Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Ik kwam vandaag aan op de manege en ini vroeg op wie ik wilde, er was maar 1 'volwassenen les' dus ik mocht ook nog eens uit alles en iedereen kiezen. Ik zat maar 'ja ik weet het niet', en ini zo: NU zeggen! Dus ik het verhaal gedaan over dat ik nog heel graag een keer op Okke wilde maar dat ik wist dat de eigenaresse er vrijdags altijd op reed dus dat dat vast niet kon. Ini zo:'de eigenaresse is vandaag helemaal niet geweest (was op vakantie) dus jij kan op Okke!' Ik helemaaaaal blij, eindelijk! Moest hem nog uit de buitenbak vissen, moest even goed kijken aangezien er 3 friezen stonden maar al snel de juiste gevonden. Moest héél snel poetsen want moest er al over een kwartier opzitten. Meneer had een deken op maar was één grote stofwolk daaronder, snel opgezadeld en toen op naar de bak. Ik had al een lange zweep meegenomen nav dit topic en andermans ervaringen dat Okke niet 1 van de snelste is. In de binnenbak moesten we meteen hard aan de slag, veel voorwaarts rijden want we zouden misschien na een snelle galop in de buitenbak gaan rijden als alles goed ging. Iedereen wilde namelijk wel graag buitenrijden want het was best lekker weer. Probleempje was alleen dat Ottoline en Bluemaid nogal frisjes waren, Ottoline ging er steeds bij de deur vandoor waarna Bluemaid lekker ging meerennen.
Maar na de galop leek dit over dus we gingen naar buiten. Maar daar bleek al snel dat Ottoline en Bluemaid de lente in hun kop hadden, ze gingen een paar keer aan het rennen en soms een bokje maar ze bleven zitten. Maar dit kon niet voor altijd goed blijven gaan, Bluemaid gaf opeens een enorme bok en het meisje lag er naast. Maar toen gaf Ottoline ook een ENORME bok en maakte toen een sliding voor het hek waardoor het meisje eraf gelanceerd werd, tegen het hek. Ik stond er net 2 meter van af en hoorde echt dat hek nog nadreunen. Meisje van Bluemaid had veel pijn en ging er dan niet meer op, maar Janine die op Ottline zat stapte er zo weer op en reed verder.
Echt, respect voor haar! Ottoline is er daarna nog 1 keer vandoor gegaan maar toen bleef het bij een sprintje. Ottoline moest ook nog 1 keer alleen galloperen zodat ze doorhad dat dat rennen en bokken niet de bedoeling was, ging heel goed en daarna mochten degene die nog wilde galloperen. Uiteraard wilde ik nog wel galloperen want man, wat zit Okke hemels! Kan echt opeens perfect stil blijven zitten in de galop! Moest wel lachen omdat hij steeds met een bokje aangaloppeerde. Al gaf die 1 keer wel een hoge bok, maar die was prima uit te zitten.
Na die galop was die echt super lekker los en heb ik echt nog denk wel minstens 20 minuten op een roze wolk gezeten! Hij liep wel wat te diep, vroeg het ook nog aan ini maar die zei dat Okke dat nogal snel deed en dat ik anders wat meer been moest geven maar dat het nogal lastig was om hem daaruit weg te halen. Doorzitten was iets te vermoeiend aangezien ik nog spierpijn had/heb van tennis van gister. Maar bij de verzamelde draf toch doorgezeten en ik voelde me net als Anky.
Hij liep zoooo fijn en netjes! Echt een goeie verzamelde draf, trok goed zijn benen op, heerlijk!
Hij was wel helemaal verzopen na de les, arm beest.
Veel plezier morgen Jenny! En Eef, je moet weer een keer mee! Noem maar een datum! Over 2 weken moet ik weer rijden.
Dat was nu wel een tijdje geleden, of niet?
Spannende verhalen weer bij jullie, hihi. Gelukkig is alles wel aardig goed afgelopen, hopelijk gaat het ook goed met degene die op Bluemaid reed
Tamara, ik ga zeker een keer mee, alleen wanneer is nog even de vraag
En je moet maar even kijken wanneer je kan, dan moet je het maar laten weten. 
Annelieke reed er gister op, met spoortje en man wat had ze hem netjes en lekker aan het lopen! Eén keer weggesprongen bij het huisje maar gedroeg zich prima de rest van de les. Heb zin om over 2 weekjes wel weer op hem te rijden.
op je gezicht! 

En om even over de lang vergeten paardjes te lezen. Zo grappig als jullie het over paarden hebben die ik echt alleen maar als veulentje heb gezien zoals Bleu Maid.
Maar ik kijk hier ook stiekem nog steeds en hou Lotte via facebook in de gaten, gna gna! Mis het nog steeds hoor, niet alleen het rijden maar ook die zaterdagen met z'n allen op stal helpen... Good times

(heb nu weer een nieuwe troef, zal van de week even kijken of ik een foto kan krijgen
Gaaf beest! )
) tegen...
gekozen voor Kanjer. Maar het was al kwart over dus ik moest haasten, en daar stond meneer, lekker onder het zand met een uitharende vacht.
We stapten binnen op maar gingen al snel naar buiten, was echt heerlijk weer om buiten te rijden! het rijden zelf ging mwah, ik stel misschien ook gewoon wat (te) hoge eisen aan mezelf. Er zaten echt heerlijke stukken tussen, draf doorzitten bijvoorbeeld en de galop ging ook weer eens lekker. Goed aan me been, kon hem overal heensturen. Enige probleempje was nog het huisje, daar wilde die opeens voor geen goud langs. Naja, dan niet, had even geen zin om er een gevecht van te maken. Dus hem aan de andere kant van de bak lekker aan het werk gezet in de galop. Maar op gegeven moment begon die te klieren, opeens overal spoken zien, rechts weer vasthouden. Het ging een beetje wisselend, ben er niet met een geheel tevreden gevoel vanaf gestapt maar in de stal en dan dat hoofdje die je met grote ogen aankijkt.
) Ik vind de galop van Oppy een beetje raar, of in ieder geval de laatste keer dat ik op hem reed kreeg ik een partij pijn in me rug! Zelfs met tikjes om hem wat harder/ meer achterhand eronder te krijgen hielpen niet. En leuk dat nini ook zo lekker ging! 

Leer ik ook weer eens wat bij!