Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:10

Ze wordt wat ouder, Irene! Veel stapwerk in grote lijnen de eerste 15 à 20 minuten en dan veel grote voltes in draf en wel goed doorlopen! Effe warmdraaien, dat oude dieseltje! Ze is vast wat stijf, Warenko moest er vandaag ook even doorheen, hij ging daarna super! Maar ja, wat wil je...Zarah reed op hem! Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:42

misschien is dat het wel gewoon ja..
lang losstappen doe ik zoiezo wel, het wordt tijd dat het weer licht is 's avonds.. dan kan ik tenminste ook weer wat meer buitenrijden.

toch blijf ik dat rechter achterbeen een beetje vreemd vinden, zeker omdat ze daar 5 jaar geleden ook al op afgekeurd werd terwijl er verder niks te vinden is. op de foto had ze zelfs goede gewrichten voor haar leeftijd (aan het achterbeen dan).
Karlijn (fysio) vertelde wel dat paarden soms diagonaal kreupel zijn, dus dat het eigenlijk van links voor komt.. dat kan wel want dat is haar ergste artrose beentje, maar die artrose had ze 5 jaar geleden nog niet..
haha nouja ik ga er maar niet langer over nadenken Knipoog ik zie wel hoe het de rest van de week gaat.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:19

hahaha Jet, wat zeg je dat weer leuk! Evita het dieseltje Knipoog

Ik heb gisteravond een lijst gemaakt voor de volpensionklanten. Dit ivm het losgooien van de paarden tijdens het mesten.
Ik heb het er met John over gehad en het is waarschijnlijk het beste om 3 groepen te maken van de paarden die we buitenzetten. Iedereen die volpension staan kan zelf de groep bepalen. Dan weet mijn vader ook wie wel en niet bij elkaar kunnen.(hij vond het nogal risicovol om dat zelf uit te zoeken enzo) Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Ik ga nu even naar het ziekenhuis brrrrrrr even die enge bobbeltjes op mijn hand weg laten halen......nouja, misschien spuit hij ze alleen maar ik. (lekker verhaaltje Haha! )

doeggies!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:40

Kunnen we dan niet gewoon de groepen aanhouden zoals ze in het land staan? dat zijn er ook 3 als het goed is.
als ik het goed heb waren/worden dat deze groepen;

yus
jol
syb
coriza

eviet
warenko
sunny (is sunny volpension?)

fardos
caramba

Alleen volgensmij mocht Sybil niet bij Yus in de paddock, maar zij kan ook bij de andere 2 groepjes.. zou je even aan Sophie moeten vragen dan. Wel een prettig idee als je weet bij welke paarden ze staat, ik moet zeggen dat ik me de vorige keer doodgeschrokken was toen Evita bij Jolly gezet was Nagelbijten / Gniffelen maar het is goedgegaan blijkbaar Knipoog

sterkte straks in het ziekenhuis!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:51

Is dat nieuw bij jullie: Volpension en wat houdt dat in dan?
(hoezo nieuwsgierig Clown )

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:03

Je betaald wat extra (hoeveel weet ik niet precies) en dan wordt de box uitgemest en je hoeft je stro ook niet meer apart te betalen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:12

Zo...dat is wel lekker idd.

Die luxe heb ik niet op stal, maar ik sta wel gratis Party!! met de volgende dingen inbegrepen:

- wordt 2x per dag gevoerd.
- wordt buiten gezet met onbeperkt hooi
- krijgt 's ochtends en 's avonds hooi op stal
- kan inpensipe (schrijf je dat zo? Zoja...wat een raar wordt)vanaf eind maart op het land tot ongeveer begin september

Moet zelf uitmesten en stro/voer betalen.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:39

"in principe" Haha!

En ja, volpension is nieuw bij ons (sinds begin maart), er was toch wel vrij veel vraag naar...tja dan kun je beter eea aanpassen dat de mensen komen dan dat ze toch ergens anders naar toe gaan.

Deze maand komen er waarsch weer 5 paardjes bij *o/*
waarvan 4 van 1 stal in Delft en de ander komt weer terug (Stef). Xafiero gaat trouwens eind van de maand (of eerder) weg, naar een hengstenland in Pijnacker..

Op het land gaan we denk ik 4 groepen maken, want met die nieuwe paarden erbij worden de groepen anders wel erg groot Knipoog
Als het dit weer blijft dan mogen de paarden waarsch vanaf volgende week weer paar uurtjes op het land _/-o_

elady, als Lady dalijk van jou is, hoef je dan nog steeds niet de stalling te betalen??

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:25

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:42

echt prachtige foto's!!! zeker die steigerfoto.. heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:47

echt gave foto's!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:07

Inderdaad hele mooie foto's Fieke!

Goed idee Ireen. Anous had het er ook al over vandaag...Maar het idee dat mensen het zelf invullen vond mijn vader gewoon fijn, omdat iedereen er dan vanaf weet!

