Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Re: Het Centrale Les Chevaux Topic #2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:20

daar hadden wij het vandaag ook nog over!!
sinterklaas voor de fanfare uit is wel een hele dappere sint... misschien niet zo verstandig!!
fijn dat hanky niet op homevideo´s hoeft....

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:29

speciaal voor Renee....nieuw onderschrift <<)

Sinterklazen zijn grappig! Voor de fanfare uit, hij maakt het wel spannend _O-

Nog 1 dagje werken en dan is het weekend :):)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:25

Jaaaa!! Norgje!!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:29

Annika gefeliciteerd met je prijs !

Leuk hoor.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:46

Wat heb je gewonnen Annika?

En wat is het hier rustig! Allemaal weggewaaid? Iemand nog leuk nieuws?
Weet niet hoe het in de rest van het land was maar hier hoefde we de stapmolen niet aan de zetten want die draaide dankzij de wind op volle toeren!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:24

heey, ik snap er niks van!! heb ik gezegd dat ik een prijs gewonnne heb?
ik zou het niet weten!!

O sanna dat vond ik altijd zo eng als ik er een paard in moest zetten dan kon je niet weten hoe snel de hekken voorbij zouden gaan, en stel je had de deur nog niet dicht, en jij niet snel genoeg (ruk wind) dan loopt je molen leeg!!! of je paard komt tussen deur en hek.... maar als ze er eenmaal in staan! is het wel energie besparend een windmolen :D

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:32

jaja An.. zeg het nou maar je hebt de staatsloterij gewonnen maar wil het geheim houden!
Nou, dan heb je nu wel genoeg geld om ook zo'n A-label stapmolen te bouwen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:08

fryskhynders schreef:
heey, ik snap er niks van!! heb ik gezegd dat ik een prijs gewonnne heb?
ik zou het niet weten!!

O sanna dat vond ik altijd zo eng als ik er een paard in moest zetten dan kon je niet weten hoe snel de hekken voorbij zouden gaan, en stel je had de deur nog niet dicht, en jij niet snel genoeg (ruk wind) dan loopt je molen leeg!!! of je paard komt tussen deur en hek.... maar als ze er eenmaal in staan! is het wel energie besparend een windmolen :D

hihi ik ben de boosdoener. :D

Maar volgens mij zag ik jou naam staan bij een bokt prijs die je hebt gewonnen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:10

Ik heb het bericht even gekopieerd:

Dinsdagochtend gaat het Bokt Jubileummagazine naar de drukker. De artikelen zijn opgemaakt, foto's, feiten en prijzen: alles is compleet. 10 jaar Bokt samengevat in print, om nog een keer stil te staan bij het 10jarig jubileum van Bokt.nl.

Onder iedereen die al bestelde, zijn 10 sets illustere sets Bokt-merchandise verloot. Het databeest heeft gesproken en willekeurig 10 bestelingen uitgekozen. De winnaars zijn: Marlottie, Fryskhynders, Sharoontje, Sanapril, Tinkerbellz, Fionamaywen, MiniLoe, Parador, Laura Scholte en Linda Eichelsheim: van harte gefeliciteerd! Na het weekend nemen we contact met jullie op om naar jullie maat te vragen zodat we de shirts jullie kant op kunnen sturen!

Nog niet besteld? Dat kan nog tot maandagavond 23:59. Dan valt half december ook bij jou het Bokt-magazine op de mat en maak je kans op een set ontzettend gave prijzen (medewerkers van Bokt mogen helaas niet meedoen...). Ben je al abonnee van Bit? Dan hoef je niets te doen en krijg je het Bokt-magazine meegestuurd met de Bit van december. Geen abonnee: bestel dan hier jouw exemplaar.

Die Fryskhynders ben jij toch ??????

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:11

haha Annika, wat gaaf!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:16

Haha, dat is nog eens een verrassing als je er zo achter komt dat je een prijs gewonnen hebt!

Ik kreeg geen mailtje meer van een nieuwe reactie, dus was alweer een tijdje hier niet geweest..

