RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:20

Wat heb ik heerlijk gereden vanmorgen. OP wie zal geen verrassing zijn denk ik: Fryslan Boppe! Oftwel Okke dus! Heb wel gevraagd of ik ook weer eens op anderen mag, zodat ik van hen ook weer wat kan leren.

Maar goed, vanmorgen heerlijk gereden! Okke liep heel fijn, lekker voorwaarts, fijn aan het been. Ja echt alsof ik op een wolkje zweefde.

Echt fijn gereden!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:46

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:12

geen paardrijden voor mij vandaag. Werd wakker met een verstopte neus en een pijnlijke keel en het is niet echt weggegaan. Ondertussen had ini ook gebeld en een sms gestuurd met de vraag of ik ook om half 6 zou kunnen rijden, maar dan zitten me ouders weer zo laat met eten enz. Dus ik heb me maar afgemeld. Over 2 weekjes weer dan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:01

*Stuitert het topic binnen*

Wat heb ik weer heerlijk gereden vanmorgen. Mijn verzoek van vorige week is ingewilligd, ik zat eens niet op Okke. Nee, Mijn paard van vandaag was een merrie. Bruin, blesje, linksachter een sokje, rechtsachter een witte ring op de kroonrand, dochter van Fotty, zus van Kanjer en PM. Raden jullie het al? Okee nog een hint dan, je moet wel ff zelf de klinkers invullen: N.n.

Wat liep ze fijn vandaag. Moest wel ff wennen hoor, ben gewend aan een brede Fries en dan is dit toch wel weer even wat anders. Maar het ging erg lekker, geen rare sprongen, niets. Gewoon lekker gelopen, goed gereageerd op mijn hulpen en Inge gaf uitstekend les. Nee, ik heb geen reden tot klagen hoor. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:04

Balen Tamara, beterschap! En klinkt weer leuk, Jenny!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:14

Rara, op welk paard zat ik vandaag? Nee, het was niet Nini of Okke. Wel was het een ruin, beste vriendje van Kanjer. Bruine ruin, al wat ouder. Naam begint met de J. Doe maar een gok!

Heb wel heerlijk op hem gereden. Liep lekker voorwaats en nageeflijk. Galop ging ook goed, linksom bij 2e poging goed. Alleen meneer schrok van iets in de kantine en maakte meteen een changement (galopwissel). Dus teruggenomen en opnieuw aanspringen maar. Moesten ook rijden zonder beugels. Draf én galop. Was echt cooooooooooooooooooooool!

2 kleine minnetjes waren vandaag 2 mannen die niet echt opletten. 1e x in draf, 1 man op de hoefslag, ik er naast en dan ineens van rechts (reden op de rechterhand) nog een man. Zat er ff fijn tussen in dus... Kon niet echt een kant op. Gelukkig ging die man rechts snel weer door naar rechts. Had ik ook weer ruimte. 2e x zat ik bijna in de bakrand in plaats van er langs te gaan. Bramiro reed achter mij in galop en de ruiter had hem niet goed onder controle. Ini brulde "volte Jenny", dus ik bij C op de volte. Bram er dus achteraan. En net voor de hoefslag door hij ineens rakelings langs mij heen. Ik moest echt naast de hoefslag en goed de hoek bij Ini doorsturen, anders had ik echt in de bakrand gezeten. Schrok er van...

Maar goed, het is allemaal goed gegaan. Ben benieuwd waar ik volgende week op mag!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:32

