Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustSmile

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:54

oh je moet ook zeker niet overhaasten. Maar ik denk wel dat het belangrijk is te voelen hoe jij je op Ferro voelt. Je moet je wel veilig voelen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:18

Ja dat zeker hoor! Hij kan natuurlijk na het beleren ineens streken krijgen ofzo maar moet wel een beetje het gevoel hebben van dit is/wordt MIJN paardje! En me idd vertrouwd voelen op hem en het gevoel hebben dat ik met hem aan de slag wil :) dus ik kijk dinsdag even hoe ver hij al is maar ik weet niet wat Cynthia er van vindt.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:56

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:01

Ach Maren, die discussie komt eens in de zoveel tijd weer terug. Ergens vind ik ook wel dat je een paard niet moet overbelasten en dat er dus voor elk paard een grens aan gewicht zit wat hij kan dragen. Ik zou dus nooit een grote volwassen man op Kafka zetten dat vind ik niet eerlijk tegenover mijn paard.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:06

Joehoee !
Heb bijgelezen maar bent het weer vergeten :')

Ik heb gister, toen ik net aan het werk was, een deur van een schuifwand over mn voet geschoven :\ Heb nu een blauwe/dikke teen en heb gisteravond de hele avond mank gelopen :\

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:18

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:24

Nou ik heb al een klein stukje bijgelezen :p
Nu in de bus naar faron.

Jammer van je rijbewijs rianne :(
Haha smurf was echt leuk op kamp! Stond ook gewoon bij de rest aan de balk.
Die ene keer met motoren zat rianne volgens mij op safari.

Ik hoop voor je dat het allemaal lukt met Ferro ella!!
Maar ik zou er wel heel goed over nadenken!! (Doe je vast wel ;p)
Want dan heb je wel heel veel verplichtingen! En je moet naar school, en dan bijna elke dag naar je paard, en veel kosten natuurlijk..

Nou ik leesnog even verdewr :p ben nu bij 71 geloof ik.. Dus heb nog wel even wat te doen xD
Heb echt zin om faron weer te zien! Heb r echt gemist die paar dagen! :p

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:26

Auw!! beterschap

Ik vind die discussie best doelloos en ook een beetje sneu voor de wat stevigere mensen zegmaar.
Sowieso dat hele topic heeft geen nut, wat wil je ermee bereiken?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:08

hye guys suus en britt hier!

Vanmiddag chill gereden :) Jeroen op Only, Heidi op Imani, Simone op Zoe, Britt op sax en ik JAWEL ik OP BEREND!!!!!!!! Hij was zo ontzettend gaaf :+: ik ben heulemaal verliefd :+:

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:18

Ooh leuk Suus! Berend is cool! Daar heb ik mijn allereerste kamp op gereden!
Nou ik heb vandaag totaal 6 uur gereisd voor maar liefst 50 min toets.... maar heb dr wel een goed gevoel over dat ik de toets heb gehaald.

Wat zou ik doen? Woensdag moet ik weer heen en weer om kennis te maken met de gehandicapte kinderen voor me evenement. Ik mag met de auto van me mams. Met de auto doe ik er heen ongeveer 1 uur en 45 min over en terug dus ook. Als ik met de auto ga kost het me een tank gas, dus ongeveer 25 euro.
Als ik met de trein ga doe ik er heen 3 uur en 20 min over en terug dus ook. Met de trein reis ik gratis.....
Wat zou ik doen?

FeeKoolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:19

halllooooo allemaal ik ben weer terug, zou nog even een klein verslagje geven van mijn weekje
zaterdag reed ik mee met groep 2 met sax, was heel leuk, hele leuke kids ook.
zondag mee met 1 met hannie, hannie is natuurlijk al heel leuk maar groep 1 was ook nog eens super gezellig, zij genoten en ik ook!
maandag thuis gebleven, dinsdag groep 3 met quatro, leuk paardje niet echt geschikt als leiding al zeg ik het zelf haha beetje te schikkerig maar wel heel leuk, groep 3 kon gewoon goed rijden dus leuk ritje gemaakt!
woensdag moest ik mee met heen met de dagtocht, omdat ik de weg wel wist, haha 2de keer dat ik hem reed, maar het ging goed! met hannie ofcourseee
met de in-groepjes-in-rengalop-over-het-pad viel er een meisje af en die brak haar arm, zo zielig, dus die moest helaaas naar huis.
donderdag ging ik mee met groep 1, op hannie, was een leuk ritje en we hebben leuke foto's gemaakt en een film, nouja iris en jose, zijn heel leuk geworden!
vrijdag met groep 2 mee met mona dat was echt heel leuk, want ik heb mona 2 jaar geleden ingereden, dus was wel leuk weer op dat beestje, ik vond haar heel leuk en primaaa als leidingpaard en wat kon ze hard woeeesj haha.

