Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTralala

Re: Wie gaat er naar de KNHS instructieweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:20

Verhaart jou paard in de zomer? Bij mijne komt er dan niks vanaf. ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:23

Nee, maar ik heb een haflinger met redelijk lichte haren.
Maar als je intensief zonder zadel rijd.. Geloof mij, dan word je rijbroek vies ;)
En verharen of niet... Ze hebben haren ;).
Én in de zomer is het heet en zonder dekje intensief rijden? Krijg je ook een natte broek van :')

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:24

Succubi schreef:
Nee, maar ik heb een haflinger met redelijk lichte haren.
Maar als je intensief zonder zadel rijd.. Geloof mij, dan word je rijbroek vies ;)
En verharen of niet... Ze hebben haren ;).
Én in de zomer is het heet en zonder dekje intensief rijden? Krijg je ook een natte broek van :')

Hahaha, ik heb ook een haflinger. In de zomer heb ik een niet-harige broek hoor :j
Nat wordt ie wel :x

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:25

Kleren en dekjes matchen niet bij mij hoor :+ Gebruik ook geen bandages en bescherming is gewoon zwart (peesbeschermers, leren peesbeschermers en crossbeschermers)
Mijn rijbroeken zijn ook saai zwart :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:34

Ik neem gewoon 4 dekjes mee, en 3 of 4 rijbroeken (mag ik nog wel bijkopen, zoveel heb ik er nog niet :=
In totaal heb ik 8 dekjes: 3 dressuur, 3 veelzijdigheid en 2 wedstrijddekjes. 1 veelzijdigheidsdekje staat te koop & ik heb laatst een wedstrijddekje gewonnen bij Imperial Riding. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, want 1 wit dekje is genoeg.
Matchen doet het bij mij een beetje. Mijn crosset is natuurlijk wel helemaal gematched 8-)
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 04-01-10 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:35

Ik ga zeker weer! Vorig jaar was ge-wel-dig! Moet hetalleen nog even met mijn moeder overleggen:S:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:42

ik wil ook!!!

nu vraag ik me af, wie gaan er naar een all round week?

ik wil met een paard wat L2 loopt of met een paard dat M1 loopt gaan.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:43

Jaa, jouw cross set is wel super gaaf! Lang over gedaan om alles zo matchend te vinden?

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:43

Ik ga allround met M1 paard (dan hopelijk M2 :+).

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:44

Snoekiej schreef:
Ik neem gewoon 4 dekjes mee, en 3 of 4 rijbroeken (mag ik nog wel bijkopen, zoveel heb ik er nog niet :=
In totaal heb ik 8 dekjes: 3 dressuur, 3 veelzijdigheid en 2 wedstrijddekjes. 1 veelzijdigheidsdekje staat te koop & ik heb laatst een wedstrijddekje gewonnen bij Imperial Riding. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, want 1 wit dekje is genoeg.
Matchen doet het bij mij een beetje. Mijn crosset is natuurlijk wel helemaal gematched 8-)

3 of 4 rijbroeken? := Ik doe met 1 rijbroek al zowat een hele week. :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:47

xTralala schreef:
Jaa, jouw cross set is wel super gaaf! Lang over gedaan om alles zo matchend te vinden?

Ik heb het in stukjes gedaan :) Eerst het dekje en het t-shirt gekocht, toen later springschoenen, tape en een rijbroek. De teugels heb ik pas een half jaartje. Maarr ik ga mijn crossset weer een beetje veranderen! Het wordt blauw met zwart. Wat er veranderd: Een nieuw dekje in dezelfde kleur met een zwarte rand (een Polypad), een zwarte rijbroek, een zwart borsttuig (5 punts) en misschien een nieuw tshirt in dezelfde kleur van een soort hardloopstof. Dit shirt neemt heel slecht vocht op en is heel warm, dus misschien kan ik een ander vinden :)

Midy schreef:
Snoekiej schreef:

3 of 4 rijbroeken? := Ik doe met 1 rijbroek al zowat een hele week. :o

Ik doe een halve week met 1 rijbroek, daarna gaat ie in de was. Maar aangezien het warm is en je twee keer op een dag rijdt, is een reserve wel fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:48

vanaf wanneer is het inschrijven?