Stuiter, stuiter, stuiter (oja, is ook een smiley van :P ) :):) Ik kwam vandaag aan op de manege en ini vroeg op wie ik wilde, er was maar 1 'volwassenen les' dus ik mocht ook nog eens uit alles en iedereen kiezen. Ik zat maar 'ja ik weet het niet', en ini zo: NU zeggen! Dus ik het verhaal gedaan over dat ik nog heel graag een keer op Okke wilde maar dat ik wist dat de eigenaresse er vrijdags altijd op reed dus dat dat vast niet kon. Ini zo:'de eigenaresse is vandaag helemaal niet geweest (was op vakantie) dus jij kan op Okke!' Ik helemaaaaal blij, eindelijk! Moest hem nog uit de buitenbak vissen, moest even goed kijken aangezien er 3 friezen stonden maar al snel de juiste gevonden. Moest héél snel poetsen want moest er al over een kwartier opzitten. Meneer had een deken op maar was één grote stofwolk daaronder, snel opgezadeld en toen op naar de bak. Ik had al een lange zweep meegenomen nav dit topic en andermans ervaringen dat Okke niet 1 van de snelste is. In de binnenbak moesten we meteen hard aan de slag, veel voorwaarts rijden want we zouden misschien na een snelle galop in de buitenbak gaan rijden als alles goed ging. Iedereen wilde namelijk wel graag buitenrijden want het was best lekker weer. Probleempje was alleen dat Ottoline en Bluemaid nogal frisjes waren, Ottoline ging er steeds bij de deur vandoor waarna Bluemaid lekker ging meerennen. :P Maar na de galop leek dit over dus we gingen naar buiten. Maar daar bleek al snel dat Ottoline en Bluemaid de lente in hun kop hadden, ze gingen een paar keer aan het rennen en soms een bokje maar ze bleven zitten. Maar dit kon niet voor altijd goed blijven gaan, Bluemaid gaf opeens een enorme bok en het meisje lag er naast. Maar toen gaf Ottoline ook een ENORME bok en maakte toen een sliding voor het hek waardoor het meisje eraf gelanceerd werd, tegen het hek. Ik stond er net 2 meter van af en hoorde echt dat hek nog nadreunen. Meisje van Bluemaid had veel pijn en ging er dan niet meer op, maar Janine die op Ottline zat stapte er zo weer op en reed verder. :oo Echt, respect voor haar! Ottoline is er daarna nog 1 keer vandoor gegaan maar toen bleef het bij een sprintje. Ottoline moest ook nog 1 keer alleen galloperen zodat ze doorhad dat dat rennen en bokken niet de bedoeling was, ging heel goed en daarna mochten degene die nog wilde galloperen. Uiteraard wilde ik nog wel galloperen want man, wat zit Okke hemels! Kan echt opeens perfect stil blijven zitten in de galop! Moest wel lachen omdat hij steeds met een bokje aangaloppeerde. Al gaf die 1 keer wel een hoge bok, maar die was prima uit te zitten. :P Na die galop was die echt super lekker los en heb ik echt nog denk wel minstens 20 minuten op een roze wolk gezeten! Hij liep wel wat te diep, vroeg het ook nog aan ini maar die zei dat Okke dat nogal snel deed en dat ik anders wat meer been moest geven maar dat het nogal lastig was om hem daaruit weg te halen. Doorzitten was iets te vermoeiend aangezien ik nog spierpijn had/heb van tennis van gister. Maar bij de verzamelde draf toch doorgezeten en ik voelde me net als Anky. :P Hij liep zoooo fijn en netjes! Echt een goeie verzamelde draf, trok goed zijn benen op, heerlijk! :D Hij was wel helemaal verzopen na de les, arm beest. :P

Maar al met al, ik heb dus echt héérlijk gereden en het was het al die jaren wachten zekers waard! :D Veel plezier morgen Jenny! En Eef, je moet weer een keer mee! Noem maar een datum! Over 2 weken moet ik weer rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:25

Leuk, toen ik nog leste was Jelle volgens mij echt jouw vaste paardje, Jenny! :D Dat was nu wel een tijdje geleden, of niet?

Mara, jaaaaaaaaaa eindelijk! Leuk is 'ie, he? :D Spannende verhalen weer bij jullie, hihi. Gelukkig is alles wel aardig goed afgelopen, hopelijk gaat het ook goed met degene die op Bluemaid reed :) Tamara, ik ga zeker een keer mee, alleen wanneer is nog even de vraag :=

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:24

Jaaaaaaaaaaaa, echt, SUPER paardje. ^^ Jammer dat de eigenaresse er vrijdags dus zelf op rijdt, maar hoop dat op de schaarse momenten wanneer ze dat niet doet ik er weer een keertje op mag. :D En je moet maar even kijken wanneer je kan, dan moet je het maar laten weten. ;)