verder was er ook nog een meisje afgevallen die hoogstwaarschijnlijk een hersenschudding had, want die moest 's nachts 2 keer kotsen, arm kind.
ik ging ook gezellig mee naar het zwembad, ik had geluk, suuuuuper mooi weer namelijk dus heerlijk
het was echt een onwijs leuke groep, jong maar heeeel gezellig. haha ze waren allemaal fan van me, lieve berichtjes op hyvves/facebook gekregen en zelfs een filmpje op mijn telefoon haha, dus dat is wel leuk als mensen zo dankbaar zijn. ook jose zei dat ik het goed gedaan had, wat ook heel leuk is om te horen. nu ga ik in de herfst weer! sowieso met celyna verder weet ik het nog niet, maar wel super tof dat ik dan weer mag komen!:)

daarna nog 2 nachtjes met britt, suus, joen, heidie en sim geweest, echt heel gezellig met ze gehad! ook ritje gemaakt, op ducati, leuk/snel beest is dat toch! nog veel plezier jullie!<3
nu lekker in bad dan mijn tas inpakken voor donderdag(4 weken ITALIEEE!! (riminiiii)) heel veel zin in!! en dan hopelijk vanavond heeeeeerlijk slapen en morgen vriend en vriendinnen meeten!

oohja en over dat westernweekend moet ik nog even heeeel goed nadenken, waant ik ga volgend jaar reizen en daar heb ik heel wat geld voor nodig. en misschien ben ik zelfs al weg!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:26

Klinkt super leuk Fee!! Mooi dat je zo'n leuke week hebt gehad!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:36

feetje we missen jeeee

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:38

we gingen net rijden he we reden richting sprookjes bos, zien we bij het meer aan de andere ineens hero rennen zonder ruiter haha oeps, was robin erafgevallen, dus wij snel richting t springbos rijden we dachten we sluiten het in maar toen hadden ze em al gevonden en gevngen en steffi kwam op vosje, heuj heb je n paard gezien? dat beest was nog nooit alleen geweest int bos en toen inneens zo alleen haha was echt humor, en ze gaan die jamilla (van malibu) weer proberen, en nog een van malibu ze gingen ze vandaag longeren :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:53

Ooh ben benieuwd of het ze dit keer wel lukt!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:57

jep idd, heb zin in week 4@!!!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:06

Jongens, hoe ga ik nou woensdag naar die zorgboerderij, auto of trein?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:10

Trein :), lekker relaxt zitten, soms overstappen, het is wel lang maar kost je niks en ik kan me vaak wel vermaken.

Salsa dr pootje gaat weer goed :) is al dunner en helemaal niet stijf :D. Ze heeft wel ff 2 weekjes rust

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:14

ligt r aan of je t erg vind om in de trein te zitten, en of je geld over hebt :P
ik zou met de auto gaan, want vind de trein echt niks aan, maar als je t niet erg vind kan je ook met de trein :)

oeh nog maar 12 nachtjes tot weekje 4!!
komt nu echt wel heeeeul dichtbij!! heb er zin in! en ben echt benieuwd op watvoor paardje ik kom :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:16

nog 5 nachtjes voor vakanite :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:24

uhhm ik had bedacht waar ik allemaal nog op moest reageren maar weet t nu niet meer zo goed :Y)

oja,
Gefeliciteerd met je puntjes Eefje!!
mooi dat het zo leuk was Fee!! en veel plezier in italie!

ik denk idd ook dat het wel zo handig is dat je er een keertje op gezeten hebt voor je m koopt ella, want je hebt wel een klik met m in de omgang, maar dat wil je natuurlijk ook graag met rijden :)
en ik denk dat je er erg goed moet over nadenken als je een onbeleerd paard koopt, ook aangezien je op sommige paarden een beetje angstig word (toch?) en je moet wel erg zeker zijn als je een paard wil gaan beleren..

maar ik ken je natuurlijk alleen maar van internet :P dus als jij er vertrouwen in hebt en denk dat het allemaal goed zit moet je het gewoon doen! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:28

L_bonsai_L schreef:
ligt r aan of je t erg vind om in de trein te zitten, en of je geld over hebt :P
ik zou met de auto gaan, want vind de trein echt niks aan, maar als je t niet erg vind kan je ook met de trein :)

oeh nog maar 12 nachtjes tot weekje 4!!
komt nu echt wel heeeeul dichtbij!! heb er zin in! en ben echt benieuwd op watvoor paardje ik kom :)

Nou ik reis al 2 jaar heen en weer naar Leeuwarden....maar op dezelfde dag heen en trug is toch wel een btj irritant. Vndaag dus ook al gedaan....op zich vind ik het in de trein geen ramp hoor...maar als ik dan bedenk dat het met de auto wel echt een heel stuk korter is....

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:30

Idd, Ella, lucy heeft met het angstige ook wel een punt( ken me zelf ook ben ook wat banger).
En dan is het wel fijn dat je hem vertrouwd, en rekening houd dat jonge paarden na de eerste momenten van beleren nog wel is gaan puberen. Daar moet je echt doorheen.
Ook ik ken je alleen van internet en jij kent Ferro ook het best. Maar denk over die dingen goed na. Heb zelf een poos een jonge net beleerde pony gereden. Was super braaf tot ze de puberteit kreeg. Ik was misselijk als ik wist dat ik er opmoest.

En ik wil je echt niet bang maken of ontmoedigen maar denk hier wel over na!.
En zoalsa ik al zei, ik jou niet ik ken ferro niet. Dus jij kan de keuze maken.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:33

ja idd, want je wilt natuulijk ook niet na een tijdje met een paard zitten waar je zelf niks mee kan of durft..
maar ik wil je idd ook niet ontmoedigen ofzo, gewoon dat je er wel goed over nadenkt.
en misschien met iemand die je wel goed kent even er over praten wat die er van vind :)

maar je hebt gelukkig wel een moeder die wat van paarden weet (toch?) dus dat zal denk ik wel heel handig zijn :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:35

Heb je je instructrice al wel is om advies gevraagt?