uit. Ze zagen ook dat het buikvlies was geïrriteerd. Daarna hebben ze een röntgenfoto van zijn borstholte gemaakt en nog een keer een echo, hierbij kwam de chirurg ook bij kijken. Onze dierenartsen zeiden dat als het een infectie was, het levensgevaarlijk was om dan te opereren omdat er bepaalde enzymen uit de alvleesklier in zijn systeem zouden kunnen lekken. Hier zeiden de artsen dat ze met een infectie ook gewoon moesten opereren om dat weg te kunnen halen, het risico van lekken bestond wel maar de arts noemde de infectie een "tijdbom", het kon elk moment rampzalig worden. Ze besloten dus om meteen te gaan opereren. Rond 18.00 uur zijn ze de operatiekamer ingegaan, mam ging hierbij mee omdat hij dan rustig bleef tot hij onder narcose was. Zijn kalium bleek toen veel te laag te zijn. Zijn vitale organen waren verder wel nog goed waardoor hij voor de operatie gewoon goed werd gekeurd. De anesthesist vond hem nog wat te sloom, gaf hem dus eerst wat medicijnen om hem op te peppen. Redelijk vreemd idee, om hem op te peppen voor de narcose maargoed. Rond 18.30 was hij dan eindelijk onder zeil, pap en ik waren al bezorgd geworden, vonden een half uur erg lang om een hond onder narcose te brengen maar bleek achteraf dus niks ernstigs aan de hand te zijn. Wij zijn toen naar huis gegaan, na de operatie moest hij sowieso in Utrecht blijven. Rond 23.00 's avonds kregen we eindelijk een telefoontje over hoe de operatie was verlopen. Het bleek dat hij een gesprongen blinde darm had waardoor ook zijn alvleesklier al voor een groot deel ontstoken was. Ook het buikvlies begon al lichtelijk te onsteken. Ze hebben een deel van zijn blinde darm afgehaald, dit hebben ze dubbel gehecht maar het gevaar blijft dat dit kan gaan lekken. Ook van zijn alvleesklier hebben ze een deel afgehaald. Omdat een gesprongen blinde darm vrijwel nóóit voorkomt (had er ook nog nooit van gehoord) is het in principe nog iets onbekends, daardoor zou het nog steeds een tumor kunnen zijn. Als het dit was hebben ze wel alles wat ze konden weggehaald dus dat zou nog niet heel ernstig zijn. Zaterdag mocht mam rond 14.00 uur bellen hoe het met hem was. Hij was toen nog erg veel aan het braken en vertikte het om iets te eten. Zondag hetzelfde verhaal, hij braakte al iets minder maar raakte nog steeds niks van eten aan. Vandaag weer gebeld, hij braakte niet meer maar wilde nog steeds niks eten. Wel had hij buiten al wat plasjes gedaan (drinken doet hij wel, erg veel zelfs). Zijn kalium is nog steeds wat laag, dat blijven ze via een infuus corrigeren. Ze weten niet waarom dat zo is, willen ze nog met de artsen gaan overleggen. Verder zijn al zijn waarden wel prima, hartslag e.d. zijn gewoon goed. We hopen dus dat hij snel weer wat gaat eten, dat zou denk ik al erg veel over zijn welzijn zeggen. We weten ook nog niet wanneeer hij weer mee naar huis mag, dat is gewoon afwachten.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:19

PINKPAARD WAS DE BOM! Haha!

haha serieus het was zo leeeeeeeeuk!
Vooral Oisterwijk! *LOL*

RJV-bestuur bedankt voor alles(nogmaals) en ook voor het doorzetten van de RJV! Echt briljant Ja