O en de reden dat Zelina weer een beetje bereden wordt (gister heeft ze ook weer een half uurtje gelopen) is dat ze niet drachtig is. De enige merrie die trouwens drachtig is dit jaar is Wuzelma. On Time heeft heel erg lang met dat andere veulen gelopen, dat was toen dat veulen waar Marjolijn een keertje over vertelde toen wij vrijreden. Waarvan het niet zeker was of die het zou redden ja of nee. Maar die heeft dus lang met dat veulen gelopen waardoor ze nu niet drachtig is. Maar Wu brengt zulke mooie veulentjes voort! Gister stonden ook 4 veulens op stal en die van Wu.. vet mooie lichtbruine kleur, wat witte aftekeningen, om verliefd op te worden. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:31

:D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:16

Was weer heerlijk vanmorgen in de manege! Kan iemand hier even jaloers maken (of toch niet??), door te melden dat Kanjer vanmorgen onder mijn zadel een echte kanjer was! Reed heerlijk voorwaarts, deed geen poging om te bokken in galop, echt niets... En was zo braaf met poetsen en zadelen!

*Twijfelt nu toch wel ofze echt Kanjer wel had vanmorgen of toch niet stiekem een ander paard in Kanjer zijn vachtje*

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:21

Hahaha, nee het was toch echt Kanjer. Kanjer kan best lief zijn! :P Annelieke reed er gister op, met spoortje en man wat had ze hem netjes en lekker aan het lopen! Eén keer weggesprongen bij het huisje maar gedroeg zich prima de rest van de les. Heb zin om over 2 weekjes wel weer op hem te rijden. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:05

Hallo allemaal!

Is een beetje aan het doodbloeden hiero...

Maar goed, vandaag weer heerlijk gereden. en wel op een heel grote bonte meneer. Idd Easter vandaag! Wat een gaaf ding! Heel groot en heel breed (liezen waren er niet zo blij mee), maar erg gaaf!

Rijden ging heerlijk, hij reageerde goed op de hulpen en deed wat ik hem vroeg. Galop was echt puur genieten, Draf doorzitten was lastig. HIj heeft een wat aparte gang volgens mij. Maar zó fijn gereden. En Otske maakte mijn dag helemaal compleet door mij even in mijn nek te kietelen op het moment dat ik Easter bij hem en nog wat anderen in de buitenbak zette.

Paarden, ze toveren echt een :D op je gezicht!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:38

Haha ja Jenny, maar alleen jij en Tamara hebben nieuwe verhalen te vertellen :D
Bedoel, kan jullie wel over de gave beesten die ik nu rij gaan berichten maar die horen niet bij Ini dus dat past niet in dit toppic :P
Maar toch lees ik nog wel eens een beetje mee hoor, om wat tijd te doden :P En om even over de lang vergeten paardjes te lezen. Zo grappig als jullie het over paarden hebben die ik echt alleen maar als veulentje heb gezien zoals Bleu Maid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:57

Hihi. Ik heb al maanden geen paard aangeraakt dus ik heb ook weinig te vertellen :P Maar ik kijk hier ook stiekem nog steeds en hou Lotte via facebook in de gaten, gna gna! Mis het nog steeds hoor, niet alleen het rijden maar ook die zaterdagen met z'n allen op stal helpen... Good times :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:44

En ik heb ook alweer een tijdje niet gereden. Vrijdag lag ik met keelontsteking en griep op bed dus had afgebeld. Wel meteen inhaalles besproken en als alles nu een keertje meezit klim ik vrijdag weer op een paardenrug. :)

Easter lijkt me ook nog eens heel stoer om op te rijden, super groot paard. ^^

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:03

Idd groot ja en heeeeeeeeeeeeeeel breed. Maar wel errug gaaf!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:00

Haha evelien (a)
Dan moet ik natuurlijk wel na elk concours mijn fb bijwerken :P (heb nu weer een nieuwe troef, zal van de week even kijken of ik een foto kan krijgen :P Gaaf beest! )

Nu het buitenseizoen er weer aankomt zal ik ook wel weer meer inislotters op concours tegenkomen vermoed ik. Alleen zie Marjolijn nooit meer eens springen :-( Rijd die sowieso nog wel? Want ik kom meestal alleen Inge(met aanhang ;) ) tegen...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:59