Sunny staat niet volpension trouwens! eehm geloof ik Bloos hahaha

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:25

Oh, Fieke, wat is het toch een mooi paard.....ik zou haar stiekem onder mijn bed verstoppen....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:37

Citaat:
elady, als Lady dalijk van jou is, hoef je dan nog steeds niet de stalling te betalen??
Nope, hoef geen cent te betalen, alleen het stro en voer dan. Hooi is onbeperkt Haha!
Het enige wat er tegen overstaat is dat zij af en toe met Lady wil mennen en ik Beauty wat beweging geef zo 1x in de week...nou dat is een mooie deal!!!

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:28

Jetta schreef:
Oh, Fieke, wat is het toch een mooi paard.....ik zou haar stiekem onder mijn bed verstoppen....

Dan hoop ik dat je bed stevig staat. Mevrouw is nogal ongeduldig. Je zal wel s'ochtends gewekt worden door een huuuuuuuu...., hinniken kan ze niet, alleen maar hummen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:16

Whahahaha neeee dit heb ik weer!!
gewoon een fotoshoot gewonnen met Eviet d'r mooie koppie *LOL*
ik moet eigenlijk gewoon naar school morgen Scheve mond hmm, even kijken hoe ik dat ga regelen.. ben bang dat het een lesje missen wordt..

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:32

Ireentjuh schreef:
Whahahaha neeee dit heb ik weer!!
gewoon een fotoshoot gewonnen met Eviet d'r mooie koppie *LOL*
ik moet eigenlijk gewoon naar school morgen Scheve mond hmm, even kijken hoe ik dat ga regelen.. ben bang dat het een lesje missen wordt..

Wow dat is gaaf!! Hoe krijg je dat nu weer voorelkaar Haha!

Enneh fieke, er zitten echt fantastisch mooie foto's bij van Tos! Echt heel gaaf!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:32

helemaal geweldig, de fotoshoot wordt zelfs naar een andere dag verplaatst omdat ik morgen niet zo veel tijd heb!
haha ik snap er even niks meer van, kom thuis van stal en ik zie dat Evita gewonnen heeft *LOL*
viewtopic.php?f=69&t=384220&hilit=

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:37

Heeft er trouwens nog iemand een fullsize hoofdstel voor mij in de aanbieding?? (liefst wit onderlegd Bloos )
Ik heb op aanraden van steffi een pessoa-bit gekocht voor de buitenritten. Verkoopster bij mr.Ed (Linda) gebruikt hem ook voor haar paard en schijnt goed te werken als paard ervandoor gaat... Nou Ko, ik ben benieuwd Haha!

Steffi is vandaag voorhet laatst geweest, Ko was lekker vrolijk vandaag. Ze was trots dat ze zoveel had bereikt met Ko, zijn rug was helemaal goed "als een zonnetje". Alleen boven de rechterflank (op de bil) heeft hij nog wat acupunctuur gehad, maar verder reageerde Ko nergens op..braaaaf paard. Steffi vond hem er erg goed uitzien, veel beter in zijn vel en gewoon een stuk vrolijker. Hij trapt ook (bijna) niet meer tegen de stalwand aan, richting Yus, ze staan nu zelfs soms neussie-neussie Haha! Gaat het dan toch nog allemaal goed komen met onze Ko (op naar Peking 2008 Tong uitsteken )

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:47

ik ben benieuwd hoe het gaat met dat bit!
opzich is het wel handig dat je eigenlijk op een gewoon bit rijdt, maar als hij er vandoor wil gaan heb je je extra teugel Lachen zo werkt dat bit toch? ik kende iemand met een haf die zo'n bit had, daarbij hielp het wel goed Ja

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:05

hihi de foto's zijn misschien zelfs voor een boek over vrijheidsdressuur begreep ik Lachen ze had nog geen/weinig foto's van een bepaald kunstje (berggeit) dus ik ga nu proberen dat aan eviet te leren.. ik hoop dat dat gaat lukken Haha!

gek paard, krijgt ze op haar 17e toch nog een carriere als fotomodel *LOL*

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:41

Ireentjuh schreef:
ze had nog geen/weinig foto's van een bepaald kunstje (berggeit) dus ik ga nu proberen dat aan eviet te leren.. ik hoop dat dat gaat lukken Haha!

hahaha dan moet ze Diddle nemen, die vindt dat prachtig Ja Ja

Wanneer komt ze nou om de foto's te maken?

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar het bit, ik ga van het weekend even ermee in de bak rijden en dinsdag ga ik waarsch met Eef/Biz naar buiten... spannend!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:42

Weet er iemand nog een goede/betrouwbare paardentandarts????

Zou dat nou net zoveel kosten als dat je het door de "gewone" veearts laat doen??

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:45

hihi de berggeit is met 4 benen heel dicht bij elkaar staan, niet op een opstapje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:53

oh dat vindt ik wel wat voor [paard] Haha!