Ondertussen heb ik voorlopig een ijslander van mijn moeder aan huis en staat Bjarki bij mn moeder. Zij kan momenteel niet rijden en Loge moet écht beweging hebben. Die is moddervet en erg onzeker. Leuke uitdaging dus en Bjarki kan met zijn beste maatje weer samen staan.

Verder ben ik gister bij een oud stal genootje wezen kijken. Die heeft namelijk een ijslander fokkerij. Ik ben bij een van hun jonge paarden wezen kijken, want waarschijnlijk ga ik die komend jaar inrijden/doorrijden. Ook erg leuk. Hun hebben verteld wat zij kunnen bieden en dus nu goed voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat en of dat kan. *Denken*Denken*Denken*

Weet iemand hier hoe dat zit?
Hoe zit het met je verzekering en aansprakelijkheid als je een paard van iemand anders bij jou gestald hebt en er mee rijd? Wat als er iets met mij en/of het paard gebeurd op straat? Waar ligt de aansprakelijkheid.
Het blijft namelijk hun paard, hun verzorgkosten, maar hij staat wel bij mij. En ik ga er dus mee rijden.
Moet ik dus uitzoeken, maar misschien heeft iemand dat al eens uitgezocht?

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:23

o wat leuk!! dank je wel :D :D hahaha

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:30

eigenaar van het paard gek genoeg altijd verantwoordelijk!
voor schade aan dingen... ik denk dat jou lichamelijk schade niet door hun gedekt word, want je bent er zelf op gaan zitten.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:50

Kitty, leuk dat het paard van je moeder bij jou staat!! Woont je moeder nou ook in Drenthe??

Hier alles rustig... Nou ja, rustig... Caro is officieel een grote meid geworden.. Ze is strontvervelend op stal en met rijden is ze lekker aan het bokken en stijgeren. Tot dat ik haar keihard aan het werk zet, dan loopt ze de sterren van de hemel.. Maar lekker ontspannen instappen zit er niet in, dan begint ze gelijk te klieren...Dus officieel geen puppy meer!!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:58

Adawi schreef:
Haha, dat is nog eens een verrassing als je er zo achter komt dat je een prijs gewonnen hebt!

Ik kreeg geen mailtje meer van een nieuwe reactie, dus was alweer een tijdje hier niet geweest..

Ondertussen heb ik voorlopig een ijslander van mijn moeder aan huis en staat Bjarki bij mn moeder. Zij kan momenteel niet rijden en Loge moet écht beweging hebben. Die is moddervet en erg onzeker. Leuke uitdaging dus en Bjarki kan met zijn beste maatje weer samen staan.

Verder ben ik gister bij een oud stal genootje wezen kijken. Die heeft namelijk een ijslander fokkerij. Ik ben bij een van hun jonge paarden wezen kijken, want waarschijnlijk ga ik die komend jaar inrijden/doorrijden. Ook erg leuk. Hun hebben verteld wat zij kunnen bieden en dus nu goed voor mezelf alles op een rijtje zetten hoe en wat en of dat kan. *Denken*Denken*Denken*

Weet iemand hier hoe dat zit?
Hoe zit het met je verzekering en aansprakelijkheid als je een paard van iemand anders bij jou gestald hebt en er mee rijd? Wat als er iets met mij en/of het paard gebeurd op straat? Waar ligt de aansprakelijkheid.
Het blijft namelijk hun paard, hun verzorgkosten, maar hij staat wel bij mij. En ik ga er dus mee rijden.
Moet ik dus uitzoeken, maar misschien heeft iemand dat al eens uitgezocht?

Degene die de stalling betaald, is de eigenaar van het paard en dus verantwoordelijk voor het dier.
Dus als iemand zijn paard bij jou neer zet, en hij/zij betaald stalling is het hun verantwoordelijkheid.
Betalen ze geen stalling en betaal jij dus de verzorging voor het dier, is het volgens de wet jouw paard en zou jij dus verantwoordelijk zijn.
Wie er op rijdt maakt voor de wet niet uit, eigenaar is verantwoordelijk.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:30

Hm.. Ja zij zullen verder het paard en de kosten betalen. Stalgeld is er niet, want hij komt gewoon bij mij aan huis.