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:49

Dit borsttuig is juist zo leuk! :D

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:49

15 januari ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:53

mm een paar pagina's terug zie ik de data's staan. de 2 allround paarden weken boven de 20 zitten beide helemaal vooraan in het jaar. helaas heb ik dan nog geen vakantie :(

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:53

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:54

Die zijn wel veel fijner, had er ook zo'n 1. Helaas was het bovenste riempje geknapt.
Heb nu gewoon een 'normale' cross toch nooit meer :(

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:55

vonneke schreef:
mm een paar pagina's terug zie ik de data's staan. de 2 allround paarden weken boven de 20 zitten beide helemaal vooraan in het jaar. helaas heb ik dan nog geen vakantie :(

Dat heb ik dus met de MZ week :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:55

raar eigenlijk dat ze die zo vooraan plaatsen, dat ze er dan 1 aan het eind en 1 aan het begin doen!

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:59

Tja, de pony's moeten allemaal in de schoolvakantie weken eh :j

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:23

Snoekiej schreef:
xTralala schreef:
Dit borsttuig is juist zo leuk! :D

Dit wordt de nieuwe, maar dan in het zwart: http://images.loesdau.de/xlimage2.php?i=5922-l1.jpg

Even iets anders, merk je echt verschil met het rijden of je een gewoon jachtvoortuig(met elastick) of dat je met deze rijdt??

Ik heb wel vrij veel dekjes, dressuur wel 8 denk ik en voor het springzadel een stuk of 5(incl. mijn oude anky, kan in nood ook onder het dressuur). Weet nog niet of ik wel beiden zadels meeneem, misschien alleen me springzadel(ben zo benieuwd de zadelmaker komt morgen voor een nieuwe). Verder neem ik wel een paar setjes peesbeschermers mee(als je die luxe hebt is het aan te raden), niet zozeer voor de setjes, maar als ze nat van de waterbak zijn of van het zweet, pak je gewoon een ander setje. De rijbroeken vind ik ook wel fijn als ik een reserve mee heb, heb laatst hele dunne rijbroeken gekocht voor een heel klein prijsje(dus die kunnen lekker mee).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:26

sammie18 schreef:
Snoekiej schreef:
Dit wordt de nieuwe, maar dan in het zwart: http://images.loesdau.de/xlimage2.php?i=5922-l1.jpg

Even iets anders, merk je echt verschil met het rijden of je een gewoon jachtvoortuig(met elastick) of dat je met deze rijdt??

Dat weet ik nog niet, want ik heb de nieuwe nog niet :P
Het schijnt wel fijner te zijn voor de drukverdeling, al is een normaal borsttuig weer makkelijker om te bevestigen. In de eventing worden ze steeds meer gebruikt.

Peesbeschermers neem ik gewoon 1 paar mee (heb maar 1 paar) voor het springen. Dressuur rijd ik toch niet met beschermers. En mijn crossbeschermers gaan natuurlijk mee :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:32

Ik meld mij ook even!

Ga mij opgeven voor Allround paarden week 11B met [***] + een hoop troep..

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:33

Laat het even horen als je hem binnen hebt en ermee hebt gereden. Ik heb mij laten vertellen dat het niets geen verschil opleverde, dat het gewoon een nieuw verzinsel was. Maar als het echt merkbaar verschil opleverd overweg ik er wel één aan mijn nieuwe springset toe te voegen(na veel sparen natuurlijk)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:44

xTralala schreef:
vonneke schreef:

Dat heb ik dus met de MZ week :j

Ik ook.. Maar dan doen ze het op school/werk maar een weekje zonder mij.. O:)