Vanmiddag lekker paardgereden in het zonnetje. Ik moest eigenlijk op Oppy en ik was al druk bezig om hem te poetsen want hij haarde verschrikkelijk uit, maar toen kwam opeens Annelieke naar me toe. Ze had brandplekken/blaren op der handen, iets met een paard longeren die iets te wild was ofzo, weet het niet meer precies. En zij zat op Kanjer en of ik dan misschien niet liever op Kanjer wilde rijden want zij ging toch niet rijden. Eerst even overlegt met Inge, maar aangezien Oppy na mij nog een keer zou lopen en Kanjer niet en ik het 'zielig' vond dat Oppy dan 2 keer zou moeten lopen en Kanjer helemaal niet :P gekozen voor Kanjer. Maar het was al kwart over dus ik moest haasten, en daar stond meneer, lekker onder het zand met een uitharende vacht. }:0 We stapten binnen op maar gingen al snel naar buiten, was echt heerlijk weer om buiten te rijden! het rijden zelf ging mwah, ik stel misschien ook gewoon wat (te) hoge eisen aan mezelf. Er zaten echt heerlijke stukken tussen, draf doorzitten bijvoorbeeld en de galop ging ook weer eens lekker. Goed aan me been, kon hem overal heensturen. Enige probleempje was nog het huisje, daar wilde die opeens voor geen goud langs. Naja, dan niet, had even geen zin om er een gevecht van te maken. Dus hem aan de andere kant van de bak lekker aan het werk gezet in de galop. Maar op gegeven moment begon die te klieren, opeens overal spoken zien, rechts weer vasthouden. Het ging een beetje wisselend, ben er niet met een geheel tevreden gevoel vanaf gestapt maar in de stal en dan dat hoofdje die je met grote ogen aankijkt. :*

Volgende week weer! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:05

Morgen mag ik weer! NU al zin in!

Toevallig al gezien waar ik op zit????

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:10

Haha nee niet naar gekeken. Een verrassing dus nog. Veel plezier morgen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:55

Had dus 2 toppertjes onder het zadel vandaag! 2 stuks? Ja 2! Moest nog wat inhalen, dus 2x gereden vandaag. 1e uur: Nini! Ik weet weer helemaal waarom zij mijn favo merrie is! Man wat ging ze lekker! Echt super, geen pas verkeerd, geen rare bokkensprongen, precies doen wat ik wilde dat ze deed. Ja die ging errug fijn!!!

2e uur: Oppy! Ook al zo'n geweldig paard. Had hem in galop niet helemaal lekker aan het been, viel wat terug af en toe, maar ff met zweepje erbij en toen ging hij heerlijk! Dit uur had Ini ook een stukje zitles in petto. Eerst doorzitten zonder beugels, daarna lichtrijden zonder beugels en daarna ook nog een middendrafje lichtrijden zonder beugels. Men, dat voel je in je benen... Maar hij liep wel heerlijk! Stukje verlichte zit tot 2x toe...

Kreeg nog wel een compliment van Ini dat ik beide paarden zo netjes reed. Fijn om te horen, zo'n veer in de <biep> doet een mens toch wel weer goed. Na afloop Oppy nog maar even flink afgerost met de rosborstel hij was me een potje in de rui. Maar ja dat hebben ze natuurlijk allemaal op dit moment. Ja een welbestede ochtend!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:17

Haha wat grappig dat jij ook op Oppy moest! (ook al heb ik erzelf uiteindelijk niet op gereden :P ) Ik vind de galop van Oppy een beetje raar, of in ieder geval de laatste keer dat ik op hem reed kreeg ik een partij pijn in me rug! Zelfs met tikjes om hem wat harder/ meer achterhand eronder te krijgen hielpen niet. En leuk dat nini ook zo lekker ging! :D

Zin in vrijdag!

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 11:38

Jaa ik doe het ook nog :=
Ik was gisteren een beetje aan het googlen en raad eens wie ik vond? Het eerste veulen van Islotti, Nislotti (Zeoliet x Sit This One Out XX). Ze staat helemaal in Zweden maar wat ziet ze er goed uit!

Afbeelding

en hier staat ze:
http://www.grumsridklubb.se/nostalgisidan.html

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:54

Nooit geweten dat Islotti ook ooit veulentjes heeft gehad :wow: Leer ik ook weer eens wat bij!