doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:15

Gewiekst schreef:
meid doe gewoon je best en als je normaal doet dan haal je het makkelijk en probeer gewoon netjes te rijden, goed de hoeken door en als er iets fout gaat geen paniek en doe het rustig overnieuw

Inderdaad Lachen

Ik ga vaak mee om te schrijven ( met jurylid ) en het is echt vreselijk dat sommige niet netjes
de hoek doorrijden en op de letter rijden. Ook de hand- en beenhouding is een kritisch aandachtpuntje Ja

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:21

ittheclown schreef:
de spanning giert door mijn lijf ik moet dr zondag aan gelofen de f 3 Tong uitsteken heb trouwens ook de f5 al in de les geoefend in de les ging het prima maar ik wouw laag beginnen inverband met mijn zenuwe hoop dat die afzakken als ik het wat vaker doe.
wat doen jullie om te kunnen slapen s nachts ?? en wat doen jullie tegen de spanning ?
het is bij mij geen spanning van wat als het niet goed gaat maar meer spanning van ik wou dat het vandaag was zondag is nog zo ver weg Tong uitsteken

Welke manege? *zoekt in de startlijst van de Eenhoorn naar een Ilona die F3 rijdt... *

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:22

Soeskia schreef:
Het is zelfs zo dat als jij de goede hulpen geeft, je er toch een voldoende voor kunt halen. Zolang je het maar netjes probeert op te lossen. Geen gepluk en getrek aan de teugels.

Klopt inderdaad!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:11

is het bij jullie ook zo dat de F2, F3, F4, F5, bij elkaar worden gevoegd met de prijzen ??

@C_hristel: ik kan indd gewoon de F9 meerijden Knipoog dus ben benieuwd gister die gebrokenlijn met die volte er in geoefend en ging goed Lachen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:22

bij ons is het meestal dat de F3 en F4 bij elkaar worden gevoegd, en F5 en hoger, en dan de eigen paarden ook apart Tong uitsteken
maar dat ligt wel aan hoeveel mensen van zown rubriek meedoen, als er heel weinig mensen F3 doen ofzo dan doen ze F3 tm F5 bij elkaar ofzo. ( F1 en F2 doen ze op een andere dag, omdat dat er nogal veel zijn meestal)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:34

gribaldi: Oeh goed zo dat het lekker ging! Bij ons zijn er ook altijd een paar proven bij elkaar gevoegd. Anders krijg je echt categorieen vn maar 3 mensen ofz.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:35

Bij ons ligt het er ook aan hoeveel er per F starten. Ik rijd F8 en er rijd nog één meisje F11 en wij worden dan samen bij de F6 en F7 gerekend...tja, om ons nou met zijn 2en te zetten is ook een beetje weinig...Clown F1 en F2 gaan samen en meestal de F3 en F4 samen en de F5 gaat of bij de F3/4 of F6.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:07

Ilja000 schreef:
ittheclown schreef:
de spanning giert door mijn lijf ik moet dr zondag aan gelofen de f 3 Tong uitsteken heb trouwens ook de f5 al in de les geoefend in de les ging het prima maar ik wouw laag beginnen inverband met mijn zenuwe hoop dat die afzakken als ik het wat vaker doe.
wat doen jullie om te kunnen slapen s nachts ?? en wat doen jullie tegen de spanning ?
het is bij mij geen spanning van wat als het niet goed gaat maar meer spanning van ik wou dat het vandaag was zondag is nog zo ver weg Tong uitsteken

Welke manege? *zoekt in de startlijst van de Eenhoorn naar een Ilona die F3 rijdt... *

ik rij bij stal hoogwoud ik heb wel een tijd bij de eenhoorn gereden maar ben toen gestopt omdat ik
toen een eigenpony kocht Lachen

aangezien jullie ervaring met de F proefjes hebben vroeg ik me af mag je stemhulpen gebruiken ?? en dan bedoel ik niet JA als ie in galop moet maar bv als ie van galop naar draf moet zachtjes hooo zeggen ??
want het paard waar ik op rij is af en toe een beetje sterk in de mond het is namlijk ook geen manege paard maar een eigenpaard wat altijd miletry (mmm schrijf je vast niet zo)
heeft gelopen dus de snelheid is dr wel maar af en toe is de rem een beetje zoek krijg hem uiteindelijk wel stil maar helaas heeft ie om het zo te zeggen een lange remweg Tong uitsteken
en met een hooooo dan gaat ie meestal wel gelijk netjes terug in draf Tong uitsteken

en nog een vraagje (ja ik blijf aan de gang)
Als je nou in galop gaat en je maakt een volte omdat je paard euhhh .., apart gaat doen als je aanspringt krijg je dan een strafpunt ? met apart bedoel ik echt vreselijk bokken en konijnen sprongen maken en weg willen rennen (heeft ie af en toe wat last van meneer:P) meestal als ik dan een volte draai dan stopt ie en soms ben ik hem zelfs voor hij heeft het niet altijd maar soms wel.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:16

Antwoord op je vragen.