Maar als er hier op straat wat zou gebeuren, omdat ik met dat paard op pad ben, willen hun daar niet voor opdraaien toch? Tenminste, dat lijkt me logisch. Maar als het onder hun verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid valt worden hun altijd aangesproken..
Hoe moet je zoiets dan regelen? Vast leggen of is dat dan niet rechtsgeldig?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:37

Zoiets kun je niet vastleggen, is niet rechtsgeldig.
Hun WA zou zoiets moeten dekken., Ik zou dat even laten navragen.

Een manege verzekert zich hier apart voor, maar voor een particulier is dit niet nodig volgensmij.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:39

Waar kan ik dat navragen dan?

T is voor mij totaal nieuw en kan nog niet echt specifiek een antwoord vinden op internet

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:45

Dat zouden hun moeten navragen waar ze WA zijn verzekerd.

Als wij een pensionpony inzetten in de manege lessen, en er zou een ongeluk gebeuren.
Dekt de WA verzekering van de eigenaar dat.
Al zeggen wij in zo'n geval dat het een manege pony is voor de verzekering, zodat de eigenaar er geen problemen mee krijgt.
Ik denk dat je dat in jou geval ook kunt doen, verzekering gaat toch niet nazoeken van wie de pony is.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:04

prada schreef:
xan, misschien een keertje MaxH proberen dat is een voedingssuplement waar ze vaak wel een beetje heet van worden, sommige paarden worden niet warm of koud van een paar scheppen haver.

Wanneer gaat dit werken ????
Het blik is bijna leeg, en eigenlijk kan ik niet zeggen dat hij er heter van wordt.
(helaas)
Wel heb ik het idee dat hij zich weer een stukkie happier gaat voelen.
Maar of dat aan MaxH ligt weet ik natuurlijk niet.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:31

Nou José, ik weet het niet, werkt niet altijd helaas. Wel goed dat hij zich weer fitter voelt, misschien wordt hij vanzelf weer wat heter als hij zich beter voelt. Ik zal voor je duimen en anders misschien beetje salsa met hete pepers?

@Kitty je hebt me aan het denken gezet, in een ver verleden heb ik nog een jaar rechten gedaan en me toen wel verdiept in paarden en aansprakelijkheid, maar ik weet het gewoon niet meer. Maar wel goed dat je er bij stilstaat. Het enige wat ik wel weet is dat diegene die over het paard beschikt 'eigenaar' is, dus het paspoort van het paard is geen eigendomsbewijs, het paspoort hoort bij het paard en zegt niks over het eigendom.

Is er verder nog iemand met nieuws?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:45

@ Sanna, bedankt voor het meedenken! ;)
Het klopt inderdaad dat een paspoort geen eigendoms bewijs is en dat degene die de kosten van het paard draagt ook de eigenaar is.
Maar in dit geval krijg ik geld om zijn hooi te betalen en verdere kosten zullen ook via hun gaan. Hun blijven dus de eigenaren. T is dus een ingewikkelde situatie die je creeert. Maar ik wil wel zeker hebben hoe het zit, voordat ik eraan begin. Daarnaast is het denk ik gewoon goed om op papier neer te zetten hoe en wat iedereen wil met handtekening van beide partijen. Maar ik weet niet in hoeverre dat uiteindelijk (als het zou moeten) rechtsgeldig zou zijn.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:46

Verder hier niet zoveel nieuws eigenlijk... Ik ben lekker weer actief met het paard van mijn moeder bezig. Die is flink aan het afvallen en conditie terug aan het krijgen. Afgelopen vrijdag nog even gezellig met Brie gereden :)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:30

Ik heb ook niet zo heel veel nieuws... Ben zaterdag helemaal naar Groningen ( Beerta om precies te zijn ) gereden om mijn oude paardje Roo op te zoeken :) Was erg leuk, maar helaas is ze erg achteruit gegaan.

Met Caro gaat het allemaal nog goed.. Arme dame heeft erg veel last van overtollige energie. Toch komt ze overdag een aantal uurtjes buiten en loopt ze sinds kort elke dag!! Wel een beetje tegen mijn principes in, maar ja, op stal is ze niet te houden!!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:31

Sanna, gefeliciteerd!!!