Stemhulpen zijn in principe niet toegestaan, maar als jij het zo zachtjes doet dat we het in het juryhok niet horen dan kunnen we je er ook niet op "afstraffen"

Een extra volte rijden is niet de bedoeling, dan krijg je een proef vol figuren die er niet horen omdat je het paard niet goed onder controle krijgt. Het zal "in gedachten" worden verrekend in je onderdelen. Dus je ziet niet -2 staan maar je cijfers zullen wel lager zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:25

C_hristel schreef:
gribaldi: Oeh goed zo dat het lekker ging! Bij ons zijn er ook altijd een paar proven bij elkaar gevoegd. Anders krijg je echt categorieen vn maar 3 mensen ofz.

ja dat is bij ons ook zo.. maar nu wordt F1 tot F5 bij elkaar en dan F6 tot F9 en dan F10 tot F14... en dat zijn dan paarden en pony's doorelkaar.. vind ik best jammer aangezien ik nu nog met mijn paardje tussen de paarden/pony's rijd maar we doen ons best en het is niet voor de puntjes Lachen

alleen heeft mijn paard nogal de neiging om niet in de rechtergalop aan te springen erg vervelend gister ging het eindelijk lekker na 2 lessen alleen maar bokken Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:36

gribaldi: ik heb ook vaak op een fjord gereden die niet in de rechtergalop kan aanspringen (op de vorige manege) Ik deed hem altijd extreem de hoeken inrijden met de juiste been hulpen, dan lukte het meestal wel. bij ons is er nog niemand zo ver als de F14 :d. En de paarden en pony rijden appart bij ons. Er rijden wel altijd veel meer pony's mee dan paarden

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:55

wij zijn sinds vorige jaar pas echt begonnen met de f proeven op de manage.
dus de hoogste is bij ons f6 op dit moment.
bij ons zijn de paarden en de ponys gescheiden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:27

gribaldi schreef:
is het bij jullie ook zo dat de F2, F3, F4, F5, bij elkaar worden gevoegd met de prijzen ??

Ligt er aan hoeveel mensen er mee rijden.
Dat geldt overigens ook voor de rest van de proeven.

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:33

Bij ons zijn ook f-proeven. Als je bij ons F8 hebt gehaald, mag je (als het goed is?) buiten starten, dus in andere omgeving. Op de manege waar ik eerst reed deden ze daar niets aan, maar nu ben ik overgestapt naar de manege waar ik nu rij. ik moest beginnen in de F1, en zit nu in de F4. Erg onder mijn niveau dus.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:13

Je had je paspoort toch kunnen laten zien ? Is ook niet leuk voor je tegenstanders Knipoog

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:11

Soeskia schreef:
Antwoord op je vragen.

Stemhulpen zijn in principe niet toegestaan, maar als jij het zo zachtjes doet dat we het in het juryhok niet horen dan kunnen we je er ook niet op "afstraffen"

Een extra volte rijden is niet de bedoeling, dan krijg je een proef vol figuren die er niet horen omdat je het paard niet goed onder controle krijgt. Het zal "in gedachten" worden verrekend in je onderdelen. Dus je ziet niet -2 staan maar je cijfers zullen wel lager zijn.

Is dat altijd al zo? Of pas sinds kort?
Want ik heb wel eens -2 gehad, als ik een figuurtje extra maakte.. Clown

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:12

Yannuh: t kan natuurlijk misschien dat sommige jury's het anders doen

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:13

Ja natuurlijk dat kan!! Ja
Maar ik vroeg me af of dat misschien een algemene regel is zeg maar.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:13

Je kan -2 halen op een onderdeel, maar als jij een volte ergens tussendoor rijdt is dat niet op een onderdeel. Snap je.

Wat wel kan is dat het verkeerd rijden is en dat ze -2 voor het volgende onderdeel doen. Beetje lastig uitleggen via internet Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:14

Yannuh schreef:
Ja natuurlijk dat kan!! Ja
Maar ik vroeg me af of dat misschien een algemene regel is zeg maar

Dat zou ik ook niet weten Haha!

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:15

Ja ik snap het wel denk ik Tong uitsteken
En bedoel je met verkeerd rijden, bv naar links ipv naar rechts?

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:20

ik ga morege voor de eerste keer f15 rijden:d
ben best zenuwachtig maar bij ons worden ook bepaalde proeven bij elkaar gerekend f2 f3 en f4 dan f5 f6 en f7 dan f8 f9 f10 dan f13 tot f15 anders ben ik maar alleen in de f15 maar hij is best makkelijk hoor

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:25

De F15 best makkelijk...Nagelbijten / Gniffelen
Ik moet de F8 rijden...dat zou dus een eitje moeten zijn...Clown

JessicaHanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:50

,, ja ik heb er al 2 gereden` F4 ...
Volgende keer ga ik F6 doen ..

KUss JessicaHanny

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:59

C_hristel schreef:
gribaldi: ik heb ook vaak op een fjord gereden die niet in de rechtergalop kan aanspringen (op de vorige manege) Ik deed hem altijd extreem de hoeken inrijden met de juiste been hulpen, dan lukte het meestal wel. bij ons is er nog niemand zo ver als de F14 :d. En de paarden en pony rijden appart bij ons. Er rijden wel altijd veel meer pony's mee dan paarden

ik heb gisteravond in de les hem flink voorwaarst gereden volgens mijn lesgeefster is het zo dat als hij moet werken langzamer gaat worden en dat merk ik zelf ook dus heb hem eerst paar minuten flink naar voren gereden en daarna ging het beter ze pakt hem een paar keer om te rijden dus ben erg benieuwd Lachen